Jump to content
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Edit: ser derre masse merkelige symboler her? Istedenfor æøå? Skriver fra paden og ser ut som omnen ble litt rart her?

Jeg ser ingen rare tegn.

• Like 1

Guest Yellow

Har alltid bare tenkt ett barn selv, og regner med at det blir slik også, selvom det er vanskelig å planlegge langt frem i tid. :) Selv det min samboer tenker, selvom vi ikke har planlagt enda (er unge og kun vært sammen i 2 år).

Tenker ikke selv det er synd på noen som er enebarn (oppvokst slik selv), så lenge foreldrene er der for deg, og du har annen familie.

Men en veldig koselig tråd!

Red: Og ikke minst - Gratulerer til de som venter!

Jeg vil være med i babytråden! Jeg skal bli tante til ei jente i november :heart: Jeg gleder meg så utrolig mye! Jeg synes det er så stort, at jeg er spent på hvor mye større det kan bli å få en unge selv :icon_redface:

• Like 5

Jeg vil være med i babytråden! Jeg skal bli tante til ei jente i november :heart: Jeg gleder meg så utrolig mye! Jeg synes det er så stort, at jeg er spent på hvor mye større det kan bli å få en unge selv :icon_redface:

Skjønner hva du mener. Det beste som finnes er å reise til tantebarna som kommer springende og hiver seg i armene på oss, overlykkelige over at vi kommer på besøk. Det har slått meg mange ganger at "Går det an at det blir koseligere? Kan man bli enda mer glad i barna sine?" :wub:

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Litt kort innpå siden jeg er via mobilen og egentlig ikke har tid til dere :-P Jeg kan ikke se at jeg skreiv at man ikke klarte å følge opp flere barn , jeg bare satte spørsmål ved hvorfor ' alle ' vil ha det og hvor mye jobb det ville bli. Spesielt hvis et eller flere av barna krever mye voksenkontakt , slik min gjør. Det er store individ forskjell på barn. Ask ville overhodet ikke taklet et søsken på veldig lenge, og nei det har ingenting med at han er alenebarn å gjøre - de fleste førstefødte er alenebarn noen år. Og nei , han er ikke bortskjemt..

At enebarn er bortskjemte er og blir en myte. Faktisk blir de ofte mindre bortskjemte fordi det er lettere for foreldrene å følge opp grenser. Barn kan ikke få for mye oppmerksomhet og omsorg.

Å vente på tur etc lærer de helt fint i barnehagen.

I tillegg krangler et søskenpar med mindre enn 5 års forskjell i gjennomsnittet hvert 15 minutt i følge en undersøkelse Dagbladet eller vg publiserte for en stund siden.

Allikevel er det en etablert sannhet at barn MÅ ha søsken. Folk sier faktisk ' stakkars ' om Ask når jeg sier at jeg ikke har planer om flere.

Litt kort innpå siden jeg er via mobilen og egentlig ikke har tid til dere :-P Jeg kan ikke se at jeg skreiv at man ikke klarte å følge opp flere barn , jeg bare satte spørsmål ved hvorfor ' alle ' vil ha det og hvor mye jobb det ville bli. Spesielt hvis et eller flere av barna krever mye voksenkontakt , slik min gjør. Det er store individ forskjell på barn. Ask ville overhodet ikke taklet et søsken på veldig lenge, og nei det har ingenting med at han er alenebarn å gjøre - de fleste førstefødte er alenebarn noen år. Og nei , han er ikke bortskjemt..

At enebarn er bortskjemte er og blir en myte. Faktisk blir de ofte mindre bortskjemte fordi det er lettere for foreldrene å følge opp grenser. Barn kan ikke få for mye oppmerksomhet og omsorg.

Å vente på tur etc lærer de helt fint i barnehagen.

I tillegg krangler et søskenpar med mindre enn 5 års forskjell i gjennomsnittet hvert 15 minutt i følge en undersøkelse Dagbladet eller vg publiserte for en stund siden.

