Whippetene Blitz og Happy

612 innlegg i emnet

21 minutter siden, Sprettballen skrev:

Takk :) Hemmeligheten er liten blender, lav ISO og kort lukkertid :)

E får prøve igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var kameraet med igjen og vi gikk tur med en kjekk dansk-svensk-gutt på 1 år. Han og Happy fant veldig tonen og lekte og jaktet på hverandre til den store gullmedaljen. Blitz synes hun har blitt for stor til den typen lek, så hun tigget godbiter, fant gode lukter å rulle seg i og spiste gress for det meste. Ikke for det, hun får noen skikkelig løpekick hun også, og da ble det god fart, så hun var med på litt lek hun også. 

Vi var ute og koste oss i 2 timer og når vi kom hjem var hundene, spesielt Happy, helt kaputt. Ikke rart det, når man nesten har løpt hele tiden. 

I01A0036

I01A0050

Noen ganger går det litt for fort i svingene til at beina henger helt med :lol:

I01A0083

I01A0089

I01A0111

I01A0113

I01A0175

Det er kjekt med litt lek, men noen ganger blir det litt mye for Blitz :P

I01A0187

I01A0203

I01A0206

Å bli bitt i nakkeskinnet er ikke det kjekkeste Blitz vet...

I01A0211

To av tre hadde tid til å posere fint...

I01A0263

...det falt ikke i smak hos nummer 3, som etter gjentatte forsøk fra meg med både godbiter og lovord ikke ble noe særlig overbevist :lol:

I01A0272

Ingenting er som å finne en skikkelig godlukt å rulle seg i!

I01A0282

I01A0286

I01A0289

I01A0293

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Happy ser helt gæren ut :lol: . Hvordan syns du det er å ha to whippeter nå som Happy er litt større?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
46 minutter siden, Mirai skrev:

Happy ser helt gæren ut :lol: . Hvordan syns du det er å ha to whippeter nå som Happy er litt større?

Bildene lyver ikke, hun er gærn :lol: Ang. to whippeter, så ser jeg jo at samspillet deres er annerledes enn Blitz og Nemi sitt er. Like barn leker best, selv om Happy fortsatt er en håndfull og ikke oppfører seg så fint mot Blitz alltid. Det hjelper på når det er en annen hund hun kan herje med da.  Det blir nok enda bedre når hun får noen flere måneder på baken tenker jeg. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gøy å se bilder av Happy, jeg har den ene broren hennes :) Hun er helt nydelig, kan virke som om galskapen ligger i genene for det ser veldig kjent ut :D Synes de ligner veldig i uttrykk og væremåte ut ifra det jeg kan se på bildene, utrolig morsomt :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Lerkefuglen skrev:

Så gøy å se bilder av Happy, jeg har den ene broren hennes :) Hun er helt nydelig, kan virke som om galskapen ligger i genene for det ser veldig kjent ut :D Synes de ligner veldig i uttrykk og væremåte ut ifra det jeg kan se på bildene, utrolig morsomt :wub:

Åh, så kult! Hvem av de har du? Jeg tror det ligger litt galskap i genene der, jeg har hørt at det ikke bare er Happy som har mye futt i seg, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Sprettballen said:

Åh, så kult! Hvem av de har du? Jeg tror det ligger litt galskap i genene der, jeg har hørt at det ikke bare er Happy som har mye futt i seg, hehe

Yoda, eller Melvin som han heter nå :) Haha det er godt å høre at det ikke bare er hos oss det går unna :D Har ikke hatt valp før så ble litt tatt på senga men satser på at ting roer seg når han blir litt eldre, for akkurat nå er han jo til tider helt kokko :lol: Blitt mye bedre da heldigvis men får enda sånne "anfall" av galskap der jeg blir bekymra både for de små pinnebeina og hva som foregår inni hodet hans.. Men veldig fine, det er de da :wub:

Her er gullgutten :ahappy:

Melvin strand.jpg

Melvin lykkelig.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yoda, eller Melvin som han heter nå :) Haha det er godt å høre at det ikke bare er hos oss det går unna :D Har ikke hatt valp før så ble litt tatt på senga men satser på at ting roer seg når han blir litt eldre, for akkurat nå er han jo til tider helt kokko :lol: Blitt mye bedre da heldigvis men får enda sånne "anfall" av galskap der jeg blir bekymra både for de små pinnebeina og hva som foregår inni hodet hans.. Men veldig fine, det er de da :wub:

Her er gullgutten :ahappy:

Du har Yoda ja, kjempefine tegninger på han :) Jeg tror jeg hadde dødd litt om Happy var min første valp, haha! Hun har også roet seg en del nå, men i perioder har hun vært fæl :lol: Nå begynner hun så smått å høre etter på meg når vi er ute, og i dag gikk vi en båndtur med begge to der hun bare angrep Blitz 5 ganger :innocent:  Jeg husker jo at Blitz var veldig aktiv selv som valp, og hun har blitt veldig mye mer voksen og grei å ha med å gjøre det siste halve året, så jeg ser lys i tunnelen :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har Yoda ja, kjempefine tegninger på han :) Jeg tror jeg hadde dødd litt om Happy var min første valp, haha! Hun har også roet seg en del nå, men i perioder har hun vært fæl :lol: Nå begynner hun så smått å høre etter på meg når vi er ute, og i dag gikk vi en båndtur med begge to der hun bare angrep Blitz 5 ganger :innocent:  Jeg husker jo at Blitz var veldig aktiv selv som valp, og hun har blitt veldig mye mer voksen og grei å ha med å gjøre det siste halve året, så jeg ser lys i tunnelen :P 

