Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Så artig å høre! Hva heter den stabijen (vi er ikke så mange stabijer her til lands så blir jo straks litt nysgjerrig vettu ;) )

Kikki heter hun (usikker på stavemåten) Det finnes vel ikke så mange i Norge som er såpass gamle kanskje? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Gratulerer med nydelig nurk! Håper jeg får sett henne om ikke alt for lenge. De vokser så gresselig fort disse valpene :P

Jeg har ikke sett Dany enda jeg :( De vokser altfor fort, så jeg håper du får sett henne før hun blir altfor stor :)

Gratulerer så masse! :)

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1 uke til jeg reiser! :jump:

Blir ei hektisk helg. Kommer hjem etter 10 uker i Danmark sent fredag kveld, og søndag morgen reiser jeg til Nederland. Men SÅ skal jeg kose meg i Norge i lang tid fremover :D

Mattilsynet er treige.. De ferdigbehandla søknaden om import på mandag, og skulle sende svarbrev på onsdag. Men det er fortsatt ikke kommet, så jeg må ringe dem på mandag hvis det ikke er i postkassa da :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett Dany enda jeg :( De vokser altfor fort, så jeg håper du får sett henne før hun blir altfor stor :)

Takk :D

Jeg vet, Dany har allerede blitt ganske stor. Vi må møtes når du har fått den lille i hus, så får jeg heller holde Musevisa mi unna nurket i starten. Hun kommer til å bompe ned drentbebisen av glede :P

1 uke til jeg reiser! :jump:

Blir ei hektisk helg. Kommer hjem etter 10 uker i Danmark sent fredag kveld, og søndag morgen reiser jeg til Nederland. Men SÅ skal jeg kose meg i Norge i lang tid fremover :D

Mattilsynet er treige.. De ferdigbehandla søknaden om import på mandag, og skulle sende svarbrev på onsdag. Men det er fortsatt ikke kommet, så jeg må ringe dem på mandag hvis det ikke er i postkassa da :mellow:

Så spennende, jeg kjenner jeg får tilbake den følelsen da jeg gikk og ventet på Dany. Det er godt-slitsomt :P

God tur, og si fra når du er hjemme igjen så vi kan spammes med bebisbilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med spennende valp!

Takk for det! Dette blir spennende :D Håper Taxi tar rollen som storebror bra, men han er alltid veldig flink og forsiktig med valper så det tror jeg skal gå veldig fint :)

Jeg vet, Dany har allerede blitt ganske stor. Vi må møtes når du har fått den lille i hus, så får jeg heller holde Musevisa mi unna nurket i starten. Hun kommer til å bompe ned drentbebisen av glede :P

Så spennende, jeg kjenner jeg får tilbake den følelsen da jeg gikk og ventet på Dany. Det er godt-slitsomt :P

God tur, og si fra når du er hjemme igjen så vi kan spammes med bebisbilder!

Hun vokser seg nok raskt stor nok til å leke med kelpiebølle :D

Og bildespam kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknaden til mattilsynet er godkjent. Den ble egentlig godkjent for to uker sia, men de hadde klart å glemme å sende svarbrevet i posten. Så da jeg ringte dem ei uke etter at den skulle vært sendt, viste det seg at de ikke hadde gjort det. Men NÅ er alt i orden.

Litt endring i planene. Vi skulle egentlig ta tog til oppdretter fra flyplassen, men det er noe bygningsarbeid på togskinnene, så det viste seg å skulle være håpløst (type fire togbytter på strekningen). Derfor blir det leiebil istedet ;)

På denne tiden imorgen er vi i Nederland :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt :D

Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var jeg, men vi fikk oss noen overraskelser. For det første, samboer sitt pass var utgått, og vi endte opp med å satse på å reise uten gyldig pass (hadde tenkt å kjøpe nødpass, men selvsagt var politistasjonen på Gardermoen midlertidig stengt..) For det andre var det rot med billeie-firmaet, noe som forsinket oss. Og så var det masse kø på en søndag formiddag.

