Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks - hvordan syns i mørket


Karianski
 Share

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Refleksvest til både meg og bikkjene. Dekkena til udyra har eg laga sjølv av vest som har vert for liten og kjøpt billig, 2 dekken av 1 vest

Tatt i betraktning at en hund med refleksvest ikke sees særlig godt verken forfra eller bakfra når man går langs en vei, vil refleksvest på MENNESKET være den beste og viktigste måten å sikre både seg

Jeg mener i hvertfall at mitt eget liv er viktigere enn Ozzy sitt. Så om han får refleks skal selvfølgelig jeg også ha det. Bruker også refleks når jeg går til jobben langs en vei uten gangsti. Du e

Refleksvest på meg selv og refleksdekken på Monti. Jeg blåser i om jeg ser ut som en veiarbeider eller noe annet rart, man synes best med refleksvestene og da er det de vi tar på oss. Vi er også nøye med å ha på om vi skal ut når vi vet det kan skumre før vi kommer hjem igjen, skal ikke så mye mørk til før vi blir vonde å se. Og ang å ikke bruke refleksdekken på hunden fordi man ikke går langs veien - vi tar det uansett på i tilfelle han skulle komme seg løs feks. Da kan det være helt vesentlig om han vaser ut i en vei feks.

Ellers har jeg lenge tenkt på at jeg må kjøpe en sånn blinkegreie både til meg selv og hunden - for de synes jammen godt når man kommer kjørende - ofte ser i alle fall jeg de blinkene en liten stund før refleksvesten, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får dere tak i bandolær?

Hm, si det. Biltema/ Clas Ohlson kanskje? Jeg kommer fra et sånt hjem hvor refleksvester, bandolærer og lignende bare hoper seg opp på magisk vis, så hvis jeg må ha noe nytt tar jeg meg bare en tur til foreldrene mine. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke utseende er det som er problematisk med refleksvest, er ikke akkurat som om jeg tripper rundt på höye häler på tur med bikkja i mörket liksom :P

Men jeg synes at det blir ubehagelig å ha refleksvest utenpå feks vinterjakke innimellom det kjennes ut som om det hindrer bevegelsesfriheten og gjör det vanskeligere å komme til lommer o.l. Derfor skulle jeg önske at jakka mi hadde mer reflkes eller at jeg fant et bandolär eller liknende som gav god refleks (for det er viktig!), men samtidig gjorde at jeg kom til lommer like lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh,jeg var så rasende, kjørte hjem fra trening i maridalen og holdt på å kjøre ned så mye joggere,syklister og rulleski folk, tilslutt la jeg meg bak en og tutet så han hoppet. idioter :gaah: også var det en som hadde refleksvest og syntes laaangt unna...

folk kan virkelig være vrange altså :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh,jeg var så rasende, kjørte hjem fra trening i maridalen og holdt på å kjøre ned så mye joggere,syklister og rulleski folk, tilslutt la jeg meg bak en og tutet så han hoppet. idioter :gaah: også var det en som hadde refleksvest og syntes laaangt unna...

folk kan virkelig være vrange altså :aww:

Enig! Jeg har ikke lyst til å bli drapsmann fordi folk er forfengelige/korttenkte/vrange :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leita etter blå refleks i fjor, men fant ikke, men i dag fant jeg :D Jippi! De har slike slapwrap på Ting med strikkemønster på seg. Noen var blå, andre blank og noen rosa. Rakk ikke kjøpe i dag og er litt usikker på om en sånn en er verdt 65 kr... reflekser er verdt pengene, men en wrap til 60 kr er kanskje litt drøyt. Men så i fjor hvor godt blå reflekser vises også var de jo så fiiine da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl dere som syns refleksvest er så klumpete, at dere ikke når frem til hundegodis osv, kjøp denne da vel:

https://www.divinedog.se/hurtta-lifeguard-traningsvast-gul-p-465-c-188.aspx

Kjempebra som refleksvest. Ikke den beste treningsvesten jeg har, men fungerer supert som refleksvest med store gode lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bildet er tatt ifjor, men hun ser sånn ut iår også, når det blir kaldere så skifter vi ut til refleks dekken eller et dekken og det lille dekkenet over der igjen.

På dette lille dekkenet er det en refleks "dings" som står opp på ryggen bak, da ser man hun bakfra også.

