Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Milan får gjennomgå på tvshow...


Castella
 Share

Recommended Posts

Syns begge gjør en god figur jeg, men intervjueren prøver jo veldig hardt å pushe Milan av pinnen da, ved å bruke ganske sterke ord.

Veldig enig i at den største faren med Milan er alle copycatsene...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst betimelige spørsmål fra programleder og Millan kom ikke så godt ut av det nei.. Etter å ha sett masse programmer med han, må jeg dog motvillig vedgå at fyren har mange gode sider (at hans forklaringersmodeller er snåle, har ikke med det vi vet fra forskning etc er ikke så farlig, en forklaringsmodell er bare et redskap som forteller deg hva du skal gjøre i hvilken situasjon). Hadde han bare droppet pigghalsbånd, det fæle "dobbel halsbåndet" og en del av elsjokk-halsbåndene så hadde han vært skikkelig god. Men bevares for noen hunder han gir seg i kast med.. grøss.. jeg blir imponert over hans mot, men synes kanskje at noen av de hundene er så nifse at de heller burde vært avlivet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye useriøst, jeg blir rett og slett flau over programlederen. Det er faktisk ikke sånn at man som intervjuer har rett til å angripe gjesten og drite dem ut. Han formulerer seg helt feil i forhold til et voksent intervju, og å sitte og sammenlikne "touchen" til Millan med en boksekamp, det blir litt for barnslig og useriøst for min del.. Synes ingen av dem kom bra ut her, men den som kommer verst ut er jo programlederen, som liksom skal gjøre en komedie ut av at Millan "ikke veit hva han gjør/jobber stygt", også gjør han det drittintervjuet fra egen side selv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel ikke at CM kom så verst ut av det, jeg. At folk er idioter og prøver å kopiere ham når de i utgangspunktet har filla peiling på å dressere hund, er vel neppe hans feil.

Alle disse som sier at hunder kan trenes på andre måter, jeg lurer på hvordan de ville håndtert et par av de verstingene CM har hatt. Jeg tipper de ikke ville gjort det i det hele tatt. Og for meg så stinker det av enda en politisk korrekt greie, man skal være snill med hundene sine, vi ville jo ikke behandla barna våre sånn blablabla. Vel, det er mye vi gjør med bikkjene våre som vi ikke ville funnet på å gjøre med ungene våre. Vi ville ikke gått tur med ungene våre i bånd, vi ville ikke belønnet de med pøslebiter og klikkelyd når de gjorde noe bra, vi kastrerer de ikke når de er hormonelle, og vi avliver de ikke når de blir sjuke. Bikkjer er ikke unger. Unger er ikke bikkjer. Big newsflash, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er mye vi gjør med bikkjene våre som vi ikke ville funnet på å gjøre med ungene våre. Vi ville ikke gått tur med ungene våre i bånd, vi ville ikke belønnet de med pøslebiter og klikkelyd når de gjorde noe bra, vi kastrerer de ikke når de er hormonelle, og vi avliver de ikke når de blir sjuke. Bikkjer er ikke unger. Unger er ikke bikkjer. Big newsflash, liksom.

Tjah. Barna blir da lufta. Kjørt rundt og holdt i aktivitet.

Og barna belønnes vel når de gjør noe bra? Kanskje ikke med klikker, men det kunne nok vurderes det også.

Kastering og avlivning er kanskje drøyt for barna, den er grei, men så er det da en del bikkjer også som går gjennom ufortjent mye slikt også.

Spøk til side, det er forskjell på en ettåring og tenåringen. Vi liker å si at ettåringen og bikkja opplever verden omtrent likt, men det er jo selvfølgelig grenser for hvor langt man drar den sammenlikninga.

Mennesker er dyr, de også.

Forøvrig mener jeg CM kan ta seg en bolle og komme seg tilbake til gården han kom fra så vi kan glemme ham - med mindre han gjør seg villig til å tråkke litt ære under beina og snu om på en del tankesett han farer rundt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj slike program blir jeg så flau av! Blir litt ala Skavland der han prøver å tyne ut info om alt mulig slags "spennende" tema. Ser på gjestene at dem blir litt ukomfortable men de svarer så godt de kan.

Men man burde vite hva slags program man går til, og om man kan bli utsatt for press og direkte spørsmål.

Jeg tror nok CM er vant til kritikken. Han står fortsatt på. Heldigvis. Han er en dyktig kar, så det hadde vært synd om han hadde bakket under pga motstandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah. Barna blir da lufta. Kjørt rundt og holdt i aktivitet.