Allikevel er det en etablert sannhet at barn MÅ ha søsken. Folk sier faktisk ' stakkars ' om Ask når jeg sier at jeg ikke har planer om flere.

Må si meg enig med Loke, tror både min søster og meg hadde hatt god nytte av å være enebarn. Tror vi begge hadde behov for en god del mer oppfølging en det som var mulig for våre foreldre når de hadde 2. Skal også sies at jeg er supeglad i søs og ville ikke vært foruten henne! Hun var en viktig del i oppveksten min og jeg aner ikke hvor jeg hadde vært nå uten henne.

Dere, ass :lol: Jeg fikk barn nummer 2 fordi det blidde slik, jeg :angel: Tror jeg får bikkjer og unger på omtrent samme måte. Lite planlagt og gjennomtenkt, men i det øyeblikket det er virkelig, hører de bare til. Jeg tror aldri det har falt meg inn at det har vært tidkrevende eller slitsomt å ha barn. Det er jo de som er livet. Korps, loppemarkeder, dugnader, kunstløptrening, foreldremøter, fotballkamper, barneselskap, overnattingsgjester, sykdom, sykehus, bekymringer. Bevares, man blir jo sliten av mye rundt det å ha barn, men det er jo en god slitenhet, det er jo livet :D

Edit:Fikk jeg fram at jeg har to barn, fordi at da de meldte fra at de var i magen, var de mer enn velkomne. Jeg ville det fordi det beste i verden er babylykken og jeg ville så gjerne oppleve det igjen. Flaks for meg at jentene ser ut til å like hverandre, også :D Jeg er nok en superegoist som fikk barn for min egen del, uten å filosofere så mye over det. Hvor mange barn andre har, er da ikke noe jeg gidder å synse noe om, så lenge det er slik de vil ha det.

385334_10150886828790371_1772126948_n.jpg

392670_10150888046665371_448554245_n.jpg382632_10150888043945371_1210303250_n.jpg

Edit 3: Siden ingen stopper meg ....

297211_10150920106910371_1396426841_n.jpg

• Like 10

Jeg er en av fire søsken, og følgene det fikk var at mor var svært flink til å delegere oppgaver og si "Det klarer du sjøl" :P

Selv har jeg valgt å kun ha ett barn, og dette barnet viste seg også å ha litt spesielle behov, så da passet det faktisk bra sånn at han ble den eneste. Søskenene mine er gutter alle tre, og av de har èn valgt å få fire unger (med samme kona, ja). De to andre? Eldste har en unge, og mellomste har ingen. Så hos oss er det liksom full pakke eller ikke no :- )

Jeg trives med å kun ha et barn jeg :-) Jeg har en venninne som har tre barn, og alle er påmeldt den ene fritidsaktiviteten etter den andre fra de fyller tre år, og hun har "aldri" tid til noe annet enn å jobbe eller følge opp ungene. Men hun, i motsetning til meg, elsker å ha det sånn og å være travelt opptatt hele uka. Hun får hetta av en ledig dag på kalenderen, og jeg får hetta av opptatte dager :P

Det jeg ikke skjønner, er hvordan folk har tid til to-tre unger i skolealder, hvis/når alle sammen trenger hjelp til leksene?! Vi kan sitte her i opptil to timer (tre timer har skjedd) og geleide guttungen gjennom leksene. Og det er bare med èn unge... hvor mye tid bruker de som har flere unger, og ungene ikke frivillig gjør leksene sine uten at man følger med på de? Det er jo ikke gitt at man får en unge (eller tre) som snillt sitter der og pliktoppfyllende gjør leksene sine ordentlig.

Phuh - blir ikke mindre verpesjuk av pratet deres. Jeg ser for meg en eller to eller tre. Eller ingen. Tar ingenting for gitt. Men ønsker meg en sånn med en gang, så får vi se.

Jeg har en eldre bror. Husker jeg ønsket mange ganger i barndommen at jeg var enebarn av div. grunner. Men jeg er uendelig glad i han, og veldig glad den dag i dag, at jeg har han.

