Gå til innhold
Hundesonen.no

Settervimsen og tervtøtta


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Noen bilder fra den siste uka :

Vegas har vært på besøk hos foreldrene mine, da han tilslutt ble "håpløs" i forbindelse med løpetiden. Det ser dog ikke ut som om han led noen nød...
Photo280314223815_zpsa2b19754.jpg

Tesla har dermed vært litt alenehund, og jeg tror ikke hun har lidd noen nød hun heller :P
Photo300314135931_zpsf0e4a0b0.jpg

Photo280314181328_zps239f4021.jpg

Photo310314132417_zps3f75db52.jpg

Photo310314124957_zps39d195d8.jpg

Digg!
Photo310314125258_zps30295a4c.jpg

To fornøyde hunder etter endt tur
Photo310314135323_zps18e90ad5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er så hyggelig at du har kommet tilbake til forumet! Fine karer du har

Det bildet av dere to på steinen var kjempeflott! Veldig fin stemning. Jeg synes ikke du ser bustete ut på håret i det hele tatt, ikke engang etter jeg leste det du skrev. Forstørr det og heng det på

Gøy å se dere i ringen i helga, Vegas er fiiin Tok meg den frihet å knipse et par bilder, men siden jeg er lat og slet litt med fokusen på kameraet så ble det ikke så bra. Men flinke er dere

Posted Images

Guest Michellus

Tesla har dermed vært litt alenehund, og jeg tror ikke hun har lidd noen nød hun heller :P

Photo300314135931_zpsf0e4a0b0.jpg

For et bilde :lol: :lol: Minner meg veldig om Alice her! Hun er supersøt da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine

I dag skulle Milo ha fylt 12 år :heart: I fjor på denne tiden sto jeg å lagde leverposteikake til han, og nå sitter jeg å kjenner på at det er noe som mangler. Jeg levde med han over halve livet mitt, så det er så rart at han ikke er her lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Christine

Liten update fra oss i form av bilder.

Vegas på tur i bymarka

Photo200414152659_zps7cc8566e.jpg

Tesla på tur.... :P

Photo140514213217_zps2c8a6a5b.jpg

Photo020514160111_zpsb5950f4e.jpg

Fornøyd etter å ha fått herja i søledammen

Photo020514160123_zpsc96e731d.jpg

Photo100514220811_zps9a76b438.jpg

Photo270414211013_zpsac5e44d9.jpg

Photo300414210250_zps572378e5.jpg

Photo270414210912_zps0df69869.jpg

Første trening etter en pause, og jeg ble veldig fornøyd med settergutten
vegashopp_zps543bb682.png

Også avslutter vi spammerunden med selfie tatt av Tesla :P

teslasoslasht_zpsff33eeaa.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Får legge inn noen bilder til :)

vegassol_zps44e07b7e.png

vegasglad_zps706ad1fd.png

IMG_3253_zpsd52f3f5c.jpg

IMG_3371_zps6129efbb.jpg

IMG_3409_zpsfbd25fe9.jpg

vegashopp_zps588d61a6.png

vegashoppp_zps6df4c2ed.png

Vi storkoser oss med agilitytreninger og turer om dagene. Vegas er påmeldt agilitystevne om to uker, og det blir mulig rally-stevne dagen før. Har sett oss ut et par stevner for sommeren, så det blir spennende! Tesla er dritkul å trene med, og hun lærer utrolig fort! Gleder meg til å fortsette å trene med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Christine

Liten update fra oss igjen:

Vi har vært mer på ag-banen, og sånn ser en setter ut med tennisball i kjeften

imagejpg1_zps92e33acf.jpg

Pga varmen og for treningensskyld har vi(hundene) svømt masse

imagejpg4_zpsc74eee5e.jpg

..og noen er litt ivrige på å komme seg uti vannet

imagejpg3_zps77e367ae.jpg

For hun har ristet seg. Aldeles nydelig :P

imagejpg1_zps40e0fc93.jpg

imagejpg6_zpsf36eed80.jpg

imagejpg7_zpse5aa2a87.jpg

Vi har vært på agilityleir i Sverige, og lært masse

imagejpg10_zps52e220d8.jpg

Vi avsluttet agilityuken med stevne(bilde tatt av Kristiin her inne)

imagejpg2_zpsd6f086bf.jpg

Setteren var flink, men treg pga lang uke og varme, så vi var 3.88 sek unna napp

imagejpg9_zpsec4df322.jpg

Og sånn ellers så koser vi oss i skauen om dagene

imagejpg8_zpsd48bb2a2.jpg

Videre planer for sommeren er en stevnehelg i Norge og en i Sverige, samt MH i starten av september. Skal også prøve å få gått noen fjellturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Christine

