Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå fra iPhone til Samsung


Mari
 Share

Recommended Posts

Jeg vurderer å gå fra iPhone til Samsung Galaxy S3. Er dette fryktelig knotete? Må jeg legge inn alt av nummer på nytt helt manuelt? Skjønner at jeg må kjøpe alle apps på nytt.

Hva med alle podcastene mine? Kan jeg synce iTunes med Samsung? Jeg har brukt bare Apple i 15 år, hatt iPhone i flere år, og er vant med at alt fungerer ganske sømløst med hverandre. Har også en iPad som gjerne kan kommunisere litt med Samsung om det er mulig.

Sorry om dette er dumme spørsmål. Jeg hadde belaget meg på at iPhone 5 skulle gjøre meg giddy og perky av glede, men nei. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du veit at med de aller fleste smart telefoner så må de lades hver natt? Jeg kan gå 2-3 dager med min s3 om jeg bruker den lite. Men brukes den aktivt med 3g,wifi,gps ol så går batteritiden.

Bare sånn til fremtiden fra Android til Android er det enda mer sexy. Du logger på med Google konto første gang du skrur den på også triller apps og ting inn :-P jeg tenkte akk og ve jeg må skrive ned

Bruker du iPhone under 0 grader og den går sund, så gjelder ikke garantien f.eks. Eneste tlf som har det i garantien tror jeg. Man er alt for bundet til iTunes, ikke blåtann som virker for filoverfør

Posted Images

Det finnes apps som tar info fra iphone til Samsung. Podcasts kan man også høre på på Samsung en. Kan høre med t hvilken app han bruker. Jeg skal se om jeg svarer litt mer nyttig når jeg ikke hoster og hakker :-P

Dude, seriøst? En magisk app som flytter stashet mitt? :heart: Jeg sender over mye mental hostesaft og generell omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude, seriøst? En magisk app som flytter stashet mitt? :heart: Jeg sender over mye mental hostesaft og generell omsorg.

Bare sånn til fremtiden fra Android til Android er det enda mer sexy. Du logger på med Google konto første gang du skrur den på også triller apps og ting inn :-P jeg tenkte akk og ve jeg må skrive ned alle appse mine og laste de ned manuelt på nye tlf. Men de bare danset inn :o

En annen kjekk ting er om du går på Google play store på pcen din og finner apps du vil ha så kan du velge kjøp og send til device. Så får du en liste med f. Ex tlf en og pad en osv. Siden jeg har Android tab.

Meldinger og kontakter trillet inn via en Samsung app jeg har også :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en app jeg har sett på før, den må du innstalere på iphone og samsungen også kan du synce de. Det er ingen magi måte fra iphone til samsung fordi I-folket vil leve i sin egen boble.

https://play.google....droid.app&hl=no

- contacts, messages, photos and videos* from an iPhone or iPad using the

iTunes backup on your computer,

- music*, podcasts and playlists from iTunes, or

Ååh, jeg liker at det kan funke uten knot!

Kan man synce Kindle mellom Samsung/iPad/MacBook også? Altså at de skjønner hvor langt jeg har kommet i boka?

ang kindle så har jeg kindle på min asus pad og på telefonen og i kindle'n og hittil har den vist hvor jeg var når jeg åpnet boka på pad'en ol. bruker som regel på selve kindle'n, men jeg kan sjekke for deg etterpå :P

Her er en app jeg har sett på før, den må du innstalere på iphone og samsungen også kan du synce de. Det er ingen magi måte fra iphone til samsung fordi I-folket vil leve i sin egen boble.

https://play.google....droid.app&hl=no

- contacts, messages, photos and videos* from an iPhone or iPad using the

iTunes backup on your computer,

- music*, podcasts and playlists from iTunes, or

En annen måte er at du også kan synce iphone kontaktene dine til google contacts, deretter logge på med google kontoen på androiden.

http://webcazine.com...axy-s3-android/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri tiden på samsung galaxy3 er veldig dårlig.. jeg må lade min hver natt, veldig irriterende

Du veit at med de aller fleste smart telefoner så må de lades hver natt?

