Håndarbeidstråd!

6,709 innlegg i emnet

Som en liten lokalpatriot vil jeg bare tipse om https://www.garnsurr.no:) Alle garna har dialektord herifra som navn, veldig gøy!

Ellers jobber jeg for harde livet for å bli ferdig med et prosjekt som jeg egentlig er litt lei akkurat nå. Skal på kurs neste uke (ikke i strikking, men regnskap, er så kjekt å holde på med noe til tider da :)), og da hadde det vært så kjekt å kunne ha med et nytt prosjekt :) 

Endret av Bikipile
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Bikipile skrev:

Som en liten lokalpatriot vil jeg bare tipse om https://www.garnsurr.no:) Alle garna har dialektord herifra som navn, veldig gøy!

Så gøy :) Mye fint, og jeg har lyst på en genser i vassfis :D men da må noen andre strikke er jeg redd... min andre påbegynte genser har ligget fint i strikkekurven noen år. Ble inspirert i skappelgenserbølgen og var veldig ivrig en ferie jeg var sammen med noen strikkedamer. Når ferien var over og jeg tilbake i Oslo, havnet den dessverre i kurven :hmm: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Mari said:

@SandyEyeCandy Du er herved tildelt medlemsskap i Garnsnobbens Venner. Velkommen i klubben. Vi burde lage en facebook elns. Rekruttere. Spesialbestillinger. Co-ops. Kurs i hvordan organisere et stadig voksende garnlager. Jeg ser for meg mange muligheter her.

Jeg har fortsatt et ganske beskjedent garnlager, men er unektelig en snobb, ja. :lol: Jeg venter fortsatt i spenning og lengsel på bilde av garnlageret ditt... :innocent: 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, tmp said:

@SandyEyeCandy Klør garnet fra værbitt? Eller er det mykt og godt?

Hun har noen skikkelig raspete som lukter sau, hun har garn som er klør lite/ingenting for noen og som føles "ullete" for andre, og noen typer som er mjukt og godt, med kasjmir og lekre ting i. :) Du må bare dra dit og kjenne. Si fra når, jeg blir gjerne med, så kan du kjenne på det jeg har lagd også. 

PS: Høyt fokus på sauen har det bra!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, Bikipile skrev:

Vet vi noe om dyra ulla kommer fra, om de har blitt behandlet bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Hun har noen skikkelig raspete som lukter sau, hun har garn som er klør lite/ingenting for noen og som føles "ullete" for andre, og noen typer som er mjukt og godt, med kasjmir og lekre ting i. :) Du må bare dra dit og kjenne. Si fra når, jeg blir gjerne med, så kan du kjenne på det jeg har lagd også. 

Hyggelig, det skal jeg gjøre :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte garn fra et hagelag her for litt siden :D lokalsau og farget med planter man finner i nærområdet. Omtrent så lokalproudsert som man kommer tror jeg. Litt underlige farger (for det blir det gjerne med plantefarging), men jeg tror det skal få bli et par votter til vinteren :D 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, SandyEyeCandy said:

Jeg har fortsatt et ganske beskjedent garnlager, men er unektelig en snobb, ja. :lol: Jeg venter fortsatt i spenning og lengsel på bilde av garnlageret ditt... :innocent: 

Bilde? Entall?  Marimannen ler og ler :lol::lol::lol: Jeg insisterer på at det får plass på et (panorama)bilde :D 

Likte garnsurr.no ass! Mulig jeg må teste ut en gang. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten! 

file_medium2.jpg

9 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
41 minutes ago, Mari said:

Bilde? Entall?  Marimannen ler og ler :lol::lol::lol: Jeg insisterer på at det får plass på et (panorama)bilde :D 

Hallo, jeg prøvde å være diskret, ok? :aww: 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, SandyEyeCandy said:

Hallo, jeg prøvde å være diskret, ok? :aww: 

:D:heart: En dag skal jeg pakke ut alt av posene sine og poste et bilde. Jeg kommer til å være så stolt og så flau samtidig :lol: 

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan jeg skal få til å sy høy hals på et hundedekken? Lite strech i stoffet... Hvordan bør halsen være utformet og hvordan er det best å feste den til selve dekkenet så det ikke blir klumpete? *gremmes*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viss fare for at jeg har lagd en sexy strikkegenser... Mvh stramme masker og tight look. :D IMG_4993.thumb.JPG.13b4327ffd1d8fbc111cd3b8d8245bfd.JPG

7 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir kjempefint Sec! Perfekt raglan :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 hours ago, Turb said:

Noen som har tips til hvordan jeg skal få til å sy høy hals på et hundedekken? Lite strech i stoffet... Hvordan bør halsen være utformet og hvordan er det best å feste den til selve dekkenet så det ikke blir klumpete? *gremmes*

Om jeg noen gang får tak i noe brukte og ødelagte BoT dekken/plagg så jeg får noe å sy hals av, så skal jeg fortelle deg det :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Om jeg noen gang får tak i noe brukte og ødelagte BoT dekken/plagg så jeg får noe å sy hals av, så skal jeg fortelle deg det :teehe:

Takk, det var veldig hjelpsomt :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Teserere said:

Det blir kjempefint Sec! Perfekt raglan :D

Takk, ass! :banana: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Turb said:

Takk, det var veldig hjelpsomt :P 

Ja, jeg synes jo det- fikk om ikke annet dyttet spørsmålet ditt opp (ned?) og siden jeg ikke har peiling selv, så vil du lære av mine feil :D

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2.8.2017 at 7:51 PM, Mari skrev:

Kjempefin @Teserere!

