Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå fra iPhone til Samsung


Mari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du veit at med de aller fleste smart telefoner så må de lades hver natt? Jeg kan gå 2-3 dager med min s3 om jeg bruker den lite. Men brukes den aktivt med 3g,wifi,gps ol så går batteritiden.

Bare sånn til fremtiden fra Android til Android er det enda mer sexy. Du logger på med Google konto første gang du skrur den på også triller apps og ting inn :-P jeg tenkte akk og ve jeg må skrive ned

Bruker du iPhone under 0 grader og den går sund, så gjelder ikke garantien f.eks. Eneste tlf som har det i garantien tror jeg. Man er alt for bundet til iTunes, ikke blåtann som virker for filoverfør

Posted Images

Google har jo vært lenge og det sier seg selv at det er en viss forskjell. Mulig de skulle ventet litt før lansering, slik at den har vært litt mer brukandes.

Men Google har da sine feil de å. Syns det nesten er dårlig av Google å ikke klare å rette feil som er rapportert av mange og for lenge siden. Her i Trondheim er mange ting feil f.eks. Nardosletta, Munkvoll, Romoslia, Havstein osv ... er helt feilplassert. (som var riktig før) http://goo.gl/maps/VEhDF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt min nye Galaxy i snart et døgn, her er mitt førsteinntrykk.

Skjermen er et gedigent pluss! Jeg hjerter den noe innmari.

Eneste stort minus og det er at jeg synes den er ubrukelig på autostyrke. For treg rett og slett, når jeg var ute i går og beveget med fra skygge til sol så var den svart rett og slett.

Brukervennlighet: ikke det samme. Det tok meg lang tid for å skjønne greia, hvordan organisere apps på best måte. Det er fortsatt ting jeg ikke skjønner. Hva er poenget med app-ikonet nederst til høyre? Jeg har organisert appene mine og trenger ikke en uoversiktlig mappe, iallfall ikke som tar opp plass på hovedskjermen min.

Jeg finner ikke meldingsinnstillinger? WTF? Hvor vanskelig kan det være? Jeg vil skru på mms f.eks, men er ??? -> aaargh!. Innstillinger er kjempeuoversiktlig generelt. Sikkert en vanesak.

Den bruker lang til på å lade. Mulig det er bedre hvis jeg bruker støpsel og ikke USB, det har jeg ikke prøvd enda.

Overfladisk:

Jeg synes operativsystemet er mørkt og trist. Mye svart bagkgrunn, det gjør meg ikke glad. Går det an å endre på dette?

Jeg synes også at ting er stygge, ikoner, menyer, ja, alt er ganske stygt. Jeg kan leve med stygt altså.

Ellers er det jo flere pluss. Jeg liker widgetsene, må finne flere som er smarte. Tar gjerne mot tips. Å legge inn widget som ringer eller tekster Marimannen er :heart:

Jeg liker at det er flere snarveier på låst skjerm, må finne ut av hvordan jeg endrer de.

Jeg elsker skjermen. Jeg elsker skjermen. Jeg elsker skjermen!

Hvilke apps og widgets er et must?

Kanger, med mindre større skjerm er et must så ville jeg kanskje fortsatt med iPhone. Android er ikke det samme, ikke like strømlinjeformet, ikke samme feel-good greia.

Det sagt, jeg har ikke hatt den et døgn enda altså, kanskje det bare er en litt treg forelskelse. Inntil videre skulle jeg ønske at iPhonen kom med slik skjerm, da hadde det vært drømmetelefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt min nye Galaxy i snart et døgn, her er mitt førsteinntrykk.

Skjermen er et gedigent pluss! Jeg hjerter den noe innmari.

Eneste stort minus og det er at jeg synes den er ubrukelig på autostyrke. For treg rett og slett, når jeg var ute i går og beveget med fra skygge til sol så var den svart rett og slett.

Brukervennlighet: ikke det samme. Det tok meg lang tid for å skjønne greia, hvordan organisere apps på best måte. Det er fortsatt ting jeg ikke skjønner. Hva er poenget med app-ikonet nederst til høyre? Jeg har organisert appene mine og trenger ikke en uoversiktlig mappe, iallfall ikke som tar opp plass på hovedskjermen min.

