Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenings-/lekekamerater i Follo?


Recommended Posts

Jeg har brukt å trene jevnlig på Antrozoologisenteret, men siden jeg har så forskjellige jobbetider gikk det litt ut, og jeg har heller ikke bil, så er avhengig av at det er lett å komme seg til/fra med tog :)

Jeg lurte på om noen her (ser det er mange som feks bor rundt Ås) kunne tenke seg å samles innimellom? Ingen fast dag (jeg jobber turnus), men en gang innimellom for litt sosial hygge og for å hjelpe hverandre? Jeg kunne godt tenke meg å trene Bris med litt mer forstyrrelser fra andre hunder, og vi trenger også å trene på feks tannvisning. Dette er jo ting som har vært en selvfølge da vi har trent på AZS, så ser nå hvor mye en egentlig stopper opp bare fordi man trenger litt hjelp av andre til sånne småting.

Kunne også tenkt meg at hundene kunne fått leke litt, for her i området har ikke Bris noen lekekamerater. Han er nå 5 mnd, så hadde vært kult om andre med valper på ca samme alder ville bli med :)

Er det noen som synes dette virker interessant? Ser for meg at vi kunne brukt helgene feks, og trent noen timer på en lørdag eller søndag. Vet ikke hvor det skulle vært, men et sted som er lett tilgjengelig for alle.

Håper noen vil være med oss :) Er så mye lettere å trene når man trener med andre. Vi trener forresten lydighet, men kunne godt også trent litt agility med Bris. Har gått ett agilitykurs med Isak, ellers ingen erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, må ikke være valp :D Jeg vet jeg trenger masse hjelp til forstyrrelser og hjelp til å trene inn ulike øvelser (som da feks tannvisning, og så kan man få tips og triks av hverandre, få noen til å se på og kommentere, og kanskje kommandere rundt om man vil trene på konkurransesituasjoner :) Vil også trene på litt fellesøvelser og gjerne ha noen å skravle hund og trening med :D Og så vil jo Bris leke med noen. Inni hodet seg jeg for meg å feks bruke lørdager, og det går vel fort en 2-4 timer alt etter hvor lenge en orker å holde på og hva en gjør. Jeg brukte å trene med ei før, og vi trente i flere timer (altså, vi hadde pauser, men halve dagen gikk med på å skravle, hjelpe hverandre, trene, gå tur osv), og jeg syntes det var så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Ås, og Geo og jeg trenger stadig vekk å trene lydighet med forstyrrelser. Jeg trener litt med Studenthunden, men kan gjerne trene litt mer med soniser også. :) Her på Ås har vi grusbane og gressbane som er veldig fine å trene på, bare ti minutters rusletur unna togstasjonen og rett ved bussholdeplass. På kveldstid er det gjerne treninger (fotball, rugby osv) der, men det pleier stort sett alltid å være ledig på en av banene, i alle fall.

Frislipp uten "mål og mening" er ikke helt vår greie, da blir vi heller med på turer hvor hundene evt kan løpe løs sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gjerne med hvis planen er å få til en fast greie :) Trenger veldig å trene med andre forstyrrelser tilstede, pluss at Melvin trenger noen faste lekekamerater/turvenner :) Melvin fyller snart 5 mnd han også, så han er jevngammel med valpen din, Frida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt :) Er det noen andre steder enn Ås vi kan trene som er lett å komme seg til med tog? :) Går jo an å bytte på litt :) Noen som kan fredag på dagen? Litt usikker på om jeg kan i helgen denne helga, prøver å få en ekstravakt serru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...