Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobiltelefon, hvilke?


ipadda
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det handlet vel mer om det at den var dårlig i hånda. Jeg likte den i hvertfall ikke...

Guest Kåre Lise

Jeg er enda sjeldnere på hundesonen med androidtelefonen min enn jeg er på nrks sider, så fortsatt..

Det henger jo bare ikke på greip med

Tja. De sidene de har målt trafikken på, er sider jeg så å si aldri er på, samme om det er via androidtelefonen min eller om det på pc'en.. Så kanskje androidbrukere ikke surfer mindre, men har andre surfevaner?

Såfall kan du knapt være på sonen.. :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger jo bare ikke på greip med

Såfall kan du knapt være på sonen.. :o

Javel? Men du skjønner det, at før androidtelefonene kom, så oppfant de noe som kalles PC. Den kan også brukes til surfing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svær skjerm skal dem ha men

Ehhh.... det fins både og på Android. Man trenger ikke stor skjerm hvis man ikke vil ha det. Man får mindre enn på iPhone også.

Stor skjerm kan f.eks brukes til å se film, som er bedre å se på. Noe iPhone forsåvidt har skjønt litt nå og økt skjerm noe og endret til 16/9 på iPhone 5.

Vi med Android kan velge hva vi vil ha - de med iOS må uansett ta til takke med det de de lager hvis de fortsatt vil holde seg til iOS.

Selv trodde jeg jeg kom til å surfe og kjøpte S2 av den grunn (pga skjermstørrelse) - men sannelig holdt den ikke til en gammel mann den heller, så jeg kjøper mindre neste gang - kjøper etter hva jeg trenger. Det er noe annet enn hva iOS tilhengere kan gjøre - de har ingen valg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Javel? Men du skjønner det, at før androidtelefonene kom, så oppfant de noe som kalles PC. Den kan også brukes til surfing.

Ler og ler - vi fossilene vi bruker PC vi *tissepåsegnesten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Samsung GalaxyIII i en ukes tid (låne moren min sin mens hun var ut og reiste), men for meg var menysysteme ulogisk og designet litt trist. Den har mye bra funsjoner som ligger inne, men også mye funksjoner jeg ikke har bruk for og som da bare tar opp plass. Igår fikk jeg Iphone 5 og jeg opplever den som mye bedre til mitt bruk. Alt er så enkelt og logisk! Og det kommer fra meg, som aldri skulle ha Mac eller iPhone... Nå sitter jeg her med begge deler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du syns designet DER var kjedelig, så gikk du for iPhone :)

Men du kan jo endre som du vil på S3 (android) kontra iPhone.

Du kan også fjerne ting du ikke trenger. De tar liten plass og du har utvidelsesmuligheter for bare noen få kr, kontra iPhone du er låst med - der må du kjøpe ny tlf hvis du ikke kjøpte den med størst minne på.

Men men, ditt valg. Håper bare du kjøpte den med mest minne, selv om den vel koster 7k elns? (ettersom du trenger plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette akkurat noen konkurranse...

Jeg synes det er kjipt å måtte bruke masse tid på å fjerne ting. Hatet apple designet før, men nå har jeg virkelig fått sansen for det. Det er jo en personlig greie. Men viktigst av alt for meg var at jeg synes iPhone sitt menysystem er mer logisk og dermed lettere å bruke. Jeg vant til samsung etter et par dager, men det var stadig småting som jeg synes var rart lagt opp. Begge telefonene er bra, men det var grunnen til at jeg gikk for iPhone. Jeg har forøvrig ikke så stort behov for mye plass, men irriterer meg alltid over å ha apper og funksjoner liggende hvis jeg ikke bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hehe, du syns designet DER var kjedelig, så gikk du for iPhone :)

Men du kan jo endre som du vil på S3 (android) kontra iPhone.

Du kan også fjerne ting du ikke trenger. De tar liten plass og du har utvidelsesmuligheter for bare noen få kr, kontra iPhone du er låst med - der må du kjøpe ny tlf hvis du ikke kjøpte den med størst minne på.

