Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

9 minutter siden, Mirai skrev:

@Garp glade farger! 

For meg så er de uvanlig duse og rolige haha. Men enig i at de er glade. :)

5 minutter siden, Mari skrev:

@Garp Gul er favorittfargen min! Dette kommer til å bli kjempefint :)

Tusen takk. Tror det er første gangen jeg har gul som hovedfarge, så veldig spent på resultatet. Ikke bruker jeg bruke skittenhvit heller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er lei av å gjøre ting mer enn en gang på kofta mi, og jeg må rekke opp pyntebåndene fordi jeg strakk forstykkene forskjellig lengde, så har jeg begynt å nøste opp kamgarnet til mitt neste prosjekt istedet :P Det kommer på spoler à 200g, og skal nøstes dobbelt. Skal få ligge i nøstene mens jeg ferdigstiller kofta så garnet får tilbake spensten etter spolingen :) Håper jeg har nøstet løst nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Har strikket meg skjerf i refleksgarn. Nemi stilte som modell :P viser ikke veldig godt på bildet, men er en blågrønn ish farge. Ikke noe fancy, men er helt fersk på strikking:icon_redface:.

20170201_005400_zpskjw6m2dw.jpg

Så kult! Er det rillestrikk eller glattstrikk? (Eller noe annet)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Teserere skrev:

Så kult! Er det rillestrikk eller glattstrikk? (Eller noe annet)

Takk! :ahappy: Nei si det :icon_redface: er den helt mest basic varianten. Begynte å strikke ikke så lenge før jul, så ikke lært noe mer fancy enda. Ser sånn ut på nært hold.

20170201_012934.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@WelshenNemi det er rillestrikk. Du får det når du strikker f. eks frem og tilbake og strikker en runde rett, en runde vrang oppå hverandre hele veien. Hvis du hadde strikket rette masker den ene veien og vrange tilbake, så hadde du fått glattstrikk.
Eksempel med glattstrikk med vrange masker som lager mønsteret:
IMG_2966.JPG

Jeg har sydd rundt halsen og klippet den av, og strikket ny hals. Mye mer fornøyd! Ble ganske lav halskant pga. gikk tom for garn, men syns ikke det gjør noe. Den er rosa inni fordi... ja, også tom for garn da :lol: . Nå skal jeg sy i knappene på nytt!
Skjermbilde 2017-02-02 kl. 18.38.42.jpg

Halsen før jeg klippet av den gamle halsen: 
Skjermbilde 2017-02-02 kl. 18.43.32.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari Ja, jeg trodde ikke det skulle plage meg at den var høy, den ble jo litt tilfeldig pga. jeg ikke visste når jeg skulle stoppe med raglan og lage hals osv osv. Men, nå har jeg lært at strikket høy hals ikke er noe for meg, ikke med knepping hvertfall :P . 

Nå er jeg 100% ferdig!
(litt spriking på stolpene, kommer ikke så godt frem på bildene, men får vel være grenser på pirking?!)

16492549_10158302821730128_807721999_o.jpg

16466206_10158302859585128_248848006_o.jpg

Skjermbilde 2017-02-02 kl. 22.35.39.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 at 1:34 AM, WelshenNemi skrev:

Takk! :ahappy: Nei si det :icon_redface: er den helt mest basic varianten. Begynte å strikke ikke så lenge før jul, så ikke lært noe mer fancy enda. Ser sånn ut på nært hold.

20170201_012934.jpg

Rillestrikk! Da har du bare strikket rettmasker frem og tilbake :) hadde du strikket vrangmasker tilbake hadde det blitt glattstrikk. Nå er du jo godt på vei!

 

(denne ble jo helt borte, trodde jeg hadde postet :icon_confused: )

 

@Mirai den ble grisefin!!! Gøy at det ble så bra med raglanfellingen :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mirai skrev:

@Mari Ja, jeg trodde ikke det skulle plage meg at den var høy, den ble jo litt tilfeldig pga. jeg ikke visste når jeg skulle stoppe med raglan og lage hals osv osv. Men, nå har jeg lært at strikket høy hals ikke er noe for meg, ikke med knepping hvertfall :P . 

Nå er jeg 100% ferdig!
(litt spriking på stolpene, kommer ikke så godt frem på bildene, men får vel være grenser på pirking?!)

16492549_10158302821730128_807721999_o.jpg

16466206_10158302859585128_248848006_o.jpg

Skjermbilde 2017-02-02 kl. 22.35.39.jpg

Nydelig med stor bokstav!!!

 

Her går det i pannebånd om dagen- med poteavtrykk selvsagt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16427388_1281081781937759_70746216155059

Helgens prosjekt; en hatt/lue med pelskant. Jeg har aldri lagd noe slikt før, så da tok jeg en Pippi (det har jeg aldri gjort, så det får jeg sikkert til:aww:) og det ble faktisk veldig bra:)
Stoffet er tykk vadmel, og pelskanten ligger over ørene, så denne ble varm og god:ahappy:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kofte- såå fine farger <3

Og den lua var jo supersøt- er den så liten som den ser ut til? Eller er det voksen str?

--

Dette er mitt "sitte på lading" arbeid.. Klarer ikke å sitte uten å bruke hendene når jeg må ha timeout, så da er det kjekt med noe enkelt og greit å drive med (til jeg får garn til ny genser :o )

Noen bilder er tatt før de ble tovet..

pannebånd.jpg

pannebånd_oransje.jpg

pannebånd_rosa.jpg

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke til min venninnes kommende baby. Også lurer jeg på, hva er mest praktisk? Dress eller todelt sett med bukse jakke/genser? Har ingen barn selv og dette er min venninnes første, så ingen av oss har preferanser på det området. Noen meninger?

Men jeg vil gjerne lage ting til henne som er både praktiske og fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...