Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

Jeg merker jeg er glad Koios begynner å bli eldre, for jeg liker ikke valper noe særlig (altså de er søte og alt det der, men hos andre). :lol: Og han har vært en særdeles enkel valp også.
Skjønner ikke hvorfor alle vil ha valp og blir så valpesyk av denne tråden. :lol:

Nå følte jeg meg ikke sær i det hele tatt. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er glad Koios begynner å bli eldre, for jeg liker ikke valper noe særlig (altså de er søte og alt det der, men hos andre). :lol: Og han har vært en særdeles enkel valp også.

Skjønner ikke hvorfor alle vil ha valp og blir så valpesyk av denne tråden. :lol:

Nå følte jeg meg ikke sær i det hele tatt. :lol:

Delvis enig! Jeg har konkludert med at valp var kult i 2 dager, så var jeg lei :lol: Mest fordi hun ikke kunne være med på alt. Jeg syns valper er supersøte, men når jeg blir valpesyk igjen, så skal jeg bare kosemose på og låne andres valper :aww: Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig! Jeg har konkludert med at valp var kult i 2 dager, så var jeg lei :lol: Mest fordi hun ikke kunne være med på alt. Jeg syns valper er supersøte, men når jeg blir valpesyk igjen, så skal jeg bare kosemose på og låne andres valper :aww: Haha!

Helt enig med deg Marie :lol: Neste hund blir ikke valp (nei Synnøve :innocent: ) men heller en 2-3åring om kjemien med Ludvig stemmer :D Tror ikke det er noe problem da han er herlig med andre hunder.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til hun er et år og vi kan starte trene ordentlig, men nyter tiden nå, og synes våre tre dager har gått for fort! Hun er jo snart tre mnd og jeg er redd hun er valp for kort :o

Sent from my iPhone using Tapatalk

@Ane når du først har en AH hvor lang tid går det før du får neste da men tru. Holder veldig sjeldent med en av det slaget. Kos deg med valpen og nyt valpetiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane når du først har en AH hvor lang tid går det før du får neste da men tru. Holder veldig sjeldent med en av det slaget. Kos deg med valpen og nyt valpetiden

Blir nok ikke mer enn to hunder her. Så da må Nora vekk. Noe som ikke er planen nå. Har verken råd eller mulighet til flere enn to hunder akkurat nå. Men ønsker meg flere AH med tiden! Masse Idaer :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke mer enn to hunder her. Så da må Nora vekk. Noe som ikke er planen nå. Har verken råd eller mulighet til flere enn to hunder akkurat nå. Men ønsker meg flere AH med tiden! Masse Idaer :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

hihi har jeg rett følelse så må du sitte hart på hendene. Men jeg er da av samme slget. Skulle jeg hatt AH så hadde det fort blitt 6 stykk her. Så det blir et lite spann. Holder meg til fugliser og har en og ønsker meg en til og det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi har jeg rett følelse så må du sitte hart på hendene. Men jeg er da av samme slget. Skulle jeg hatt AH så hadde det fort blitt 6 stykk her. Så det blir et lite spann. Holder meg til fugliser og har en og ønsker meg en til og det holder

Herregud, det er livsfarlig å først kjøpe EN trekkhund.. Jeg skulle gjerne hatt et 6-spann, men med ustabil studentøkonomi må jeg nok dessverre si stopp på to malamuter :hmm: Men det kommer flere, det veit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sittende å se på valpebilder og -filmer i går. Tenk at lille bølla mi har vært SÅ liten! Nå er han blitt 5 mnd., hjørnetennene er begynt å gå og han ser stadig mer voksen ut i kroppen.

Det er trist å tenke på at hele den desember for Meesha har vært medisiner og smertestillende. 02. desember klemte han halen og ble operert, han gikk på antibiotika i 10 dager, med sting i to uker og på smertestillende i nesten tre. I dag var han hos vet igjen og nå har han pådratt seg en kraftig blærekatarr. Åtte dager med penicillin, og smertestillende så lenge han har vondt...

Vi har fått trent han "naturlig" på å være alene hjemme, siden jeg er bortreist og sambo ikke kan dra med seg bikkja overalt. Nå er han hjemme alene i 5-6 timer uten problemer, og uten å gjøre fra seg. Blir det lengre enn det tisser han på gulvet. Første gang han var så lenge alene var badet nedrøyta, så han hadde stresset veldig. Nå slipper han ikke pels lengre og virker veldig "cool" med å være alene.

Og siden 2013 snart er over tåler vi å se whipsebaby, sant? :D Fra dagen jeg hentet han. Verdens nydeligste lille fine :wub:

post-12379-0-36488000-1387809922_thumb.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min 2013-valp, Trap Line Silent Nuka. I slutten av april var hun i underkant av 8 uker, og i dag er hun snart 10 mnd (7. januar). Hun er blitt en fantastisk hund som jeg setter stor pris på, selv om hun gir meg noen grå hår til tider. Og ikke minst syns jeg hun har vokst seg veldig vakker :heart:

Untitled-1_zps1af9256a.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min 2013-valp, Trap Line Silent Nuka. I slutten av april var hun i underkant av 8 uker, og i dag er hun snart 10 mnd (7. januar). Hun er blitt en fantastisk hund som jeg setter stor pris på, selv om hun gir meg noen grå hår til tider. Og ikke minst syns jeg hun har vokst seg veldig vakker :heart:

Untitled-1_zps1af9256a.jpg

Herregud, så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er glad Koios begynner å bli eldre, for jeg liker ikke valper noe særlig (altså de er søte og alt det der, men hos andre). :lol: Og han har vært en særdeles enkel valp også.

