Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

1 time siden, Kaja skrev:

Wow @Krutsi, jeg hadde nok klart å komme igjennom men det hadde tatt meg typ 10 år :P Fanakofte på pinne 2 tok nesten 2 år, og fanamønster er jo "huskbart": 

Gleder meg til å se resultatet :D Den var rålekker. 

Ja, drar jeg denne i havn så blir jeg imponert selv.. Har liksom 2 små barn og 2 hunder i tillegg.. 

 

Men begynt forsiktig, så har begynt på ene ermet :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mirai skrev:

@Krutsi øøh det der er ganske raskt i mitt hode, på fire dager med tynne pinner og mye mønster! Bra jobba :) . Hvilken størrelse strikker du?

Jeg synes ikke var noe kjempe raskt jeg :lol: synes dere får ferdig en kofte på null tid liksom :lol:  

heg strikker str L.. Den blir sikkert litt stor, men de kan jo fort bli litt mindre i størrelsen pga mønster og så har jeg ammepupper, og ullgensere skal jo ikke være helt slim..

jeg gidder ikke å strikke en full prøvelapp jeg shø.. Så strikker litt, måler og tar det litt på feelingen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig fått litt halsbånd-sy-glede :) Sydd 3 halsbånd i kveld. Ble for en gang skyld fornøyd med arbeidet mitt :P Gubben trodde nesten at jeg hadde blitt slått i hodet eller noe:whistle::lol: 

Ble litt dårlig bilder da. Ikke enkelt med dårlig lys og en hund som nekter å være i ro.

*Nå kan han endelig være med mannen på Pokemon jakt :lol: *

Jo, denne er foret med kunstlært

14322534_10157450173220597_2941353620180

*Casper er oppkalt etter Det vennlige spøkelse Casper, så syntes denne passer perfekt :D *

Denne er foret med softshell, og refleks

14333694_10157450173450597_3240005928945

Denne har jeg tenkt på i et år å lage, så veldig glad for at jeg fikk det til. 

Han skal gå med dette hver dag i hele oktober :) Også tenker jeg å sende inn noen kroner til brystkrefteforskningen :) 

Denne er foret med fleece og refleks

14322340_10157450173560597_2000033000503

Endret av Snoffe
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna må jeg si [emoji38]

image.jpeg

har dog ikke så mye tid til strikking da, men ja.. Ting tar tid [emoji38] 

Mål armen! Bruk den som prøvelapp. Så kan du se om du er helt på jordet i forhold til strikkefasthet. Jeg strikket akkurat en genser i small som ble ekstra small... Godt hun jeg strikker til er veldig liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mushi skrev:

Mål armen! Bruk den som prøvelapp. Så kan du se om du er helt på jordet i forhold til strikkefasthet. Jeg strikket akkurat en genser i small som ble ekstra small... Godt hun jeg strikker til er veldig liten!

Ahh ikke dumt! Det har jeg ikke tenkt på.. Jeg prøvde bare armen jeg og fant ut at den var ikke for liten :P men igjen, det er ikke der jeg er ekstra polstret :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kenzo skrev:

Dere som strikker bøvertunkofta med ruter, er den veldig stram over hele? Slik at man må treffe mer perfekt med str og ikke gamble på at den strekker seg litt hvis den evt blir litt liten?

Aner ikke :lol: jeg har helt feil strikkefasthet, så måtte opp fra s til L, virker kanskje som den blir en mellomting mellom s/m, men har jo ikke montert enda. Hjalp vel ikke så mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kenzo skrev:

Dere som strikker bøvertunkofta med ruter, er den veldig stram over hele? Slik at man må treffe mer perfekt med str og ikke gamble på at den strekker seg litt hvis den evt blir litt liten?

Den anbefales å strikke med 0,5 størrelse større pinner på rutene, nettopp fordi mange sliter med at det trekker seg sammen og blir litt stramt :) . Jeg gikk opp 0,5 og jeg tror jeg har akkurat strikkefastheten, kanskje minus en maske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mirai skrev:

Den anbefales å strikke med 0,5 størrelse større pinner på rutene, nettopp fordi mange sliter med at det trekker seg sammen og blir litt stramt :) . Jeg gikk opp 0,5 og jeg tror jeg har akkurat strikkefastheten, kanskje minus en maske. 