Siden sist har vi gått noen flere stevner. Det har blitt noen disk, men sist stevnehelg i ag disket vi 1 av 5 løp, og med deilig følelse i alle 5 løp så er jeg veldig fornøyd. Det ble to 2.plasser på den helga, så det var kult. Vi har også startet rally-lp igjen, hvor en konkurranse var offisiell og en uoffisiell. På den som ikke telte fikk vi 193 poeng og en 3.plass, mens vi fikk 194 poeng, 1.premie og 1.plass på den offisielle. Neste stevne er ikke før i februar, og da startet vi i klasse 2. På ag-fronten har vi et uoffisielt stevne, et klubbmesterskap og NO igjen før denne sesongen er over for vår del. T er ikke konkurranseklar enda, men de neste helgene skal hun få vært med på de uoffisielle ag-konkurransene, da jeg syns det er kjempefin trening. T skal også gå MH snart, så det blir spennende!

Nok prat, over til bilder fra den siste tiden.

imagejpg2_zpse2b17b3b.jpg

imagejpg9_zps69efd705.jpg

imagejpg1_zps3d09ff8a.jpg

imagejpg4_zps4cf6c308.jpg

imagejpg5_zps032f4c3f.jpg

imagejpg1_zps7c025f9a.jpg

imagejpg10_zps9695bbf8.jpg

imagejpg3_zps9910dc06.jpg

imagejpg7_zps41bb76ad.jpg

imagejpg2_zps0ec5bfb5.jpg

imagejpg6_zps94d64d84.jpg

De fleste bildene tatt av Kristiiin her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine bilder av dere i aktivitet :D Det virker som dere gjør så mye gøy hele tiden :ahappy:

Gratulerer med fine resultater på konkurranse og lykke til med konkurranse fremover :D

Jeg må si at selv om Tesla for meg ikke alltid ser helt ut som en belger med så mørk maske, så er hun helt fantastisk nydelig :wub: Misunner deg henne altså. Og Vegas sin flekk over øyet er så søtt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Herlige bilder!

Så mange fine bilder av dere i aktivitet :D Det virker som dere gjør så mye gøy hele tiden :ahappy:

Gratulerer med fine resultater på konkurranse og lykke til med konkurranse fremover :D

Jeg må si at selv om Tesla for meg ikke alltid ser helt ut som en belger med så mørk maske, så er hun helt fantastisk nydelig :wub: Misunner deg henne altså. Og Vegas sin flekk over øyet er så søtt :wub:

Det er helt vanlig med så mye maske på belgere. Like vanlig som lite maske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder!

Det er helt vanlig med så mye maske på belgere. Like vanlig som lite maske :)

Jeg klarer ikke helt å sette ord på hva det er, så det er godt mulig jeg har sett belgere med så mye maske før. Men det er noe ved utrykket hennes som gjør at hun ikke helt ser ut som en typisk belger i mitt hode, men det noe gjør henne ekstra nydelig syns jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så mange fine bilder av dere i aktivitet :D Det virker som dere gjør så mye gøy hele tiden :ahappy:

Gratulerer med fine resultater på konkurranse og lykke til med konkurranse fremover :D

Jeg må si at selv om Tesla for meg ikke alltid ser helt ut som en belger med så mørk maske, så er hun helt fantastisk nydelig :wub: Misunner deg henne altså. Og Vegas sin flekk over øyet er så søtt :wub:

Tusen takk! :ahappy::icon_redface:

Jeg klarer ikke helt å sette ord på hva det er, så det er godt mulig jeg har sett belgere med så mye maske før. Men det er noe ved utrykket hennes som gjør at hun ikke helt ser ut som en typisk belger i mitt hode, men det noe gjør henne ekstra nydelig syns jeg :wub:

Knis, spør du 99% av folk vi møter på tur så er det schafer hun er. For hun kan ikke være noe annet enn en "rar" schafer :P

(også tror jeg den mørke masken er med på å gjøre at hun alltid ser så søt og uskyldig ut, hehe.)

Nå har vi kommet hjem fra uoffisielt stevne, og jeg tror T fikk fine opplevelser i ringen. Hun var med meg hele tiden, trygg og fin å løpe med. Jeg var ikke på nett i dag, men T fikk to 2.plasser, så det var en fin start :) Gleder meg masse til vi en dag begynner å konkurrere ordentlig!

