Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobiltelefon, hvilke?


ipadda
 Share

Recommended Posts

Jeg ble dritskuffa når apple lanserte sin nye Iphone 5. Jeg syns ikke den er verdt pengene på oppgradering, rett å slett. Dvs at jeg nå er på jakt etter ny telefon. Jeg har vært på minst 10 forskjellige butikker idag, å absolutt ALLE anbefalte Samsung Galaxy S3. Jeg fikk prøvd den, å den virket veldig ok, kjapp og bra, MEN - jepp, det er ett men - jeg har ingen erfaring whatsoever med samsung.

Grunnen til at jeg har hatt Iphone har rett å slett vært på grunn av stabiliteten, den er nå 1 år gammel, og fortsatt like rask og navigere seg rundt med, den er kjapp på FB, kjapp på nedlasting av mail og ja, kjapp på det meste. Er det likedann med Samsung og andre evnt mobiler i samme prisklasse? Kan man forvente at telefonen er like rask og grei om 1 år?

Jeg tittet også på endel HTC modeller, jeg liker designet mens syns nok kanskje menyen er litt knotete.

HTC One X falt i smak, men ingen av selgerene anbefalte den over Galaxy´en.

What to do?

Det er ingen hast med ny tlf altså - bare ett ønske fra min side, mobilen jeg har per idag er velfungerende å kan sikkert brukes i lengre tid enda (Iphone 4) ....

Hvilke mobil har sonen brukerene, og hva bruker dere telefonen til?

Nå har jeg skaffet med frisurf abn da det er det jeg bruker tlf mest til, jeg er også avhengig av å kunne bruke mobilen som router til Ipad/macbook på reiser hvor det ikke finnes nett.

Hjeeeelp... Det sitter langt inne å gå over til noe annet fra Iphone...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det handlet vel mer om det at den var dårlig i hånda. Jeg likte den i hvertfall ikke...

Jeg har nå min fjerde samsung, elsker samsung. De har blitt byttet etterhvert som de har blitt ødelagte, og jeg har vært like lei meg hver gang. Men de har holdt 2-3 år hver. Nå har jeg galaxy ace som er snart 2 år, neste blir nok galaxy 2, kun fordi jeg syns 3 er for stor. Acen er min første smarttelefon, og det eneste som irriterer meg med den er batterikapasiteten, men sånn er det visst bare med smarttelefoner. Ellers er jeg veldig fornøyd med den!

Edit: jeg kjenner minst 3 stk som har hatt problemer med HTC, så den har ikke et godt rykte i min krets.

Edit 2: min telefon brukes mest til sms, ringe, facebook, sonen, mail, runkeeper, google maps, bilder/instagram.

Endret av Teserere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal ha i bakhodet ved mobilkjøp i dag er ikke nødvendigvis hvilket merke det er, heller spesifikasjoner og hva slags operativsystem de kjører. Altså, de fleste telefoner (med unntak av iPhonene) kjører i dag Android, det gjør feks Galaxyene. Enkelte kjører også windows feks, lurer på om noen HTC-telefoner gjør det enda? Altså vil oppsettet være relativt likt på alle telefoner med android (menyer feks) og derfor har ikke merket stort å si. Det som derimot har noe å si er spesifikasjonene, og det er nok det (i kombo med at den kjører android, som er veldig populært) som gjør at de anbefaler deg S3 - per i dag er det vel få telefoner som matcher den akkurat der. Dvs, du får jo feks telefoner med superbatteri eller som er vanntette, men det blir en annen kategori igjen.

Jeg har Samsung Galaxy Note mens samboeren min har Samsung Galaxy S2. Vi er strålende fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv iPhone 4s, og klart det er noen steder man er litt låst med Apple. Men jeg er knallfornøyd, jeg bruker telefonen til å ringe, sende meldinger samt apps (spesifikt spill og trening).

Telefonen har akkurat det jeg trenger, og jeg kommer nok til å fortsette med iPhone videre for den begrenser ikke meg på noen måte. Og jeg også liker å bruke noe jeg er kjent med, jeg er lei av å sette meg inn i en ny telefon som jeg har gjort på de forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere sverget til Nokia, men, så falt jeg i sin tid for designet til Samsung Wave og kjøpte denne. Var veldig fornøyd og var det helt frem til jeg tidlig i sommer kjøpte meg GalaxyIII. Den er jeg absolutt veldig fornøyd med på alle måter. Sønnen min har arvet Waven, og om GIII er like holdbar som Waven, så vet jeg at dette er min nye bestis i et par år fremover. Waven min tålte mange fall i asfalten, en tur i fontena, drukning i veska mi da vannflaska lakk osv. Ei venninne hadde GalaxyII og mista den i do, det tålte den og med unntak av et par riper i skjermen har den og tålt et par knall og fall. Så, jeg hadde glatt gått for Samsung GIII om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har xperia S etter at bikkja tygde i stykker den gamle såpass mye at høytalleren ikke fungerer, det var også en xperia og var vel rundt 2 år på den tiden bikkja tok livet av den!

