Gå til innhold
Hundesonen.no

Informasjon om "Akkurat Nå"-tråden OBS OBS


Mirai
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Den som står for "søppelet" får ikke "kastet det selv" fordi det ikke er lov til å redigere i gamle innlegg.

Og hva lærer de som står for "søppelet" av at andre hele tiden skal rydde opp etter dem?

Nada-niks-null-0-N-U-L-L. En eneste gedigen bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den første i hver mnd så blir AN stengt, ny tråd blir opprettet, den gamle blir slettet etter 1 mnd. Dette er nå bestemt innad med de nye moderatorene. Deal with it! Admin Anette pssssssst: vel

Fylle-Ingvild er VELDIG glad for dette. Eller i alle fall dagen derpå-Ingvild.

Jeg tenker også litt som Belgerpia, at kan man ikke stå for det man skriver på internett, så får man heller la være å skrive kanskje. Dette smaker av litt sånn overformynderi og barnehage kanskje?

Utrolig hvor mye engasjement dette kunne få. Det er trist at IW og AnetteH slutter som moderatorer, men helt ærlig skjønner jeg det også. Mye av dritten man også får som moderator, kommer tross alt på PM også, så det ikke er synlig for oss vanlige brukere av forum.

Nå klarer jeg fint å stå for det jeg skriver selv, og jeg tømmer aldri "bunnen av mitt hjerte" her på forumet (jeg har venner jeg ringer til...). Men noen gjør det. Og det jeg tenker mest på, er det som også er skrevet om brukeres barn her inne. Hvor moro er det at mor har sitti og tømt ut frustrasjoner om skole, venner, mobbing, sykdom etc på et forum som skal stå til evig tid?

Men nå kjenner jeg at jeg har liten interesse for andres liv såpass at jeg går å husker ting i smådetaljer. Man gleder seg over ting der og da, og så går veldig mye i glemmeboken for min del (sorry folkens. :P ) Jeg synes det bare var litt trist når jeg skulle fortelle en fin historie om en hund her inne, og jeg får tilbake ting om eieren som ikke var like trivelig. "Å ja, det er hun som etc". Men det er meg, og vi har alle forskjellig meninger på slikt. Og så tenker man vel kanskje ikke alltid to ganger når man er virkelig helt nede?

Jeg bruker aldri gamle AN tråder selv, og tenker nå ikke på at jeg hverken mister verdifull informasjon, eller får gjemt noe viktig etter om de blir stående eller ikke. Eller at man skal lære noen noe gjennom det. Det er en skravletråd for min del. Viktige og interessante diskusjoner blir jo skilt ut for at fler skal kunne ha glede av de.

Men dersom man er så ekstremt misfornøyd med ordningene, så er det jo bare å finne seg et nytt sted å henge, droppe å være aktiv i AN, gå tilbake til Canis eller ta seg en pause sånn sett.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Selvfølgelig kan man spørre om kommentere om man ikke forstår hvorfor. Men det er forskjell på å gjøre det, og på å le av hvor dumme moderatorene er og skrive nedlatende/angripende som flere brukere valgte å gjøre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*når dere er slemme vil vi ikke mer* - trampe hardt i gulvet...

Det HAR vært en økning av moderering på forumet, det er det ingent vil om - og kommer det mer enn tre poster om ett tema så er det moderering på høyt plan med nye tråder og tut og kjør - som da DØR. Og det er jo ikke sånn at det nødvendigvis er spesielt viktige temaer som det kan være greit å søke i siden heller - neida, en eller annen hikker om at - nå gidder jeg ikke lese om fårikål mer (eksempel) og vips så har man egen tråd.... Det må jo kunne gå an å ha en side eller tre med tråder i - folk som ikke gidder å lese svada med sammenheng får jo bare hoppe over da eller... vi trenger ikke ny tråd for å vite hvor mange pepperkorn man trenger i fårikålen - resultatet er jo bare at man ikke får svar på hvor mange man trenger for folk gidder ikke å gå ut av AN tråden så da dør "samtalen".

