Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Hurra, da kan du jo ta fine bilder av Norusen :D Men la oss håpe været blir litt bedre enn ifjor... Jeg pakker ihvertfall gummistøvler og sokkeskift :P

Håper at det blir sol og fint vær i år. Ser sånn ut på værvarslet enda, så vi håper det stemmer.

I år skal Amigo stilles så jeg håper jeg får litt mer tid til å være sosial og ikke bare jobbe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Håper at det blir sol og fint vær i år. Ser sånn ut på værvarslet enda, så vi håper det stemmer.

I år skal Amigo stilles så jeg håper jeg får litt mer tid til å være sosial og ikke bare jobbe :)

Foreløbig er det meldt 10 grader og sol bak sky, og det er jo helt greit :)

Og DER kom løpetiden. Har ventet på den, men nå er hun i år som ifjor, høyløpsk på den utstillingen. Og jeg som akkurat hadde fått en kollega med en flott irsk settergutt til å melde seg på, og vi skal reise sammen. Han er visst ganske damegæ'ærn :P Jaja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nora har masse og veldig tett pels nå, så hun synes det er for varmt og er igrunn ganske rolig om dagen. Av en eller annen grunn har hun ikke skjønt at hun kan svømme enda i år, enda hun svømte ganske mye på slutten av sommeren ifjor. Også er hun litt teit da, for hun skjønner ikke at man kan drikke vann fra vann/bekker ute i skogen :P Hun dypper snuta under vann og slikker bort vannet etterpå istedet. Raringen..

Fra 17. mai:

nora2.jpg

På tur i skogen:

nora22.jpg

tur6.jpg

tur1.jpg

Og et fra utstilling:

nora21.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Oi sann, to måneder siden sist jeg oppdaterte her! :shocked:

Siden sist har vi solgt leiligheten i Oslo og flyttet til enebolig i Drøbak :D Jeg har for øyeblikket ferie, så her koser vi oss bare :) Jeg er gravid (6,5 måneder på vei nå), men heldigvis har jeg ingen store plager forbundet med det, så hundene får masse tur og har funnet seg godt til rette her :)

Nora har overrasket stort ved å gå fra å ikke tørre å svømme frivillig til å bli fullstendig badegal! :frantics: Har nok noe med varmen å gjøre, men nå har hun svømt masse hver eneste dag, og hun er bare blitt kjempetrygg på vannet og sine egne svømmeferdigheter :D

Siden det er så lenge siden jeg har oppdatert så blir det bildespam fra Drøbak idag:

alle1.jpg

alle2.jpg

lunaognora1.jpg

nora1.jpg

nora21.jpg

nora3.jpg

nora4.jpg

nora5.jpg

nora6.jpg

nora7.jpg

nora8.jpg

nora10.jpg

taxiognora1.jpg

nora11.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en utrolig flott plass å bo! :)

Ja, det er veldig fint her :D Men jeg merker jo selvsagt at det er litt lengre til alt mulig, selv om det er gangavstand til både kjøpesenter og bussholdeplass. Men jeg har jo alltid bodd i Oslo, så det er naturligvis litt forskjell fra det. Men jeg vender meg til det - og planen er å endelig få tatt lappen senest til våren neste år, så da blir jeg litt mindre stranda :)

Får så lyst på rasen :-D :-D

Hihi, jeg har lyst på en til :D

Nora er fortsatt bebiss i hodet. Igår hadde jeg glemt baderomsdøra oppe, og da jeg kom inn etter å ha vært borte noen minutter så var det en sti av dopapir ut til terrassen hvor hun da stod blid og fornøyd med resten av rullen i munnen og logret... :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde vi besøk av en drent på fire måneder. "Swix" bor naturligvis i Ski og kommer fra samme oppdretter som Nora, og er per dags dato fire måneder og 1 uke gammel. Hun og Nora lekte og herjet masse, og ørene til Nora ble brukt til å henge i. De delte både vannskål og godbiter og Nora lærte Swix å plukke rips og solbær til Swix sin store glede. Alt store Nora gjorde var nemlig stor stas :D Nora var vanvittig tålmodig med henne og sa ikke et pip en eneste gang :)

swix2.jpg

Her bedriver de kunst:
swix1.jpg

Deler på vannet:

swix3.jpg

Søtnosene:

swix8.jpg

swix9.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg vært altfor lite inne på sonen, for jeg har ikke oppdatert tråden til Nora med at hun hadde bursdag på mandag! :shocked: To år ble frøken Pøblus! :D