Har 3 søsken :) og de betyr virkelig alt for meg <3 har kranglet masse med søstra mi som er 2 år yngre enn meg, men etter at jeg flyttet ut ble all kraglingen gjemt bort i en krok og blitt der :) vi er beste venner og elsker hverandre :) Hun synes det er fantastisk å være tante for da slipper hun egne barn :P

Jeg vil nok ha en eller kanskje 2 til, det vet jeg ikke helt og tar det som det kommer :) men sånn som det er nå så er Liam verdens blideste og beste unge, ingen problemer der nei ( selvfølgelig gråter han og skriker som de fleste andre barn, og gjør meg sint eller lei en liten stund, men det varer aldri lenge).

Jeg er fryktelig lei av å stå opp kl 6 hver eneste morgen, men når jeg kommer bort til sengen og verdens største smil møter meg, da er det absolutt verdt det <3

579261_10150829197930941_1213175209_n.jpg

284825_10151157831925941_445638398_n.jpg

551259_10151173313305941_858727422_n.jpg

Elsker gutten min over alt på jord :D <3 og gleder meg til vi skal ha en til :)

418684_10151203053135941_1435382942_n.jpg

Jeg forstår og respekterer at andre bare vil ha 1 barn :) jeg spør aldri hvorfor andre ikke vil ha flere barn. Rett og slett fordi det er dems eget valg. :)

• Like 4

Fredag, 7. september 2012, kl 18.30: Står på knærne og holder pusten mens jeg plukker opp en perfekt formet softis-bæsj fra dusjen. Kjekt å ha bæsjeposer sier jeg bare.

Jepp. Det vakreste i verden. Come on now, til og med mammarollen er begge deler altså. Det er elsk og hat, jeg våger å si det. Så lenge man har humor så må det være lov.

• Like 6

Fredag, 7. september 2012, kl 18.30: Står på knærne og holder pusten mens jeg plukker opp en perfekt formet softis-bæsj fra dusjen. Kjekt å ha bæsjeposer sier jeg bare.

Jepp. Det vakreste i verden. Come on now, til og med mammarollen er begge deler altså. Det er elsk og hat, jeg våger å si det. Så lenge man har humor så må det være lov.

Jepp, DET er jeg enig i. Selv etter bare fem mnd. Men, som med hundehold, så er det kort mellom frustrasjon og gleder;)

Vel, jeg foretrekker dusjen kontra badekaret iallfall. Jeg har prøvd begge deler nemlig. Du får gi beskjeden videre til Soph og magemonsteret, Lill. :D

Guest Michellus

Blir helt verpesjuk av denne tråden jeg, så jeg tror jeg stikker :aww:

I'm not going anywhere

579261_10150829197930941_1213175209_n.jpg

Haha, noe av det søteste jeg har sett :D

Har egentlig aldri villet ha barn jeg. Helt til livet falt mer på plass og jeg møtte samboeren min. Han vil jeg gjerne ha barn med. Helst nå med en gang :whistle:

Jepp ! Jeg har ingen problemer med å si at ungen har blitt det aller viktigste i livet mitt , at jeg fortsatt blir mer og mer forelsket for hver dag , at jeg blir kvalmt stolt når folk skryter av han ( svever fortsatt etter at den nye pedagogiske lederen i barnehagen skrøyt modenheten og språkforståelsen hans opp i skyene i dag , selv om jeg etter noen år som barnehageansatt vet at om et år har nok alle de andre ha tatt han igjen hehe.. ) , klarer ikke se meg mett på han til tider etc etc...

Men herregud, som den ungen driver meg til vanvidd noen ganger .. i sted TISSET han oppi akvariet som sto på gulvet i mens vi ordnet i stand. Jada... herlig.

Men herregud, som den ungen driver meg til vanvidd noen ganger .. i sted TISSET han oppi akvariet som sto på gulvet i mens vi ordnet i stand. Jada... herlig.