Jeg kan gå 2-3 dager med min s3 om jeg bruker den lite. Men brukes den aktivt med 3g,wifi,gps ol så går batteritiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med Android er at man har masse tlf å velge mellom - Selv har jeg S2 og tenker jeg velger en mindre og vannsikker neste gang, da det kanskje passer mitt bruk bedre har jeg funnet ut .... da er det utrolig realt at man slipper å tenke på at man må skifte OS bare for at man skifter tlf.

@Kari: Dette varierer fra person(tlf) til person(tlf) - endel klaget på S2 også om samme - min varer derimot opptil 9 døgn. Så alt avhenger på bruk, installerte apps mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri tiden på samsung galaxy3 er veldig dårlig.. jeg må lade min hver natt, veldig irriterende

Det er veldig dårlig, tror jeg ville tatt kontakt med stedet jeg kjøpte den da! En kamerat av meg bruker den som jobb telefon, samtaler så og si hele tiden fra 8.00 til 16.00 og den blir brukt som router samtidig om han er ute å reiser, og jo da, han lader den hver natt, men det er kanskje ikke så rart heller.. Men den varer hele dagen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, får jeg spørre et personlig spm? :P

For jeg er også litt "underwhealmed", men tenker som så: hva er det samsung kan gi meg som iphone 5 ikke kan gi meg? Er den så mye billigere?

Om du skjønner hva jeg mener. For jeg må ha ny mobb og er litt på gjerdet. Men faller stadig tilbake til ovenstående spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du iPhone under 0 grader og den går sund, så gjelder ikke garantien f.eks. Eneste tlf som har det i garantien tror jeg.

Man er alt for bundet til iTunes, ikke blåtann som virker for filoverføring f.eks.

Vil du skifte tlf til f.eks vannsikker en, så må du skifte OS tlf og da går du glipp av appene som er beregnet kun til iPhone.

Du vil i iPhone ha et brukergrensesnitt som ikke er oppdatert på xx år. Litt likt hvis man hadde hatt windows 95 fortsatt på PC

Man kan sette opp Android slik man selv vil - hvis man vil.

Du kan si: alt det en iPhone kan gjøre kan en Android gjøre - Men iPhone kan ikke gjøre alt det en Android kan gjøre.

For all del - iPhone er en bra tlf, men selv velger jeg den bort pga blant annet dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Du kan si: alt det en iPhone kan gjøre kan en Android gjøre - Men iPhone kan ikke gjøre alt det en Android kan gjøre.

Men en S3 o.l. kan du ikke bruke med en hånd.. :D

Det er en grunn til at iPhone 5 er blitt som den er blitt og det er ikke fordi apple mangler teknologien til å lage de større og putte inn en helsikes masse fjas som bare er i veien, retinaskjermen finnes allerede i større format den, bare ikke til å ringe med og jeg tipper at på neste lansering kommer minipad så vi vil nok se det også i androidvarianter etterhvert.. ;) Jeg er veldig glad de har behold bredden, oppgradert til 16:9 laget den tynnere og lettere. Pixeltettheten er fortsatt høyere enn f.eks S3.

Så alt dette android kan gjøre er stort sett bare fjas som hvertfall ikke jeg har bruk for og det tror jeg gjelder 99% av befolkningen noe som også er grunnen til at den er som den er. En slepbar telefon du må bruke begga henda på er for meg bare tilbake til steinalderen.

Skal jeg vurdere noe annet så blir det en fremtidig windows fon, jeg er spent på hva som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, får jeg spørre et personlig spm? :P

Her tråkker du langt inn i privatsfæren min altså! :lol:

For jeg er også litt "underwhealmed", men tenker som så: hva er det samsung kan gi meg som iphone 5 ikke kan gi meg? Er den så mye billigere?

En god del billigere ja. Helt ærlig, jeg liker ikke formatet på 5'ern, og jeg kunne tenkt meg større skjerm.

