Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2013!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der var det endelig bestemt Hils på Poecilia Pretty in Pink

Valpen har nå vært her en snau uke. Morsom sak

Lykke 14,5 uke gml

Posted Images

Vi har virkelig fått oss valp med godt sovehjerte. Meesha sovnet rundt midnatt i går og våkna ikke før kl. 12 i dag (da måtte sambo tvinge han opp). Ut på toalettet, inn for litt frokost – så sovnet han først i sengen, før han kosa litt med meg i sofaen, og nå ligger han i sengen og sover igjen. Deilig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mopsekvalpen! :wub:

Vi har virkelig fått oss valp med godt sovehjerte. Meesha sovnet rundt midnatt i går og våkna ikke før kl. 12 i dag (da måtte sambo tvinge han opp). Ut på toalettet, inn for litt frokost – så sovnet han først i sengen, før han kosa litt med meg i sofaen, og nå ligger han i sengen og sover igjen. Deilig :P

Så deilig!

Min har ikkje bestemt seg for om han er A eller B hund tydeligvis. I dag forsov han oss. :icon_redface: Me har vore heime på garden i helga og han har fått utfolda seg meir eller mindre fritt, så han var tydeligvis sliten og vakna ikkje før nærare ti i dag, og då fekk eg brått dårlig tid sidan me skulle til dyrlege kvart på tolv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsessen har rukket å bli 6,5 mnd allerede :wub: Hun er selvfølgelig verdens herligste. Stella er "hele" 32 cm og veier 5,5 kg- altså bare halvparten så stor som sin mor på 11 kg. Blir spennede å se hvor "stor" hun blir :ahappy:

perfekt65mnd_zps6b247cdd.jpg

65mnd2_zps506db521.jpg

Du verden, så vakker!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har virkelig fått oss valp med godt sovehjerte. Meesha sovnet rundt midnatt i går og våkna ikke før kl. 12 i dag (da måtte sambo tvinge han opp). Ut på toalettet, inn for litt frokost – så sovnet han først i sengen, før han kosa litt med meg i sofaen, og nå ligger han i sengen og sover igjen. Deilig :P

Haha, sånn er vår og! Han sover glatt 11-12 timer på natta om han får lov :lol: Er egentlig ganske deilig noen ganger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med valpis som ikke spiser jevnlig? Vår på 7 mnd spiser bare nå og da… Han har alltid vært sånn. Prøvd flere typer fôr, men får nå en blanding av RC mini junior og mini adult (for å venne han til voksenfôr) + at vi erstatter måltider i blant med vom og hundemat med laks. Noen dager spiser han bare tørrfôret som en helt, andre dager snuser han ikke på det en gang. Andre dager sluker han bare vom-måltidet, andre dager spiser han begge. Og noen dager igjen spiser han ikke vommen, men derimot tørrfôret. Ergo ikke noe mønster her :P

Han får ha maten i 20 min, deretter fjernes maten. Det har vi gjort siden han var 2 mnd. Han er hannhund, og midt i fjortisalderen, damer er veldig fine om dagen nemlig :P Han er litt tynn, men dyrlege sa at litt rykk og napp spising var helt normalt. Gode tenner og fin pels, vanlig avføring. Men jeg er bekymret når han ikke spiser på typ tre dager, mtp at han er superaktiv… BLÆH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med valpis som ikke spiser jevnlig? Vår på 7 mnd spiser bare nå og da… Han har alltid vært sånn. Prøvd flere typer fôr, men får nå en blanding av RC mini junior og mini adult (for å venne han til voksenfôr) + at vi erstatter måltider i blant med vom og hundemat med laks. Noen dager spiser han bare tørrfôret som en helt, andre dager snuser han ikke på det en gang. Andre dager sluker han bare vom-måltidet, andre dager spiser han begge. Og noen dager igjen spiser han ikke vommen, men derimot tørrfôret. Ergo ikke noe mønster her :P

 

Han får ha maten i 20 min, deretter fjernes maten. Det har vi gjort siden han var 2 mnd. Han er hannhund, og midt i fjortisalderen, damer er veldig fine om dagen nemlig :P Han er litt tynn, men dyrlege sa at litt rykk og napp spising var helt normalt. Gode tenner og fin pels, vanlig avføring. Men jeg er bekymret når han ikke spiser på typ tre dager, mtp at han er superaktiv… BLÆH.

Sånn veldig enkelt så ville jeg selv foretrukket vom, å da kanskje droppet jeg et tørrfôr måltid fordi da fikk jeg vom i neste. Om det er tilfellet vet jeg ikke men noen hunder kan være slik.

Men ingen hunder dør av sult. Har selv hatt tidvis anoretiker hund og det er ikke gøy men det kommer seg etterhvert. Hva med å bare fore han på vom? Da får han iallefall i seg godt med næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn veldig enkelt så ville jeg selv foretrukket vom, å da kanskje droppet jeg et tørrfôr måltid fordi da fikk jeg vom i neste. Om det er tilfellet vet jeg ikke men noen hunder kan være slik.

Men ingen hunder dør av sult. Har selv hatt tidvis anoretiker hund og det er ikke gøy men det kommer seg etterhvert. Hva med å bare fore han på vom? Da får han iallefall i seg godt med næring.

Han hopper jo over vom ganske ofte også, jeg har ikke funnet noe mønster i hva han faktisk spiser og hva han dropper… Veterinær sier det er vanlig med unghunder, men tre dager på bare vann er ikke bra for en hyper tass i mine øyne :( Vurderer å prøve fullfôring på vom, men vi er mye på reise, så han bør også kunne spise litt tørt i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...