Hihihiiii... Glad jeg foreløbig bare har jente. Å få til det er litt mer omstendelig for oss jenter...

Hihihiiii... Glad jeg foreløbig bare har jente. Å få til det er litt mer omstendelig for oss jenter...

Tror man får like mange overraskelser med jenter , bare kanskje ikke av den arten hehe.. Jeg klarer bare ikke å forutse hva den ungen synes er en helt logisk handling til

tider.

Jeg klarer bare ikke å forutse hva den ungen synes er en helt logisk handling til

tider.

Akkurat DET er vel ivertfall en utfordring uansett kjønn;)

• Like 1

Hvordan har dere det på barnerommet hvis de har eget rom? Noen tips? Som fine tapeter eller 'dette er lurt og dette er ikke lurt' type ting?

Guest Jonna

Hvordan har dere det på barnerommet hvis de har eget rom? Noen tips? Som fine tapeter eller 'dette er lurt og dette er ikke lurt' type ting?

:lol: første tanken min er bilder jeg har sett av mitt eget barnerom. Ganske tidlig likte jeg å tusje, kritte, fargelegger veggene. Så det var vist ikke så lurt at de var med lys tapet som var sånn uthevet mønster på som ikke helt var vaskbart eller tålte sterke vaskemiddler :lol:

:lol: første tanken min er bilder jeg har sett av mitt eget barnerom. Ganske tidlig likte jeg å tusje, kritte, fargelegger veggene. Så det var vist ikke så lurt at de var med lys tapet som var sånn uthevet mønster på som ikke helt var vaskbart eller tålte sterke vaskemiddler :lol:

Oi, det gjorde jeg og, men det hadde jeg klart å glemme. :o

VELDIG godt tips! :lol:

