Gå til innhold
Hundesonen.no

Firerbanden Blitz, Oscar, Happy og Cyan


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

Vi har vært på tur igjen :) Kameraet er som regel med om dagene...siden sånne små valper vokser som ugress og jeg alltid angrer på at jeg ikke har tatt nok bilder når de er små :P 

I dag var det bare jentene som fikk kose seg på en liten strand, vi hadde hele stranda helt alene, det er deilig!

I01A6598

 

Valp er valp :P 

I01A6625

 

I01A6635

 

I01A6653

 

I01A6664

 

I01A6729

 

I01A6740

 

I01A6749

 

I01A6765

 

I01A6804

 

I01A6818

 

I01A6821

 

I01A6827

 

I01A6843

 

Kommer gjerne på innkalling for litt skinkeost :)

I01A6892

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 820
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går kom det jammen en whippet til i flokken ^^ Pearl's Legacy's Nomi Sunrider, til daglig Happy Hun og broren Sonic(Pearl's Legacy's Luke Skywalker) reiste sammen og skal begge bli vestlendinge

I går var vi ute og lekte oss og trente med ikke mindre enn tre maller! Vi var ute i mange timer, fikk lekt, trent lydighet og byttelånt litt hunder  Her kommer det et skikkelig bilderas   Løpeti

I går ble Blitz 9 uker gammel og har vært her en uke Hun er en snill valp, sover mye, går for det meste på do ute og virker veldig trygg. Hun elsker mennesker, litt tilbakeholden til andre hunder, me

Posted Images

På fredag var vi på tur med springeren Ramp! :) Først gikk vi en tur med han og Happy, før vi Blitz fikk være med. Det er ikke vits at Blitz blir med når målet er sosialisering, for da har mini bare øye for storesøster omtrent, hehe. 

Planen var egentlig at Happy skulle ligge i bilen når de store skulle gå, men jeg syntes det begynte å bli litt varmt i bilen. Svart bil og strålende sol, så jeg turte ikke. Jeg tok med en sekk og putta en trøtt Happy oppi der. Det gikk fint en stund, til lille mini fant ut at der ville hun ikke være lenger, så jeg tenkte jaja...da får du bare gå selv da. Det ble en litt lengre tur på Happy enn jeg hadde tenkt stakkar...og jeg fulgte ikke godt nok med. Plutselig var mini dødssliten! Beina var som gele på den lille og jeg fikk SÅ dårlig samvittighet. Hun ble putta tilbake i sekken, da uten noen protester :P Så pga. den noe heftige turen på fredag så har vi tatt det med ro i helga, bare tusla noen småturer i nærmiljøet så den lille kroppen får henta seg inn igjen, og selvfølgelig nå ha i bakhodet at det plutselig kan bli for langt for henne.

Ellers ble det jo noen bilder da, av voffsene. Hun har vokst så mye på disse 3 ukene hun har vært her! 

I01A6934

 

I01A6950

 

I01A6951

 

I01A6962

 

I01A6966


Jeg vet du har mat damen, give it to me!

I01A6981

 

I01A7005

 

I01A7022

 

I01A7040

 

I01A7080

 

I01A7134

 

I01A7179

 

I01A7186

 

I01A7204

 

Ramp ville leke med Blitz, Blitz hadde ikke lyst i dag :P

I01A7217

 

Det er da en mynde liksom...så når mennesket er opptatt av andre ting, så ser hun sitt snitt til å sike i godbitlomma :P

I01A7223

 

I01A7254

 

I01A7256

 

Stakkars Blitz :P En i nakken og en i rumpa.

I01A7268

 

I01A7275

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Happy ble 11 uker i går, du og du så tiden flyr! Kikker tilbake på bilder fra bare 3 uker siden og hun har forandra seg en hel del. Begynner å bli tungt å bære på henne nå, hehe. Men vi får holde ut en stund til. Bor i 3. etasje blokk, så må bære henne ned og ut når hun skal på do, ellers havner det nok i oppgangen tenker jeg. 

Hun er en skikkelig tøff liten valp. Hun er uredd og en liten tøffing. Hunder er kjempekult, uansett størrelse(hun bøller med små da, så de får hun ikke være sammen med før hun blir eldre) og hun begynner å tø opp til mennesker. Aldri vært usikker eller noe, men folk har kommet litt ned på prioriteringslista hennes over hva som er kult. Jeg har hatt henne med på noen treninger, der hun har fått gå å tigge godbiter av de andre mens vi snakker om hva vi skal trene på, det har hjulpet betraktelig på interessen for folk. 

