Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitbullblandinger


Mirai
 Share

Recommended Posts

Kom over dette på et annet forum.

Pitbull x malinois! Eieren sa:

Layla is a very well rounded dog but does suffer from high amounts of energy, jealousy, and animal aggression. To put it in one word I would say she is very animalistic. Her breed should be used for military/police training in my opinion.

Faren til høyre.

5000603196_d0737f10c1.jpg

Og en pitbull x schæfer!

psm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sommeren jeg var i England bodde jeg hos en familie som hadde en Pittbull x Boxer mix, og den lignet faktisk ganske mye på Pitbull x Mallen, men med litt kortere nese.

Grei hund, men gikk visst for å være "mannevond" i nabolaget. Jeg tok han med noen turer, og den eneste gangen han gjorde noe annet enn å gå pent ved siden av meg var når vi møtte en full mann med bæreposer. Da knurret han og viste tydelig at han ikke likte den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er verre med pit bull-blandinger enn andre blandinger?

Størstedelen av verdens pit buller er daffe sofabikkjer som ikke er brukanes til så mye i det hele tatt egentlig. I følge mine amerikanske venner som driver med rescue er flertallet av hunder de omplasserer blandinger med pit bull i seg, så de er veldig utbredt i USA.

Jeg reagerer mer på "malleblanding" enn "pit bull-blanding" for å være helt ærlig, det er så mye mer av alt i en malle. De har iallfall mye mer aggresjon i seg, slik de også skal ha.

Greia med pit buller er hundeaggresjon liksom, kanskje litt jaktlyst slik mange andre terriere har. De er ikke spesielt kompliserte eller vanskeligere.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er verre med pit bull-blandinger enn andre blandinger?

Størstedelen av verdens pit buller er daffe sofabikkjer som ikke er brukanes til så mye i det hele tatt egentlig. I følge mine amerikanske venner som driver med rescue er flertallet av hunder de omplasserer blandinger med pit bull i seg, så de er veldig utbredt i USA.

Jeg reagerer mer på "malleblanding" enn "pit bull-blanding" for å være helt ærlig, det er så mye mer av alt i en malle. De har iallfall mye mer aggresjon i seg, slik de også skal ha.

Greia med pit buller er hundeaggresjon liksom, kanskje litt jaktlyst slik mange andre terriere har. De er ikke spesielt kompliserte eller vanskeligere.

For min del ikke noe annet enn med andre blandinger. Men malle + muskelhund eller ( masse drifter + masse muskler ) er ikke noe jeg ville hatt i hus, og det er ikke nødvendigvis pga muskelhunden ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ikke noe annet enn med andre blandinger. Men malle + muskelhund eller ( masse drifter + masse muskler ) er ikke noe jeg ville hatt i hus, og det er ikke nødvendigvis pga muskelhunden ;)

En malle har da virkelig masse muskler? Sorry, jeg skjønner ikke greia. De er begge relativt store og kraftige hunder som kan gjøre stor skade om de vil. Slik som hundrevis av andre raser vi har.

Spekuleres det ikke at det finnes pit bull bak i mallen uansett? Jeg kan faktisk fint se for meg at en pit bull fra rette linjer komplimenterer mallen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En malle har da virkelig masse muskler? Sorry, jeg skjønner ikke greia. De er begge relativt store og kraftige hunder som kan gjøre stor skade om de vil. Slik som hundrevis av andre raser vi har.

Spekuleres det ikke at det finnes pit bull bak i mallen uansett? Jeg kan faktisk fint se for meg at en pit bull fra rette linjer komplimenterer mallen jeg.

Skjønner ikke hva? Masse drifter, enda mer fysisk styrke, en desj terrier er ikke noe jeg ville hatt i hus. Det kan bli bra, men med tanke på hva det kan bli om det ikke går bra så er ikke det noe jeg ville ha kjøpt meg... Og igjen, det er ikke pittbullen i blandingen som er problemet her..
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari: Selv hadde jeg vært mer skeptisk for mallehalvdelen i den blandingen enn pit'en, hehe :lol: .

Ja, det var det jeg og tenkte. :)

Og sorry at jeg ble litt snerpete, jeg vet at dette bare er morotråd, men i avisene så er en pit bull-schäfer en pit bull-blanding, en malle-pit bull er en pit bull-blanding og en damlatiner-pit bull er også en pit bull-blanding. Det er alltid pit bullen som får skylda, og det virket som folk hadde drukket cool-aiden litt.