Sånt kaller jeg overmoderering. AN tråden er tråden for bullshit og da synes jeg at man bør moderere modereringen - med mindre det er diskusjon om temaet HUND, TRENING, ADFERD eller annet hunderelatert så har jeg aldri skjønt poenget med den sinnsyke splittingen.

"Dere får ha en akkurat nå tråd, men dere får ikke lov å snakke om noe der" - Eller jo, dere må gjerne øse ut om all verdens kriser osv. - få trøst og støtte, men måtte gud forby at dere snakker om noe sammenhengende... Nei, jeg tror jeg tar en sonenpause jeg - som tidligere nevnt så er jeg ikke hyperaktiv her om dagen og det er en grunn til det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg fint å stå for det jeg skriver selv, og jeg tømmer aldri "bunnen av mitt hjerte" her på forumet (jeg har venner jeg ringer til...). Men noen gjør det. Og det jeg tenker mest på, er det som også er skrevet om brukeres barn her inne. Hvor moro er det at mor har sitti og tømt ut frustrasjoner om skole, venner, mobbing, sykdom etc på et forum som skal stå til evig tid?

Det er dessverre mange barn som er belemret med dumme foreldre - det er ingen god forklaring på denne casen. Har man postet idiotinnlegg man burde latt være, så blir ikke det bedre om de blir slettet etter en uke. Og det er vel ikke akkurat "barnas ve og vel" man har hatt fokus på når man har kommet med dette stuntet?

Jeg reagerer fordi forutsetningene for bruken av forumet blir endret, og fordi brukerne / eierne av innleggene ikke blir konsultert før beslutningen tas. Ikke fordi jeg synes verdenslitteraturen går glipp av noe stort.

Jeg bruker aldri gamle AN tråder selv, og tenker nå ikke på at jeg hverken mister verdifull informasjon, eller får gjemt noe viktig etter om de blir stående eller ikke. Eller at man skal lære noen noe gjennom det. Det er en skravletråd for min del. Viktige og interessante diskusjoner blir jo skilt ut for at fler skal kunne ha glede av de.

Jeg bruker faktisk heller aldri gamle AN-tråder, men blar meg ofte bakover noen sider i den som er "live" - i motseting til deg synes jeg det har vært noen gode diskusjoner også i AN, diskusjoner som iblant har blitt flyttet (helse/kreft/røyking), iblant ikke - som kvinnesaksdebatten på senvinteren (ingen aning om jeg kunne funnet den igjen, siden jeg altså ikke er særlig imponert over søkefunksjonen på Sonen!)

Men dersom man er så ekstremt misfornøyd med ordningene, så er det jo bare å finne seg et nytt sted å henge, droppe å være aktiv i AN, gå tilbake til Canis eller ta seg en pause sånn sett.

Er det det som er intensjonen og den ideelle løsningen, at de som ikke er enige med "makta" (les moddisene) finner seg et annet sted å være? Jeg synes ikke det, jeg mener at det minste man må få kunne debattere på et forum er måten å debattere på, og hva som skal være tilgjengelig for diskusjon, og hva som skal i søpla.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei faktisk Belgerpia, føler man at man får nok dritt så vil man faktisk ikke mer :) . Du trenger ikke bekymre deg for overmoderering nå uansett.

Har det noen ganger overhodet falt deg inn at modereringen vi har gjort er foreslått av andre MEDLEMMER og ikke nødvendigvis bare noe vi fant på selv?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What-ever, 2ne. Om du er "drit"imponert (modent uttrykk, for å bruke din terminologi), eller ikke-imponert, eller leser hva jeg skriver, eller ikke, har ikke særlig stor betydning for meg. Jeg står for hvert ord jeg har postet i denne diskusjonen, jeg.

Om du hadde vært artikulert nok til å utdype hva du reagerer sånn på, så kunn jeg alltids ha svart deg, men foreløpig er det ikke særlig mye å respondere på, du skriver så krøkkete (noen ville kalt det søppel, rett og slett) at jeg er usikker på hva du reagerer på.