Men som noen påpekte, de fleste telefonen er det samma ettersom de kjører samme systemet! Menyene er det samma, navigeringa er den samma o.s.v, du må bare tenke på hva du vil med den og hvor "bra" du vil ha den! Typen har xperia go og er storfornøyd med den, den er liten, lett, tåler støv og vann, mens jeg ikke takler den fordi den er liten og holder meg til xperia s'en min! Kunne godt tenkte meg galaxy III også, men den kom ut etter at jeg hadde et behov for mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en Samsung S2 og hadde en Sony k700i før det - så du skjønner jeg ikke skifter tlf ofte :)

Ser ingen grunn til det hvis man har en tlf som fungere og man er fornøyd. Angrer meg litt for S2 kjøp pga jeg gjerne vil ha en litt mindre en og vanntett. Men ellers er jeg fornøyd med S2. (like kjapp ennå den)

Hvorfor ser du etter ny tlf?

Har du noen spesielle behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg savner veldig veldig veldig ett bedre kamera på tlf, VELDIG. Kameraet på den jeg har er omtrent ubrukelig, å nei, jeg skal selvsagt ikke bruke den i stedet for speilrefleksen, men enkelte ganger syns jeg det er moro å få tatt bilder av hyggestunder i sofa o.l.

I tillegg føler jeg de andre mobilene har mye mer å by på, ikke minst lagringsplass, jeg har 8GB, å grunnen til at jeg ikke har oppgradert til OS6 er rett å slett fordi jeg ikke har plass, jeg aner ikke HVA som tar plass, men mangel er det likevel. Iphone er fint det altså - men jeg savner det "lille ekstra"... Jeg vet ikke nøyaktig HVA det lille ekstra er, altså :P

Nei, jeg tror rett å slett jeg bør si det enkelt - jeg har lyst på ny mobil for den jeg har er kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pappa fikk seg samsung Galaxy s3, og eg skulle hjelpe han med noko, så var det enkelt for meg å finne fram. Og eg er ikkje vant til Samsung heller. Men den var i grunn alt for stor i forhold til det eg likar då. Men den verkar veldig grei sånn ellers :)

Sjølv har eg Sony Ericsson Xperia mini (u)pro. Har hatt den i snart 1 år, og det einaste eg likar med den er tastaturet. Vurderar å kjøpe iPhone 4 som julepresang til meg sjølv sidan den lille SE saken er så dritt til tider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Håper du har sync og tatt backup. For ser ut som en bruker her på forumet mistet alle bildene sine når hun oppdaterte.

Vær obs på trådløs utfordringen etter oppdatering også

hehe jo takk, trådløs utfordring?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 har jo veldig bra kamera :-D

Jeg brukte lg optimus 2x i litt over 2 år. Siste året begynte den å synge på siste vers. Den mobilen var øverste topp i mobiler når jeg kjøpte den. Utviklingen fra den som var første to kjerner til nå alle har der har gått raskt. Jeg kjøpte s3 fordi jeg skulle ha ny tlf og s2 har vært veldig holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kjøpte en Xperia for ett par år siden og HATET den - og da mener jeg HATET den, og jeg skulle aldri ha en sånn møkkatelefon igjen og gikk tilbake til min gamle gode Nokia flaptelefon. Når den nå begynte å vise alvorlige sykdomstegn måtte jeg ha ny telefon. Takket være 2ne havnet jeg på Galaxy SII - og jeg ELSKER telefonen min, den er så lett å bruke at man må være totalt imbissil om man ikke klarer å få den til å spille på lag. Den tuller ikke, den er rask og jeg liker den veldig veldig godt *elsk*. Javel, batterikapasiteten suger litt om man bruker nettet mye osv. - men skrur man av alt sånn dill som roaming osv. (som gjøres så enkelt at det er helt latterlig) så trenger den ikke lade seg på flere dager selv om man snakker og tekster mye.

ELSK

Bra kamera også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææh, det er jo klin umulig å velge, jeg har vært å kladda på S3 i butikken flere ganger, å må ærlig innrømme at jeg er stupforelsket, men jeg er vanedyr, å jeg har ett problem. Jeg har mac - og ipad, og ipod å det som værre er, nå får jeg synkronsiert alt - legger jeg inn avtale på feks iphone, så vips befinner det seg på de andre tingene også, dette er ett MEGA pluss. Samtidig kjenner jeg fremdeles en gigantisk skuffelse over Iphone 5 - å jeg vil vente til den kommer i butikken før jeg eventuelt bestemmer meg for noen ting...

Den er vel rett rundt hjørnet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gud, nå har jeg vært å "tatt på" Iphone 5 - å det var en så stor skuffelse at jeg er tom for ord. Den var ikke merkbart bedre fra 4´n syns jeg, å når man fikk de to telefonene ved siden av hverandre (Slll og Iphone5 ) - så var jeg ikke i tvil lengre, fyttiflate så mye bedre alt var på samsungen, å det sitter LANGT inne å innrømme deg for en I-elsker som meg...

Blir nok en s3 - så får jeg heller trøste meg med at jeg alltids får solgt den igjen om den virkelig skulle være drit. Per nå er jeg rimelig sikker på valget, jeg må bare vente til abn mitt i chess åpnes i morgen tidlig før jeg kan kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg forventet meg vel mer av den?

Den har fått større skjerm, i lengden... lengden for f... hvem trenger det?!?!

Nei, skuffa... Veldig skuffa...

Du har ikke hørt om 16:9 skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...