Gå til innhold
Hundesonen.no

"Cross country agility"?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Hei!

Med hest har man vanlig sprangridning som på mange måter kan være hesteverdenens svar på agility (selv om det også finnes agility for hest!), men man har også feltritt eller cross country hvor hesta hopper hindere som er satt ut i naturen. Finnes det noe ála dette for hunder? Altså agility som foregår i skogen?

Hvis ikke, hvem er med å starte det opp? (Ja, jeg burde kanskje lære litt mer om vanlig agility først... =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, banen trenger ikke å være like lang, poenget er bare at det er i skogen så man kanskje må hoppe over/løpe igjennom en bekk, hoppe over trestammer osv. Få en mer naturlig feel på det bare for forandringens skyld, og for sånne som meg som blir mer motivert i skauen enn på en bane.

Og for de som tror at det "bare" er å "sitte" på en hest, spesielt i en sport som feltritt, vil jeg bare avkrefte den myten med én gang - det er beinhardt! ;) Kanskje ikke på kondisen, men absolutt alt annet i kroppen får gjennomgå så det holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know - har konkurrert i feltritt jeg! Det betyr ikke at jeg har utholdenhet til å løpe etter hunden min i skogen agility-wise fordetom ;) Men selvom det ikke finnes noe konkurranseform i agility i skogen, så er det bare å trene på egenhånd? Jeg bruker trær for å lære rundt kommando, ut kommando, hopper over stokker osv :) Men liksom mer en og en ting uten at vi løper i 2 min.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...