Jeg finner ikke meldingsinnstillinger? WTF? Hvor vanskelig kan det være? Jeg vil skru på mms f.eks, men er ??? -> aaargh!. Innstillinger er kjempeuoversiktlig generelt. Sikkert en vanesak.

Den bruker lang til på å lade. Mulig det er bedre hvis jeg bruker støpsel og ikke USB, det har jeg ikke prøvd enda.

Overfladisk:

Jeg synes operativsystemet er mørkt og trist. Mye svart bagkgrunn, det gjør meg ikke glad. Går det an å endre på dette?

Jeg synes også at ting er stygge, ikoner, menyer, ja, alt er ganske stygt. Jeg kan leve med stygt altså.

Ellers er det jo flere pluss. Jeg liker widgetsene, må finne flere som er smarte. Tar gjerne mot tips. Å legge inn widget som ringer eller tekster Marimannen er :heart:

Jeg liker at det er flere snarveier på låst skjerm, må finne ut av hvordan jeg endrer de.

Jeg elsker skjermen. Jeg elsker skjermen. Jeg elsker skjermen!

Hvilke apps og widgets er et must?

Kanger, med mindre større skjerm er et must så ville jeg kanskje fortsatt med iPhone. Android er ikke det samme, ikke like strømlinjeformet, ikke samme feel-good greia.

Det sagt, jeg har ikke hatt den et døgn enda altså, kanskje det bare er en litt treg forelskelse. Inntil videre skulle jeg ønske at iPhonen kom med slik skjerm, da hadde det vært drømmetelefonen.

om du går til innstillinger i menyen så kan du egentlig stille inn alt der. MMS har ehm alltid fungert for meg :P

du kan fjerne og gjøre hva enn du vil med alle hjemmeskjermer osv. om du er på hjemmeskjermen, så trykk og hold på det du vil flytte eller fjerne, så vil du få en søppelbøtta du kan dra ting i :)

du kan endre farger,bakgrunner,menyer og egentlig absolutt alt du vil. se i google play/market, der kan du se anbefalte apps, apps til din tlf osv osv. om du vil ha alt rosa kan du få det.

alt av innstillinger er som sagt i innstillinger, og der kan du endre og leke med mye :P

svarer mer etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går til innstillinger i menyen så kan du egentlig stille inn alt der. MMS har ehm alltid fungert for meg :P

Yes but no. Jeg har selvsagt lett under innstillinger. :D Men jeg finner det ikke.

du kan fjerne og gjøre hva enn du vil med alle hjemmeskjermer osv. om du er på hjemmeskjermen, så trykk og hold på det du vil flytte eller fjerne, så vil du få en søppelbøtta du kan dra ting i :)

Alt bortsett fra apps-ikonet. :)

du kan endre farger,bakgrunner,menyer og egentlig absolutt alt du vil. se i google play/market, der kan du se anbefalte apps, apps til din tlf osv osv. om du vil ha alt rosa kan du få det.

Søkte litt på skins, men mulig det var feil søkeord. Kom bare opp purple tastatur og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillinger til mms? Har aldri lagt inn innstillinger til det jeg, jeg bare sender det når jeg gjør det, liksom. Mulig jeg har misforstått noe av problemet her, men :P

Jeg er enig i at autoinnstillinger på lysstyrken er ubrukelig når man er i sterkt sollys, det er vel den eneste tingen som irriterer meg med Samsungen, men så har heller ingen av de andre mobilene mine (siden man fikk mulighet for å se bilder på skjermen :P ) vært spesielt bra på akkurat det.

Bakgrunnen kan du jo legge inn selv? Jeg har dette bildet som bakgrunn på min:

60227_480911941326_782319_n.jpg

At resten av menyen er sort, bryr jeg meg ikke så mye om, siden jeg sjeldent bruker selve menyen, jeg bruker bare de appene jeg har lagt til i hovedskjermen(e).

Av apper og widgeter så er jeg ganske kjedelig der, tror jeg? Jeg har selvsagt facebook, wordfued, endomondo (og siden telefonen stort sett ligger igjen hjemme når jeg er på tur, så var det jo kjempelurt å ha en sånn en? hehe) og gmail-app, det er vel det jeg bruker mest, i tillegg til yatzie (kjeder meg nå og da, liksom). Det er bare å søke og leite litt på play-butikken, det er sannsynligvis apper for alt du kan ønske deg og litt til. Jeg har f.eks lasta ned en gitarchords-app, uvisst av hvilken grunn, jeg er den eneste i husholdningen som ikke spiller gitar, liksom.

