Gå til innhold
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk for svar! Jeg er ute etter en aktiv hund, og vil bruke den til både lydighet og gjerne agility hvis den trives med det. Ellers så tenker jeg en langtur på 2 timer i ukedagene er noe som blir null problem for min del (+lufte/tisseturer ellers). Gjerne lengre skogsturer ol. i helgene. Har lyst til å få en hund man kan trene opp til å lære alle mulige triks og en hund jeg generelt kan bruke mye tid å jobbe med. Synes mental trening virker veldig gøy og er virkelig noe jeg synes virker kult å bruke tiden min på.  Pelsstell er sånn sett ikke noe jeg har krav om, hundene jeg vil ha røyter og null problem for meg. Bare å bruke støvsugeren flittig
    • Litt lettere å anbefale noe om du forteller litt hva du kan tilby en hund Hvor mye tur i det daglige? Mental trening? Hva tenker du om pelsstell? Rasene du nevner er vel stort sett ganske aktive. Ikke noe problem det om det er det du er på jakt etter. Border collie f.eks krever nok at den får brukt seg, enten via gjetning, lydighet eller på andre måter hvor den må bruke hodet litt.  Har inntrykk av at finsk lapphund har en del lyd i seg, men virker ellers som fine hunder. Med på det meste og lette å trene (de jeg kjenner til hvertfall).  På Staff ville jeg vært obs på samkjønnsagressjon. Tror nok ikke de er de mest lettlærte heller, uten at jeg kjenner så godt til rasen.    Retrieverrasene er vel generelt aktive og liker å være med på ting. Krever gjerne endel de første to årene, men synes de virker som enkle og greie hunder når de blir voksne. 
    • Hei!  Jeg og kjæresten er i fasen der vi vurderer å skaffe oss hund. Han har ingen tidligere erfaring med hund, men jeg hadde en border collie da jeg var liten. I tillegg til det har jeg alltid hatt en brennende interesse for hunder og lest alt jeg har kommet over av hundebøker om trening ol, prøver alltid å få med meg utstilling/agility hvis det er i område og passer ofte på andres hunder. Nå som jeg ser etter ny hund ser jeg etter en hund som kan være med meg over alt og fylle hverdagen min med morsomme aktiviteter.  Krav: Kan gå løs Lite lyd Lett å trene Gjerne kunne bli brukt til lydighet og agility Er med på det meste av tur og trening  I tillegg har jeg sett på litt raser jeg vurderer selv, hadde vært supert hvis andre kunne komme med innspill. 😁 Jaktgolden, toller, aussie, bc, finsk lapphund, staff
    • Tusen takk, han er virkelig herlig 🥰 Jeg har blitt helt frelst siden han kom i hus, vurderer sterkt nå en langbein nr 2 etter hvert... Reisingen går helt fint, bortsett fra at det er forferdelig dyrt! Siden vi skal til Tromsø er vi nødt til å mellomlande i Oslo, noe som vil si at jeg må bestille to sett med billetter til meg og han da Norwegian ikke lar oss fly gjennomgående fra utland med hund.... Mellom Oslo og Budapest har vi alltid selskap av flere vet.studenter som fly med hund så det er jo hyggelig, selv om det er litt surt når de fleste er hjemme når vi kommer fram til Oslo mens vi bare er halvveis   Selve hunden er en drøm å fly med heldigvis, trygg og fin i buret sitt og tåler det helt fint. En del ganger virker det nesten som om han våknet først når jeg kommer og henter han, så det er godt å se at han er rolig og har det tilsynelatende bra inni der ❤️ Han er også en sånn som frivillig oppsøker buret sitt hvis det står framme og liker å legge seg inni der så jeg føler meg ganske trygg på at det går fint for han å være med å fly, selv om jeg selvsagt unngår det så mye som mulig. Jeg får han jo ut i Oslo ettersom vi ikke flyr gjennomgående, så da må jeg hente ut alt, gjennom tollen med hunden og så sjekke inn alt på nytt igjen. Men da pleier vi å ha et par timer så han får gått ut og tisset før vi slapper av på Gardermoen sammen før vi skal videre. Budapest er virkelig en super by for oss som liker hunder ja! Deilig at de er så akseptert og blir sett på så positivt, selv om det er litt trist at det føles såpass banebrytende for en nordmann 😓
    • Hei Jeg skal vaksinere og idmerke ett valpekull neste uke før de blir levert til sine nye hjem. Hva betaler dere pr valp for dette hos deres vet? 😊 Hva har totalkostnadene blitt ved dette? På den lokale vet'en hørtes det ut som idmerking + reg i dyreid kom på 300, - pr stk, og vaksinering ca 200,- pr stk + honoraret som muligens vil komme på ca 750,- +/-. Høres dette ut som en grei pris? Mitt første valpekull skjønner dere så er ikke helt inne på priser og sånt akkurat der. 
  • Nylig opprettede emner