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Syns det er kult at hundene lærer av det vi sier, selv om de nødvendigvis ikke forstår selve ordene. Når jeg sier: Forsiktig! til minien, fryser han helt, og beveger seg i slow motion etterpå. Jeg må ha sagt det mange ganger når han nesten har fått problemer;)
    • Minien her, en godt voksen hanhund, er flink til å si fra når han må ut. Men det betyr at jeg må ta han på alvor. Han må oftest ut ca 2 timer etter morgenturen, samme skjer om ettermiddagen, en time halvannen etter lang tur, må han ut igjen. Midt på dagen kan han lett holde seg i 5 timer, om natten gjerne i 12. Men i begynnelsen måtte han ofte sjekke ut om han kunne komme seg ut når han trengte, Nå er han trygg på det, så når han vil ut  setter han seg oftest ved beina mine og glor... og glor... Tenker at det er med hunder som med mennesker; vi går ikke på do etter klokken, men når vi må (helt uavhengig av om tiden er der)
    • Edith fikk nærbesøk av Elgå-ulven som var over hele gården: – Ikke redd, bare mektig forbannet
      ROVDYR
      MÅ TAS UT: Blir ikke Elgå-ulven tatt raskt ut vil den komme tilbake, frykter Edith Øvergård.
      NÆRKONTAKT: Småbruket er fullt av spor etter ulven; de nærmeste helt inn til huset til Edith Øvergård i Flendalen i Trysil.
      SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård.
      SPOR: Dype fæler etter ulven på småbruket Øvergårs i Flendalen.
      – Jeg er ikke redd ulven; jeg er bare mektig forbannet, sier Edith Øvergård fra Flendalen i Trysil. Natt til tirsdag fikk hun nærbesøk av den genetisk viktige Elgå-ulven på småbruket. Ulven har gjort flere forsøk på å komme seg inn til sauene. Den har tatt fuglemat, vært ved hundegården og lusket tett inn til huset. – Ingen skal få meg til å tro at dette er en vill ulv. Atferden tyder på at den er vant med mennesker. Denne ulven bør felles så raskt som mulig, sier Øvergård. Hun viser oss rundt på småbruket Øvergård, vel to mil nord for Innbygda, sent tirsdag ettermiddag før snøbygene dekker til ulvesporene. – Jeg har hatt besøk av viltnemnda i Trysil. Her ble det slått fast at jeg har hatt nattlig besøk av en ulv, sier Edith Øvergård. SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård. Foto: Rune Hagen Tips om ulven
      Allerede tirsdag morgen fikk Østlendingen tips om at Elgå-ulven som ble bedøvd og fraktet til Kongsvinger for snart en måned siden, var på veg inn i Engerdal igjen. Ledelsen i Miljødirektoratet som har det øverste ansvaret for ulvens skjebne, ville verken bekrefte eller benekte våre opplysninger. Tirsdag ettermiddag fikk vi kontakt med Edith Øvergård som bekreftet at hun hadde hatt besøk av en ulv som hadde gått på kryss og tvers over hele småbruket; rundt huset, rundt småfehallen, fjøset og låven og helt inn til husveggen. SNO-kontakt Bjørnar Johnsen i Engerdal bekreftet tirsdag at det høyst trolig er Elgå-ulven som har vært på besøk ut fra GPS-opplysninger om hvor ulven oppholdt seg natt til tirsdag. En rekke ulvefæler
      Edith Øvergård merket en rekke ulvefæler da hun ved 10-tiden gikk ut for å mate de tre sauene hun fortsatt beholder for å holde graset nede. Det gikk fort opp for henne at sporene måtte være fra en ulv. Hun ble mer og mer overrasket da hun fulgte sporene og så hvor nærgående ulven har vært. De nærmeste sporene er knapt en meter fra inngangen. I tillegg har ulven flere ganger prøvd å ta seg inn i småfehallen – uten å lykkes. Den har også vært på taket på hallen for å komme inn til sauene. – Dessverre har jeg ikke hørt noen lyder fra sauene på natta. Men de var oppskakede og redde da jeg kom. Det tok tid før de klarte å roe seg ned. Øvergård har tidligere hatt besøk av ulv, men den kom aldri inn på selve gården. Den fulgte gjerdet på utsiden. Hun understreker at hun ikke er redd en enslig ulv, men kommer flere vil hun føle frykt. Nå gnistrer øynene; hun er opprørt og forbannet, til tross for at Trysil er en del av den vedtatte ulvesonen. Ingen tiltro til Elvestuen
      – Jeg har ingen tiltro til Elvestuen og dagens ulvepolitikk. Ekstra ille blir det når dette blir omtalt som en genetisk viktig ulv som skal ha utvandret fra Finland eller Russland. Dette er ingen vill ulv, da kan den ikke oppføre seg på den måten den har gjort på bruket mitt. I mitt hode virker det som den har vært utsatt av mennesker. Ingen vill og sky ulv oppfører seg slik, sier Edit Øvergård. Nå håper hun at det blir tatt affære når ulven synes å ha retning mot Engerdal og Elgå igjen. – Mitt klare ønske er at myndighetene feller ulven før den gjør skade i tamreinflokken. Det er meningsløst at samfunnet skal bruke så mye penger på en ulv, sier Edith Øvergård. Sto over radiobingoen
      Hun hadde gledet seg til en ny kveld med radiobingo tirsdag, men tiden forsvant mens hun viste oss rundt på småbruket. – Det viktigste er at politikerne og myndighetene nå får øynene opp for at denne ulven felles og at den ikke gjør skade. Blir det ikke felt, kommer den tilbake, sier hun.
    • Vi er veldig fornøyd med Xdog vesten, og bruker den jevnt. Håper det vil synes på neste måling:) Var deilig å være ute idag, helt til det begynte å regne...brrr. Utrolig nok var det lite som var ødelagt eller blåst ned etter en heller stormfull aften. Det var nesten så jeg begynte å lure på om jeg fikk besøk av The julekalender:) Prima har tatt julevasken, det var lite digg...jeg skal lage pepperkaker.
  • Nylig opprettede emner