Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks - hvordan syns i mørket


Karianski
 Share

Recommended Posts

Savner fortsatt denne refleksen http://www.boett.com...t?productid=75# men det koster jo 235 bare å få den inn i Nrge men det koster vist 235 om man bestilelr flere også

Felleskjøpet har jo noe lignende da, men er litt mindre refleks på http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/803523/921/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Refleksvest til både meg og bikkjene. Dekkena til udyra har eg laga sjølv av vest som har vert for liten og kjøpt billig, 2 dekken av 1 vest

Tatt i betraktning at en hund med refleksvest ikke sees særlig godt verken forfra eller bakfra når man går langs en vei, vil refleksvest på MENNESKET være den beste og viktigste måten å sikre både seg

Jeg mener i hvertfall at mitt eget liv er viktigere enn Ozzy sitt. Så om han får refleks skal selvfølgelig jeg også ha det. Bruker også refleks når jeg går til jobben langs en vei uten gangsti. Du e

Åja, nå så jeg litt nøyere på den, det er ikke en sele sånn sett, det er bare refleksbånd. Den fra felleskjøpet kan man jo feste båndet i og.

Ja og jeg trenger ikke det til band men at jeg lett kan se damen når hun er løs fra de fleste sider.

Samtidig må det være noe som hun kan komme ut av hvs hu hekter seg fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har refleksvest på hunden, reflekskobbel og sånne slapwrapreflekser på armene mine. Noen ganger bruker jeg blinkelys på hunden. Nå går jeg mest der det er opplyst med gatelys, og mye på gangveier helt uten biltrafikk. Skulle jeg gått langs vei uten belysning hadde det blitt refleksvest på meg selv også, og sikkert litt mer reflekser og lys på hunden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

284973_10150335764070199_4846885_n.jpg

Bildet er tatt ifjor, men hun ser sånn ut iår også, når det blir kaldere så skifter vi ut til refleks dekken eller et dekken og det lille dekkenet over der igjen.

På dette lille dekkenet er det en refleks "dings" som står opp på ryggen bak, da ser man hun bakfra også.

Alle "kvelds halsbåndene" hennes har en liten lykt hengende på som jeg slår på dersom vi går steder som er bekkmørkt (så jeg ser hvor hun er), men som oftest så prøver jeg å holde meg til litt lysere steder på kveldene da jeg liker å se litt hvor jeg går.

74378_490056225198_5452717_n.jpg

Sånn ser jeg ut i mørket med den ene av to refleksjakker (og Chicka får vist seg frem i en annen variant enn den over, legg merke til at hun har refleks til hestebeina viklet rundt foran på dekkent, et lite lurt tips ;) )

-er i stallen på bildet, se bort fra stygge bulabukser og teit hårsveis...og teit tryne på meg, dårlig bilde :P

Noen ganger har jeg på en sort parkas fra høøks med refleksdetaljer, da har jeg også et refleks belte i livet og brikke hengende ut av lomma.

Dersom jeg har på meg andre jakker så har jeg også brikke ut av lommene og sånne refleks "snaps" som man vikler rundt armer og/eller beina.

110366_01.jpg

Ifjor kjøpte jeg denne fra Høøks, den er kjempe deilig og VARM, helt forelsket i den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg bør ta på reflekvest jeg også men jeg er stor og de største i størrelse xl er for små til meg. Det blir så trangt og jeg får ikke lukka den igjen og da bare flagrer den rundt. Spesiet hvis jeg bruker boblejakke under er det altfor lite. Jeg brukte sånn "slågreier" som man slår på bein og armer og den går rundt automatisk. Disse detter da av med en gang da de er for små til å holde seg fast nederst på leggen min. De spretter da rett vekk mens jeg går. Jeg burde vell kun bruke de gamle glass runde refleks i sånn tråd eneste som kanskje er best da :D Vet ikke men de er vansklige å få tak i men jeg får prøve litt mer. Må nok finne noe som funker med refleks på meg men jeg har prøvd masse også da men jeg får prøve enda mere. :) Får ta meg en tur på ett kjøpesenter i morra og å finne noe annet som også passer for store meg :P

Det båndet til hunden min har refleks på og siden jeg har denne løkka rundt hånden min så har jeg automatisk refleks på meg også. Selv om det nok ikke er bra nok da :D Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksvest på oss alle, hodelykt på meg og ett lite lys som jeg fester på baksiden av hode mitt.