Men men, ditt valg. Håper bare du kjøpte den med mest minne, selv om den vel koster 7k elns? (ettersom du trenger plass)

Hvorfor kjøpe en telefon til samme pris som en iPhone for å designe den selv? Vil ha en som er ferdig designet og klar til bruk jeg.

Det er litt pussig egentlig at iPhone5 ikke har blitt slaktet i media. Samtlige har vært ganske enige om at dne har sin plass på markedet og det jeg har sett har vært terningkast 5 ironisk nok.. ;) Det er og litt ironisk at den ikke blir en 6er fordi den mangler funksjoner man ikke har bruk for eller markedet ikke er klart for. Men det er klart det er kult og trendy å ha en telefon som har funksjoner du først får bruk for om noen år. Ser jo bra ut når du skal vise vennene dine, vise de masse gadget som ingen skjønner en dritt av fordi ingen bruker det. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe en telefon til samme pris som en iPhone for å designe den selv? Vil ha en som er ferdig designet og klar til bruk jeg.

Man trenger selvfølgelig ikke det - det var hvis man vil endre, så er man fri til det. Den er klar til bruk S3 og alle andre.

Nå er det vel bare dumt å betale mer for ikke å ha muligheter - selv om man ikke bruker mulighetene. Kjøper du deg virkelig bil uten cruise controll når den er dyrere enn den med ... bare for at du ikke bruker cruise controllen? - høres merkelig ut for meg. (samtidig får du ikke lov å hive på setetrekk eller andre ting du velger - det er forbeholdt den til lavere pris)

Samtidig er nettopp grunnen for mye salg på iPhone den 'in' faktoren - alle andre har, så de må bare ha den også. De vet ikke hvorfor. (å ja, jeg har snakket med flere av 'kidsa' til ene sønnen med iPhone og de viste ikke hvorfor de ville ha den, foruten at andre hadde den - de kunne jo kjøpt seg en billigere tlf som er like bra/bedre, men det er *bling bling* - være en av gjengen som teller)

Sa du samme pris?

http://www.tv2.no/un...en-3890507.html

http://www.hegnar.no...ticle706399.ece

"Det er verdt å ta en kikk på den lista en gang til. 64GB-utgaven til nesten 7.000 kroner nærmer seg prisen på rimeligste Apple-laptopen, MacBook Air, som koster 8.290 kroner.
Apple vet åpenbart at det er et marked for veldig dyre mobiltelefoner, ellers hadde de sannsynligvis ikke tatt sjansen på å legge toppmodellen i det aller øverste prissjiktet.

Til sammenlikning koster for eksempel Samsungs toppmodell, Galaxy S III, rundt 4.500 kroner for 16GB-utgaven, mens HTCs toppmodell, One X, 4.000 kroner."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sa du samme pris?

Ja, og iPhone koster fra 5190,- ;)

Skal man sammenlikne må man nesten ta med i betraktningen at prisene svinger ettersom produsentenes modeller har vært ute en stund og nye kommer. Det er ingen hemmelighet at Siii o.l. nå er på salg, hva kostet den når den kom ut, det er jo det som er interessant. Akkurat som iPhone 4 og 4S også ble redusert før 5ern kom ut. Skal din sammenlikning bli riktig må du se på hva iPhone 5 koster om 6mnd og ett år da.

Og hvem holder seg best i bruktpris? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt Snusken - alle vet at iPhone alltid har ligget over i pris. S3 ligger jo under 4s til og med, samt S2 med 16GB ligger under den første iPhone med 8GB.

16GB og med frakt hvis ikke annet nevnt:

iPhone 4 = 3 363,- (8GB)

iPhone 4s = 4 468,-

iPhone 5 = 5 269,-

Galaxy S = 2 027,- (8GB)

Galaxy S2 = 2 779,-

Galaxy S3 = 4 428,-

Tar man med prisen for mer minne (altså plass) så har, og er den også vært svært dyr - pga med iPhone må man altså kjøpe tlf med dette innebygd. Så hvis man vil ha 64GB iPhone 5, så må man ut med 7 633,- (6 990,- var billigst uten frakt - sjekka ikke nøyere etter) Med S3 koster det ca 439,- å øke med 64GB - så totalen blir 80GB i motsetning til 64GB på iPhone 5. Så S3 blir da altså 4867,- for 80 GB, mens 7633,- for iPhone 5 med 64GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
(6 990,- var billigst uten frakt - sjekka ikke nøyere etter)

Bra du så det selv da selvom du fortsatt ikke vil se poenget mitt eller. Du får forresten i dag Siii til 3995,- Poenget mitt er bare at den kostet ikke det når den kom ut og de fleste har betalt adskillig mer for det er først nå den er på "salg" om man kan kalle det det.

