Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Har noen av dere strikket kjekkasbuksa til pickles før? Har strikket en til T, og holder på med en til Maris H, men jeg syns de blir så sykt lange i livet og rompa? Strikkefastheten stemmer også, og jeg har fulgt oppskriften, men jeg vet ikke jeg. Skal ribbestrikken brettes ned eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppe i rillestrikk.

Som også er en helt genial ting. På litt store pinner slik at teppet blir luftig og lett. Og varmt.

Alle burde ha et Nøstebarnteppe (Mor Signe teppe). Det er ikke det aller peneste teppet som finnes, men det desidert mest praktiske.

Legg opp 160 eller 170 masker og strikk i vei! Frem og tilbake, kun rett. Tynt garn og tykke pinner (6 er vel det det Mor Signe opererer med). Slutt når teppet er passelig kvadratisk eller når du er lei.
Strikket på skrå:
Legg opp 3 m på p. nr. 6, øk 1 m på hver p til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du har brukt en bunt (ca 125g til lite teppe, eller 200g til stort teppe). Felling: Strikk 3m. 1 kast 3 m. sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6m igjen feller du 1 m per. p til 3 m. igjen. Fell av.
Jeg har to i silkegarnet fra Nøstebarn, et stort og et lite, og er veldig glad i de. Du kan sikkert bruke hvilket som helst tynt garn du selv ønsker.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke strikket så mye i sommer, men driver nå på med fingerløse vanter. Kjekt å ta opp innimellom byggingen av nytt hønsehus.

Også ser det ut til at min strikkegalskap har gått i arv :innocent: Men vet ikke helt om jeg liker det. hihihi

Det er altså sønnen på 16,5 som byttet skole fra elektro linjen til kunst og håndverk, og plutselig kom han hjem med garn og pinner.... Så nå strikker og strikker han. Ikke at det er noe galt i det, men synes det er liiiiitt rart at de sitter å strikker på skolen i videregående :shocked::icon_confused::P:blink::w00t::faceless: Jaja- så lenge han har det gøy så :yes:

Sorry OT men dette er vel den eneste plassen jeg tør å nevne det uten at han får høre/lese det :fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

link? :D

Her! :)

I dag må jeg få kjøpt Drops Big Merino. Tenkte det hadde vært et fint garn til den lua :ahappy: Men de har det ikke i Ås, så da må jeg bare finne ut om de har det i Ski.

Edit: Anette, om du gir meg e-post adressen din kan jeg bare sende deg oppskriften :) Er i det gode gi-humøret i dag kjenner jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her! :)

I dag må jeg få kjøpt Drops Big Merino. Tenkte det hadde vært et fint garn til den lua :ahappy: Men de har det ikke i Ås, så da må jeg bare finne ut om de har det i Ski.

Edit: Anette, om du gir meg e-post adressen din kan jeg bare sende deg oppskriften :) Er i det gode gi-humøret i dag kjenner jeg :aww:

oh oh oh oh oh!! Det er HEKLING jo! :D Jeg vil også gjerne ha *smile pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, jeg er teit og har ikke kikket gjennom hele tråden, men er det bare strikking og hekling? For jeg er drit dårlig på det, men jeg maler, tegner, lager smykker, møbler, scrapping og egentlig alt, men ikke strikking eller hekling, er jeg likevel velkommen? (a) :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, jeg er teit og har ikke kikket gjennom hele tråden, men er det bare strikking og hekling? For jeg er drit dårlig på det, men jeg maler, tegner, lager smykker, møbler, scrapping og egentlig alt, men ikke strikking eller hekling, er jeg likevel velkommen? (a) :D

Her er alt mulig, men det er litt overvekt av strikking/hekling :) Sleng ut bilder du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sniker inn noen ting jeg har laget* Bare sånn for å vise hva jeg driver med av håndarbeid :P

Quilling :)

post-11744-0-48470700-1380029454_thumb.j

Vennskapsarmebånd, sånn knytegreie xD

post-11744-0-06838800-1380029473_thumb.j

Melted crayons

post-11744-0-12626100-1380029505.jpg

Har fryktelig lyst til å lære å hekle og, så om noen vil lære meg, så rop ut!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvor mange nøster med garn trenger jeg av big merino for å hekle den reveluen tro? Finner ingen sted, og dumt om jeg bestiller for lite, men kjipt å bestille for mye også :/

Jeg bestilte 1 hvit, 1 svart og 3 orange. Tok 3 orange da jeg var usikker på om 2 ville holde *preget av å strikke med supertykt garn på store pinner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med Cumulus-veska og har festet alle trådene (puh), kan sikkert laste opp et bilde senere :) . Den ble fargerik og fin.

Nå lager jeg en hals basert på dette: http://www.ravelry.com/patterns/library/cant-knit-can-crochet-cowl-todd-to-men-sizes

Også har jeg kjøpt garn og skal lage meg flodhest :P den blir kremfarget, mørkebrun og rosa! :)http://www.ravelry.com/patterns/library/happypotamus-the-happy-hippo-crochet-pattern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket et par tøfler til niesen min som skal toves. Men så kom jeg på at det muligens er litt upraktisk med så glatte tøfler som det blir til en halvannetåring. Er det noen som vet om det finnes noe jeg kan putte under så sålen blir mindre glatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...