Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm - selvlaget stabijhoun :)


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oi!  Lenge siden forrige oppdatering ? Men kort fortalt - siden sist har det skjedd litt av hvert! Fra juli 2015 og til april 2016 har vi gått en hel del ettersøk på oppdrag fra politi/viltn

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker! Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH N

Vi har vært på skogstur i dag også; og det likte de godt! Juhuuuu! En slags fri oppstilling Helt plutselig inviterte Amigo til lek - og sprang rundt som en tulling rundt Stor

Posted Images

  • 3 weeks later...

Jeg fikk et hyggelig brev i posten i dag :)

ettersoslashksgodkjenning002_zps9045a678

Bevis på at Storm nå er offentlig godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt. Det er en god følelse å vite at jeg har en arvtager etter pappa Amigo som begynner å dra på årene. Forhåpentligvis får vi kommet oss ut på ettersøk om ikke så lenge slik at han kan få opparbeide seg erfaring. Amigo vil være backup dersom det skulle by på for store utfordringer.

Her er også et bilde av far og sønn tatt i dag :wub:

fotoshootiskogen024_zpscac50112.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et hyggelig brev i posten i dag :)

ettersoslashksgodkjenning002_zps9045a678

Bevis på at Storm nå er offentlig godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt. Det er en god følelse å vite at jeg har en arvtager etter pappa Amigo som begynner å dra på årene. Forhåpentligvis får vi kommet oss ut på ettersøk om ikke så lenge slik at han kan få opparbeide seg erfaring. Amigo vil være backup dersom det skulle by på for store utfordringer.

Her er også et bilde av far og sønn tatt i dag :wub:

fotoshootiskogen024_zpscac50112.jpg

Grattis så mye med gk. ettersøkshund, igjen :) Og det var et utrolig vakkert bilde av guttene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Mye har skjedd den siste måneden!

Han har deltatt på to blodsporkonkurranser; den første i regi av Norsk Retrieverklubb avd. Bergen og Omegn. Der fikk han en fin 2 premie etter å ha jobbet som en helt i sommervarmen.

Den neste var uken etter hos Norsk Spanielklubb avd. Hordaland; der overrasket han meg stort ved å få 1 premie og bli prøvens 3 beste hund av 19 deltakere :wub:

... og i dag har han debutert på ettersøk - en råbukk var påkjørt og ble sett haltende vekk fra E39 og inn i skogen. Slike trafikkettersøk er ikke det kjekkeste å debutere på for de kan være veldig vanskelige å finne ut av. Men en eller gang må man jo hoppe i det så gamlingen fikk være hjemme mens vi dro avgårde.

Storm gjorde en fin jobb og vi fant råbukken død etter rundt 80 meter. Da lå det inne i skogen på andre siden av veien.

10264688_10152400084811970_7021135195789

Flinkeste gutten sin det :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Storm er ikke en stabij har jeg fått høre av dommeren på helgens utstilling :drool: Han ser tvert i mot mer ut som en wetterhoun i skallen for han var aaaaaaltfor brei i hodet. Storm fikk GUL sløyfe pga det.

Wetterhoun ser forøvrig ut som dette:

Wetterhounhode_zps6824cd59.jpg

... dere ser likheten ikke sant :innocent:

VFF2014020_zps3c689aba.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gulsløyfe klubben :P

Min hund manglet bryskasse lørdag mens på søndag hadde han en velutviklet brystkasse. Så jeg lurer litt på hva han drev med natt til søndag :blink:

Gratulerer med godkjent ettersøkshund og gode resultater på prøvene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Min lille plutt har fått sin tredje 1 premie på blodspor og dermed kvalifiserer han til viltsporchampion :wub::wub:

Han trenger bare å oppnå en "good" på utstilling etter fylte to år og det tenker jeg han klarer på NKK Rogaland i neste måned :) (Vi håper jo selvsagt på litt mer enn good da... :) )

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille plutt har fått sin tredje 1 premie på blodspor og dermed kvalifiserer han til viltsporchampion :wub::wub:

Han trenger bare å oppnå en "good" på utstilling etter fylte to år og det tenker jeg han klarer på NKK Rogaland i neste måned :) (Vi håper jo selvsagt på litt mer enn good da... :) )

wow :-D Gratulerer!!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

Storm har vært på ordinær blodsporprøve i dag med 15 deltakere. Han klarte jobben meget godt i et utrolig vilttett område - vi støkket ut en hjortebukk i sporet bla - og innsatsen hans ble belønnet med en 1 premie :)

Vi endte sågar som prøvens tredje beste ekvipasje :bananas:

IMG_3302_zpsosvifjfr.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag var vi på ordinær blodsporprøve hos Sotra Brukshundklubb. Det var utrolig mye vind og stort sett nakent sporområde så forholdene var svært vanskelige.

Storm jobbet konsentrert og godt og utnyttet vinden for det den var verdt og det hele ble belønnet med 1 premie m/HP - hans aller første :drool: I tillegg så VANT han prøven :wub: :wub:

IMG_3929%20ndash%20Kopi_zpsazzfmyua.jpg

Kritikken hans:
Meget god start. Flott tempo. Meget godt tapsarbeid i vinden. Markerer sårleie. Sporslutt etter 30 min. Meget erfaren fører som leser hunden godt.
Dommerens begrunnelse for tildeling av HP: Særdeless vanskelige vindforhold. Ekvipasjen løste dette meget godt"

Han var eneste som fikk 1 premie :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi har gått blodsporprøve i Karlstad, Sverige idag og det var en spennende opplevelse med rykende ferske elgtråkk i sporet! Da dommeren la sporet i går ettermiddag stod ku og tvillingkalver i sporet.... og det var antakelig de samme som nettopp hadde vært i sporet vårt.
Storm taklet det kjempebra og resten av sporet også. Det resulterte i at han fikk ny tittel!

Nå heter han NO SE VCH Storm :wub: :wub:

IMG_4457_zpslbs7sppr.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...