Skjønner ikke hva? Masse drifter, enda mer fysisk styrke, en desj terrier er ikke noe jeg ville hatt i hus. Det kan bli bra, men med tanke på hva det kan bli om det ikke går bra så er ikke det noe jeg ville ha kjøpt meg... Og igjen, det er ikke pittbullen i blandingen som er problemet her..

Jeg skjønner ikke hva pit bullen har som ikke mallen har mer enn nok av fra før. En malle er heftigere og kjappere enn alle terrier-rasene jeg kan komme på, den har mer enn nok fysisk styrke, sikkert opp der med pit bullen om ikke over rett og slett fordi den er lettere, og driftene og jaktlysten har de definitivt mye mer av. Det er rett og slett den heftigste brukshunden vi har, og har også egenskaper deretter. Det gjør den unik og fantastisk (som renraset), og pit bullen er langt under den når det kommer til det aller meste.

Jeg kan derimot se for meg at det kunne vært interessant for malle-folka å introdusere et fastere bitt en gang der tilbake i fortiden, og der kunne den riktigere pit bullen kanskje bidratt. Men det gjør hunden bare enklere å håndtere, ikke vanskeligere.

En malinois eller en malinois-blanding er heller ikke noe jeg noen gang hadde kjøpt meg. Det ville vært altfor mye hund for meg, det hadde ikke blitt bra for hverken med eller hunden.

Jeg synes en malinois bør holdes renraset, slik du også gjør. Men jeg tror ikke en bullehund ville vært verre eller bedre enn noe annet egentlig. Resultatet av blandingsavl er uforutsigbart og med en så heftig rase så trenger man så mye forutsigbarhet som er mulig med hundeavl. Det sagt så finnes det sikkert plenty flotte malle-blandinger der ute altså, det er jeg ikke i tvil om.

edit: det er mulig jeg har misforstått deg fullstendig, isåfall beklager jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva? Masse drifter, enda mer fysisk styrke, en desj terrier er ikke noe jeg ville hatt i hus. Det kan bli bra, men med tanke på hva det kan bli om det ikke går bra så er ikke det noe jeg ville ha kjøpt meg... Og igjen, det er ikke pittbullen i blandingen som er problemet her..

Så det du skisserer her er alle Terrier blandinger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva pit bullen har som ikke mallen har mer enn nok av fra før. En malle er heftigere og kjappere enn alle terrier-rasene jeg kan komme på, den har mer enn nok fysisk styrke, sikkert opp der med pit bullen om ikke over rett og slett fordi den er lettere, og driftene og jaktlysten har de definitivt mye mer av. Det er rett og slett den heftigste brukshunden vi har, og har også egenskaper deretter. Det gjør den unik og fantastisk (som renraset), og pit bullen er langt under den når det kommer til det aller meste.

Jeg så et program om ulv, og av en eller annen grunn skulle de finne ut hvordan ulv kunne ta et bytte mye større enn de selv. De viste da med hunder, en malle, en nederlandsk gjeter, en ambull, og en mastiff. Selv om mallen hadde mye lettere bitt enn de andre hundene (ingenting i forhold til mastiffen), var den veldig effektiv når den skulle rive ned byttet sitt (en mann i fullt utstyr, vet ikke hva slike klær heter), nettopp ved ren aggressivitet. Den brukte hele kroppen sin for å få byttet ut av balanse, og fortsatte å gå på byttet når det lå nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Ja, my point exactly.. Mallen er mer enn nok hund fra før. Mallen er nok en del heftigere enn de fleste andre hunderaser, men jeg er glad for at mallen er skrudd sammen slik den er, for jeg ser for meg at den med visse egenskaper kunne vært mye værre.. En malle med terrierlynne er ikke noe jeg ville hatt. Ikke rottis eller mastiff lynne heller. Og igjen så er det hovedsaklig mallen som er problemet her, ikke bullehunden. Det kan også gå fint, men vorst case scenario her er potensielt så ille at det ikke hadde kommet i hus her ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry dobbeltpost..

Så det du skisserer her er alle Terrier blandinger?

Det er vell stor forskjell på terriere, og jeg sitter ikke på nok kunnskap til og uttale meg om det, men terrierne er jo kjent for og være tøffe/harde, blant annet og det er ikke noe jeg nødvendigvis ville blandet inn i en malle, nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry dobbeltpost..

