Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå fra iPhone til Samsung


Mari
 Share

Recommended Posts

Har gitt mange svar på det - savner dog noen svar/argumenter for hvorfor du mener iPhone er bedre. Faktating og ikke ugrunnede fjassvar som bare er din subjektive mening.

Hva er vel preferanse om ikke subjektivt? Hvorfor er et argument bedre hvis det handler om skjerm enn om det handler om feel good-følelsen? Smak og behag er essensen av subjektivt, og jeg synes at det bør være helt avgjørende når man velger seg en smartphone. Den koster tross alt koster mye penger, og vi tilbringer jo mye tid på den.

Jeg har virkelig ikke noe behov for å bevise iPhones overlegenhet, det er ikke noe riktig eller galt her. Hvorfor er det så viktig for deg at alle andre ser i Android det du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du veit at med de aller fleste smart telefoner så må de lades hver natt? Jeg kan gå 2-3 dager med min s3 om jeg bruker den lite. Men brukes den aktivt med 3g,wifi,gps ol så går batteritiden.

Bare sånn til fremtiden fra Android til Android er det enda mer sexy. Du logger på med Google konto første gang du skrur den på også triller apps og ting inn :-P jeg tenkte akk og ve jeg må skrive ned

Bruker du iPhone under 0 grader og den går sund, så gjelder ikke garantien f.eks. Eneste tlf som har det i garantien tror jeg. Man er alt for bundet til iTunes, ikke blåtann som virker for filoverfør

Posted Images

Morsomt hvordan kritikerne bruker dette med ny kontakt på 5ern for alt det er verdt til å bli apples undergang. Ironisk når alle andre produsenter har bytta kobling årlig, annahvert år i øst og vest så har har apple beholdt den samme siden iPodens opprinnelse fra en 10års tid tilbake. Det er vel god grunn til å anta at den nye blir gjennomført og kan forventes å komme på appleprodukter like lenge, en 10 års tid fremover. ;)

Har det vært så mye bytting da? De siste telefonen jeg og de fleste jeg kjenner har hatt den mini sticken. Har en lader i bilen og den har jeg hatt siden jeg fikk bilen for fem år siden :P Og fem år er lenge i mobilens verden!

Men for min del, det iphone mangler for meg er et kamera, og muligheten til å overføre programmer og app'er uten å koble til en ledning eller ha telefonen i nærheten! Jeg bruker ikke telefonen mye som kamera, men om jeg er på tur syntes jeg det er greit å kunne bruke noe som har nogenlunde bra kvalitet over seg, noe jeg ikke følte jeg hadde med iphonen.

Ellers er det bare smak og behag. Som jeg sier, og de fleste er enige med meg om er at iphone er for de som bare vil ha en mobil, de som vil ha det simplest mulig og som ikke vil ha muligheten til å gjøre forandringer selv og dermed ikke kunne ødelegge den! Mens android er for de som vil ha litt mer ut av mobilen sin, de som krever at den skal kunne gjøre diverse ting og som ikke bare vil ha en mobil!

Edit: Ser nå at iphone fem faktisk får et duganes kamera nå, men nå som jeg har android kunne jeg ikke tenke meg å gå tilbake gitt! Smak og behag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel preferanse om ikke subjektivt? Hvorfor er et argument bedre hvis det handler om skjerm enn om det handler om feel good-følelsen?

Fordi noe er fakta. Det er bedre å se på en større skjerm enn en liten. Det er bedre å se på en god skjerm enn en dårligere. Men hvem har en oled 40" i lomma liksom - her kommer smak og behag, sammen med praktisk bruk inn.

Smak og behag er essensen av subjektivt, og jeg synes at det bør være helt avgjørende når man velger seg en smartphone. Den koster tross alt koster mye penger, og vi tilbringer jo mye tid på den.

Ja, og iPhone er en av de som koster mest, også hvis man vil forsikre den.

Jeg har virkelig ikke noe behov for å bevise iPhones overlegenhet, det er ikke noe riktig eller galt her. Hvorfor er det så viktig for deg at alle andre ser i Android det du gjør?

