Gå til innhold
Hundesonen.no

Vært på kurs!


Caro
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg og bikkja vært på gjeterhund kurs med Egil Syversbråten i Snertingdalen, dette var vårt første offisielle kurs med en litt proffere instruktør. Vi har jo vært på treninger sammen med andre dyktige gjetere også, men dette ble noe helt nytt. Jeg klarte å se hva jeg måtte trene på, han ga meg nyttige tips jeg aldri hadde tenkt over og han klarte å studere meg å hunden nøye å si akkurat hva vi gjorde feil eller riktig! :) Etter kun en helg med kurs og trening har jeg nå ett helt nytt treningsopplegg planlagt opp i hodet, motivasjonen er større en aldri før.

Han kom med noen fine kommentarer til oss og som: likte veldig godt bikkja di, han var lydig. Dette klarer jo dere bra. Wow stoppa han så lett der! Blir litt stolt må jeg påstå, men merker selv att vi fortsatt har en liten vei å gå for å ta prøven. Høyre og venstre må finpusses, fikk noen trenings råd der.

MEN vi klarte kryss driving, noe som var gøy siden det var første gang vi prøvde det der! :) Læret også å lese sauene bedre! :)

Bilder kommer! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :) Hva menes med kryss driving?

vanskelig å forklare...men det er rett og slett att hunden skal drive sauen vekk fra deg, forbi deg og på skrå foran deg, hunden og sauene krysser linen din på en måte...:) Så hvis du står vendt rett fremover så skal hunden lede sauene forbi deg/foran deg...:) hvis du skjønte dette da :P

Er nok sikkert mer avansert på de store konkurransene osv men var dette vi holdt på med ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...