Alle "kvelds halsbåndene" hennes har en liten lykt hengende på som jeg slår på dersom vi går steder som er bekkmørkt (så jeg ser hvor hun er), men som oftest så prøver jeg å holde meg til litt lysere steder på kveldene da jeg liker å se litt hvor jeg går.

Sånn ser jeg ut i mørket med den ene av to refleksjakker (og Chicka får vist seg frem i en annen variant enn den over, legg merke til at hun har refleks til hestebeina viklet rundt foran på dekkent, et lite lurt tips ;) )

-er i stallen på bildet, se bort fra stygge bulabukser og teit hårsveis...og teit tryne på meg, dårlig bilde :P

Noen ganger har jeg på en sort parkas fra høøks med refleksdetaljer, da har jeg også et refleks belte i livet og brikke hengende ut av lomma.

Dersom jeg har på meg andre jakker så har jeg også brikke ut av lommene og sånne refleks "snaps" som man vikler rundt armer og/eller beina.

110366_01.jpg

Ifjor kjøpte jeg denne fra Høøks, den er kjempe deilig og VARM, helt forelsket i den :)

Har denne jakka skikkelig med refleks på ryggen? Syns det er ut som det er lite refleks til å være en refleksjakke? Hadde vært veldig praktisk med en egen hundeluftejakke med skikkelig refleks så jeg slapp å ta på begge deler :P Er den så varm at den ikke kan brukes på høsten før det blir frost (når man går)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige vinters refleksdiskusjon kjøpte jeg 30 meter av denne https://www.dogbooties.com/shop/1-inch-adhesive-3m-reflective-tape-priced-by-the-yard/ og limte på alt av uteklær. Diskret nok til å ikke være forstyrrende på hverdagsklær, utrolig kraftig refleksjon selv i lite lys, og holder fint i vask uten å løsne eller miste refleskjon. Kan også taes av uten å ødelegge stoffet under (testet både på fleece og goretex). Jeg har da en stripe rundt hvert erme rett over albuen og en stripe på ryggen rett under skulderbladene på jakker, og en/to runder rett under kneet på bukser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige vinters refleksdiskusjon kjøpte jeg 30 meter av denne https://www.dogbooti...ed-by-the-yard/ og limte på alt av uteklær. Diskret nok til å ikke være forstyrrende på hverdagsklær, utrolig kraftig refleksjon selv i lite lys, og holder fint i vask uten å løsne eller miste refleskjon. Kan også taes av uten å ødelegge stoffet under (testet både på fleece og goretex). Jeg har da en stripe rundt hvert erme rett over albuen og en stripe på ryggen rett under skulderbladene på jakker, og en/to runder rett under kneet på bukser.

Sitter disse fast på allværsjakker i litt grovt stoff også? Har enda ikke funnet en reflekstape som sitter fast på jakka mi i mer enn 1 dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter disse fast på allværsjakker i litt grovt stoff også? Har enda ikke funnet en reflekstape som sitter fast på jakka mi i mer enn 1 dag :P

Når den sitter på grov fleece, så vil jeg tro den sitter på alt. Den har utrolig kraftig lim, og jeg måtte ta i når jeg skulle ta det av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres perfekt ut! Bestillte du fra den siden du linket til?

Vet noen forresten hvor de selger slike reflekskobbel her til lands? Altså flettet med utrolig mye refleks i. De i linken er bare 120 lange, skulle gjerne hatt litt mer å gå på ;)

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK059_var&mid=249&ug=55

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=HK083&mid=249&ug=55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres perfekt ut! Bestillte du fra den siden du linket til?

Vet noen forresten hvor de selger slike reflekskobbel her til lands? Altså flettet med utrolig mye refleks i. De i linken er bare 120 lange, skulle gjerne hatt litt mer å gå på ;)

Jepp, bestilte der.

Sjekk coop/prix for kobbel, de hadde de i mange farger/lengder, og virket veldig solide med kraftige kroker. De hadde bla treningskobbel med krok i begge ender og to-tre ringer, mener det var 2,5 meter langt, kostet 119.- om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bestilte der.

Sjekk coop/prix for kobbel, de hadde de i mange farger/lengder, og virket veldig solide med kraftige kroker. De hadde bla treningskobbel med krok i begge ender og to-tre ringer, mener det var 2,5 meter langt, kostet 119.- om jeg ikke husker helt feil.

