Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Brit Care Sausage

Recommended Posts

Noen som har erfaring? Noen tanker?

De inneholder minst 95% kjøtt og animalske produkter. Men NOE må jo være galt, når en 10 kg hund skal spise 650 g om dagen?

Guest

Vi har de på jobb, og jeg har lest endel på innholdsfortegnelsen - det er ca 80% fuktighet, altså vann i de. Pluss at jeg blir veldig skeptisk når de kan ligge romtemperert i over 1 år før de går ut på dato.

Er det de blå pølsene?

I tilfelle så er det en trykkfeil på emballasjen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Er det de blå pølsene?

Hva er feil?

Forumet fortsetter under annonsen

Er det de blå pølsene?

Den unnskyldninga har de brukt siden pølsene kom, rart at det skal være så vanskelig å få laget klistremerker med rett info å lime på pølsene... Samt at de som selger pølsa, kan ikke informere om hva som er feil, bare at det er noe feil...

Den unnskyldninga har de brukt siden pølsene kom, rart at det skal være så vanskelig å få laget klistremerker med rett info å lime på pølsene... Samt at de som selger pølsa, kan ikke informere om hva som er feil, bare at det er noe feil...

Det er produsenten som har laget feil etikett, og pølsene kommer i store partier. Så da blir ikke etiketter rett før neste parti kommer :)

I vår butikk har vi hengt opp info med rett foringsmengde, så det skal ikke være noe problem for din butikk og finne den riktige til deg.

Jeg husker ikke riktig i hodet men jeg kan sjekke riktig mengde når jeg kommer på jobb på mandag :)

Det er produsenten som har laget feil etikett, og pølsene kommer i store partier. Så da blir ikke etiketter rett før neste parti kommer :)

I vår butikk har vi hengt opp info med rett foringsmengde, så det skal ikke være noe problem for din butikk og finne den riktige til deg.

Jeg husker ikke riktig i hodet men jeg kan sjekke riktig mengde når jeg kommer på jobb på mandag :)

Jeg bruker ikke pølsene, så for meg er det ikke et issue, men her i byen er det ingen av butikkene som har info om hva som er ertt eller galt.

Selv om produsentene har laget feil etikett, skulle det ikke være noe prob å få trykket korrekte etiketter her i Norge, og klistre de på pølsene som ligger ute i butikken.

Husker ikke i hodet riktig mengde, skal sjekke på mandag :)

Så foringsmengden er feil? Det hang en lapp ved pølsene som jeg leste litt på, og mente jeg leste en annen foringsmengde der..

Så foringsmengden er feil? Det hang en lapp ved pølsene som jeg leste litt på, og mente jeg leste en annen foringsmengde der..

Det som står på pølsene er feil ja, og lappen antageligvis riktig :)

Det er fullforing da :) syns ikke 100g pr 5 kg hund er mye hvis de ikke får noe annet?

Nå råfôrer jeg to GD, der den på 70 kg får 1kg dagen, mens på britpølsa måtte den hatt minst 1400g, sannsynligvis mye mer, for om jeg ikke husker feil er fettinnholdet veldig lavt i alle, kanskje med unntak av sportsutgaven.

Det kan vel være et greit alternativ til hunder som ikke trenger så mye energi som vogh og np gir (og samtidig opprettholder metthetsfølelsen)?

Gammel tråd, men...

Spørsmål: noen som vet omsettelig energiinnhold i brit sausage sport?

Søker rundt, men finner ingen steder. Ikke en gang på produsentens hjemmeside. Kanskje noen som jobber i dyrebutikk, som kan sjekke på pakka? (Der må det jo stå...)

Forumet fortsetter under annonsen