Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

1 time siden, Mirai skrev:

Når du bare har åtte knapper igjen å feste før hele kofta er ferdig... og du må lete etter forskningsartikler i kroppsøving :cry: . 

Den er så kjiiiip! Det var litt sånn jeg hadde det når jeg måtte rekke opp siste bit av bolero på mandag, og har ikke tid til å strikke før tidligst fredag. Men nå viser det seg at jeg mest sannsynlig blir hjemme med sykt barn imorgen da, så kanskje jeg får det til innimellom imorgen, og da blir det heller ikke barnesvømming etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mirai

Den ble kjempefin! Enig med Siri eyeliner, du er rå som strikker ei hel koste i mønster. Tålmodighetens mester du ?

@Turb

Den der genseren har potensiale altså! Jeg er så glad i slike geometriske mønstre. ?

(Likte autocorrecten til SiriEveline så jeg endrer den ikke)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari skrev:

@Mirai

Den ble kjempefin! Enig med Siri eyeliner, du er rå som strikker ei hel koste i mønster. Tålmodighetens mester du ?

@Turb

Den der genseren har potensiale altså! Jeg er så glad i slike geometriske mønstre. ?

(Likte autocorrecten til SiriEveline så jeg endrer den ikke)

Den var fantastisk (autocorrecten) nesten så jeg vurderer å bytte nick :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang med Siri

file_medium2.jpg

Da jeg skiftet hespe så jeg ikke med en gang at det var litt forskjell i fargen, men jeg skiftet til en av hespene som var mer lik den første. Men siden jeg er sykt lat og nekter å rekke opp så ser jeg at det vises ganske godt med de rundene med lysere garn. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal gjøre noe med det eller ikke. Hva tror dere? Er det sånt man bare ser selv, eller bør jeg rekke opp? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

I gang med Siri

file_medium2.jpg

Da jeg skiftet hespe så jeg ikke med en gang at det var litt forskjell i fargen, men jeg skiftet til en av hespene som var mer lik den første. Men siden jeg er sykt lat og nekter å rekke opp så ser jeg at det vises ganske godt med de rundene med lysere garn. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal gjøre noe med det eller ikke. Hva tror dere? Er det sånt man bare ser selv, eller bør jeg rekke opp? :) 

Jeg så det med engang, men tenkte det bare var normalvariasjon pga innfargingen på hespen så du trenger overhodet ikke å rekke opp.

Strikkes den nedenifra og ned? Isåfall mååå jeg bare føye den til listen for jeg har veldig lyst å prøve meg på å strikke den veien ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Jeg så det med engang, men tenkte det bare var normalvariasjon pga innfargingen på hespen så du trenger overhodet ikke å rekke opp.

Strikkes den nedenifra og ned? Isåfall mååå jeg bare føye den til listen for jeg har veldig lyst å prøve meg på å strikke den veien ;)

Tipper du kommer til å irritere deg over det senere, hvis du er usikker allerede nå. Jeg ville tatt det opp. Ikke fordi jeg syns det ser så ille ut, men fordi man har en tendens til å irritere seg over sånt man vet er feil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Jeg så det med engang, men tenkte det bare var normalvariasjon pga innfargingen på hespen så du trenger overhodet ikke å rekke opp.

Strikkes den nedenifra og ned? Isåfall mååå jeg bare føye den til listen for jeg har veldig lyst å prøve meg på å strikke den veien ;)

Nedenfra og ned? ? fra toppen og ned iallfall. Ermer er et herk den veien, jeg liker å kunne gjøre meg ferdig med begge to på en gang via magicloop. Men men, alt går med tålamod! 

2 timer siden, 2ne skrev:

Kan du ikke bare late som at den skal være sånn, Mari? Det hadde jeg gjort :teehe: 

Ja, ikke sant? Og overbevise meg selv om at det er slankende og framhever midjen eller noe sånt? ☺️

20 minutter siden, Ingvild SF skrev:

Tipper du kommer til å irritere deg over det senere, hvis du er usikker allerede nå. Jeg ville tatt det opp. Ikke fordi jeg syns det ser så ille ut, men fordi man har en tendens til å irritere seg over sånt man vet er feil.

Akk. Ja, du har sikkert rett. But I don't wanna! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Nedenfra og ned? ? fra toppen og ned iallfall. Ermer er et herk den veien, jeg liker å kunne gjøre meg ferdig med begge to på en gang via magicloop. Men men, alt går med tålamod! 

