Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

Amigo blir 8 år om tre måneder - du allverden så fort tiden går :blink:

Han har verdens største tålmodighet med den lille pirajaen - Storm kravler over hele ham og tygger på potene, kinnet, ørene og er superfrekk og stjeler mat fra ham. Han sier ikke et kvekk men det tar vel ikke så lange stunden før valpelisensen er over tenker jeg :)

Den første uka unngikk Amigo valpen så godt han kunne - han titta på ham men ville helst ikke ha fysisk kontakt. Da stakk han av så fort valpen kom bort til ham.

Men så var det som om han resignerte og innså at Storm var kommet for å bli og da kunne han like godt begynne å like ham :)

Og nå koser de seg sammen - det er helt utrolig å studere samspillet deres. Amigo har sine fordeler som Storm absolutt ikke får ta del i - dvs at Amigo får ligge i senga med meg om natta mens Storm ligger på gulvet i senga si. Dessuten har Amigo fast plass i sofaen - der slipper pirajaen ikke til :) Storm prøver så godt han kan å komme seg opp riktignok, men pusjes ned av meg til store protester før han resignerer og går og legger seg et annet sted.

Storm er en vokal gutt overfor Amigo. Dvs han bjeffer mye på ham når de leker i stua. Er han med meg på jobb så er det sjelden eller aldri en lyd å høre.

Storm prater også mye med seg selv - når han ligger under bordet med ei leke eller en tyggesak så mauler han på og knurreprater helt i sin egen verden. Kan ikke akkurat huske at Amigo prata med seg selv - han prata mye med meg når det var noe han ville :)

mat001.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm er mye med meg på jobb; han er blitt hele ResQ sin maskot der han springer rundt i gangene og hilser på alt og alle :)

En typisk "jobbdag" betyr at han er med meg på morgenmøte der han gjør sitt beste for å distrahere deltakerne ved å tygge på beina til folk, deretter tar han runden inn på alle kontorene for å inspisere dem.

Sjefen sine raggsokker ligger gjerne tynt an for pirajatennene og da må man redde det som reddes kan:

77055_10151332872616970_370588872_n.jpg

Eneste sikre stedet når Storm is in da house :P

Videre er det hilserunde på alle nye kursdeltakere og alle blir i så godt humør av den lille sjarmøren som bare vil kosemose med dem :wub:

Sånn i halv ti-tida begynner han å bli sigen i øynene og må rett og slett ha seg en liten powernap:

600132_10151308231546970_1917606617_n.jp

Etter et par timer er han fulladet og klar for nye sprell :)

479961_10151322426596970_1563983483_n.jp

306091_10151332780941970_2011822473_n.jp

Førstehjelpsassistenten min sjekker at alle bårene fungerer som de skal.

Etter lunsj har jeg undervisning nede på sjøanlegget; masse folk som skal inn i en helikoptersimulator og senkes under vann. Dette må selvsagt gutten ha med seg!

18271_10151337295626970_676086753_n.jpg

Dette var littegranne skummelt, men ikke verre enn at han måtte tilbake og sjekke det nærmere.

Dette var mye å fordøye på engang for en liten tass - så han sovnet som en dupp midt i rommet :)

18785_10151337297171970_534481371_n.jpg

Storm er i dag 13 uker gammel og har blitt en liten langbein ;) Han og Amigo koser seg sammen og vi går på valpesosialisering en kveld i uka og ellers er han som sagt mye med meg på jobb og blir proppa med inntrykk.

Han ligner mer og mer på sin far synes jeg - både i fakter og utseende :wub: De strategiske målene hans er 9.4 kg og 40 cm så han vokser fort!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur - aldri sur!

Det har regnet i hele natt så all julesnøen er forsvunnet mer eller mindre. Det er mildvær med andre ord. Vi tok turen ned mot sjøkanten i dag og der tenkte jeg at Storm skulle få bli kjent med ei flytebrygge og det urolige underlaget som det utgjør. Amigo er den store rollemodellen her for han bryr seg jo ikke om noen ting, og dermed skal Storm herme etter ham.

Men nå er det jo sånn at Storm har litt mye og lange bein... :P

Det gikk så fint atte - han var raskt på plass til å fortsette å utforske flytebrygga etter morgenduppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm er en herlig liten krabat. Eller liten og liten... han har strekt seg veldig siden jeg fikk ham og nå er han rundt 40 cm og 10 kg. Moren hans er 49 cm og 15 kg sånn til sammenligning :P Så han slekter definitivt på faren sin ja!

Han har blitt introdusert for alle mulige slags rare ting og lyder og situasjoner og han takler alle sammen helt supert. Det eneste han var forsiktig med å gå bort til var en hybelkanin som rullet bortover gulvet på jobb :lol: (og dermed skjønner alle at jeg har det prikkfritt hjemme eller hur hahahahaha!!!)

I morgen er det julelunsj på jobb og dermed måtte vi prøve "antrekket" :whistle:

548843_10151351013996970_751233947_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm kløøøøøøøøøøør i tennene og gnager som en gal på alt han kommer over... om det så er mine tær det er snakk om :)

matogtenner008_zpse9804c29.jpg

Han vokser jevnt og trutt og er kommet opp i 12.1 kg og 44 cm - snart 17 uker gammel.

Han har også gått spor i helgen - hele 30 meter langt og med en liten vinkel og en time gammelt :) Det var artig å se at han skjønte tegninga med en gang; to sniff på sporstart og så gikk han hele veien fram til klauven. Han trengte ingen push i det hele tatt men forstod hva det gikk i.

En forsiktig start men en god start på en forhåpentligvis laaaaang sporkarriere!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...