Gå til innhold
Hundesonen.no

Hodelykt!


pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en GOD hodelykt som ikke er FOR dyr... Rundt 5-600 er greit. Har kikka litt rundt på nett og vurderer å bestille denne:

http://www.gmax.no/produkt/111753%28BC_1%29/princeton-tec-apex-led-3-w-hodelykt/

Jeg vil gjerne ha en som lyser godt, holder en god stund, tåle litt regn og som kan lyse langt. Skal brukes til både vanlig tur og kickbiketrening så den må lyse et par meter fremover helst :P

Noen som har noen gode tips, eller lykter de bruker selv de er fornøyde med?

Har også kikka på Led Lenser til 699, men det er liksom akkurat litt for dyrte synes jeg. Men den er også under vurdering. Var akkurat tilbud på disse hos XXL, men jeg somla lenge nok til at tilbudet forsvant...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei,sant det. Kanskje jeg bare skal gi ham lykta (Led Lenser H14 for å holde tråden) ,koble ham fra og vente på at han skal komme hjem med takeaway rådyr

Kjenner det er heeeelt ok at samboer kom hjem med en 2000 lumen, Magic shine lykt i går og sier den er begge sin http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Utstyr-til-syklisten/Hodelykter---Magic-Shine/magicshine-

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet http://www.xxl.no

Posted Images

Tror jeg skal følge med litt her jeg, sleng gjerne med erfaringer!

Min lykt er bare teit og lyser når den føler for det, og det er som regel aldri der jeg faktisk trenger den. Og siden grusveien vår ikke har lys, så trenger jeg egentlig lykt bare for å starte kveldsturen. Selvom jeg klarte det idag uten å tråkke oppi for mange søledammer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magic shine har noen fine og rimelige lykter også. de lyser litt bedre, opp mot det lupine lyktene gjør. men apex princeton fungerer for sykkelbruk da. Jeg har både princeton og magic shine. hadde nok kjøpt magic shine, mest fordi jeg er mørkeredd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en SILVA hodelykt, tror min modell har gått ut. Den er firkantet med 4 "pærer" i, der første trykk gir rødt lys (hvis du bare skal sjekke kl om natten på hyttetur for eks, bruke som refleks osv) og de neste trykkene gir sterkere og sterkere lys. Den kan vippes sånn at du går normalt med hodet mens du kan lyse akkurat hvor du vil. Strikk til hodet, så du kjenner ikke at du har den på nesten, og den veier lite. Følger med etui. Jeg husker ikke hvor mye den kostet, men tipper +- 300kr.

Er veldig fornøyd, og både mamma og Sandra løp og kjøpte etter å ha testet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hodelykt med 300 lumen (hvor sterkt den lyser), og om du skal bruke den til snørekjøring eller sykling, så ville jeg ikke gått for særlig mindre enn det. Alle hodelykter tåler vær og vind, så det er ikke noe du burde ta hensyn til i ditt valg. Jeg ville nok gått opp en prisklasse for å få en god lykt som lyser bra opp når du kjører i fart. Det er skummelt å ikke se nok når det er stupmørkt og hunden trekker :D.

Jeg har en gammel versjon av denne: http://silva.se/node/78 Den er såklart større og med tyngre batteripakke enn den du linket til, men jeg er veldig godt fornøyd med den altså :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
130 lumen. testvinner 2009.. Det er skjedd og skjer fortsatt så mye med LEDteknologi på kort tid at den ville jeg vært skeptisk til.

Selv har jeg en utgått Silva jeg har vært fornøyd med men den har bare stråle, ikke flomlys så jeg får vel følge med her selv..

Led Lenser H7 noen som har erfaring med den? 339,- på xxl.. innbiller meg at den er litt kul selvom den helle rikke har mest lumen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130 lumen. testvinner 2009.. Det er skjedd og skjer fortsatt så mye med LEDteknologi på kort tid at den ville jeg vært skeptisk til.

Selv har jeg en utgått Silva jeg har vært fornøyd med men den har bare stråle, ikke flomlys så jeg får vel følge med her selv..

Led Lenser H7 noen som har erfaring med den? 339,- på xxl.. innbiller meg at den er litt kul selvom den helle rikke har mest lumen..

Er det ikke den Ida linket til lengre opp her?

Jeg får vell også følge med litt her tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hehe ok ok ok ok og ok takk og jada så ida sin post om H7 nå, :huh: ja jeg har nok vært borti den når jeg tenker meg om med hundekjøring, den finnes også i en lommelyktvariant T7 som er helt kul å sette på sykkel / kjerre osv om jeg ikke tar feil eller blander med noe annet.. :)

PS 329,- var det faktisk på XXL, enda billigere.. :o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble denne gitt! Magicshine.. Praktisk til både hodebruk og til å feste på sykkelen. Billig og med 900 lumen, altså lyser den godt! Gleder meg til den kommer og jeg får testet :D

http://www.xxl.no/sykkel/sykkeltilbehoer/sykkellykter-refleks/star-900-sykkellykt-12-1081538

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok ok ok ok og ok takk og jada så ida sin post om H7 nå, :huh: ja jeg har nok vært borti den når jeg tenker meg om med hundekjøring, den finnes også i en lommelyktvariant T7 som er helt kul å sette på sykkel / kjerre osv om jeg ikke tar feil eller blander med noe annet.. :)

PS 329,- var det faktisk på XXL, enda billigere.. :o:D

Takk Snusken- jeg trenger nemlig fler! :D Steike ta som de har rast i pris da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Joda,men norsk høst :) Det er jo regn og tåke det.

Det blir jo uansett kompromisser.. Du sier batteriforbruk på H14. Silvalykta jeg har nå har vært snill men den har valget mellom 4 store i batteripakke eller 4xAA på hodet som H14 og begge deler syns jeg blir svært. 3 x AAA virker litt mer moderat. Får se hva det blir til. Jeg vil hvertfall ha mer flomlys enn stråle, kjipt å sikte på stien hele tida selvom den gjør veldig godt nytta i å holde oversikten på hvor monsterne befinner seg til enhver tid med å lyse opp refleksene dems, men det skal kanskje ikke så mye til, er vel så viktig med god refleks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg vil helst se rådyr og katt,om ikke før så ihvertfall samtidig som bikkja så jeg kan gripe et tre i tide :)

Hehe akkurat det argumentet sliter jeg litt med, skjønner ikke hva du mener.-... :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe akkurat det argumentet sliter jeg litt med, skjønner ikke hva du mener.-... :o

En må kanskje ha opplevd det :) Når man har spist litt grus og pløyd litt skog så vil man gjerne ha sikt når man legger ut med trekksele,belte og 50 kg jeger med jetmotor foran i strikken :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

En må kanskje ha opplevd det :) Når man har spist litt grus og pløyd litt skog så vil man gjerne ha sikt når man legger ut med trekksele,belte og 50 kg jeger med jetmotor foran i strikken :)

Er da ikke båndtvang nå.. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har h7 og er veldig fornøyd. Slv om jeg er superfornøyd med min så kommer jeg til å kjøpe en h14 i tillegg. Jeg har den som håndholdt og merker at den konsentrete lysstrålen på den er mye bedre. Ikke koster den så mye mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...