Jeg prøvde jo det, og måtte ned igjen, det ble enda styggere enn med 3 :P Vanskelig mønster å strikke jevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvild SF skrev:

Jeg har lyst til å strikke denne fra ravelry, men lurer på hva slags garn/hvor mye garn jeg trenger? Gjerne noe jeg kan kjøpe i butikk, siden jeg gjerne vil begynne så fort som mulig.

Aner ikke, men veldig fint! :D Du kan også dra til en garnbutikk og spørre, bare ta med oppskriften :) . 

Ferdig med all strikking på Bøvertun nå! :D Nå gjenstår:
- sy fast belegget på begge stolpene
- feste alle tråder
- kjøpe og sy på knapper
- rulle litt i lett fuktig håndkle helt til slutt
Dvs. burde fint rekke det før den skal gis bort 10. oktober :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mirai skrev:

Aner ikke, men veldig fint! :D Du kan også dra til en garnbutikk og spørre, bare ta med oppskriften :) . 

Ferdig med all strikking på Bøvertun nå! :D Nå gjenstår:
- sy fast belegget på begge stolpene
- feste alle tråder
- kjøpe og sy på knapper
- rulle litt i lett fuktig håndkle helt til slutt
Dvs. burde fint rekke det før den skal gis bort 10. oktober :) . 

Det var null stress å velge garn. Fikk god hjelp i butikken. Det vanskeligste var igrunn å finne farge :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til strikket babyteppe? En kollega skal ha julebaby og tenkte å strikke til henne. Jeg har strikket et i havskum mønster fra før så vurderer et til, men hadde jo vært morsomt å prøve noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Noen som har tips til strikket babyteppe? En kollega skal ha julebaby og tenkte å strikke til henne. Jeg har strikket et i havskum mønster fra før så vurderer et til, men hadde jo vært morsomt å prøve noe annet :) 

Hva med noe slikt? http://www.ravelry.com/patterns/library/teddy-bear-illusion-blanket-and-cushion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. september 2016 at 9:15 PM, Mirai skrev:

Ferdig med all strikking på Bøvertun nå! :D Nå gjenstår:
- sy fast belegget på begge stolpene
- feste alle tråder

- kjøpe og sy på knapper
- rulle litt i lett fuktig håndkle helt til slutt
Dvs. burde fint rekke det før den skal gis bort 10. oktober :) .

Ooops, vi skal visst dit 3. oktober :P . Men det går bra! Satser på å finne knapper i morgen, og sy dem på før helgen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri drevet noe særlig med håndarbeid, men fikk en idé her for kort tid siden. Jeg handlet 2 reproduserte malerier av en gateselger i Oslo for en stund siden. Jeg bare måtte ha dem, så 200kr stk var helt ok. Slik ser de ut:

ga3hGZe.jpg

 

For en stund siden var jeg på et galleri i Fredrikstad og så et maleri av en norsk maler, hvor han hadde malt hele lerretet i svart, men med et omriss av en fantasihund, og på innsiden av omrisset var et landskapsbilde - akkurat som en eier som ser dybden i hva en hund besitter. 

Jeg har tilgang på leire så min vri på dette, var å hente inspirasjon fra den maleren, men lage noe eget jeg kan henge opp på siden av de kjøpte maleriene jeg allerede har. Planen var/er å tegne en fantasihund på min egen måte, skjære det ut og lage en flate av leire som er identisk med målene på et lerret(30x30cm) Så skal jeg male noen mønstre i farger som betyr noe for meg. Jeg legger ut bilder og forklarer videre:

eIUNMRM.jpg

Ferdig tegning.

ys2luwk.jpg

 

Skåret ut riktig dimensjoner på leiren, og også skåret ut omrisset av hunden. De har identiske lerreter på Clas Ohlson som de maleriene jeg har på veggen idag, så etter brenning, maling av glasur, ny brenning, blir det å male på lerretet og feste keramikk og lerret sammen. Litt usikker på valg av lim enda, men det ordner seg nok. Jeg skal også lage en av en fantasikatt, men jeg ønsker å se sluttresultatet av første prosjekt før jeg går videre. Spent :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...