Det jeg reagerer på, er dette, Lotta. Fra "Den store baby- og barnetråden":

Jeg er ganske oppmerksom på sukkerinntaket hos mine barn - av grunner som jeg antagelig bør holde for meg selv... ;)

Apropos, er det ikke på tide å slette denne tråden? Må gjøre Sonen fryktelig treig, siden den er på 1167 sider, og jeg tror noen kan ha sagt ting her som de kanskje angrer på, eller som kan brukes mot dem...???

Sånn om vi ser bort i fra den første seetningen din, så hører ikke innlegget ditt noe steds hjemme i den tråden, og den bittelille overdrivelsen din om at tråden er 1167 sider lang og derfor bør slettes er forholdsvis umoden, i all den tid den tråden pr i dag er på 60 sider. Men hey. en forskjell på 1107 sider, det er jo ingenting det, eller? Videre så har vi et par innlegg i akkurat nå-tråden:

Akkurat nå tenker jeg at beslutningen om å slette AN-tråder er noe av det mest absurde jeg har lest på nettet på lenge.

Hvis argumentet er å beskytte folk mot seg selv (som det jo er, siden man skal forhindre at "utenforstående" leser privat informasjon som er postet), så hvorfor stoppe med AN-tråden?

Det er da vitterlig skrevet mindre gjennomtenkte ting i andre tråder også? Det er da fullt mulig å utlevere seg selv mellom mandag og søndag kveld, og det er (merkelig nok), faktisk mulig for "fremmede" å plukke opp ting i løpet av en uke også.

Dessuten er søkefunksjonen på dette forumet så elendig at man må være rimelig sprø om man gidder å sitte her og surfe for å finne gammelt oppgulp å bruke? Og er man så gira, så finner man antagelig noe på nett å bruke likevel... :lol:

Ja, ja. Ikke alt man skal forstå, men hvis folk føler seg bedre og poster enda mer svada fordi det bare blir liggende her en uke, så... Godt å vite at min personlige integritet og dømmekraft blir vurdert av selvbestaltede forståsegpåere som bare vil mitt beste og tar affære helt uten at jeg har bedt om det. Og at jeg i fremtiden angivelig skal kunne komme med så mye privat rør og utsagn jeg bare orker, og være sikker på at ingen andre enn de snille sonisene får vite om det. Copy/paste-funksjonen er antagelig død også, og alle brukere her har fått påført akutt demens, så ingen husker hva som har stått her i mer enn 7 sekunder.

Men for sikkerhets skyld stemmer jeg for at ALLE sonenposter slettes i løpet av ca 3,5 nanosekund, så er vi på den sikre siden...

Hæv e nais dei.

God morgen.

Veldig bra at du ikke vet hva noen skrev her i går kveld, for sannsynligheten taler for at folk ikke postet noe de ville du skulle vite likevel.

Og HVIS de ville du skulle vite det, så er det andre som vet at de ikke burde ha delt det... :lol:

Seriøst?

Tja, hvem skulle hindret meg i å gå inn i et gammelt innlegg (dvs over 1 uke) jeg har postet her på Sonen og endret det?

"Sonen"-reglene, liksom? De som kan endres over natta av moderatorer, uten foranledning? Eller kanskje hvis jeg hadde gode nok argumenter så kunne de moderert for meg?

"Sonen"-reglene ja. De som gjør at du ikke kan moderere egne innlegg etter en viss tid (jeg husker ikke hvor lang, jeg har ikke hatt rare behovet for å benytte meg av det).

Kanskje det? Alle andre som følger med på "bekjentes" gjøren og laden er positivt interesserte, særlig når de frustrerte kommer tilbake etter 3 ukers tur til Thailand uten nettilgang. Jeg er en av de nysgjerrige snokene, eller kikkerne, om du vil :) Kanskje jeg til og med er ute i onde hensikter? Hvem vet?

