Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde bagasje, sjekket inn den først. I sikkerhetskontrollen ble bagen + min lille håndveske sendt gjennom mens jeg bar valpen gjennom. Da jeg skulle kle på sko etterpå var ene vakten veldig gira på å holde valpen, og alle ville kose og de smilte og alt var bare stas. Jeg mellomlandet, og størrelesforholdet bag-hund ble ikke sjekket hverken ved innsjekk, sikkerhetskontroll, gate ved første fly eller gate ved 2 fly. På flyet måtte han stå på gulvet i lukket bag, men jeg kunne få lov til å ta bagen opp i setet ved siden av meg (det var tomt) dersom han ble veldig urolig. Men han sov så og si hele veien, så da fikk han bare stå på gulvet.

Å fly med valp var virkelig null stress, selv om jeg trodde det skulle bli kjempestressende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

Sjekket inn for å betale for valpen sin reise, hadde heller ikke bagasje. Opplevde ikke at de sjekket bag på hverken sikkerhetskontroll eller ombordstiging :)

Ok. Jeg har betalt valp i kabin allerede. Kjenner det er lenge siden jeg fløy alene :P haha

Sikkerhets kontrollen, innsjekk, og skranken når du går ombord. Amiga var for stor. Fikk sitte med hodet opp men jeg stappet hun nedi så alt bulet under landing og take off. Imellom fikk hun sitte med hodet opp.

Ok. I lengde og bredde var den fin, men høyden var vist ikke helt bra på søsteren :P Får håpe jeg ikke møter på noen strenge sure :)

Når jeg skal fly nå må jeg vel bare ta ut billetten og så gjennom sikkerhetskontroll? Siden jeg ikke har bagasje? Har ikke flydd uten kolli før tror jeg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har betalt valp i kabin allerede. Kjenner det er lenge siden jeg fløy alene :P haha

Ok. I lengde og bredde var den fin, men høyden var vist ikke helt bra på søsteren :P Får håpe jeg ikke møter på noen strenge sure :)

Når jeg skal fly nå må jeg vel bare ta ut billetten og så gjennom sikkerhetskontroll? Siden jeg ikke har bagasje? Har ikke flydd uten kolli før tror jeg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

du må ha biletten ja :P også skal de scanne buret, med amiga så bare de valpen igjennom også gikk jeg igjennom alene. men du kan jo fint hente biletten på automat sålenge det står at hunden er med. jeg er nok for hysterisk og hadde hentet i skranke for å være sikker :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har betalt valp i kabin allerede. Kjenner det er lenge siden jeg fløy alene :P haha

Ok. I lengde og bredde var den fin, men høyden var vist ikke helt bra på søsteren :P Får håpe jeg ikke møter på noen strenge sure :)

Når jeg skal fly nå må jeg vel bare ta ut billetten og så gjennom sikkerhetskontroll? Siden jeg ikke har bagasje? Har ikke flydd uten kolli før tror jeg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

du må ha biletten ja :P også skal de scanne buret, med amiga så bare de valpen igjennom også gikk jeg igjennom alene. men du kan jo fint hente biletten på automat sålenge det står at hunden er med. jeg er nok for hysterisk og hadde hentet i skranke for å være sikker :P

Du må sjekke inn i skrange uansett om du har med bagasje eller ikke for de skal i teorien sjekke baggen til hunden der. Reiste sist uten bagasje med Ludvig og de så bare på at hunden hadde nok plass i baggen (han var jo bittelita) og gav meg billetten.. I sikkerhetskontrollen på Flesland var det den sjekke vekteren og da han så at jeg hadde valpis på armen så fikk vi lov til å "snike" i køen sånn at han kunne kosemose litt mopsekjærlighet :wub:

Når jeg tenker meg om har jeg sluppet unna ganske mye med den hunden.. :ahappy::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har betalt valp i kabin allerede. Kjenner det er lenge siden jeg fløy alene :P haha

Ok. I lengde og bredde var den fin, men høyden var vist ikke helt bra på søsteren :P Får håpe jeg ikke møter på noen strenge sure :)

Når jeg skal fly nå må jeg vel bare ta ut billetten og så gjennom sikkerhetskontroll? Siden jeg ikke har bagasje? Har ikke flydd uten kolli før tror jeg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vet om noen som ble stoppet på Gardemoen en gang. De hadde kjempe dårlig tid, men der var de strenge og det kom en dame for å måle og veie hunden. De endte opp med å løpe fra damen for å rekke flyet, flaks for dem :P Men det sikreste er å putte valpen inni baggen og lukke den igjen, for så lenge den er igjen, så ser de jo at hunden får plass inni. Har du den utav og valpen ser litt stor ut, så kan det være de begynner å måle.

