Gå til innhold
Hundesonen.no

Bajas trenger et nytt hjem! Narvik/Ofoten og deromkring?


jlkm
 Share

Recommended Posts

Kan det være at ho vesla vår, som vi sammenlikner med, egentlig er av den ekstra tunge sorten? :P

Vel, jeg skal se hva jeg får gjort. Men ikke glem så lenge å tenke på om dere kjenner noen, eller kjenner noen som kanskje kjenner noen, eller kanskje vet om noen .. osv .. Bajas trenger fortsatt et sted å bo, uansett størrelse og vekt :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit å få frem rett størrelse og vekt på hunden :) Mine flat hannhund er 40kg når han er topp trent med veldig mye muskle og han er kraftig(max av det jeg synes er ok).

Håper dere fikke et godt hjem til han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kalles dysleksi, og vedkommende fortjener masse ros for å ikke være redd for å skrive ;)

Forøvrig har vi muligens en veldig god løsning på trappene nå, men vi venter liiitt til med å feire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kalles dysleksi, og vedkommende fortjener masse ros for å ikke være redd for å skrive ;)

Forøvrig har vi muligens en veldig god løsning på trappene nå, men vi venter liiitt til med å feire :)

Men da burde personen fått noen andre til å se over. Det er ikke til å komme bort fra at slik det står nå så har mange vanskeligheter med å ta annonsen for seriøs.

Håper virkelig det ordner seg for Bajas altså:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kalles dysleksi, og vedkommende fortjener masse ros for å ikke være redd for å skrive ;)

Forøvrig har vi muligens en veldig god løsning på trappene nå, men vi venter liiitt til med å feire :)

Hvordan kunne jeg vite det? :) Men jeg syns fremdeles at det burde vært mer rettskrivning, jeg hadde ikke tatt annonsen så veldig seriøst hvis det var så mange og gjentagende feil...

Så bra, krysser alle fingre for at det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler dere å legge ut en ny annonse. Selv Margrete her som skriver og formulerer seg bra, tar jo i mot tips til mere salgsvennlige formuleringer. Det er jo ikke en hund "med små utfordringer, men det går bra", men en uoppdragen, vill hannhund på 40 kilo.

En ting til. Hvordan i all verden kan en potensiell valpekjøper vite at det ikke er et barn som har skrevet annonsen, men en voksen med dysleksi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vedder på at om du spør, så kan samtlige i denne tråden stille frivillig opp og skrive en tekst som kan kopieres rett inn i annonsen. Så slipper man lee på en eneste finger sjæl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, jeg traff Bajas en tur i går, men å få sjekka vekta en søndag er ikke bare bare. Men, skulderhøyde fikk jeg målt! 64 cm over bakken rager han, og såvidt jeg skjønner er det godt over "standard" flat. Vekta er det ikke annet å si om enn at han er betydelig tyngre enn OES-tispa vår som ved siste sjekk hos veterinær veide 29 kg.

Men, størrelse, vekt og rettskrivning er egentlig helt uvesentlig, for nå ser det virkelig ut til at dette løser seg! En meget lovende familie i trøndelag har sagt seg villig til å gi Bajas en ny, permanent sjanse - og de har store planer for ham! Vanvittig deilig at det er flere enn oss som tror på gutten :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker gutt, gitt. Kan han ikke annonseres som flatdoodle? Nesten sånn som kronprinsparet har, jo :)

Skulle ikke forundre meg om han er kjøpt som allergivennlig, røytefri flatdoodle til 10.000 i utgangspunktet. Beklager den negative tonen der.

Så, jeg traff Bajas en tur i går, men å få sjekka vekta en søndag er ikke bare bare. Men, skulderhøyde fikk jeg målt! 64 cm over bakken rager han, og såvidt jeg skjønner er det godt over "standard" flat. Vekta er det ikke annet å si om enn at han er betydelig tyngre enn OES-tispa vår som ved siste sjekk hos veterinær veide 29 kg.

Men, størrelse, vekt og rettskrivning er egentlig helt uvesentlig, for nå ser det virkelig ut til at dette løser seg! En meget lovende familie i trøndelag har sagt seg villig til å gi Bajas en ny, permanent sjanse - og de har store planer for ham! Vanvittig deilig at det er flere enn oss som tror på gutten :)

En flathanne er jo noen og 50c, så litt større da, ja :)

Håper det ordner seg, synd alle disse ivrige "doodlene" hoper seg opp til omplassering blant alle andre omplasseringshunder pga vill-ledende salg og godtroende mennesker i alt for stor grad :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

...er det bare jeg som tenker at en dævv hund ikke lider?