Ja, ikke sant? Og overbevise meg selv om at det er slankende og framhever midjen eller noe sånt? ☺️

Akk. Ja, du har sikkert rett. But I don't wanna! ?

Herregud, skylder på graviditeten (har uansett ikke autocorrect).. ovenifra og ned skulle det være :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det sikkert? Strikking og håndarbeid er jo ganske in om dagen. Kanskje husfliden arrangerer? Eller noe slags bygdelag? Evt. kjenner du noen du kan spørre om litt starthjelp? Ellers så er vel mange selvlært med hjelp av internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først etter å ha strikket 1/3 av et erme (med magic loop) kommer på at man kan strikke to ermer samtidig :o

Nå har jeg begynt på erme no to og forsøker å strikke det like langt så jeg kan tre det inn på samme loopen... sukk... idjit skaper alltid merarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/28/2017 at 2:10 PM, Mari skrev:

I gang med Siri

file_medium2.jpg

Da jeg skiftet hespe så jeg ikke med en gang at det var litt forskjell i fargen, men jeg skiftet til en av hespene som var mer lik den første. Men siden jeg er sykt lat og nekter å rekke opp så ser jeg at det vises ganske godt med de rundene med lysere garn. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal gjøre noe med det eller ikke. Hva tror dere? Er det sånt man bare ser selv, eller bør jeg rekke opp? :) 

Kjempefint!!

Og siden du spør... rekk opp......

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, January 28, 2017 at 2:10 PM, Mari skrev:

I gang med Siri

file_medium2.jpg

Da jeg skiftet hespe så jeg ikke med en gang at det var litt forskjell i fargen, men jeg skiftet til en av hespene som var mer lik den første. Men siden jeg er sykt lat og nekter å rekke opp så ser jeg at det vises ganske godt med de rundene med lysere garn. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal gjøre noe med det eller ikke. Hva tror dere? Er det sånt man bare ser selv, eller bør jeg rekke opp? :) 

Jeg hater å rekke opp, så jeg hadde ikke gjort det ? Opprekking = skroting av prosjekt, med mindre det er snakk om tre runder eller mindre. Mister ALLTID masker og blir bare *******. Men hvis du er proff og orker å begynne på nytt, så ville jeg vurdert det. Jeg la ikke merke til det i det hele tatt, trodde det skulle være sånn :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari jeg hadde rekket opp. Hilsen "har strikket knapphullene tre ganger" og "klippet av vrangborden på det ene ermet og strikket nytt" og "misfornøyd med knappene så klippet de av for å sy dem på nytt" og "likte ikke halsen så nå har jeg sydd ny søm og plukket opp langs den for å strikke ny hals selv om jakka var 100% ferdig". :lol: 

@rosinbolle den var kjempefin! Veldig søt :) . 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Bestemte meg for å ikke rekke opp. Jeg er virkelig ikke sånn som dere, @Mirai og @AussieAllTheWay, med en gang jeg rekker opp er sjansen så stor for at hele prosjektet blir rukket opp av en potte sur Mari. Ikke min sterkeste side det der :teehe:

Om jeg må rekke opp mye er sjansen for at jeg kasserer hele prosjektet stort, så det skal litt til for at jeg rekker opp jeg også - da skal det være noe spesielt (og plages jeg mye med noe så havner det i UFO-posen, der ligger det jaggu mye forskjellig nå ...). Jeg hadde strikket videre og latet som det skulle være sånn. :P Jeg måtte kikke godt etter for å legge merke til det, og hadde du ikke skrevet at det var fargeforskjell så hadde jeg ikke tenkt over det overhodet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Betty skrev:

Om jeg må rekke opp mye er sjansen for at jeg kasserer hele prosjektet stort, så det skal litt til for at jeg rekker opp jeg også - da skal det være noe spesielt (og plages jeg mye med noe så havner det i UFO-posen, der ligger det jaggu mye forskjellig nå ...). Jeg hadde strikket videre og latet som det skulle være sånn. :P Jeg måtte kikke godt etter for å legge merke til det, og hadde du ikke skrevet at det var fargeforskjell så hadde jeg ikke tenkt over det overhodet. :)

Yay! Nå fikk jeg trua igjen! :heart:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...