Så den største krisa med å slette gamle akkurat nå-tråder er ikke sensuren med andre ord, men for å tilfredsstille nysgjerrigheta til folk som av ymse grunner ikke har fått vært på sonen på en stund? Ja, da ble det jo veldig mye bedre.

Og hva lærer de som står for "søppelet" av at andre hele tiden skal rydde opp etter dem?

Nada-niks-null-0-N-U-L-L. En eneste gedigen bjørnetjeneste.

Jeg snakker ikke hva folk måtte velge å tømme ut av seg av frustrasjoner, jeg snakker om verdien av 7 år gamle hverdagstråder. At Vipsen, som startet den første akkurat nå-tråden, drakk cola zero den dagen, er forholdsvis likegyldig i dag, sant? Det er det som er "søppelet". Hva Siri - som selvsagt skriver så interessante innlegg at de bør stå til Dovre faller - spiste til middag en fredag for 4 år siden, er uinteressant (selv om jeg vil tippe at det var kyllingvinger).

At hunderelaterte tråder blir stående, tar jeg som en selvfølge. Men hva jeg, du, Lotta, Siri eller Belgerpia gjorde en søndag formiddag for ett år siden, er stort sett ikke noe man må ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. så uenig man kan bli.. jeg synes det er supert at tråder splittes ut av An når de begynner å bli langtekkelige og ofte er evig tilbakevendende temaer. Og jeg synes også det er greit med modereringen jeg, noen innlegg får meg til å se fullstendig rødt av raseri og selv om det da også forsvinner innlegg hvor det tas til motmæle, er jeg mest glad for at de røde klutene blir borte jeg.

At man fjerner AN-trådene jevnt og trutt synes jeg også er supert. Man skal uansett passe seg for hva man skriver på internett, og helt borte blir jo ting ikke, men det er helt greit at den evige lagringen ikke er her mener jeg. Så hvorfor så hissig?

Og så er dette sikkert en kjærkommen anledning for noen (spesielt ett) individ å kunne lekse opp andre om hvor dumme, umodne, naive andre er. Denne vedkommende som sjeldent bidrar til noe som helst positivt her.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på, er dette, Lotta. Fra "Den store baby- og barnetråden":

Sånn om vi ser bort i fra den første seetningen din, så hører ikke innlegget ditt noe steds hjemme i den tråden, og den bittelille overdrivelsen din om at tråden er 1167 sider lang og derfor bør slettes er forholdsvis umoden, i all den tid den tråden pr i dag er på 60 sider. Men hey. en forskjell på 1107 sider, det er jo ingenting det, eller? Videre så har vi et par innlegg i akkurat nå-tråden:

1 av argumentene for å slette AN-tråder er at folk kan ha skrevet noe dumt der. Jeg vil påstå at det er 100% sikkert at mange har gjort, mange ganger, noen mer enn andre.

Jeg vil også påstå at folk har utlevert følelser og opplevelser i baby- og barnetråden som de antagelig vil angre på (eller allerede nå burde vært betenkt over), på samme måte som man vil se i tråder om valper, oppdragelse/dressur, min hund, etc, etc.

Det postes de utroligste, mest intime og private ting over en lav sko her inne, ikke bare i AN, men overalt. Baby- og barnetråden er veldig lang (Hundesone-format tatt i betraktning), og burde - om argumentene for å snakke om lange, tunge tråder skulle holde vann - vært kuttet/kappet/stoppet for lenge siden.

Seriøst?

Du var den rette til å spørre, som ikke holder deg for god til å stigmatisere eller stemple andre (som f eks meg), når du er tom for argumenter.

Så ja, svaret er "seriøst" (eller "ironi", om det er lettere å forholde seg til). Jeg reagerer på at en håndfull unge voksne i fritida si mener seg kompetente til å vurdere hva som er klokt og riktig for andre å poste på nettet, og mener de sensurerer - du mener tydeligvis at det er helt OK.