Prisen er av Samsung oppgitt til å være 5.300 kroner. Modellen som kommer til Norge er en 3G-modell med HSDPA+ mobilnettverk. Og det er 16GB!

Så det sier seg selv at når en ev. hypotetisk S4 blir lansert så vil nok ikke den koste "bare" 3990,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at iPhone har og kommer alltid til å være så dyre er pga folk kjøper den samma f... kan det virke som.

Hva de sier den kan komme til å koste er ikke nødvendigvis hva den vil koste.

Samsung har alltid ligget under iPhone i pris. Når de kan kjøre 'tilbud' som du sier, det til under forgjengeren til iPhone 5, så skjønner du selv hvordan det ligger an. Kjører de tilbud på de eldre modellene også da eller? Samtidig pøses det ut nye modeller med hyppig takt, så det å ha tilbud blir nok en standard. Uansett; for kunden betyr det å betale mindre - selges den til 3995,- (som vel er uten frakt - viste ikke at de hadde fri frakt - står noe annet på siden deres), så selges den til det. Gjorde iPhone det samme med f.eks 4s når S3 kom? Mulig de gjorde, men jeg fikk det ikke med meg. Poenget er at vi som kunder betaler en sum - om dette er tilbud eller ikke, så vil vel de fleste prøve å betale minst mulig.

Så jeg venter ennå på dokumentasjon på den:

Hvorfor kjøpe en telefon til samme pris som en iPhone for å designe den selv? Vil ha en som er ferdig designet og klar til bruk jeg.

Har du funnet noen plass der de har lik pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

4ern koster forøvrig 2890,- og 4S tilsvarende 4290,- ink frakt.

Så jeg venter ennå på dokumentasjon på den:

Har du funnet noen plass der de har lik pris?

Jeg har akkurat dokumentert for deg over her hva SIII kostet veiledende ved lansering. Det forholder jeg meg til og jeg VET at folk flest betalte ca 5000,- +/- for den når den var ny og de bare måtte ha ett nettbrett å ringe med. :)

Så da er det i min verden bare hundelapper som skiller i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4ern koster forøvrig 2890,- og 4S tilsvarende 4290,- ink frakt.

Jada, kan sikkert finne tilsvarende senking på SGS også - men prisene ble tatt fra samme side på begge, så forskjellen holder seg nok som i eksemplet.

Jeg har akkurat dokumentert for deg over her hva SIII kostet veiledende ved lansering. Det forholder jeg meg til og jeg VET at folk flest betalte ca 5000,- +/- for den når den var ny

Den lå på 4885,- tror jeg. Det er jo uansett bare fanboys og helt nødende folk som må absolutt kjøpe første mnd og som stiller seg i kø osv (uansett tlf).

Men du også ser prisbildet. Så og si 1k mer over hele fjøla (og mer). 1689,- i forskjell på 4s og S2. Det er hva man må betale hvis man ikke vil ha siste modell av de respektive og som er hver produsents konkurrerende modell. Når 4s fortsatt idag koster 4468,- så lå sikkert den over S3 i pris når den kom. Selvfølgelig er ikke Samsung dumme - de vet de kun kan selge til andre en fanboys av iPhone. Når de da ligger på samme pris, eller litt under en eldre konkurrent, SÅ kan du bruke argumentet ditt - men det slår ikke i iPhones favør (da 4s ikke kan konkurrere med S3 - det er da også S3 og iPhone 5 som er de konkurrerende modellene fra de respektive). For når iPhone 5 kom, så la Samsung seg på 'tilbud'. Noe som iPhone kjøpere ikke nyter samme gleden av - for det virker som når apple har satt en pris, så må kundene ikke komme her å tro de senker noe særlig. Det er realiteten på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Den lå på 4885,- tror jeg.