V har vært i ro i sånn fire uker etter en skade, og de siste treningene har vært litt preget av en setter med mark i ræva.. Startet med han i dag for å finne igjen formen vår, og vel.. Løpene var preget av at jeg ikke var på nett og at han hadde mye overskuddsenergi. Det ble en 2. og en 3.plass på han tross rotete løp. I det ene løpet hans så boostet han opp med energi og løp omtrent i ring. Måtte stoppe han før slalomen for å roe han, og etter en flott slalom fløy vi i mål. Etter løpet lo jeg så mye at jeg begynte å grine, og jeg ler av han enda :P Den bikkja er så herlig, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Christine

Siden vi nå har avsluttet stevne/prøvesesongen så kommer en liten oppdatering til :)

I oktober gikk Tesla MH, og jeg følte jeg kjente igjen hunden min godt. Hun var dessverre skuddredd, noe jeg ikke var helt forberedt på, men som heller ikke skaper noe problemer i hverdagen vår. Hun er dog noe pinglete, men ei veldig aktiv, leken og herlig tispe :) Samme helg gikk vi klubbmesterskap, hvor hun fikk to 2.plasser i sprint og ag rekrutt. Gleder meg skikkelig til vi skal begynne å konkurrere sammen en dag!

imagejpg5_zpscdcff3fb.jpg

imagejpg8_zps65777138.jpg

imagejpg7_zps570cae1d.jpg

Så var det Vegas. I helga var vi på norwegian open, og med tanke på antall deltagere og størrelse på stevnet hadde jeg null forhåpninger. Det ble noen rotete disk, en fin disk, en fin bane med 10 feil, og.... I et løp så bare klaffet alt, og vi løp feilfritt i mål. Det var 92 deltagere i klassen, så jeg tenkte at det ihvertfall ikke ble premiering. Fikk litt sjokk når navnet mitt ble ropt opp i sammenheng med 2.plassen kan man si :lol: Utrolig fornøyd med hunden som jobbet så godt hele helgen!

imagejpg1_zps3ea80fc7.jpg

imagejpg3_zpsf1629fdd.jpg

imagejpg6_zps11d9eb88.jpg

I dag var vi å tok bronsemerket i lydighet. Vi var rett ved et turområde(mye spennende lukter for en setter), og jeg var skikkelig nervøs, men vi klartedet, så da er jeg fornøyd :)

1. Visning av tenner - 10

2. Lineføring - 8

3. Dekk fra holdt - 8

4. Innkalling fra sitt - 8

5. Stå under marsj - 8

6. Enkeltdekk - 7

7. Helhet - 8

Nå skal begge hundene trenes frem mot neste sesong, også satser vi på å få debutert i lp Ila vinteren hvis vi finner et innendørs stevne i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Christine

Takk :ahappy: Jeg er veldig stolt av sesongen vår med tanke på hvilken type hund jeg konkurrerer med. At vi nå konkurrerer syns jeg er stort og kult(veien har vært lang) og det hadde jeg _aldri_ sett for meg. På sammenlagtlisten for stevner i år(ehm, 2014) endte vi på en 69.plass av 241 i vår klasse, og selv om vi er langt nede på listen er jeg godt fornøyd.

Terven har vært her i 9 mnd nå, og jeg er fortsatt kvalmt forelsket i henne. Har store forhåpninger til henne trenings/konkurransemessig, og jeg syns hun er helt rå. Det er jeg som setter begrensinger for henne. Hadde hun bodd hos noen med mer erfaring kunne hun kommet lengre enn langt, men jeg håper og tror at jeg skal få til noe fornuftig med henne :) Jeg er bare så utrolig fornøyd med, og glad for, at hun fikk komme til meg :heart:

Så noen bilder fra høsten/vinteren:

imagejpg12_zps9812e8ec.jpg

imagejpg11_zps901371f7.jpg

imagejpg9_zps302dcd64.jpg

imagejpg8_zps49ef87e8.jpg

imagejpg7_zpsc7da1f09.jpg

imagejpg10_zps0fc381fd.jpg

imagejpg1_zpsba885485.jpg

imagejpg6_zps0648eda4.jpg

imagejpg3_zpse65656b1.jpg

imagejpg4_zps8a171640.jpg

Vegas på juleavslutning som supermann

imagejpg2_zps3ac527cc.jpg

Og for å avslutte med å være litt kvalm: Jeg har alltid sagt at når jeg er ferdig utdannet i 2016 så vil jeg ha en hund til i hus. Saken nå er at jeg er så vanvittig fornøyd med de to jeg har at jeg faktisk ikke vil ha en hund til på en stund :ahappy: Vegas blir 8(!) i år, men jeg tror han er evig ung, så jeg tror faktisk ikke det blir en hund til på flere år. Det er så vanvittig deilig å være hundre prosent tilfreds med de jeg har at jeg rett og slett ikke vil ha en hund til. *kvalm skryt over*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...