"Sonen"-reglene ja. De som gjør at du ikke kan moderere egne innlegg etter en viss tid (jeg husker ikke hvor lang, jeg har ikke hatt rare behovet for å benytte meg av det).

Ikke jeg heller, men jeg er ganske sikker på at jeg skulle klart å få bort ting herfra hvis det var veldig nødvendig for meg. Men jeg er ikke dum nok til å tro at det ville hjulpet synderlig på imaget mitt om det skjedde 1 uke etter at jeg postet...

Så den største krisa med å slette gamle akkurat nå-tråder er ikke sensuren med andre ord, men for å tilfredsstille nysgjerrigheta til folk som av ymse grunner ikke har fått vært på sonen på en stund? Ja, da ble det jo veldig mye bedre.

Du forstår det virkelig ikke på ironi du. Det er jo synd. Eller ikke.

*********************************

Edit: Har sikkert blanda antall "leste" med antall "innlegg" i Baby-/barnetråden, tar den, ser jeg :lol: - men mener fortsatt at det er vesensforskjell på å slette tråder og å starte nye. Det er vel ingen som har protestert når nye AN-tråder er blitt opprettet?

Endret av Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er dette sikkert en kjærkommen anledning for noen (spesielt ett) individ å kunne lekse opp andre om hvor dumme, umodne, naive andre er. Denne vedkommende som sjeldent bidrar til noe som helst positivt her.

Dette er unødvendig. Forøvrig kan eg ikkje sjå at det er nokon som frekventerer sonen no for tida som aldri bidreg med noko som helst positivt.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei faktisk Belgerpia, føler man at man får nok dritt så vil man faktisk ikke mer :) . Du trenger ikke bekymre deg for overmoderering nå uansett.

Har det noen ganger overhodet falt deg inn at modereringen vi har gjort er foreslått av andre MEDLEMMER og ikke nødvendigvis bare noe vi fant på selv?

Akkurat dette tror jeg ikke folk er klar over. Jeg har vært moderator i flere år, og vi fikk mange rapporter, og mye av modereringen var etter ønske i fra (flere) medlemmer. Det er ikke sånn at en-to personer bestemmer "alt" her inne.

Å slette AN tråden en gang i mnd tror jeg vil være fint. Ja, det er mange erfarne forumbrukere her, men man må huske at vi har flere som feks. er under 18 år (og andre som ikke ser konsekvensen av det de skriver).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er dette sikkert en kjærkommen anledning for noen (spesielt ett) individ å kunne lekse opp andre om hvor dumme, umodne, naive andre er. Denne vedkommende som sjeldent bidrar til noe som helst positivt her.

Hei Tonje.

Må bare ile til å si at det ikke er noen hemmelighet at du har meg langt opp i halsen og har postet adskillige innlegg med lyskespark i min retning. Du om det. Jeg har ikke noe personlig i mot deg, kjenner deg ikke, antar at du har hjertet fullt av gode hensikter og bare er grei, innerst inne. Men hvis du i framtiden føler veldig behov for å fortelle vennene dine her inne hvor lite du liker meg, så er det modne (et av favorittordene mine for tida) og hensiktsmessige å gjøre, ENTEN holde det mellom dere (de snille og greie), ELLER å kvinne deg opp til å snakke direkte til meg.

(Alternativt så er det jo mulig å poste et dikt igjen, så kan jeg gjøre det samme, så hever vi den litterære verdien på Sonen samtidig! :lol:)

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering to:

Pga mye negative tilbakemeldinger har vi valgt å trekke tilbake forslag og gjennomføring av nye regler. Det blir altså ingen endring og tråden kommer til å være akkurat som tidligere. Beklager roting frem og tilbake.