Dagen ble feiret med tur i skogen, tørrfisk, litt ekstra godt og en leke fra Hunter som falt skikkelig i smak. Nora virket veldig fornøyd med feiringen :ahappy:

Sånn ser hun ut om dagen: (Ganske så nedrøytet, men det blir hun på sensommeren)

oppstilling-2aar.jpg

Fjorårets bikini-bilde til sammenligning:

969481_532045966850984_1126362915_n.jpg?

Hun er ganske god da :wub:

bursdag-2aar-1.jpg

bursdag-2aar-2.jpg

Ellers var vi på NKK bjerke forrige helg for å heie på den ene drenten som stilte. Meldte ikke på Nora i år med tanke på at hun allerede har tre cert og fylte to år dagen etter.

Nora på Bjerke:

bjerke-nora1.jpg

Wesley (5 år) og Nora (2 år):

bjerke-wesleyognora.jpg

Vi har også hatt besøk fra Nederland :D Denne familien åpnet dørene for oss da vi skulle på utstilling i Nederland ifjor, uten at vi noen gang hadde møtt dem. Men de er gode venner av Noras oppdretter. I år tok de seg en norgesferie med bo-bil og da tok de også turen innom oss her i Drøbak :) Virket som Nora kjente dem igjen etter over et år.

antoineogbianca5.jpg

antoineognora1.jpg

Sånn ser hun forøvrig ut når man spiser pølse :P

nora-sikkel.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om det er en (eller egentlig to) som er glad for at båndtvangen er over! :D

20140821-lek4.jpg

20140821-lek3.jpg

20140823-3.jpg

Og her har hun funnet fugl:

20140821-nora2.jpg

Imorgen er det tid for årets andre utstilling (ikke vært så aktive i år med andre ord). Vi tar turen til Drammen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med NUCH! :D Hun er kjempeflott!

For eit fantastisk bilde! xD Og gratulerer så mykje med NUCH! :D

Gratulerer så mye med NUCH :)

Tuusen takk! :D

Kan ikke akkurat skryte på meg at hun har hatt så hard konkurranse på utstillinger i Norge, men hun plasserte seg bra som nummer 3 med excellent i en stor juniorklasse 10 måneder gammel i Nederland for rasespesialist ifjor :) Planlegger å reise på den samme utstillingen til neste år.

Utover det har jeg planer om å melde oss på sporkurs og forhåpentligvis delta på prøve iløpet av 2015 :)

Gratulerer så mye her også :D

Hun er jo faktisk søtere i rl enn på bilder tilmed :wub:

Her prøver hun å finne ut av ansiktet til Nico...

'Har det øyer? '

20140824_110741.jpg

Haha, "hvor er fjeset ditt liksom"? :D

Gratulerer så mye til søteste Nora :wub:

Takk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Idag har Nora vært til øyelysning.

Det ble jo påvist katarakt på det venstre øyet hennes ifjor (bare små forandringer, men likevel). Resultatet fra årets lysning var at det var ingen endring/utvikling - noe jeg er kjempeglad for! :D I og med at katarakt normalt sett er noe som utvikler seg de første leveårene når det først er blitt oppdaget, mente øyelyseren at det er en viss sannsynlighet for at Noras forandringer ikke skyldes utviklingskatarakt, men en medfødt utviklingsfeil i fosterlivet på den linsa. Isåfall gir det ingen symptomer, ikke noe nedsatt syn og har ingen betydning hvis det da er tilfellet, noe jeg selvfølgelig virkelig håper at det er! Det blir fryktelig spennende å se om det har skjedd noe til neste år.

Og Nora var så flink pasient, selv om hun gråt høylydt da veterinæren sluttet å klø henne på rumpa :P

nora-oyelysning.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...