Det er mange som ikke er klar over forskjellene. Å nei, jeg har intet behov for å vise Andoids overlegenhet, men man kom inn på temaet og da argumentere man for hvorfor man for det man mener om de respektive. Det er uansett brukeren selv som må finne ut sitt behov og som jeg har poengtert flere ganger.

Man har valgene som jeg har nevnt - det er fakta. Selvfølgelig vil jeg at folk skal velge tlf utifra kunnskap og behov og ikke bare på følelse. Da kanskje man får nettopp den tlf som dekker sitt behov. Det kan være en iPhone, Android mm - det er det samme for meg det, men ja, jeg liker at folk tar beviste valg.

Det blir likt med valg av hund - man bør ikke bare ta valget utifra følelse, men pga kunnskap om rasen og om den passer seg. (å hunden passer i hjemmet naturligvis) - har man da fakta på bordet og man kan velge når disse kriteriene er oppfylt, SÅ bør følelsen telle i valget. (kanskje det bare er jeg som er litt rar, men sånn prøver jeg iallefall å gjøre mine kjøp - uansett hva det gjelder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Fordi noe er fakta. Det er bedre å se på en større skjerm enn en liten. Det er bedre å se på en god skjerm enn en dårligere.

Det er mer praktisk med en telefon man kan bruke med ei hånd enn to. ler og ler og ler... på tide å innføre inch-syken som nytt begrep innen mobiltelefoni? Det er ikke nødvendigvis noe spennende med å putte en stor skjerm som allerede finnes sammen med telefon.. Jeg er ganske sikker på at disse store skjermene vi ser nå er ett forbigående fenomen. Det er noe som er übercoolt ett halvt år så blir folk lei av en telefon de må ha to frie hender og egen veske til.

3533133733_22639f356f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå undervurderer du bare folk, Karpe. De er ikke dumme, de skjønner at det er fordeler og ulemper med alt, også valg av telefon. Nå det kommer til smartphone er kvaliteten jevnt over god, og de forskjellene du nevner gjelder mest for spesielt interesserte. Og de trenger neppe deg til å påpeke dem.

Og igjen, kan du ikke starte en egen tråd om du vil krangle om dette, jeg synes det er kjedelig. Denne handler om overgangen fra iPhone til Samsung og det er det jeg kunne tenkt meg å lese om når jeg åpner den.

Hund =|= telefon. Det ene er en ting man kan selge om man ikke er fornøyd, det andre er et levende vesen med reelle behov og krav til livskvalitet. Man velger disse to på helt ulike premisser, iallfall BØR man det. Du har en greie med dårlige eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå undervurderer du bare folk, Karpe. De er ikke dumme, de skjønner at det er fordeler og ulemper med alt, også valg av telefon.

Ja, men som du ser i tråden så spørres det om forskjeller og jeg svarer. Som du så, så viste ikke den personen dette iallefall. (Du får selv stå for at du da mener enkelte er dumme her). Selv om denne infoen ikke nødvendigvis endrer valget, så er iallefall bruker klar over de nå. Så du skal bestemme at det ikke er lov å svare, men svarer selv. Selv om du startet tråden, så kan du ikke bestemme hva andres skal svare vet du - du har jo svart selv. Skal du først klage, så klag på spørsmålsstiller og andre her som har gått langt mer like mye OT som meg. Skal du klage på noen, så klag på alle, ikke en som har svart saklig i forhold til enkelte.

Hund =|= telefon. Det ene er en ting man kan selge om man ikke er fornøyd, det andre er et levende vesen med reelle behov og krav til livskvalitet. Man velger disse to på helt ulike premisser, iallfall BØR man det. Du har en greie med dårlige eksempler.

Samma det vel - se det bare fra brukers side. Hva vil brukeren ha - vil brukeren ha noe man bruke til kløv og trekk, så velger man ikke papillon. Dårlig eksempler blir det når du er helt motvillig til å skjønne poenget - ja vanskelig skal man være

Edit: forøvrig tok jeg en multisitering for å legge inn alle OT innlegg i spoiler, foruten meg selv (som du poengterer) og det var for mange til at jeg fikk lov å poste 26, eller 29 var det vist jeg kom fram til - deriblant 2, 3 fra deg selv. (ja, å kritisere i tråd er ikke 'lov' det heller, det er OT og skal gjøres i PM eller via rapport knappen)

Edit: Sikkert endel som bruker kart, så da er kanskje denne aktuell å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusken og Karpe kan få egen lekegrind å leke i, kanskje? Jeg har nemlig ikke egen veske til min samsung, og jeg klarer også å holde den fint med ei hånd.

