Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Jeg mener å ha sett en tråd hvor du la ut bilder fra årets fellesutstilling, men finner den ikke igjen?

Gleder meg til dette! Nora er fortsatt valp da, men nesten 9 mnd :)

Finner den ikke jeg heller :P

Men la dem ut her på et Picasa-album, et lite knippe ihvertfall. I år (vel neste år) skal jeg se om jeg får konsentrerert meg mer om kamera :)

Edit: Glemte linken jeg, her!

Endret av Siri Eveline
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide henne idag, og hun er gått opp en halvkilo på en uke! :-) Har ikke vekt hjemme, så må gjøre det på jobben.

Hun er bittelitt for tynn nå synes jeg, men støvsugeren spiser alt hun kommer over ute, så jeg mistenker at hun fikk i seg bittelitt honningsopp, som vokser på plenen her ute, for tre dager siden, som har resultert i løs avføring siden. Men formen er topp, matlysten er bra, hun er ikke dehydrert og hun kaster ikke opp. Hun får nå pro-kolin og I/D, men hvis hun ikke er bra til torsdag blir det røntgen for å se etter evt. fremmedlegeme. Men jeg er ikke altfor bekymret altså, tror hun snart blir fin i magen igjen :)

Se så fint refleksdekken hun har:

IMG_1509.jpg

Igår var pinscheren Stretto på besøk. Han var dødsskummel i starten, men etterhvert fant Nora ut at han var morsom å dra i halen ;)

IMG_1496.jpg

Enda et bilde fra igår kveld (se bort fra øyerusken ;) )

IMG_1493.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha valp går definitivt utover søvnen. Var borte på middag med henne igår, så hun var veldig trøtt og sliten da vi la oss i halv 3-tiden i natt. Men ut klokka åtte måtte jeg ;)

Bilder fra morgenturen:

564943_10152259216180145_1671798150_n.jpg

644730_10152259216295145_1282543058_n.jpg

(9 uker og fire dager gammel)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide henne idag, og hun er gått opp en halvkilo på en uke! :-) Har ikke vekt hjemme, så må gjøre det på jobben.

Hun er bittelitt for tynn nå synes jeg, men støvsugeren spiser alt hun kommer over ute, så jeg mistenker at hun fikk i seg bittelitt honningsopp, som vokser på plenen her ute, for tre dager siden, som har resultert i løs avføring siden. Men formen er topp, matlysten er bra, hun er ikke dehydrert og hun kaster ikke opp. Hun får nå pro-kolin og I/D, men hvis hun ikke er bra til torsdag blir det røntgen for å se etter evt. fremmedlegeme. Men jeg er ikke altfor bekymret altså, tror hun snart blir fin i magen igjen :)

Se så fint refleksdekken hun har:

IMG_1509.jpg

Igår var pinscheren Stretto på besøk. Han var dødsskummel i starten, men etterhvert fant Nora ut at han var morsom å dra i halen ;)

IMG_1496.jpg

Enda et bilde fra igår kveld (se bort fra øyerusken ;) )

IMG_1493.jpg

Stretto jo! Han er gladi Tesh, hoh :)

Så vakker og søt lille Nora er, også så fort hun vokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussen :lol: Lurer på om jeg må finne et påskudd for å ta turen bort på Nordberg :D

Hehe, du får gjøre det :D Nora er å treffe tirsdager, onsdager (kveldstid) og torsdager :P

Herregud man blir valpesyk her altså, hu er heelt nusselig!

Ja :wub:

Åh, hun er skikkelig pen, altså! Herlig det bildet med Taxi med labben på hodet hennes :)

Det er litt sånn Taxi leker. Putte labben på hodet til andre. Nora derimot, hun synes det er gøy å dra i andres haler :lol:

Stretto jo! Han er gladi Tesh, hoh :)

Så vakker og søt lille Nora er, også så fort hun vokser!

Stretto er Taxi sin bestekompis, og forsåvidt eneste hannhundvenn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får gjøre det :D Nora er å treffe tirsdager, onsdager (kveldstid) og torsdager :P

Kanskje tidene passer med Solos inngrep, for da kan jeg kombinere å bli med henne og Ane og å kose valp :D

"Tenk at jeg en dag skal bli enda større enn Taxi a..."

156439_10152259381840145_356922162_n.jpg

Vakkert, vakkert, vakkert :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine sammen! Imouto hilser til Taxi og sier at hodeklasking er veldig innafor, du skal se henne leke med Marvin! :lol:

Taxi hilser tilbake til de røde vakre :wub:

Herreguden, noe så herlig. Jeg har en staby som gladelig blir med lille Nora på oppdagelsesferd i skogen, om hun skulle trenge en nesten-lik venninne til å følge henne på skattejakt en gang altså.. :D

Så bra! Det blir hun nok veldig glad for, hehe :D

Kanskje tidene passer med Solos inngrep, for da kan jeg kombinere å bli med henne og Ane og å kose valp :D

Vakkert, vakkert, vakkert :wub:

Ja :D Får håpe hun er litt våken når du kommer da, for hun er en eksepsjonelt flink valp som sover hele arbeidsdagen (eller hun lader egentlig bare opp til vi kommer hjem) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...