Det er vell stor forskjell på terriere, og jeg sitter ikke på nok kunnskap til og uttale meg om det, men terrierne er jo kjent for og være tøffe/harde, blant annet og det er ikke noe jeg nødvendigvis ville blandet inn i en malle, nei.

Noe forskjell er det jo, men de egenskapene du nevnte bor vel fint i de fleste Terriere den dag i dag :)

Jeg personlig ville ikke blandet noenting med en Malle, eller Terrier for den saks skyld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe forskjell er det jo, men de egenskapene du nevnte bor vel fint i de fleste Terriere den dag i dag :)

Jeg personlig ville ikke blandet noenting med en Malle, eller Terrier for den saks skyld :lol:

Nei, mallen er heftig i dag, men ser ikke for meg den hadde vært noe bedre om den hadde vært egenrådig, større/tyngre, sterkere bitt og knalltøff i TILLEGG til slik den er i dag, det hadde ikke jeg likt iallefall. Mastiff, rottis osv står heller ikke øverst på lista i en malleblanding i mitt hode, selv om jeg gjerne kunne hatt de rasene, bare uten malle i :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program om ulv, og av en eller annen grunn skulle de finne ut hvordan ulv kunne ta et bytte mye større enn de selv. De viste da med hunder, en malle, en nederlandsk gjeter, en ambull, og en mastiff. Selv om mallen hadde mye lettere bitt enn de andre hundene (ingenting i forhold til mastiffen), var den veldig effektiv når den skulle rive ned byttet sitt (en mann i fullt utstyr, vet ikke hva slike klær heter), nettopp ved ren aggressivitet. Den brukte hele kroppen sin for å få byttet ut av balanse, og fortsatte å gå på byttet når det lå nede.

For en fjern test! Så lite reell verdi, og den må jo spre hundefrykt som bare pokker?

Ja, my point exactly.. Mallen er mer enn nok hund fra før. Mallen er nok en del heftigere enn de fleste andre hunderaser, men jeg er glad for at mallen er skrudd sammen slik den er, for jeg ser for meg at den med visse egenskaper kunne vært mye værre.. En malle med terrierlynne er ikke noe jeg ville hatt. Ikke rottis eller mastiff lynne heller. Og igjen så er det hovedsaklig mallen som er problemet her, ikke bullehunden. Det kan også gå fint, men vorst case scenario her er potensielt så ille at det ikke hadde kommet i hus her ;)

Jeg tror mallen er mer terrier enn terriere er. ;) Den er eksplosiv, kjapp, har mer aggresjon og den er tøffere. ;) Gir du Marthe en terrier og sagt "få den opp så mye i drift og aggresjon du klarer" så tipper jeg hun hadde kjedet seg gløgg ihjel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg MÅTTE kjøpe en malleblanding så tror jeg at jeg hadde foretrukket at den heller var mikset med noe med lite instinkter og ikke så sterke meninger, kanskje. F. eks en selskapshund.

En pit bull er en selskapshund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjern test! Så lite reell verdi, og den må jo spre hundefrykt som bare pokker?

Jeg tror mallen er mer terrier enn terriere er. ;) Den er eksplosiv, kjapp, har mer aggresjon og den er tøffere. ;) Gir du Marthe en terrier og sagt "få den opp så mye i drift og aggresjon du klarer" så tipper jeg hun hadde kjedet seg gløgg ihjel. ;)

Ja, og poenget er? At mallen ikke kan bli værre enn den er i dag? At den ikke kan få egenskaper som er lite fordelaktige kombinert med alle driftene som bor i hunden? Forøvrig så er ikke de mallene jeg har møtt serlig tøffe, men de har drifter som overskygger 'redselen'.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og poenget er? At mallen ikke kan bli værre enn den er i dag? At den ikke kan få egenskaper som er lite fordelaktige kombinert med alle driftene som bor i hunden? Forøvrig så er ikke de mallene jeg har møtt serlig tøffe, men de har drifter som overskygger 'redselen'.

Poenget mitt er at jeg ikke er enig med logikken din om akkurat malle og pit bull.

Ja nesten det sammen som en mops faktisk eller en tibbetansk spaniel

Det sa jeg ikke. Men det er en selskapshund slik en tja, cairn er, eller evt en storpuddel.

Det er kun en ørliten del av pitbuller som har blitt avlet for kamp, også da hundekamper stod på som verst, og det er i tillegg veldig lenge siden. Amerikansk pit bull terrier har alltid hovedsaklig vært en selskapshund/familiehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...