Min med pusegarn ligger på vent for å samle opp motivasjon til ermer. Ellers har jeg to sjal som er 85% ferdig, og enda en kofte som er nesten ferdig den også. Så hva gjør jeg? Legger opp til et nytt sjal vel!

Ravelry ass. #elskhat :lol: 

IMG_2478_medium2.JPG

Må. Ha. Nå. Navn på oppskrift vær så snill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.9.2017 at 5:09 PM, Turb skrev:

Dersom du trenger mer strech, så kan du skråklippe det, altså klippe den slik at midtlinjen ligger 45 grader i forhold til jarekanten, da blir det mer elastisk. Det med form har jeg ikke noen mening om

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Garp said:

Må. Ha. Nå. Navn på oppskrift vær så snill?

Helgoland :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.9.2017 at 5:09 PM, Turb skrev:

Begynner med å si at jeg ikke er ekspert!

Når jeg syr på hals så måler jeg først hvor stor halsen skal være, omkrets og lengde. Du må finne ut om du vil ha halsen dobbel eller enkel. Så klipper jeg ut en rektangel i den størrelsen +sømrom. Her kan du jo velge om du skal måle omkretsen på nakken til hunden eller omkretsen på dekkenet. 

Syr så stoffet sammen på kortsidene så det blir en hals.

Deretter setter jeg fire nåler ovenfor hverandre i kanten på halsen.sånn at den blir delt inn i fire like deler. Gjør det samme med det den skal bli sydd fast i.

Så stapper du halsen oppi den som du skal sy halsen fast i. Pass på at de blir riktig vei når du er ferdig :P

Fester fast halsen der nålene er, sånn at den er festet på fire like deler. Så begynner arbeidet med å sette flere nåler. Dette er viktig for å få det pent. Feste med masse nåler rundt, helt til du får det så gjevnt som mulig. 

Så er det bare å sy i vei :P

Evt. Hvis du har lite til ingen stretch så kan du jo også sy på borrelås eller glidelås i halsen på kortsiden før du syr den på.

Håper dette ble forståelig :P jeg er som sagt ikke så god på dette :aww:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
27 minutter siden, Mari skrev:

Tusen takk 😍😍

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Snoffe skrev:

Begynner med å si at jeg ikke er ekspert!

Når jeg syr på hals så måler jeg først hvor stor halsen skal være, omkrets og lengde. Du må finne ut om du vil ha halsen dobbel eller enkel. Så klipper jeg ut en rektangel i den størrelsen +sømrom. Her kan du jo velge om du skal måle omkretsen på nakken til hunden eller omkretsen på dekkenet. 

Syr så stoffet sammen på kortsidene så det blir en hals.

Deretter setter jeg fire nåler ovenfor hverandre i kanten på halsen.sånn at den blir delt inn i fire like deler. Gjør det samme med det den skal bli sydd fast i.

Så stapper du halsen oppi den som du skal sy halsen fast i. Pass på at de blir riktig vei når du er ferdig :P

Fester fast halsen der nålene er, sånn at den er festet på fire like deler. Så begynner arbeidet med å sette flere nåler. Dette er viktig for å få det pent. Feste med masse nåler rundt, helt til du får det så gjevnt som mulig. 

Så er det bare å sy i vei :P

Evt. Hvis du har lite til ingen stretch så kan du jo også sy på borrelås eller glidelås i halsen på kortsiden før du syr den på.

Håper dette ble forståelig :P jeg er som sagt ikke så god på dette :aww:

Takk, problemet er at han er større i hue enn omkretsen rundt halsen. Så om jeg klipper etter halsen på dekkenet, så blir den veldig trang øverst. Tror du jeg kan klippe den skrå, sånn at den blir mindre ned mot dekkenet og større opp mot hodet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel hvor går grensene for hva som er ekstremt og hva er psykisk og hva er noe som vil gavne den som legger seg under kniven. Det som er ekstremt for den ene kan være en nødvendighet for den andre til å komme igang igjen med livet. Så ja jeg syntes det er vanskelig å si hvor grensa går. Jeg vet i hvertfall at de ekstreme som ei som hadde opperert seg 200 ganger  og var i 20 årene ja da lurer jeg på hvor dem får pengene og ja hva er grunnen til at dem oppererer seg. 
    • Hva er forskjellen? Med mindre det er snakk om helseskadelige misdannelser er det jo kosmetisk det og, og handler i bunn og grunn også om "forskjønning' ut i fra et skapt ideal. Hvor stygg/annerledes/whatever må man føle seg før plastisk kirurgi er greit?
    • I dag var hele Trondheim og gikk tur på Ladestien. Det er bittelitt irriterende  
    • På gutta ja.  De hadde sendt seg selv i posen kl 20:30. Da var de slitne og trøtte 😂 De hadde -utrolig nok- pakket alt de hadde ned i plast og lagt det under tarpen .  På eget initiativ.  Ask husket å ta av seg halssmykket sitt (Tors Hammer seff)helt selv og å skifte til ny tørr ull.  De var de tørreste ungene på hele turen tror jeg 😂 Noen av de andre gjorde en nyttig erfaring rundt hvordan man setter opp tarp. Greit å ha litt helling på den så ikke vannet samler seg oppå og den til slutt ryker og sånt Jeg er dyktig imponert over de faktisk. I følge de andre voksne hadde de ikke trengt på passe på eller veiledes overhodet.  Hva barn ikke klarer når foreldrene ikke går to skritt bak hele tiden:D  
  • Nylig opprettede emner