Mon tro hvorfor argumentene pro/con iphone/samsung skal være så innmari barnehage-aktige. Pappaen min er større enn din. Næhei, pappaen min er størst i verden han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at disse store skjermene vi ser nå er ett forbigående fenomen.

Spørs - blir som TV. Husker jeg kjøpte en 40" LCD ganske så tidlig og før alle hadde. Den virket stooooor og folk reagerte. Den ble veldig dominerende i forhold til den gamle CRT.

Samme med når jeg kjøpte S2'n - jeg syntes den var diger. Nå idag er begge små i forhold til andre på markedet og man har vent seg til det. Så tror ikke man får så mye mindre, men håper bare at noen stopper der i størrelsen, slik at man får plass i ei lomme til de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men igjen ? kan jeg virkelig overføre appene og kontaktene mine ?

ulempen med iPhone er at de ikke går an å ta ut batteriet. Den ulempen er ganske vesentlig når telefonen blir våt ( neida , telefoner skal ikke bli våte , men jeg lever i den virkelige verden hvor shit happens..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe, du har hel rett, android er myyyyyye bedre enn iPhone. Alle ser det, du har gjort jobben din. Golden star for you. Kan vi la det ligge nå?

Loke, Anette la inn en link til en app på førstesiden som skal flytte over kontakter, bilder, musikk etc. Jeg kan gi deg tilbakemelding på om den funker i dag eller i morgen. Jeg har nemlig bestilt meg s3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe, du har hel rett, android er myyyyyye bedre enn iPhone. Alle ser det, du har gjort jobben din. Golden star for you. Kan vi la det ligge nå?

Loke, Anette la inn en link til en app på førstesiden som skal flytte over kontakter, bilder, musikk etc. Jeg kan gi deg tilbakemelding på om den funker i dag eller i morgen. Jeg har nemlig bestilt meg s3...

Flott ! Du er prøvekanin ;-)

Jeg bruker forøvrig alltid bare en hånd på min s3 og jeg har små butte fingre. Har aldri tenkt på det som et problem? Liker forøvrig både iPhone og S3 jeg. Men S3 virker mer hardfør og det trenger jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Samsung deksel til den. Kan ta bilde etterpå. Det gjorde at jeg slapp å glippe den så + den tåler litt mer. Noen knuste jo telefonen sin etter 10 dager.... :-P

Lærte da :aww: kanskje. Miste telefonen på stein på feil vinkel = knust skjerm :-P min gamle lg hadde nok fint knust der også så er ikke en s3 greie :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har nemlig ikke egen veske til min samsung, og jeg klarer også å holde den fint med ei hånd.

Bruke, ikke holde. Vel, veske eller ei. Ett sted må du jo ha den.

ulempen med iPhone er at de ikke går an å ta ut batteriet. Den ulempen er ganske vesentlig når telefonen blir våt ( neida , telefoner skal ikke bli våte , men jeg lever i den virkelige verden hvor shit happens..)

Nå er det vel ikke hvorvidt man kan ta ut batteriet som er avgjørende for hvorvidt en telefon tåler vann. Og selvfølgelig kan du ta ut batteriet om du absolutt må det, f.eks bytte batteri.

Forøvrig sitter jeg og leser tråden nå med en hånd. Er bare vanesak. Min forrige Android var like stor som iphone og jeg ble litt o shit. Men nå er det vane :-P

Skrive, ikke lese. Selvfølgelig kan du lese uten hender.

Jeg kjøpte Samsung deksel til den. Kan ta bilde etterpå. Det gjorde at jeg slapp å glippe den så + den tåler litt mer. Noen knuste jo telefonen sin etter 10 dager.... :-P

Lærte da :aww: kanskje. Miste telefonen på stein på feil vinkel = knust skjerm :-P min gamle lg hadde nok fint knust der også så er ikke en s3 greie :-P

Nå tøyser du vel, den går jeg ikke på. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke, ikke holde

Nå er det vel ikke hvorvidt man kan ta ut batteriet som er avgjørende for hvorvidt en telefon tåler vann. Og selvfølgelig kan du ta ut batteriet om du absolutt må det, f.eks bytte batteri.