Mvh moderatorteamet :sorcerer:

Er det mulig å få en avstemning på dette for å avgjøre det mest mulig demokratisk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke om noen sonenbrukere som aldri bidrar med noe positivt, men jeg har veldig vanskelig for å forstå at enkelte kan ta av og gå i bane rundt jorda pga forslag om å fjerne en skravletråd med jevne mellomrom. Bare det at det finnes andre sonenmedlemmer som ikke ønsker at disse uhøytidlige samtalene om ditt og datt skal ligge her til evig tid burde være nok til at man syntes det var greit at det ble fjernet.

Jeg skriver ikke hemmeligheter eller svært personlige ting her. Men dagligdags skravling kan likevel fort bli mer personlig enn meningsutvekslig om en konkret sak. Det er en kalkulert risiko, skravling er trivelig. Jeg søker aldri på forumet, men jeg bruker ofte google, og det gjør kanskje den rare dama i hundemiljøet som hater meg også. Det er liten sjanse for at hun snapper opp ting fra AN, men enda mindre sjanse hvis AN blir slettet jevnt og trutt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker omtrent bare mobilen på sonen , derfor synes jeg det er helt topp med en kortere AN. Når jeg ikke har vært inne på den på et par dager er det omtrent uoverkommelig å lese seg opp. Jeg har sjelden tid til å bla i timesvis liksom. Jeg har prøvd å finne oppskrifter jeg vet ble postet i AN uten hell , så jeg er ikke fryktelig redd for lurkere. De som vet hvem jeg er i RL kan godt få vite alt jeg har skrevet , de som ikke vet det må ha enorme fritidsproblemer hvis de stalker meg :lol:

Men så er jeg en totalt nobody i hundeverden, jeg driver ikke med oppdrett eller hundesportert - det er lite å være misunnelig eller sladre om for hundefolk. Helt ærlig kunne jeg aldri skrevet så åpent andre steder enn på et hundeforum, jeg tipper hundenerder flest gir beng i min sønns allergi liksom. Man snoker heller ikke på babyverden etter info om folks hundehold vil jeg tro..

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det å slette AN tråder etter en viss tid skal vekke så sterke følelser og jeg synes det er trist at moderatorene - som tross alt har mye av æren for at forumet er så hyggelig som det er - vil slutte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... må si denne tråden tok en uventet retning. Og alt moderatorne ville var å være greie mot oss? Utrolig... klikk og godbit folkens!

Jeg skjønner ikke dette med at "modereringen har tatt av" her inne? Har den det? Jeg merker sjeldent noe til det iallefall, men mulig jeg er en treig skumleser. Selv har jeg blitt moderert et par ganger, og det har vært helt greit egentlig, det har jeg jo selv skjønt bare jeg har fått tenke meg litt om. Sist gang var det fordi noen rapporterte min "støtende" (jeg synes ikke det) avatar... og det er greit det, da fikk jeg beskjed om det.

Å være moderator er ofte en utakknemlig jobb, og sutrete pm'er er aldri gøy å få... synes dere har gjort en god jobb iallefall!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette et hundeforum?

Like greit at milelange ''alt mulig'' samtaler om ''akkurat nå'' blir slettet. Var en diskusjon her en gang om at det var litt sånn ''klan'' aktivitet i enkelte tråder. Jeg tror ''akkurat nå'' tråden bidrar til dette. Mange av de som skriver der ser ut til å kjenne hverandre privat, og det gjør at nye, eller utenomforstående, ikke ikke får delta/blir sett/hørt i disse ''akkurat nå'' trådene.... Det er en intrykk jeg sitter med iallefall.

Veldig koselig med samtaler om hva folk gjør, tenker og føler... Men det er ingen grunn til å la laaange tråder om ''akkurat nå'' bli liggende og ta unødig plass. Ikke lærer man noe særlig nytt (om hund) av å lese i de heller, hvis ikke man gidder å lese 100 sider om folks privatliv da.... Og da tenker jeg på de som melder seg inn her fordi dette er et hundeforum og pga det ønsker folk å lære mer om hund.

Greit med ''akkurat nå'' tråder, men vi trenger vel ikke å ta vare på gammel krims krams. Så jeg synes det er bra å slette de etter en viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...