Du må sjekke inn i skrange uansett om du har med bagasje eller ikke for de skal i teorien sjekke baggen til hunden der. Reiste sist uten bagasje med Ludvig og de så bare på at hunden hadde nok plass i baggen (han var jo bittelita) og gav meg billetten.. I sikkerhetskontrollen på Flesland var det den sjekke vekteren og da han så at jeg hadde valpis på armen så fikk vi lov til å "snike" i køen sånn at han kunne kosemose litt mopsekjærlighet :wub:

Når jeg tenker meg om har jeg sluppet unna ganske mye med den hunden.. :ahappy::innocent:

Hvordan så denne kjekke sikkerhetskontrolløren ut? :whistle: Jeg vil vite hvem av mine kolleger det er :lol::D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som ble stoppet på Gardemoen en gang. De hadde kjempe dårlig tid, men der var de strenge og det kom en dame for å måle og veie hunden. De endte opp med å løpe fra damen for å rekke flyet, flaks for dem :P Men det sikreste er å putte valpen inni baggen og lukke den igjen, for så lenge den er igjen, så ser de jo at hunden får plass inni. Har du den utav og valpen ser litt stor ut, så kan det være de begynner å måle. Hvordan så denne kjekke sikkerhetskontrolløren ut? :whistle: Jeg vil vite hvem av mine kolleger det er :lol::D
Ja, bør vel gjerne hører på deg innen faget :D Men er ikke reglene at de skal kunne ligge, stå, og sitte uten å dunke i en vegg? Hah :P Har dere hatt med noe tyggegreier eller noe for å la valpen gjøre på noe mens den er i buret? Ser for meg krakilsk huskyvalp som hyler hele turen... Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bør vel gjerne hører på deg innen faget :D Men er ikke reglene at de skal kunne ligge, stå, og sitte uten å dunke i en vegg? Hah :P

Har dere hatt med noe tyggegreier eller noe for å la valpen gjøre på noe mens den er i buret? Ser for meg krakilsk huskyvalp som hyler hele turen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, egentlig. Men jeg tror det er vanskelig å se i baggen uansett, fordi det ofte er lite mulighet til å se inn i den.

Jeg hadde med et tyggebein og en kong :) Som oftes blir valpene veldig sliten av alle inntrykkene på flyplassen osv at de sover bare.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, egentlig. Men jeg tror det er vanskelig å se i baggen uansett, fordi det ofte er lite mulighet til å se inn i den.

Jeg hadde med et tyggebein og en kong :) Som oftes blir valpene veldig sliten av alle inntrykkene på flyplassen osv at de sover bare.

Ok. Takkk!! :D Da får jeg bare håpe hun klarer å holde seg hele turen.. Hvor lenge før boarding må jeg gjennom sikkerhetskontroll ca?(ser an kø). Før den har vi jo mulighet til å gå ut å lufte litt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takkk! :D Da får jeg bare håpe hun klarer å holde seg hele turen.. Hvor lenge før boarding må jeg gjennom sikkerhetskontroll ca?(ser an kø). Før den har vi jo mulighet til å gå ut å lufte litt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ta med deg noe papir, så slipper du å stresse med det. La hun tisse inne :P Haha! Men boarding begynner gjerne 20 min før flyet går, så kan du regne derfra når du bør gå igjennom. Hvor flyr du fra? Bodø? Og når på døgnet? Jeg tror ikke det er noe spesielt mye kø på noen av flyplassene i nord, men det er nok alltid mer i vanlig rush tid, 6-8 om morgenen og 15-17 på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal komme med historien om at jeg hentet en AH-valp til ei venninne og hadde den med i en søppelsekk fra Gardermoen til Alta? :lol:

Ny eier hadde selvfølgelig ikke gjort alt hun skulle fikse med valp på flyet, og der stod vi uten noen ting på Gardermoen. Heldigvis klarte vi å smiske oss til å få henne med i kabinen uten bag, men de sa hun måtte ligge i en søppelsekk (Noe hun såklart ikke gjorde! Jeg hadde henne på fanget hele veien).