Takk for tips, dit skal jeg jammen ta meg en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne jakka skikkelig med refleks på ryggen? Syns det er ut som det er lite refleks til å være en refleksjakke? Hadde vært veldig praktisk med en egen hundeluftejakke med skikkelig refleks så jeg slapp å ta på begge deler :P Er den så varm at den ikke kan brukes på høsten før det blir frost (når man går)?

Den har to refleks striper midt på ryggen og en på det gråe bak :)

Det er ikke masse refleks på den, men har hørt at folk ser meg godt når jeg kommer gående med den, noen ganger har jeg refleksbelte i livet.

Den er varm, holder med en tykk genser under når det er -15grader ute.

Nå som det er 1-5grader ute så har jeg bare på meg en tynn genser under evt t-shirt.

Også er den vanntett da, det er positivt med regn på høsten og tung snø på vinteren.

ELSKER jakka mi :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg bør ta på reflekvest jeg også men jeg er stor og de største i størrelse xl er for små til meg. Det blir så trangt og jeg får ikke lukka den igjen og da bare flagrer den rundt. Spesiet hvis jeg bruker boblejakke under er det altfor lite. Jeg brukte sånn "slågreier" som man slår på bein og armer og den går rundt automatisk. Disse detter da av med en gang da de er for små til å holde seg fast nederst på leggen min. De spretter da rett vekk mens jeg går. Jeg burde vell kun bruke de gamle glass runde refleks i sånn tråd eneste som kanskje er best da :D Vet ikke men de er vansklige å få tak i men jeg får prøve litt mer. Må nok finne noe som funker med refleks på meg men jeg har prøvd masse også da men jeg får prøve enda mere. :) Får ta meg en tur på ett kjøpesenter i morra og å finne noe annet som også passer for store meg :P

Det båndet til hunden min har refleks på og siden jeg har denne løkka rundt hånden min så har jeg automatisk refleks på meg også. Selv om det nok ikke er bra nok da :D Hehe...

Trafikkstasjoner pleier å ha slike gratis liggende rundt. I hvert fall på de jeg har vært innom. Ellers har jeg også sett politiet har hatt slike et par ganger, ble faktisk stoppet av politi en fin høst/vårdag på komfleir hvor alle samme fikk utdelt hver sin sånn "wrap rundt armen refleks". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img_4788.jpg

Bruker refleksdekken på hundene, men så varierer det om jeg bruker de halsbåndene og kobbelene jeg har med refleks i tillegg. Vurderer også å kjøpe potereflekser.. I tilegg bruker jeg orbiloc-lys på dem.

Meg selv ja.. Jeg har en sånn her en:

119201158334_b.jpg

Og en sånn:

10112010RH147_b.jpg

Men jeg bør vel strengt tatt få meg en vest også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneN: Hvor har du kjøpt de reflekskoblene? :) Det er akkurat sånne jeg tenker på nemlig :P

Red: har enedelig funnet akkurat det reflekskobbelet jeg har vært på jakt etter hos Norsk hundeutstyr! :D

De hadde sånne refleksbobler på apoteket forrige gang jeg var der :)

Noen av dem var kjekke for de hadde en spenne bak så man kunne feste den til feks "knappestolpen" på jakken :)

På e-bay (min favoritt) får man tak i billige "slå wrap" dingser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneN: Hvor har du kjøpt de reflekskoblene? :) Det er akkurat sånne jeg tenker på nemlig :P

Red: har enedelig funnet akkurat det reflekskobbelet jeg har vært på jakt etter hos Norsk hundeutstyr! :D

Her: http://seeme.no :)

(Edit: leste litt fort jeg. Det var kobbelet du lurte på ja. Det er hurtta sine, men skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke de er noe gode selv om de synes godt)

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd reflekssett til å ha på labbene til hunden? Slik som dette:

043391_01.jpg

Tro om de blir sittende på eller har lett for å falle av... Ser jo ganske genialt ut, da, så kan hunden være synlig fra alle vinkler :)

Jeg har noen lignende fotreflekser til hund. De passer ikke hunden jeg har nå i hvert fall, sklir av med en gang. Men mulig det finnes andre typer som sitter bedre på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...