Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Nora er også litt frustrert om dagen, for denne tannfellinga kløøør! Merket det ikke så mye med fortenna, men så begynte hun å skulle bytte ut jeksler og hjørnetenner.

Så flink Storm er til å gå spor :D Jeg har kjøpt blod for lengst, men har jeg surret meg til å legge et eneste spor? Neeida.. Er litt tiltaksløs på vinterstid kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

  • 2 weeks later...

Om en uke skal Storm debutere på utstilling - valpeklasse 4-6 mnd. Han kommer på innkalling som et skudd og sitter som en prest men kan ikke stå i ro mer en 2 nanosekunder :P Så det skal bli "morsomt" ja!

Trenger et par gode tips til innlæring av stå!

Når Amigo var valp så stod han bare som han skulle uten trening. Han fikk heller aldri godbit for det var heeeelt uinteressant for ham :icon_redface:

Denne karen er mer propell men han er fokusert på mat da. Så da er det vel håp i hengende snøre!

stormogamigo_zpsf70181e5.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke skal Storm debutere på utstilling - valpeklasse 4-6 mnd. Han kommer på innkalling som et skudd og sitter som en prest men kan ikke stå i ro mer en 2 nanosekunder :P Så det skal bli "morsomt" ja!

Trenger et par gode tips til innlæring av stå!

Når Amigo var valp så stod han bare som han skulle uten trening. Han fikk heller aldri godbit for det var heeeelt uinteressant for ham :icon_redface:

Denne karen er mer propell men han er fokusert på mat da. Så da er det vel håp i hengende snøre!

Amigo er jo en drøm å vise! ;)

Kan jo begynne på Flat-måten og øke lengden han skal stå uten godbit gradvis? Eller bare stacke ham, men kanskje vanskelig om han har valpe-lopper? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei denne bor på østlandet et sted og heter Saga og er bare fire måneder gammel :( Håper virkelig at de finner henne igjen snart - jeg hadde hatt totalt panikk hadde det vært Storm som var forsvunnet i kulden!

Vi har derimot vært på utstilling i Ølen i dag og han fikk kjempefin kritikk og oppførte seg eksemplarisk. Han tok alt ståket med knusende ro og la seg til å sove midt på gulvet etterhvert som finalene nærmet seg.

Han ble BIR og BIG 1 i meget sterk konkurranse med seg selv :P

Kritikken:

“Korrekte proporsjoner og benstamme, korrekt hodeform, kan ha mørkere pigment rundt øynene. Velbårne ører, korrekt hals og overlinje, tilstrekkelig forbryst. Korrekt brystkasse, korrekt vinklet bak. Utmerket steglengde, meget lovende”.

Utstilling-%C3%98len-2013-Storm-021.jpg

Utstilling-%C3%98len-2013-Storm-068.jpg

Utstilling-%C3%98len-2013-Storm-102.jpg

bir-og-big-005.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og det med et brak!

Han har vært alene hjemme i flere måneder uten at det har kommet så mye som en tisseflekk.... han har kost seg i korga si og sovet for det meste.

Helt til nå altså.... fyttigrisen! Jeg innrømmer at jeg fikk høyt blodtrykk og trang til å klistre dyret opp etter veggen når jeg kom hjem fra jobb trøtt, sulten og sur.

Tykjen er jo bare sååå happy når jeg kommer så det går jo ikke an å kjefte heller.

Spørsmålet er bare hva jeg skal finne på nå. Det er utelukket å ha ham alene mens jeg er på jobb; det er nå helt sikkert. For jeg har lyst å beholde huset mitt sånn noenlunde intakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...