Skrive, ikke lese. Selvfølgelig kan du lese uten hender.

Nå tøyser du vel, den går jeg ikke på. :)

jo. Om man kan ta ut batteriet raskt har alt å si hvis mobilen blir våt. Trust me..

Skrivd via Samsung S3 med en hånd av en dame med små hender ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lange fingre og hypermobile ledd så det holder. S3 må jo være laget for slike som meg.

Dere som har gått over, hva har vært den største overgangen og hva har vært irritasjonsmoment? Hvordan er den å skrive meldinger med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke, ikke holde. Vel, veske eller ei. Ett sted må du jo ha den.

Jeg kan bruke samsungen med en hånd også, selv nå, i en litt smågiktisk periode.

Og ja, jeg må ha den et sted. Jeg viste dog ikke at iPhone kom med en egen sveve-ved-siden-av-eieren-app. Det er jo verdt å kjøpe den bare pga det, egentlig. Siden man ikke trenger å ha den et sted, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg må ha den et sted. Jeg viste dog ikke at iPhone kom med en egen sveve-ved-siden-av-eieren-app. Det er jo verdt å kjøpe den bare pga det, egentlig. Siden man ikke trenger å ha den et sted, mener jeg.

:lol: Dette gleder en Back to the Future fan. HoverPhone altså, HoverPhone. :heart:

hoverboard0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker forøvrig både iPhone og S3 jeg. Men S3 virker mer hardfør og det trenger jeg..

Der tror jeg du kan bli litt skuffet. Hvis du tenker på holdbarhet ved å falle i gulv f.eks. S2 er kjent for å holde kontra iPhone 4s - mye pga 4s tyngde og byggemåte(materiale). iPhone5 er bygd så og si likt, men har blitt lettere - noe som hjelper på fall. S3 derimot har de fjernet plastringen rundt. Har hørt og sett at S3 er langt dårligere enn forgjengeren dessverre. Trenger du hardfør, så kjøpe noe annet enn de 2 uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive, ikke lese. Selvfølgelig kan du lese uten hender.

klarer å taste også jeg. MAGI :o

Nå tøyser du vel, den går jeg ikke på. :)

tror du ikke jeg knuste telefonen? :) jeg mistet den i bakken og den fikk et ganske stygt merke i siden, iløpet av 2 timer så ble skjermen svart for LCD var knust, minnekortleseren var knust. har vitner om du trenger det liksom :rolleyes2:

Etter reperasjon kjøpte jeg derimot denne og nå har jeg mistet den i bakken flere ganger uten å knuse den! + jeg glipper den mindre.

Kosta vel 200 kr elns i telekiosken, laget av samsung,står s3 på den.

post-6328-0-58025100-1348231363_thumb.jp

post-6328-0-77770400-1348231425_thumb.jp

går ann å få i mange fine farger også, jeg har jo selvfølgelig blått på blå telefon.

clear-phone-case-cover-samsung-galaxy-s3-01.jpg

Jeg har veldig lange fingre og hypermobile ledd så det holder. S3 må jo være laget for slike som meg.

Dere som har gått over, hva har vært den største overgangen og hva har vært irritasjonsmoment? Hvordan er den å skrive meldinger med?

fungerer fint det, jeg har kjøpt en app som jeg bruker til å skrive med. kalles swiftkey :)https://play.google.....swiftkey&hl=no

men når de testet hvem som knuste mest så ser man at iphone4s døde mer :P

Samsung%2BGalaxy%2BS3%2BiPhone%2B4s.png

morsomme var at jeg kunne ringe og svare ol om jeg klarte å huske hvor jeg touchet på skjermen når den var knust, for touchen fungerte,det bare var veldig svart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 1mm fra å bestille iphone 5 i natt, men 449kr/mnd (med 2850 ut i engangsbeløp) var litt mye å impulsivt hive seg over i første omgang :P med litt julepenger så går det nok! :)

Hvor?

Edit: fant noen som selger nå, glem det :)

Endret av breton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...