Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

13 timer siden, Debbie skrev:

For en herlig og grusom reise.

Og den første dommeren du møtte, vel hun er særdeles ufin på de fleste utstillinger. Hun var beryktet når  jeg stilte ut.

Derfor var det litt ekstra morsomt i gruppefinalen neste dag og stå rett overfor henne :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for alle gratulasjoner :)

Lærdom:
Fjern alt som ikke har noe i bilen å gjøre når du skal på tur.  Jeg hadde heldigvis ribbet den for alt av jobbeutstyr til ettersøk (liner, seler, vester mm som henger på buret til vanlig) og andre unødvendige ting.  

Tenk deg om - MÅ du ha med deg ditt og datt?  Det er så lett å bare slenge ting bak i bilen men brått står du der og må håndtere slikt manuelt.  Da kan man angre på alle dilletingene man helst ikke har lyst å kaste men som man kanskje må dumpe for å lette på vekta.

Det lønner seg å ha et sporingssystem (mobil, bil, GPS osv) som kan gi deg koordinater dersom uhellet er ute.  

Veldig greit å ha forsikringer/medlemskap mm i orden - min bilforsikring er kun kasko og dekker brann og tyveri.  Så der reddet NAF meg.

Ha full sjekk av bilen i god tid før avreise - dersom noe går galt så har du ditt på det tørre.  Registerreima blei skiftet på mandagen og røyk på fredagen og det skal jo naturligvis ikke kunne skje.  Ergo har verkstedet noe å svare for her heldigvis.

Pust med magen og tenk at det nytter ikke å svartmale situasjonen - det hjelper så himla lite der og da.  Se mulighetene i stedet :)Vi ble kjent med masse hyggelige folk som hjalp oss med informasjon og bærehjelp rundt om på stasjonene og vi fikk sett Praha på en litt annen måte enn bare inne på et utstillingsområde :) 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
2 timer siden, Shlush skrev:

Skal du ha en valp? ??

Dessverre så passer det ikke inn i år med ny turnus og vanskelig å få fri :(  Men en av tispevalpene flytter til Bergen så da får jeg mulighet til å treffe henne og det blir kjekt!

Om et år eller to blir det forhåpentligvis valp; da er det på tide å starte opptreningen av ny ettersøkshund :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jaktlykke skrev:

Dessverre så passer det ikke inn i år med ny turnus og vanskelig å få fri :(  Men en av tispevalpene flytter til Bergen så da får jeg mulighet til å treffe henne og det blir kjekt!

Om et år eller to blir det forhåpentligvis valp; da er det på tide å starte opptreningen av ny ettersøkshund :)  

Ah, så kjipt ? Men bra du får fulgt den ene valpen tett da ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...