Storm - selvlaget stabijhoun :)

305 innlegg i emnet

Da lager jeg likegodt en egen tråd om stabijhoun Storm som jeg skal hente på Arlanda, Stockholm om snart to uker!

Storm er et resultat av parring mellom min egen hannhund Amigo (N DK UCH NORD VCH Næssgården`s Always Action Ahead) og He JW-10 Kraaybell`s Blixtra af Boken som bor på Åland, Finland.

Her er tråden om hvordan Storm ble til.

Det ble født åtte velskapte valper (5 jenter og 3 gutter) den 11.09 og jeg skulle altså ha ene gutten. Han skal bli ettersøkshund som sin far; Amigo er 7 1/2 år nå og da er det på tide å tenke rekruttering. Går alt som jeg håper vil Storm være offentlig godkjent ettersøkshund om et års tid.

Her er noen bilder av gutten tatt de siste dagene.

STORM6UKER3.jpg

STORM6UKER5.jpg

Storm fotografert på seksukersdagen :)

I dag har gjengen vært ute i snøen for første gang og Storm er nysgjerrig og må ta seg en undersøkelsesrunde rundt huset helt på egen hånd.

STORM65UKER2.jpg

STORM65UKER9.jpg

Hva er dette for noe rart?

STORM65UKER6.jpg

Han har arvet sin mors mørke vakre øyne :wub:

STORM65UKER8.jpg

Viktig å slappe av!

STORM65UKER12.jpg

Dette lover godt for sportreningen :)

STORM65UKER14.jpg

STORM65UKER15.jpg

Blomster er fine å spise!

Jeg bad oppdretteren om å si noen ord om hva hun synes karakteriser Storm. Hun fortalte at han er den i kullet som desidert kan slappe av overalt; han er cool og lar seg ikke vippe av pinnen. Han er også veldig trygg og selvstendig; når alle andre driver og herjer og leker så kan han godt finne på å gå på oppdagelsestur alene inni mørke rom og finne seg en sko eller sokk og ta med seg inn i stua igjen. Han er svært kosete og søker kontakt på en fin måte. Samtidig har han mye motor og pågangsmot så dette lover bra for det jeg skal bruke ham til.

Om ca to uker altså setter jeg meg på flyet over til Stockholm for å hente ham der. Alle papirer fra Jordbruksverket mm er i orden, chipnummer og pass er ordnet og reisebag er handla inn :P

Det skal bli kjempespennende å følge ham framover!

17 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakre gutten :wub:

Og han har stooore sko å fylle om han skal gå i pappas fotspor :lol:

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja det er vel kanskje litt i overkant å tro at han kan gjenta de bedriftene :) Meeen....! Det er viktig å sette seg mål, umulige mål tar bare litt lengre tid hihi.

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! Og fine fremtidsplaner for tassen! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! Håper han blir alt du ønsker deg, gleder meg til å hilse på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Så skjønn! :wub: Gratulerer!

Er det ikke hundekjeks han driver og spiser på og da? :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så skjønn han er :heart:

Er han nummer 1,2 eller 3??

(så i den andre tråden nå at det ble nr 1) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble hann 1 ja :) Han har jeg hatt en magefølelse for hele veien så dette tror jeg blir veldig bra! Gleder meg som en liten unge til å få ham i hus!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med valget av Storm. Håper han gjør sin far stolt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med enda en flott hund av en spennende rase :) Lykke til med treningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gøy! Gratulerer ;) Fin er han! :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig fin han er! Elsker hvor svart han er og de store, tjukke labbene. :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med endelig valg :D Ekstra stas med baby etter den egen hund, da! En dag skal jeg og ha det, nemlig.