Skjønner ikke hvorfor alle vil ha valp og blir så valpesyk av denne tråden. :lol:

Nå følte jeg meg ikke sær i det hele tatt. :lol:

Haha! :lol:

Jeg er litt sånn begge deler. Fikk valp i slutten av 2012 og i den perioden fant jeg ut at jeg aldri skulle ha valp igjen. Så ble jeg valpesyk - så passet jeg en valp en uke og skulle aldri ha valp igjen og nå gleder jeg meg til jeg skal skaffe meg valp :lol:

Godt det er noen år til jeg skal neste gang da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med egen valpetråd :) Mitt første innlegg her :)

Har en skjønn valp på fire mnd som lager liv og røre om dagene. Det er første gang jeg og samboer har ansvar for en valp alene, så læringskurven har vært bratt! Det er viktig at han får nok ro og hvile gjennom dagen, hvis ikke blir han skikkelig terrorist :blink:

Det går stort sett veldig fint, men av og til får han noen voldsomme raptuser når vi går tur og begynner å gå hjem igjen! Har begynt å bli et mønster i det siste. Idag måtte jeg bære han et stykke / sette meg ned og roe han ned før vi kunne gå videre. Det er stressende for både hund og eier når det skjer siden han fort rekker å bite hull på buksa før jeg rekker reagere (raptusen kommer plutselig). I dag vet jeg at turen ble litt for lang og krevende, men det kan skje plutselig ellers også.. noen som har gode tips til hvordan jeg kan unngå at han setter tenna i buksebeina når han får raptusanfallene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med egen valpetråd :) Mitt første innlegg her :)

Har en skjønn valp på fire mnd som lager liv og røre om dagene. Det er første gang jeg og samboer har ansvar for en valp alene, så læringskurven har vært bratt! Det er viktig at han får nok ro og hvile gjennom dagen, hvis ikke blir han skikkelig terrorist :blink:

Det går stort sett veldig fint, men av og til får han noen voldsomme raptuser når vi går tur og begynner å gå hjem igjen! Har begynt å bli et mønster i det siste. Idag måtte jeg bære han et stykke / sette meg ned og roe han ned før vi kunne gå videre. Det er stressende for både hund og eier når det skjer siden han fort rekker å bite hull på buksa før jeg rekker reagere (raptusen kommer plutselig). I dag vet jeg at turen ble litt for lang og krevende, men det kan skje plutselig ellers også.. noen som har gode tips til hvordan jeg kan unngå at han setter tenna i buksebeina når han får raptusanfallene sine?

Velkommen hit, og gratulerer med valp :D

Det som har fungert best for oss er å holde valpen fast i armene når han fikk raptus. Raptus = på fanget, opp i armene etc. Det som funka aller best var at samboeren min (høy, stor mann) stod på gulvet og holdt valpen, det tok seriøst 10 sekunder så var han helt rolig. Hvis jeg satt i sofaen og holdt han fast peip han lenge før han roet seg.

Det aller beste er selvfølgelig å "forutse" en potensiell raptus, og komme valpen i forkjøpet. Da kan man roe aktiviteten før raptusen inntreffer. Enten det er ved å bære valpen hjem fra tur, sette seg ned på en benk og bare se litt på verden mens man stryker valpen rolig, eller avbryte leken og bare kose :)

Etterhvert som man lærer valpen å kjenne ser man nok når det begynner å bli litt mye, og dermed kan man avverge raptusene. Ikke minst er det noe som valpen også vokser av seg, men det er greit å hjelpe litt til på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med egen valpetråd :) Mitt første innlegg her :)

Har en skjønn valp på fire mnd som lager liv og røre om dagene. Det er første gang jeg og samboer har ansvar for en valp alene, så læringskurven har vært bratt! Det er viktig at han får nok ro og hvile gjennom dagen, hvis ikke blir han skikkelig terrorist :blink:

Det går stort sett veldig fint, men av og til får han noen voldsomme raptuser når vi går tur og begynner å gå hjem igjen! Har begynt å bli et mønster i det siste. Idag måtte jeg bære han et stykke / sette meg ned og roe han ned før vi kunne gå videre. Det er stressende for både hund og eier når det skjer siden han fort rekker å bite hull på buksa før jeg rekker reagere (raptusen kommer plutselig). I dag vet jeg at turen ble litt for lang og krevende, men det kan skje plutselig ellers også.. noen som har gode tips til hvordan jeg kan unngå at han setter tenna i buksebeina når han får raptusanfallene sine?

Henger meg på ingvildoline sitt tips ang tvangsroing. Om du har en biter kan du også binde valpen fast en plass og stå utenfor rekkevidde til valpen er rolig. (Ikke gjem deg eller gå utav syne, bare utenfor rekkevidde. ) Når valpen igjen er rolig slippes den løs/går man videre på tur i bånd, alt ettersom hvor situasjonen oppstår og hva dere driver med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på ingvildoline sitt tips ang tvangsroing. Om du har en biter kan du også binde valpen fast en plass og stå utenfor rekkevidde til valpen er rolig. (Ikke gjem deg eller gå utav syne, bare utenfor rekkevidde. ) Når valpen igjen er rolig slippes den løs/går man videre på tur i bånd, alt ettersom hvor situasjonen oppstår og hva dere driver med. :)

Enig i at det å binde fast også kan fungere. Ute har jeg aldri prøvd det, riktignok. Hvis jeg var alene hjemme og ikke fikk til å roe valpen på fanget eller i armene (sambo er mye mer rolig fra naturens side enn meg, og valpen merket det godt), bandt jeg han fast i kjøkkenbordet hvor han så meg hele tiden, og slapp han løs når han var rolig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...