Og barna belønnes vel når de gjør noe bra? Kanskje ikke med klikker, men det kunne nok vurderes det også.

Kastering og avlivning er kanskje drøyt for barna, den er grei, men så er det da en del bikkjer også som går gjennom ufortjent mye slikt også.

Spøk til side, det er forskjell på en ettåring og tenåringen. Vi liker å si at ettåringen og bikkja opplever verden omtrent likt, men det er jo selvfølgelig grenser for hvor langt man drar den sammenlikninga.

Mennesker er dyr, de også.

Forøvrig mener jeg CM kan ta seg en bolle og komme seg tilbake til gården han kom fra så vi kan glemme ham - med mindre han gjør seg villig til å tråkke litt ære under beina og snu om på en del tankesett han farer rundt med.

Et ett år gammelt menneskebarn er ikke spesielt farlig, annet enn for seg selv. En hund kan være det, både for seg selv, eieren, andre hunder, katter, barn og voksne mennesker. Siden vi førstes er på den sammenligningsgreia.

Vi stapper ikke ett år gamle unger i bur hele dagen og forventer at de skal klare seg alene hjemme mens vi er på jobb heller. Så å sammenligne barn med hund, er så feil, selv om det er forholdsvis likt.

Og jeg har sansen for CM jeg. Hvis alle gjorde som han sa, fremfor å leke ham, så ville det neppe vært så mye nepeskrell-bikkjer rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Forøvrig mener jeg CM kan ta seg en bolle og komme seg tilbake til gården han kom fra så vi kan glemme ham - med mindre han gjør seg villig til å tråkke litt ære under beina og snu om på en del tankesett han farer rundt med.

Du har ikke satt deg mye inn i historien hans skjønner jeg sånn du kaster deg på motstandsbølgen "fra gården til Oprah og tilbake".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fan av CM selv, noe han gjør er bra og noe liker jeg ikke i det hele tatt. Men synes han er blitt litt mykere enn det han var før.

I en episode med en herlig villstyring av en Dalmantiner på en brannstasjon, hadde han med en trener som brukte klikker til å med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ett år gammelt menneskebarn er ikke spesielt farlig, annet enn for seg selv. En hund kan være det, både for seg selv, eieren, andre hunder, katter, barn og voksne mennesker. Siden vi førstes er på den sammenligningsgreia.

Vi stapper ikke ett år gamle unger i bur hele dagen og forventer at de skal klare seg alene hjemme mens vi er på jobb heller. Så å sammenligne barn med hund, er så feil, selv om det er forholdsvis likt.

Jeg tror denne sammenlikningsgreia blir litt misforstått, for å være ærlig. Selvfølgelig stapper vi ikke barn i bur, å påstå noe annet faller litt på urimeligheten. Det handler ikke så mye om hvordan vi behandler dem, som hvordan de er, hvordan de oppfatter verden rundt seg og hvordan de lærer - og derav også hvordan vi behandler dem.

Den mentale utviklingen til en valp og et barn er rimelig lik - inntil et visst nivå.

Konsentrasjonen hos både valper og små barn er tilnærmet lik null.

Når små barn blir overstressa så skriker de, blir vrange og greier ikke å roe seg. Det gjelder for valper også.

Den kognitive utviklingen til en valp og et lite barn er skremmende lik.

Både hund og menneske er pattedyr. Alle pattedyr er rent fysisk skrudd svært likt sammen - også når det kommer til hjerne og nervebaner. Det er ingen grunn til å benekte at her er visse vesentlige likheter.

Kan altså helt fint sammenliknes, men man må skille snørret fra barten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke satt deg mye inn i historien hans skjønner jeg sånn du kaster deg på motstandsbølgen "fra gården til Oprah og tilbake".

Ja, om det bare var så enkelt at jeg bare "har kastet meg på en bølge" .. :santa:

Men jeg innrømmer lett at den linja jeg skrev over der om CM mest av alt var å utnytte muligheten til å slenge søplekommentarer om fyren. Særlig saklig? Nei. Men like reelt som noe annet.

Endret av jlkm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for CM og må si meg enig med det 2ne skriver over.

Ja, han har innimellom ting jeg er veldig uenig med og syns er bakstreversk og tullete, men tanken bak (den ser man lettere når man leser bøkene hans) har i mine øyne veldig mange positive aspekter for seg.

Det er like mange treningsmetoder som det er hundetrenere. Vi kjenner bare til CMs metoder "så godt" fordi han er på TV og alle elsker å hate han. Dette innslaget er nok et eksempel på media som ønsker å få flest mulig seere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...