Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Prøver å planlegge litt neste prosjekt, og fant ut at jeg har en del nøster av extra fine merino som jeg godt kan bruke opp. Eneste problemet er at jeg bare har ett nøste av hver farge, og det er ett som er knæsj gult, ett som er knæsj rosa, og to som er i varianter av dyp lilla. Ikke helt mine farger egentlig, de er liksom blitt liggende fordi de var bomkjøp :P noen som har noen gode ideer til hva jeg kan lage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å planlegge litt neste prosjekt, og fant ut at jeg har en del nøster av extra fine merino som jeg godt kan bruke opp. Eneste problemet er at jeg bare har ett nøste av hver farge, og det er ett som er knæsj gult, ett som er knæsj rosa, og to som er i varianter av dyp lilla. Ikke helt mine farger egentlig, de er liksom blitt liggende fordi de var bomkjøp :P noen som har noen gode ideer til hva jeg kan lage? :)

Skruelue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den vanskelig eller? Passer den for en fersking i hekling? For jeg tror kanskje T trenger en sånn flodhest :)

Selve rutene er enkle å lage, det er bare forskjellige afrikanske blomster (femkanter, sekskanter, sjukanter og åttekanter). De lærer du deg ganske raskt, alle har samme fremgangsmåte.

Eneste jeg har plundret litt med hittil er å feste dem sammen etter de blir ferdig. Det står i oppskriften at man kan lage alle rutene og så sy dem sammen, det er kanskje enklere hvis man er ok med nåla :) . Det er ikke jeg, så tenkte det var bedre å få det til som det står i oppskriften, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å strikker denne hundegenseren fra drops, bare med striper over to runder i forskjellige farger og ikke det mønsteret som er i oppskriften. Nå har jeg kommer til der jeg skal lage hull til forbeina, men syns det virker som en utrolig tungvind måte å gjøre det på. Går det an å lage hullene som man lager knappehull på gensere? Og i såfall får jeg laget store nok hull på den måten?

Jeg har aldri laget knappehull før, men innbiller meg at det må jo være en mye bedre måte å gjøre det på :P:)

Noen som har tips og råd til hvordan jeg kan gjøre det enklest mulig? Må jeg faktisk gjøre det slik som i oppskriften og strikke midtdelen for seg selv etterpå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...