Det er jo bare tristere at han hives fra hjem til hjem og aldri får slått seg til ro og får det han trenger - DET er antagelig værre for bikkja enn å være dævv.

Størrelse er jo uvesentlig, det er en svær voldsom hund ute av kontroll - og mens hjem etter hjem tester ut denne galskapen blir velfungerende hunder som IKKE har utfordringer i hverdagen avlivet fordi det ikke finnes hjem til dem.... - det er jo så mye bedre å bruke all tid på "drittbikkjer" istedet for de som funker men bare trenger nye hjem - TRIST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det bare jeg som tenker at en dævv hund ikke lider?

Det er jo bare tristere at han hives fra hjem til hjem og aldri får slått seg til ro og får det han trenger - DET er antagelig værre for bikkja enn å være dævv.

Størrelse er jo uvesentlig, det er en svær voldsom hund ute av kontroll - og mens hjem etter hjem tester ut denne galskapen blir velfungerende hunder som IKKE har utfordringer i hverdagen avlivet fordi det ikke finnes hjem til dem.... - det er jo så mye bedre å bruke all tid på "drittbikkjer" istedet for de som funker men bare trenger nye hjem - TRIST

Nei, du er ikke den eneste som tenker det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det bare jeg som tenker at en dævv hund ikke lider?

Det er jo bare tristere at han hives fra hjem til hjem og aldri får slått seg til ro og får det han trenger - DET er antagelig værre for bikkja enn å være dævv.

Størrelse er jo uvesentlig, det er en svær voldsom hund ute av kontroll - og mens hjem etter hjem tester ut denne galskapen blir velfungerende hunder som IKKE har utfordringer i hverdagen avlivet fordi det ikke finnes hjem til dem.... - det er jo så mye bedre å bruke all tid på "drittbikkjer" istedet for de som funker men bare trenger nye hjem - TRIST

Jo, greit nok, og det er vel mye på grunn av dette at Bajas nå ville vært avliva om ikke disse svært lovende menneskene i Trøndelag hadde meldt seg. Men når det er sagt så er ikke Bajas en "drittbikkje" .. han er ikke hverken aggressiv, spesielt usikker eller har andre problemer (såvidt vi vet, selvfølgelig) som skulle tilsi at han er en "umulius". Han behøver bare enkelt og greit litt intensiv avlæring av valpeoppførsel og han behøver trygghet og stabilitet for å få bukt med litt stress som har oppstått de siste ukene.

Men du har rett, en dau hund lider ikke. Vi bestemte oss nå før helga for at om det ikke dukka opp noen veldig raskt som virkelig overbeviste oss om at de kunne håndtere dette og som forsto hvilken utfordring han er, så ville avlivning bli løsninga. Flere slike "todagershjem" var helt uaktuelt i hans tilfelle.

Og så, hva med alle disse velfungerende bikkjene ingen vil ha? Vel, vi fikk Bajas i fanget, og vi har gjort en innsats her for å hjelpe ham. Jeg har vanskelig for å tro at det har gått på bekostning av andre, velfungerende hunder som ingen vil ha, enkelt og greit fordi vi har såvidt jeg vet ikke avvist noen underveis her - heller tvert i mot. Andre hunder har blitt omplassert samtidig, også av Dyrebeskyttelsen i Narvik. Både velfungerende og litt mindre velfungerende, for å si det sånn.

Jeg skjønner tankene dine, men er ikke helt enig i at vi skal velge noen fremfor andre her så lenge det finnes en sjanse for at vi får hjulpet begge. Ja takk, begge deler, som han sa.

Samtidig - ja, der er nok en del bikkjer rundt om i landet som ikke får hjelp men som nok kunne trengt det. Men vi er nødt til å se litt snevert på det, og si at de er ikke vårt ansvar (vårt, altså som oss her i Narvik). Alternativet kunne kanskje være å si at nei, Bajas er en drittbikkje så da ringer vi noen på østlandet og får sendt noen hunder opp hit derfra heller fordi de er mere "normale" .. ? Neeh..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...