Jeg har også en donorkort-app. Ikke det at jeg tror at de får brukt så mange av organene mine om jeg skulle dø, men de kan ta det de får brukt for. Der har jeg fylt inn mitt navn, samt navnet på mine nærmeste. Den appen sender også en tekstmelding til de du har oppført som dine nærmeste, om at du har fylt ut et donorkort og at de er oppført som nærmeste pårørende. Den har jeg liggende på forsiden på telefonen, bare for at den skal være lett å se om noe skulle gå galt en gang.

Av widgeter så bruker jeg bare et par tre stykker, tror jeg? Jeg bruker værwidgeten, klokka og en fotoramme-dings. Værwidgeten er like pålitelig som hvilken som helst annen meteorolog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bakgrunn jeg lagt inn selv, tror ikke jeg har spurt om det?

Mms funker ikke her, må inn på innstillinger selv om jeg har lastet ned leverandørinnstillinger.

Herregud, SwiftKey er en overgang. Iallfall å skrive mens jeg går! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fått til mms etter mye knot.

Forandre apps på lås-skjerm sier google er sånn: Go to Settings, Security, Lock Screen Options, then Click Shortcuts. Kjempeintuitivt! :D Heldigvis er ikke google langt unna på android. :P

edit: I tillegg ser "shortcuts" ut som bare en toggle og ikke en undermeny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvordan blir det å få internettforbindelse på iPhone5? Leste at det kan bli veldig begrenset fordi 4G-nettet i Europa er veldig mangelfult. Stemmer det? Det er totalt bortkastet for meg å kjøpe iPhone om jeg ikke får internettforbindelse når jeg er på turer.

Der 4G måtte være mangelfullt vil det jo bare være som før og som for alle andre med 3G / Edge, wi-fi osv. Kan ikke helt skjønne noe annet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der 4G måtte være mangelfullt vil det jo bare være som før og som for alle andre med 3G / Edge, wi-fi osv. Kan ikke helt skjønne noe annet?

Kan man koble seg på 3G der 4G ikke er tilgjenglig? Eller har iPhone5 KUN tilkobling på 4G? Skjønner ikke noe særlig av det, men har bare lest at det kan være et problem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kan man koble seg på 3G der 4G ikke er tilgjenglig? Eller har iPhone5 KUN tilkobling på 4G? Skjønner ikke noe særlig av det, men har bare lest at det kan være et problem... :P

Selvfølgelig kan du det.. :) Hadde det vært som du beskriver hadde den jo vært ubrukelig for salg i Norge, den er jo ikke det. Det er bare 4G som de ikke klarer bli enige med seg selv om en standard på her i Norge..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal sjekke ut Go Launcher. Er det én app, eller en milliard forskjellige themes jeg må bla meg gjennom?

Så til et nytt spørsmål. Hvordan kan jeg markere og kopiere deler av en tekst? Engangspassord på sms f.eks, da pleide jeg å kopiere og lime inn, men jeg får det ikke helt til på nyfonen.

:heart: skjermen. Seriøst, det er ingenting negativt med størrelsen. Føler ikke at den tar større plass i lomma, og får til å bruke den med en hånd uten problem. Den er bare deilig deilig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til et nytt spørsmål. Hvordan kan jeg markere og kopiere deler av en tekst? Engangspassord på sms f.eks, da pleide jeg å kopiere og lime inn, men jeg får det ikke helt til på nyfonen.

jeg pleier å kunne holde på teksten, også får jeg opp kopier og drar bortover. iallefall på paden... *teste på mobilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å kunne holde på teksten, også får jeg opp kopier og drar bortover. iallefall på paden... *teste på mobilen*

Holder på teksten, da kommer det opp en meny, kan velge "kopier meldingstekst", men da kopierer jeg hele skiten.

edit: I tekst jeg selv har skrevet så kommer de klamme-aktige greiene opp og jeg kan iallfall merke valgt tekst, men får ikke til å så kopiere den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...