Men vi kom oss frem til oppdretter i 4-tiden igår og fikk i tillegg til valpene, møte mange herlige voksne drenter som var glad for besøk. Alle i kullet var allerede hentet, utenom Nora og en av hennes søstre som oppdretter selv skal beholde. (legg merke til trollet ;))

IMG_0397.jpg

IMG_0418.jpg

IMG_0416.jpg

På bilturen fra oppdretteren til hotellet i Amsterdam, ble Nora billsyk, og hun kastet opp 4-5 ganger. Likevel var hun bare superhappy hver gang vi stoppet, og utrolig tillitsfull og trygg.

IMG_0428.jpg

IMG_04211.jpg

Under oppdretterbesøket fikk vi greie på at hotellet jeg hadde booket ikke tillot kjæledyr allikevel. Oppdretteren var snill og ringte dem for meg, og fikk gjort en avtale om å gjøre et unntak. Avtalen var at Nora skulle ligge i transportburet hele oppholdet, og hun skulle ikke få lov å sette en pote utenfor buret. Selvfølgelig var dette uaktuelt, men å begynne å finne nytt hotell sent på kvelden var like uaktuelt. Så vi lagde koselig valperom på badet, og oppholdt oss mest der. Men vi snek henne oppi senga en gang og, og da var hun veldig fornøyd:)

IMG_0453.jpg

IMG_04511.jpg

Etter to-tre timers søvn inatt, var det tidlig opp igjen. Gikk en morgentur i Vondelpark (tok ingen bilder der dessverre, hadde litt dårlig tid). Nora håndterte det hele utrolig bra. En nysgjerrig og modig jente!

IMG_0481.jpg

IMG_0477.jpg

IMG_0462.jpg

IMG_0471.jpg

Taxituren til flyplassen, og alt som skjedde deretter av innsjekk, sikkerhetskontroll osv gikk helt supert. Enten sov hun, eller så var hun blid som en sol. Hun var svært populær blant personalet på Schiphol lufthavn ;)

IMG_0488.jpg

IMG_04991.jpg

IMG_0491.jpg

IMG_04961.jpg

Selve flyturen gikk også over all forventning. Nora veier 5 kg, og flyburet er ikke akkurat stort, så jeg var litt skeptisk. Dessuten hadde hun ikke fått gjort fra seg på en stund. Men hun sov hele veien hun :D

Og sovinga fortsatte på flytoget inn til Oslo.

IMG_0504.jpg

Vel hjemme etter en lang reisedag, var det i følge Nora bølletid. Hun startet med å samle sammen alle lekene til Taxi og plasserte dem i senga hans. Hun er helt herlig, men ganske rampete tror jeg - så jeg skal nok få det morsomt med henne :D

IMG_0523.jpg

IMG_0528.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hvor har du fått tak i det lilla retrieverbåndet? Skulle gjerne hatt til Odin, men har bare funnet bånd som er altfor tykke til lille vofsen.

Jeg trooor jeg kjøpte det på Eiksmarka hund og katt :) Husker ikke merke. Hunter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor jeg kjøpte det på Eiksmarka hund og katt :) Husker ikke merke. Hunter kanskje?

Henger du her i området altså?

Da er du isåfall hjertelig velkommen til treninger med min tante, vanlig fellestreninger for fuglehunder. Om enn bare for sosialisering :)

Også må man jo gratulere! For ei skjønn lita frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skjønn :wub:

Mere bilder ..

Jeg skal ta flere imorgen :D Burde egentlig filme henne, for hun er så vanvittig søt og klønete :P

Henger du her i området altså?

Da er du isåfall hjertelig velkommen til treninger med min tante, vanlig fellestreninger for fuglehunder. Om enn bare for sosialisering :)

Også må man jo gratulere! For ei skjønn lita frøken!

Takk :D Jeg er egentlig ikke så mye i det området. Bare vært på eiksmarka noen ganger og handla :)

Nå er hun i skikkelig bøllehumør her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Jeg er egentlig ikke så mye i det området. Bare vært på eiksmarka noen ganger og handla :)

Nå er hun i skikkelig bøllehumør her! :P

Aha, det er jo en bra butikk, og godt den er kjent litt utenfor også :)

Skjønne bølle! Ååå jeg blir skikkelig valpesyk av å se bildene her og høre kommentarene (vel lese kommentarene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...