Tok noen portrettbilder av de søte jentene i dag som jeg vil dele ^^

I01A7328

 

I01A7329

 

I01A7331

 

I01A7332

 

I01A7334

 

I01A7338

 

I01A7342

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har vi vært på lydighetstrening! Vi prøver å trene fast to ganger i uka med Canis-gjengen. Skikkelig godt miljø og det er så deilig! Happy fikk være med å hilse på folk og hunder mens Blitz måtte legge seg i selen og jobbe litt. I dag dro vi fram ruta. Den har vi ikke trent på siden LP-kurset i slutten av januar, og da var det første gangen vi trente på det. Jeg har hatt et lite sånn dårlig forhold til ruta siden jeg ikke fikk det til med Nemi :P Blitz har ikke de samme utfordringene som Nemi i det hele tatt, så nå går det jo som smurt :lol: Men, ruta må trenes på nå som den har hoppa ned i klasse 1 og vi har tenkt oss dit en eller annen gang. 

Vi er enda helt i starten på innlæringa. Musematte i ruta og klikke og belønne for retningsforventning og fart. Det begynner å komme seg, så nå må vi snart begynne å øke litt på avstand og kanskje etterhvert hive på en stå og se hvordan det går. Her er en liten filmsnutt som ble filma på treninga i dag :) Synes hun er flink! Jeg må bare øve litt mer på timing med klikk og ballkast :P 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine portretter :wub: Likte spesielt de av Happy med den rosa bakgrunnen, super søte!
Kjempe gøy med treningsvideo også. Jeg leker litt med tanken om å starte klasse 1 med Tidi også, da må vi jo trene rute. En øvelse jeg syns virker supergøy! Så veldig greit å se video av hvordan man gjør det i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MegaMarie skrev:

Så fine portretter :wub: Likte spesielt de av Happy med den rosa bakgrunnen, super søte!
Kjempe gøy med treningsvideo også. Jeg leker litt med tanken om å starte klasse 1 med Tidi også, da må vi jo trene rute. En øvelse jeg syns virker supergøy! Så veldig greit å se video av hvordan man gjør det i starten!

Så koselig å høre :) Synes denne framgangsmåten er veldig grei. Lærer inn musematta først, og så legger den i ruta etterpå som retningsforventning. Etter hvert kommer jeg til å flytte den lengre og lengre unna. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Så koselig å høre :) Synes denne framgangsmåten er veldig grei. Lærer inn musematta først, og så legger den i ruta etterpå som retningsforventning. Etter hvert kommer jeg til å flytte den lengre og lengre unna. 

Ruten eller musematten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har kost oss på en liten tur i skogen i dag, nesten helt alene. Jeg går ikke veldig mye sammen med de lenger, fordi Happy er en liten terrorist, så synes Blitz må få litt fred, men i dag gikk vi to og da er det litt enklere å holde styr på det lille bitemonsteret. 

I01A7345

 

I01A7364

 

Ikke spesielt bra kvalitet, men syntes det var litt kult :P 

I01A7379

 

:wub:

I01A7427

 

I01A7476

 

I01A7482

 

I01A7490

 

I01A7506

 

I01A7555

 

I01A7619

 

I01A7629

 

I01A7631

 

I01A7637

 

I01A7681

 

I01A7706

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og besøkt kullbror til Happy og hans storebror. Det ble en artig tur med 4 flotte whippeter som kunne herje og løpe som de ville på jordet til guttas eier :) Det ble en del artige bilder av det, så jeg må dele de her.

I01A7756

 

I01A7757

 

I01A7759

 

I01A7766

 

I01A7790

 

I01A7817

 

I01A7833

 

I01A7877

 

I01A7884

 

I01A7904

 

I01A7917

 

I01A7949

 

I01A7950

 

I01A7957

 

I01A7991

 

Jupp...noen tryna i gjørma *ler*

I01A7997

 

I01A8020

 

I01A8038

 

I01A8085

 

Ja! Så må jeg jo nevne at Happy var alene hjemme for første gang i dag. I 10 minutter mens vi dro en kjapp tur på butikken. Dette var etter turen, så vi tenkte hun var sliten. Hun ble satt på gangen, barnegrind i mellom og Blitz på stua. Hun spiste en stund på tyggebein før hun begynte å herje rundt med leker. Så måtte hun akutt tisse, så det ble gjort på teppet :P Deretter lekte hun litt og tygget litt til vi kom hjem. Ingen piping eller noe, så det er bra!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig Blitz er som fikk kake på bursdagen! :D 

Fine bilder av en herlig Whippet gjeng! Morsomt at det ser ut som dere begge har valgt neste hund i stil med den andre :lol: Dine to ligner en del i fargen, og de to andre var lignet i fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...