*slettet*

Når 4s fortsatt idag koster 4468,- så lå sikkert den over S3 i pris når den kom.

4S koster fortsatt 4290,- ink frakt i dag. Det blir vanskelig å holde seg til saken når du hele tiden legger på / trekker fra hundrelapper i øst og vest alt ettersom for å forsvare din sak. Og 4S lå vel på 4890,- ( samme som 4 ) mener jeg huske da skiller det hele 5,- fra 4885,- og du har helt rett, 4S lå over SIII i pris, hele 5,- ! WOW !

Selv betalte jeg 4890,- for iPhone 4, snart hatt den i to år og kan sikkert ha den en stund til. Vet ikke hva som blir billigst jeg. Spare fem spenn og heller bytte 2 ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vanskelig å holde seg til saken når du hele tiden legger på / trekker fra hundrelapper i øst og vest alt ettersom for å forsvare din sak.

Prisene ble hentet fra samme plass på begge produsenten - Du får klage til tjenesten hvis du er missfornøyd. Ja, jeg gidder ikke sjekke opp overalt for å finne SGS billigere heller. Så jeg holder meg til prisene i oversikten.

Og 4S lå vel på 4890,- ( samme som 4 ) mener jeg huske da skiller det hele 5,- fra 4885,- og du har helt rett, 4S lå over SIII i pris, hele 5,- ! WOW !

Ja, det er litt WOW det. De 'er ikke engang konkurrenter', det er S3 og 5'ern det. 4s konkurrerer med S2 på HW.

Så de lå med 'gammel' HW på samme pris når de startet konkurransen seg imellom. Hva ligger S3 og 5 på? Ligger S3 5 kr over? - Nei, som vanlig under. Du kan ikke si det er lik pris ... du ser jo at når man kan kjøpe i5, så var s3 under. Når man kunne kjøpe s3, så var 4s likt/over. Det er realiteten.

Selv betalte jeg 4890,- for iPhone 4, snart hatt den i to år og kan sikkert ha den en stund til. Vet ikke hva som blir billigst jeg. Spare fem spenn og heller bytte 2 ganger i året?

De som bytter uten at det er nødvendig syns jeg personlig sløser med penger.

Hvorfor skal jeg bytte 2 ganger i året? Betalte 3800,- ca tror jeg det var for den(husker ikke helt, da jeg kjøpte flere ting samtidig). Det var over 1 år siden.

Spare eller bytte? - du kan jo kjøpe 4s, eller S2 - de konkurrerende tlf. 2 kr spart? - sjekk lista en gang til du.

S3 og i5 er det ikke like stor forskjell på, men det er på ingen måte 'samme pris'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ny HTC telefon som visstnok skal konkurrere med SIII pris 5800,- og oppover i følge VG. ( Riktignok 64GB ) men fortsatt ett stykke fra dine regnestykker.

Samtidig bekrefter itavisen: Fortsatt en av verdens beste så jeg skjønner ikke helt hva du gnåler om.

Jeg kunne selvfølgelig ha gnålt over at denne nye HTC telefonen ikke kommer i økonomiutgaver med 16GB og 32GB.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke HTC Samsung heller, er de vel? - det er en konkurrent. - Det var det regnestykket jeg la fram. Men uansett - 7633,- for iPhone 5 med 64GB. - Stemmer ganske så godt med regnestykket det.. Det er nærmere 2k forskjell det. Jeg gnåler om dit utsagn på lik pris - har du fortsatt ikke forstått det.

ITavisa bekrefter ingenting - de har en mening om tlf. Samme som andre har det og som jeg ga link til http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/derfor-vinner-ikke-iphone-5-mobiltesten-3890507.html - Men det er uansett en smakssak det kommer til. Både iPhone, Samsung, HTC, Motorola mm har tlf som er mer en bra nok. Vil man ha valg på tlf, så velger man annet enn iPhone. Ellers er det vel noenlunde det samme

Hvorfor skal jeg bytte tlf 2 ganger i året? (du hopper glatt over eget gnål ser jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...