Håper ikke du får en Pachi-valp Ane :P Hun skreik jo nok for et helt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg noe papir, så slipper du å stresse med det. La hun tisse inne :P Haha! Men boarding begynner gjerne 20 min før flyet går, så kan du regne derfra når du bør gå igjennom. Hvor flyr du fra? Bodø? Og når på døgnet? Jeg tror ikke det er noe spesielt mye kø på noen av flyplassene i nord, men det er nok alltid mer i vanlig rush tid, 6-8 om morgenen og 15-17 på ettermiddagen :)

La henne tisse på gulvet?? Tenkte ta med papir uansett ja :P hahaha.

Trondheim, værnes går flyet fra 20:20 fredag. Er vel en del som skal hjem til jul gjerne? Flyet er fult i hvertfall.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne tisse på gulvet?? Tenkte ta med papir uansett ja :P hahaha.

Trondheim, værnes går flyet fra 20:20 fredag. Er vel en del som skal hjem til jul gjerne? Flyet er fult i hvertfall.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ohyes, juleferie ja! Men det er likevelt såpass seint at jeg tror ikke det er den verste køen. Gå gjennom en 40 min før så er du nok trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane Beste tips er å ta deg goooooood tid, ta med tissepads/tørkepapir til valpen, stresse ned (det går bra) og kanskje ikke sitte i verste flokken av mennesker når du først er kommet til gate. Min erfaring er at du gjerne er mer nervøs en valpen, hun er gjerne så utmattet av all forandring av soving virker ut som det mest fornuftige.

Tror dette skal gå bra jeg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her blir kanskje min 20. desember :)

null_zps933c8ed7.jpgnull_zps63eacd4a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brune Alaska Huskier er så flotte! Vet om ei som har en brun fra samme kullet. Tispevalp, hentet forrige helg. Hun har fra før av en AH tispe som er kusinen til min :) Håper du deler flere bilder med oss når du får hentet hjem nurket :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune Alaska Huskier er så flotte! Vet om ei som har en brun fra samme kullet. Tispevalp, hentet forrige helg. Hun har fra før av en AH tispe som er kusinen til min :) Håper du deler flere bilder med oss når du får hentet hjem nurket :wub:

Anniken ja :) De har Convoy, den brune jeg valgte bort til fordel for hun her, hehe :)

Synes brunt er finest på alle hunder! Men jeg snakka med de en del om valpenes "personlighet", og da likte jeg de to brune best, så valgte jeg valp 2, fordi jeg synes ikke blå øyne passer på brun/røde hunder, hehe :) Så valgte ikke utelukkende av farge.

Gleder meg veldig!! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne tisse på gulvet?? Tenkte ta med papir uansett ja :P hahaha.

Trondheim, værnes går flyet fra 20:20 fredag. Er vel en del som skal hjem til jul gjerne? Flyet er fult i hvertfall.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis du går på dyrebutikken eller apoteket så har de sånne "tisse ark". http://www.apotek1.no/produkter/sengekladd-85x90cm-1stk.-888612p Ta med deg noen sånne så slipper du å bekymre deg så mye. Jeg kjøpte til Zelda de først gangene jeg tok tog med henne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Synnøve må nok ha årets mest omgjengelige og tilpasningsdyktige voffs.. Blir helt sjokkert hvor mye han finner seg i, og hvor lite han trenger før han er fornøyd. Fyren er jo ikke verdens smarteste (går bokstavelig på veggen minst én gang om dagen og lignende), men han tilpasser seg nye situasjoner, mennesker og livssituasjoner ufattelig raskt.. Fine voffsen min :wub:

De siste ukene har jeg enten ligget rett ut grunnet sykdom eller så har jeg måttet være på jobben 7-8 timer i strekk, da gjerne på kvelden/natten. Han får noe godt å tygge på, sover for det meste og gir ikke fra seg en lyd før han bjeffer og logrer av glede når jeg kommer hjem.. :ahappy: Ideelt er det ikke sånn som siste måneden har vært :icon_redface: , men det var for en kort periode og nå har jeg 1 måned ferie jeg skal tilbringe med valpen :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme i Ski på juleferie og så min første mops her igår, en mopsevalp (tror det var tispe) på rundt 5-6 måneder, kanskje litt yngre/eldre. Kjørte dessverre forbi, så fikk ikke stoppet og gravd etter stamtavle.. Synd :thumbsdown2: Var nesten så jeg bråbremset og hoppet ut av bilen i fart :lol: Det er faktisk svært få mops akkurat på denne delen av østlandet. Eller kanskje de bare er godt gjemt? :Pissed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...