Også har jeg festet ett rødt sykkelys i halsbåndet til jentene.

Lysene kjøper jeg billig på clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg refleksvest nå (vent til mørket har tatt deg før du kjøper liksom..) og vest til hundene. Dvs Dany har ikke, så hun må få en (ikke gidd å kjøp før du aboslutt må liksom..). Og så har hundene hvert sitt lysende lys festet til selen/halsbåndet. Hvis det er veldig mørkt har jeg hodelykt også. Kunsten er bare å huske å ta den med :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksvest på oss alle, hodelykt på meg og ett lite lys som jeg fester på baksiden av hode mitt.

Også har jeg festet ett rødt sykkelys i halsbåndet til jentene.

Lysene kjøper jeg billig på clas Ohlson.

Sykkellys i halsbåndet var lurt. :) Skulle gjerne hatt noe lignende, uten at det koster så forferdelig mye.

Her går det i refleksvest på bikkja, og refleksvest/refleksbandolær, og eventuelt også hodelykt på meg (alt etter type tur). Refleksvesten til dyret "lyser" ganske dårlig etter å ha vært i vaskemaskinen, så nå har jeg bestilt et refleksdekken til henne i stedet. Her oppe trenger vi uansett ikke refleks om sommeren, så et tynt, fôret dekken er nok like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg bør ta på reflekvest jeg også men jeg er stor og de største i størrelse xl er for små til meg. Det blir så trangt og jeg får ikke lukka den igjen og da bare flagrer den rundt. Spesiet hvis jeg bruker boblejakke under er det altfor lite. Jeg brukte sånn "slågreier" som man slår på bein og armer og den går rundt automatisk. Disse detter da av med en gang da de er for små til å holde seg fast nederst på leggen min. De spretter da rett vekk mens jeg går. Jeg burde vell kun bruke de gamle glass runde refleks i sånn tråd eneste som kanskje er best da :D Vet ikke men de er vansklige å få tak i men jeg får prøve litt mer. Må nok finne noe som funker med refleks på meg men jeg har prøvd masse også da men jeg får prøve enda mere. :) Får ta meg en tur på ett kjøpesenter i morra og å finne noe annet som også passer for store meg :P

Det båndet til hunden min har refleks på og siden jeg har denne løkka rundt hånden min så har jeg automatisk refleks på meg også. Selv om det nok ikke er bra nok da :D Hehe...

Jeg er overvektig jeg også. Og jeg har kjøpt en refleksvest på XXL, som man trer over hodet (ikke sånn som man lukker foran). Jeg har hatt tjukk jakke under den og refleksvest strammer ikke noen steder. Og disse refleksvestene fra XXL er STORE i størrelsen.

Så jeg synes ikke det at du er overvektig, skal hindre deg i å ta på deg refleks.... Det er VIKTIG med refleks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg bør ta på reflekvest jeg også men jeg er stor og de største i størrelse xl er for små til meg. Det blir så trangt og jeg får ikke lukka den igjen og da bare flagrer den rundt. Spesiet hvis jeg bruker boblejakke under er det altfor lite. Jeg brukte sånn "slågreier" som man slår på bein og armer og den går rundt automatisk. Disse detter da av med en gang da de er for små til å holde seg fast nederst på leggen min. De spretter da rett vekk mens jeg går. Jeg burde vell kun bruke de gamle glass runde refleks i sånn tråd eneste som kanskje er best da :D Vet ikke men de er vansklige å få tak i men jeg får prøve litt mer. Må nok finne noe som funker med refleks på meg men jeg har prøvd masse også da men jeg får prøve enda mere. :) Får ta meg en tur på ett kjøpesenter i morra og å finne noe annet som også passer for store meg :P

Det båndet til hunden min har refleks på og siden jeg har denne løkka rundt hånden min så har jeg automatisk refleks på meg også. Selv om det nok ikke er bra nok da :D Hehe...

Felleskjøpet eller andre steder som selger arbeidstøy til menn Kan kanskej ha noe. Dem har i hvertfall arbeidstøy for den mørke årstiden med refleks på.

Jeg selv er blitt såpass liten at jeg har kjøpt joggerefleksvest med glidelås forran forran i liten størrelse for å få noe til å passe. De vanlige som slenger over alt slenger rundt på meg og var bare i vegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...