Håper han blir det du ønsker deg og at tiden går skikkelig fort nå så du kan spamme oss med bilder når han kommer hjem. :D

Digger forøvrig at han har sånn hvitt skjegg som Chessea har. Portis-skjegg, jo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med valp :). Han så riktig lekker ut, han der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk noen bilder fra 7-ukers fotoshooten i dag :)

Det er rart hvor mye de endres på bare en uke; Storm har fått kropp! (tidligere var han et mer som et hengebuksvin hihi).

STORM7UKER00310.jpg

STORM7UKER00312.jpg

STORM7UKER0031.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, DET blikket, da! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er så morsom med en svart og en hvit side :heart: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så søt han er! :D Du må love å oppdatere tråden ofte når du får han ;) Hilste akkurat på en herlig stabygutt på ett år :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag ble det litt oppstandelse hos oppdretteren da hun plutselig ikke kunne finne Storm :shocked:

Men etter en kort tids leting fant hun han sovende søtt - han er lik sin far i og med at han også har en tendens til å finne allslags sko og sokker og dandere rundt seg når han skal sove hehe.

Storm hadde tatt turen ut i gangen for å få sove i fred :)

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig han er!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er på ingen enkelt å bare "fryse"/overse en valp som virkelig biter. De nålene er utrolig skarpe.  Får valpen din nok aktivitet? Slitne og fornøyde valper lager mindre ugagn Ellers har jeg slengt godbiter på gulvet mens jeg går, for å lære at den heller kan følge etter meg i stedet for å henge i buksebeinet.  Om jeg er trøtt og sliten og ikke klarer å være pedagogisk med valpen, stapper jeg den i en barnegrind el.l. med et griseøre, kong med noe godt i(gjerne frossent) eller lignende for å få en pause. Da gjerne at andre behov som å gå på do og aktivisering er dekket. Jeg synes i hvert fall det er bedre å gjøre enn å bli sint på valpen fordi man er sliten, når det ikke er noe valpen kan noe for og ikke vet er galt.
    • Ulempen er jo å love å passe hunden over flere dager, og så blir mannen kjempeallergisk. Hva gjør man da liksom? Jeg hadde ikke ønsket å sende hundene mine på pass til noen som var veldig allergisk mot hund, hvis jeg skulle på ferie f.eks. Da har man jo ikke mulighet til å levere hunden tilbake hvis mannen skulle reagere. Jeg tror det er mye bedre å låne hund da, for å ha muligheten til å levere hunden tilbake på timen om det ikke fungerer. 

Dere som vurderer å låne bort; anbefaler å gi hunden et bad før dere leverer den, sånn at ikke pelsen er forurenset av andre hunder i husholdningen som kan framprovosere allergiske reaksjoner. Da jeg var inne på å treffe katter av allergivennlige raser, ble jeg anbefalt å møte katter hos folk som ikke hadde andre katteraser eller huskatter, da man ikke kunne vite om det var de andre kattene eller den aktuelle allergivennlige katten som framprovoserte allergiske reaksjoner. 
    • Hadde jeg bodd nærmere hadde ejg garantert lånt en eller to så lenge det hadde vært behov.  Håper du får kontakt med noen kjøpere snart! 
    • Hvordan setter dere brems på spark?   
    • Må inrømme at jeg ikke tenkte så hardt på det før jeg flytta hit. Dvs var vel innom tanken etter en vinter på Rena og. Men det er et viktig poeng på neste rase at den skal ha god pels. Ikke polarhundpels, men dobbel pels med underull. Dra ut basenjien og korthåra saluki på rene gåturer midtvinters her er bare dyreplageri, tilogmed med klær så syns de det er/var ubehagelig. Ser det på måten de beveger seg på, ser det på reaksjonen når de kommer inn og kjenner det på temperaturen på hunden. Får de derimot velge aktivitet selv, så holder det fint med potesokker og dekken, og holde seg på brøyta områder/skare. Lupin tåler definitivt mer kulde enn det Hottie gjorde, men han trenger potesokker når det holder rundt -15 i puddersnøen på bakken. Men surt vær er verre en ren kulde.  
  • Nylig opprettede emner