Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Flinke dere er!

mine to siste strikkeprosjekter endte i opprekking og at jeg gav opp :P

Først en av bittamis kluter, halvveis mistet jeg ene pinnen og maskene forsvant og jeg klarte ikke å redde de. så da rekket jeg opp alt og sluttet med håndarbeid en liten stund. Så igår skulle jeg prøve å strikke ene skjerfet hun har mønster på. og når jeg var kommet 10cm på vei så jeg at ene omgangen med diagrammstrikkingen var feil, så maskeantall for videre diagram stemte ikke så måtte rekke opp til før feilen, men da mistet jeg også masker så gav opp hele skjerfet :P

nå holder jeg på å hekle, det får jeg til uten problemer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det har ikke blitt så mye håndarbeid i sommer, men er nå ferdig med spinning av 300 gram garn. Blanding av eurasier, polwarth og silke :)

009.JPG

Hvis du er intressert så har jeg uvasket ull etter gammelnorsk spæl.

Nå strikker jeg pølseluer til julegaver. 70 masker på 40 cm rundpinne nr 7 med dobbelt garn av 45% bomull og 55% merinoull. Strikker en nå i grå, hvit og lilla med marius stjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strikket to skappelgensere i sommer og hadde masse restegarn igjen, så da har jeg begynt på lue nr 2 med pinne 3,5. Det tar tid, men det blir bra også :) og når lua er ferdig skal jeg begynne på genser til Enya og mariusgenser til sambo :)

Men er det vanskelig å montere mariusgenseren? Og må jeg bruke symaskin?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde strikket Marius med rundfelling. Montering gjør jeg ikke. Then again, mønster gjør jeg heller ikke. :lol:

Men se hva jeg fant! http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8282054666

Vil ha, vil ha! :D Det er vanskelig å finne fin guttestrikk. :)

edit: Herregud, jeg har ikke strikket på over en uke. Det er crazy. Det til tross for at jeg har pakket to hesper garn og pinneetuiet mitt på min lille midlertidige utflytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka vil jeg også ha!

Har blitt bare pugging og babying i det siste, men jeg fikk gjort ferdig osloanorakken før skolestart, og begynner å nærme seg med kjekkasgenseren. Håper jeg får gjort den ferdig før den er for liten :P

lovte også mannen space invaders genser i et svakt øyeblikk, får helt angst av så mye mønster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde strikket Marius med rundfelling. Montering gjør jeg ikke. Then again, mønster gjør jeg heller ikke. :lol:

Jeg har strikket en med rundfelling til meg selv, den ble litt for liten så skal strikke en ny en :P men jeg syns den som ikke har rundfelling er mer macho og sitter penere på gutter. I tillegg er sambo relativt bred over skuldrene, så jeg ser for meg at rundfelling bare vil se dumt ut :P

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt mer maskulint, ja. Men han måtte ha valgt rundfelling eller ikke Marius han jeg bor sammen med. :P

Jeg synes også rundfelling er mye penere.

Jeg syns også rundfelling er veldig fint :) men jeg går for den maskuline til sambo, får spørre de i garnbutikken hvordan man gjør det også får jeg finne noen som kan hjelpe meg.

Ååh, jeg har så lyst på barn bare for kunne strikke fine barneklær :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tynn ullgenser som er yndlingsgenseren min, men nå begynner den å bli VELDIG slitt og hullete. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lappet hull på albuene f.eksempel..

Har lyst å strikke meg en ny, men er blank på hvor jeg finner mønster som er lett nok til at jeg forstår det. Noen som har noen linker/tips til meg? Og gjerne tips til garn også...

Evt. noen som vet av en plass (helst på nett) som selger noe lignende som denne genseren:

735792_10151588854981471_370316359_o.jpg

Det er en helt enkel glattstrikket genser i tynn ull, med ribbestrikk nede og ved ermene. Ganske lang, selv om det ike ser sånn ut på bildet. Jeg trenger verken lommen på magen eller glidelås i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...