Det er synd, for jeg er veldig glad i Apple produkter og har brukt dem siden de var grå og kjedelige. :P

Ellers er jeg opptatt av at en telefon skal være så lik iPhone som mulig, og har ikke de samme issuene som KarpeSkrotum i det hele tatt. Liker iPhone veldig godt. Skjønner argumentene for Android, men skjønner argumentene for iPhone også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hysteriet, den ene eller den andre veien. Jeg har nå prøvd begge deler (Samsung (android) og iphone), og overgangen var ikke akkurat stor. Eneste jeg må si jeg savner på android er widgeter (f.eks at jeg kunne ha kommende "happenings" fra kalenderen på forsiden).

Batterikapasiteten syns jeg har vært nogen lunde lik. Og ser også ut som om det er like enkelt å gå over fra android til android, som iphone til iphone. Man har en fordel med iphone om man har appleprodukter fra før av, og har en fordel med android ved at man kan bytte mellom flere merker.

Kjenner jeg blir litt lei at folk må være SÅ på et av "produktene", at de må slenge dritt om det andre og rose sitt opp i skyene. Noen liker det ene, noen liker det andre, mens andre sier ja takk, begge deler.

Jeg kan ikke merke noen store endringer når jeg gikk over fra den ene til den andre - så jeg velger etter hva slags utforming tlf har (jeg syns f.eks Samsung S3 blir for stor), og andre spesifikasjoner jeg setter høyt. Og så får operativsystemet komme etter.

Ja, dette ble OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt dette android kan gjøre er stort sett bare fjas som hvertfall ikke jeg har bruk for og det tror jeg gjelder 99% av befolkningen noe som også er grunnen til at den er som den er. En slepbar telefon du må bruke begga henda på er for meg bare tilbake til steinalderen.

Tja, jeg syns nå det er litt greit at jeg kan ha på et batteri som holder over dobbelt så lenge når jeg er på fjellet (ja, som du så så holder originalbatteriet mitt bra, men med navigering og bruk begrenser alle tlf lengden på batteri)

Så er det greit å sette inn mer minne for noen få kroner, istedet for å betale SKYhøy pris for det. Men på iPhone MÅ man gjøre dette når man kjøper tlf, for etterpå må man kjøpe ny tlf hvis man vil øke - de har nemlig ikke et enkelt sd kort å sette i.

Liker du ikke S3, så kan du med Android kjøpe mindre tlf enn S3. Vannsikker, en tlf som kanskje tåler alt - en sportstlf. Altså hva som passer deg. Med iPhone har man ingen slike valg - der må du like TLF, for du har ingen annen å velge mellom til iOS.

Steinalderen er å ikke ha valg det. Hvorfor skal du velge S3 hvis du ikke liker størrelsen? Velg en liten HTC elns f.eks.

Selv vil jeg velge mindre størrelse på neste tlf og vil ha en vannsikker en - da blir det alt annet enn iOS, for der har man ikke dette valget. Kall det fjas du, men jeg kaller det brukervennlighet og valgfrihet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, skjermen er mer avskrekkende enn fristende i første tankerekke. Men jeg er så glad i iPhone ellers, har ingen KarpeSkrotum-problemer. Det blir egentlig bare prisforskjell som differensierer, for akkurat som med en litt stygg hund så blir man jo glad i den uansett. Selv om den virker rar så blir den nok awesome når man får den, liksom? :P Eller?

Jeg prøver hardt å gi meg selv grunner til å ikke kjøpe en dyr iphone5 (har en døende iphone 3gs som ikke akkurat hjelper meg å fange kodak-moments med ei oppstartstid på kameraet på 10-15sekunder :lol: ) - men det er egentlig bare pris som kommer tilbake til meg hver gang.

Nå veit vi jo ikke prisen på iphonen, men det blr vel ca 5000 uten abb? Pluss pluss. Med iOS6 som kommer i dag tror jeg det kan bli ganske bra. Ææh. Jeg er liksom så todelt. Jeg vil ha, men then again not. Third world problems :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, denne merkemasturberingen blir litt kjedelig merker jeg. Kan dere lage en egen tråd til det eller? Pretty please?

Jeg driter i hva andre velger så lenge det er nok som velger produktene jeg liker til at de fortsetter å produseres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...