Haha jeg har faktisk dødd et par ganger! Men jeg har vært heldig med mange rundt meg som både har holdt meg fra å hive hele hunden ut vinduet og hjulpet når jeg har spørsmål :lol: Og så er hundelivet i Budapest der vi vanligvis bor en del lettere enn det er her i Norge, så det har nok og vært veldig postivt for oss begge :) Det er godt å høre at de "lander" litt når de vokser til, gleder meg til den tid kommer kjenner jeg :ahappy: 

Hvordan går det med TO og ikke bare en? Ser liksom for meg at Melvin hadde frest rundt og villet leke konstant, han sliter nok med å forholde seg rolig inne som det er.. Og ute må han bare få løpe fra seg, haha! Blir helt sliten av tanken :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med TO og ikke bare en? Ser liksom for meg at Melvin hadde frest rundt og villet leke konstant, han sliter nok med å forholde seg rolig inne som det er.. Og ute må han bare få løpe fra seg, haha! Blir helt sliten av tanken :huh:

Det er litt utfordrende når den voksne ikke setter grenser og lar seg "misshandle". Jeg må passe på hele tiden så hun ikke blir plaget. De er mye adskilt, for Happy KAN bare ikke dy seg. Hun hopper på for å leke ved den minste mulighet nemlig :P Happy har ikke den beste avknappen hun heller, og det er jeg som må "tvinge" henne til å slappe av. Nå går det fint da, men jeg må fortsatt passe på og fysisk sperre for henne til hun legger seg ned og sovner. Hun har sinnsykt mye energi, og løper omtrent hele tiden på tur om hun har muligheten. Så her tar vi en dag av gangen og venter på bedre tider *ler*. Det er ikke før nå den siste måneden eller så, at jeg har begynt å gå tur med de sammen igjen. Det gikk fint i starten, men så måtte de ha separate turer, fordi Happy ikke kunne la Blitz være i fred what so ever.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt utfordrende når den voksne ikke setter grenser og lar seg "misshandle". Jeg må passe på hele tiden så hun ikke blir plaget. De er mye adskilt, for Happy KAN bare ikke dy seg. Hun hopper på for å leke ved den minste mulighet nemlig :P Happy har ikke den beste avknappen hun heller, og det er jeg som må "tvinge" henne til å slappe av. Nå går det fint da, men jeg må fortsatt passe på og fysisk sperre for henne til hun legger seg ned og sovner. Hun har sinnsykt mye energi, og løper omtrent hele tiden på tur om hun har muligheten. Så her tar vi en dag av gangen og venter på bedre tider *ler*. Det er ikke før nå den siste måneden eller så, at jeg har begynt å gå tur med de sammen igjen. Det gikk fint i starten, men så måtte de ha separate turer, fordi Happy ikke kunne la Blitz være i fred what so ever.

Det høres veldig kjent ut :D får håpe denne berømte avknappen kommer på plass snart  :innocent: Slutter de med denne endeløse energien etter hvert eller? Har begynt å lure på hva som er den beste strategien i det siste, hehe.. Er litt redd for at han bare blir i bedre form og får enda mer energi om jeg forsøker å slite han ut, eller om det uansett roer seg av seg selv når han vokser til litt. For han er helt ekstrem, det er som at han ikke kjenner hvor sliten han er selv. Han kan løpe og gå i en evighet om han får :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Lerkefuglen skrev:

Det høres veldig kjent ut :D får håpe denne berømte avknappen kommer på plass snart  :innocent: Slutter de med denne endeløse energien etter hvert eller? Har begynt å lure på hva som er den beste strategien i det siste, hehe.. Er litt redd for at han bare blir i bedre form og får enda mer energi om jeg forsøker å slite han ut, eller om det uansett roer seg av seg selv når han vokser til litt. For han er helt ekstrem, det er som at han ikke kjenner hvor sliten han er selv. Han kan løpe og gå i en evighet om han får :blink:

Det vil roe seg :) Jeg går så lange turer som jeg vil de skal bli vant med, og så får hun ta seg ut det hun orker på de turene. Ja, hun blir i god form av det, men samtidig så krever hun ikke mer når når turene på det jevne er ganske like. Hun er i bedre form enn Blitz nå, men det er jo fordi Blitz ikke løper og tar seg ut like mye lenger. Jeg har ikke som mål å slite henne ut, så jeg går de turene jeg vil, og så får hun gjøre som hun vil med det :) Jeg har ikke opplevd at hun ikke har blitt fornøyd til nå hvert fall.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive