Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan bikkjer få fårikålkjøtt?


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

irriterer meg at frysedisken på rimi har vært tom i flere dager nå, annonsert fårikålkjøtt til 29 kr kg går visst fort... (for det er billig sant?)

Hvis det er de posene fra Gilde så koster de det samme hos kiwi hvertfall! Vi har massevis hos oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått kan de sikkert få det, har aldri tenkt på det.

MEN en erfaring fra fjorårets fårikålsesong - da bikkja var innom matsøpla en ettermiddag og spiste en ukjent mengde fårikål (kokt, med kål og det hele), så gikk det ikke så greit med magen. Diare og elendighet i 2-3 dager etterpå. Vi styrer i alle fall unna det heretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått kan de sikkert få det, har aldri tenkt på det.

MEN en erfaring fra fjorårets fårikålsesong - da bikkja var innom matsøpla en ettermiddag og spiste en ukjent mengde fårikål (kokt, med kål og det hele), så gikk det ikke så greit med magen. Diare og elendighet i 2-3 dager etterpå. Vi styrer i alle fall unna det heretter :)

kombinasjonen kokte ben, kokt fett og kål var nok årsaken til elendigheta, ikke fårekjøttet i seg selv ;)
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å gi det :) Aïda elsker det. Men jeg må ihvertfall styre unna de minste bitene, for Aïda er så glupsk.

Rått kan de sikkert få det, har aldri tenkt på det.

MEN en erfaring fra fjorårets fårikålsesong - da bikkja var innom matsøpla en ettermiddag og spiste en ukjent mengde fårikål (kokt, med kål og det hele), så gikk det ikke så greit med magen. Diare og elendighet i 2-3 dager etterpå. Vi styrer i alle fall unna det heretter :)

Det var nok ikke bare kjøttet sin skyld, som tulip skrev. Kål er jo en killer! Aïda har aldri blitt dårlig av rått fårikålkjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pose på Kiwi for 29 kr...

men dere...hvordan posjonerer dere fårikål kjøttet? det er jo mye bein.

Gir du stykker med mye ben er det jo bare å gi kjøtt/innmat uten ben neste dag f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pose på Kiwi for 29 kr...

men dere...hvordan posjonerer dere fårikål kjøttet? det er jo mye bein.

Jeg veier mat når jeg forer. Hiver i noen biter med kjøttbein, for eksempel fårikålkjøtt, og fyller på med V&H til det blir så mye som hunden skal ha. Enkelte dager hiver jeg i litt ekstra innmat også, særlig hvis det har blitt mye kjøtt og bein og mindre V&H noen dager.

Gjør ingenting med fårikålkjøttet. Gir det slik som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårikålkjøtt var tydeligvis ikke noe artig gitt, hvertfall ikke fryst! Så da prøver jeg å tine en før han får en til :P

Hvis hunden din ikke er vant til å få rått kjøtt og bein, så kan det hende den trenger litt tid på å vende seg til det. Du får prøve litt forskjellig, både fryst og ting. Prøv for eksempel kyllingvinger og kyllingklubber også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...