Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker du bilbelte til hund?


Hermes
 Share

Recommended Posts

Jeg er enig i at brønnen er bedre enn baksetet. Men det endrer ikke det faktum at man snakker om store krefter (worst case sceario), hunden kan faktisk flytte setet i en kollisjon. Mange bruker setene for å sikre baggasje i baksetene, det har egentlig ingen effekt. Baggasjen vil bare mose setet fremover, og mose sjåffør/passager inn i ratt/dæshbord. Men nok OT.

Nå er som regel ikke de største kreftene bakover i bilen da, så det er liten fare for at setet blir presset bakover.

Vet ikke hva brønnen er, men jeg snakker ihvertfall om passasjersetet foran, ved beinplassenn og godt oppunder dashbordet. Men bare fordi jeg sier at jeg tror det er bedre enn baksete så mener jeg ikke at det er ideelt altså.

Det syntes jeg heller ikke min løsning er mes sammenleggbart "bilbur". Buret får ikke flyttet på seg, men vet ikke hvordan det hadde gått med hunden under en påkjøring bakfra dessverre.

Ønsker meg helstøpt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hundene mine og vil ha de skal ha det sikkert som overhode mulig! De er i variocage bur...

og jeg sikrer selvfølgelig hunden primært for hundens egen sikkerhet.

Så om du ikke hadde hatt buret så er det ikke så nøye om moren, søsteren, datteren din døde av å få et tonn hund i hodet ved en kræsj...?

Altså, jeg også sikrer hunden for deres del OGSÅ, men primært er det for at jeg selv skal ha større sjanse for å overleve en kollisjon.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Kåre Lise

− Å ha hunden løs i bilen kan være livsfarlig

Derimot frarådes de spesielle hundebeltene til bruk i baksetet.Adac-testene viser at noen av dem er for smått dimensjonert og har for mye slakk. I en test brakk karabinkroken, og testdokka traff seteryggen med voldsom kraft.

En ekstra kraftig versjon av beltene som holder hunden fast i bilens lengderetning, får derimot karakteren «anbefalt med forbehold».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...