Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

OMG! Tenkte "åh, nå vil jeg lese litt i barnetråden, det er så koselig", kom inn, og den lille antydningen jeg hadde til kribling i eggstokkene har definitivt stoppet :lol:

Romantikken har sin bakside :lol::lol::lol: med mark i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Eggstokkribling ble ikke stanset her, utrolig nok :lol:

Skal nevnes at jeg egentlig ikke har lyst på barn sånn uansett, har bare små glimt hvor jeg er så stolt over tantebarna at jeg nesten får lyst på selv :P Foreløpig trives jeg fint som tante til verdens beste nieser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg på Flesland helt mutters alene... Skal/må bare en kjapp tur til Tigerstaden i et møte og er hjemme igjen til klokken 18, men dette her er jo bare helt rart. Fineste Tuva er med Pappa i dag, for første gang i mange timer alene. Det føles veldig riktig, men gurimalla så feil alikevel.. Lille veslejenta og Pappa er klar for og trenger litt alenetid for å finne egne eventyr, men Mamma synes det er veldig veldig tomt og ensomt uten bråkebøtta si.. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har laget egen sviskemos; hvor mye og ofte gir dere det? Får ungen vannet som sviskene er kokt i også? Jeg var på butikken i ens ærend, men glemte det. Men jeg har jo plommer, det burde være likebra eller? Kan jeg gi det i nettet sånn at hun får spist litt? eller kan jeg koke og mose plummene?

Jeg lager most av svivskene og litt av vannet (til det får ok konsistens rett og slett). Koker de til de er møre. Så har jeg det i isbitbrett og fryser det, så får hun en isbitterning hver dag. Den får hun enten frossen i nettet eller tint (tar ikke så lange tiden). Om det går an å koke og mose plummene aner jeg ikke, men Tuva har fått endel plomme i nettet sitt i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag til nå.. I morgen er/skulle keg vært i uke 10 i forhold til når første dag i siste mens var, så hadde jo bestilt ul, utvendig vel og merke, for å bli beroliget eller finne ut om det var levende inni der.. Etter laaang venting kom jeg inn, og første hun sier er at det er litt tidlig for ul men hun skulle prøve.. Så etter maaaaange minutter konstanterer hun at hun ikke klarer å fine hjerteslag, men foster som ser ut som 6-7 uker, så da konstanterer hun at det er 50/50 for om det er over eller at jeg er tidligere på vei.. Snille damen får sniki meg inn til GU for en mer sikker sjekk.. Så nok 1 time venting og nervene mine rr utslitt alt. Snille mannen sjekket meg, og kan egentlig ganske fort konstantere at han finner hjettelyd, men igjen 6-7 uker og ikke 9-10.. Han prøver å betrygge meg om at det er normalt å bli satt tilbake, men tar blodprøve og bestiller ny time neste onsdag for å se... Så da føler jeg at je cer like langt og prøver å fortsette å ikke tenke på det her før om en uke igjen, da endelig dom er litt mer klar... Seriøst, graviditet er super stressende og drit skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag til nå.. I morgen er/skulle keg vært i uke 10 i forhold til når første dag i siste mens var, så hadde jo bestilt ul, utvendig vel og merke, for å bli beroliget eller finne ut om det var levende inni der.. Etter laaang venting kom jeg inn, og første hun sier er at det er litt tidlig for ul men hun skulle prøve.. Så etter maaaaange minutter konstanterer hun at hun ikke klarer å fine hjerteslag, men foster som ser ut som 6-7 uker, så da konstanterer hun at det er 50/50 for om det er over eller at jeg er tidligere på vei.. Snille damen får sniki meg inn til GU for en mer sikker sjekk.. Så nok 1 time venting og nervene mine rr utslitt alt. Snille mannen sjekket meg, og kan egentlig ganske fort konstantere at han finner hjettelyd, men igjen 6-7 uker og ikke 9-10.. Han prøver å betrygge meg om at det er normalt å bli satt tilbake, men tar blodprøve og bestiller ny time neste onsdag for å se... Så da føler jeg at je cer like langt og prøver å fortsette å ikke tenke på det her før om en uke igjen, da endelig dom er litt mer klar... Seriøst, graviditet er super stressende og drit skummelt!

Det går nok fint! Det der er helt normalt skal jeg si deg *klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag til nå.. I morgen er/skulle keg vært i uke 10 i forhold til når første dag i siste mens var, så hadde jo bestilt ul, utvendig vel og merke, for å bli beroliget eller finne ut om det var levende inni der.. Etter laaang venting kom jeg inn, og første hun sier er at det er litt tidlig for ul men hun skulle prøve.. Så etter maaaaange minutter konstanterer hun at hun ikke klarer å fine hjerteslag, men foster som ser ut som 6-7 uker, så da konstanterer hun at det er 50/50 for om det er over eller at jeg er tidligere på vei.. Snille damen får sniki meg inn til GU for en mer sikker sjekk.. Så nok 1 time venting og nervene mine rr utslitt alt. Snille mannen sjekket meg, og kan egentlig ganske fort konstantere at han finner hjettelyd, men igjen 6-7 uker og ikke 9-10.. Han prøver å betrygge meg om at det er normalt å bli satt tilbake, men tar blodprøve og bestiller ny time neste onsdag for å se... Så da føler jeg at je cer like langt og prøver å fortsette å ikke tenke på det her før om en uke igjen, da endelig dom er litt mer klar... Seriøst, graviditet er super stressende og drit skummelt!

Han fant jo hjertelyd? det er jo positivt:) Om ikke annet kan du trøste deg med at det er veldig vanlig å føle sånn, jeg gjorde det selv. Jeg er en skikkelig kontrollfreak, men skjønte etterhvert at er den EN ting i livet jeg virkelig ikke kunne kontrollere, så var det graviditeten og hva som skjedde inne kroppen min i den perioden. Så lenge jeg forøverig hadde lagt ting til rette. Så da måtte jeg bare tvinge meg selv til å puste ut, la kroppen jobbe med saken, og krysse fingerne. Og du fikk jo ny time, og de hjelper deg og følger deg opp:) Etterhvert roer man seg. Selv jeg som lå å kasta opp i 7 mnd. roet meg etterhvert og greide å glede meg over ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy krilo :hug:

Ble satt tilbake 2 uker jeg, vi trodde jeg var 8 uker på vei. Men fikk innvendig ul på sykehuset da jeg ble lagt inn pga dehydrering. Der rota damen masse, fant kun en.cyste og ikke noe annet lenge. Rett før hun skulle ringe overlege for hjelp så fant hun en liten pulserende bønne på 6 uker. Men fy så skummelt mens det stod på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nesten det var lettere når jeg var 100% sikker på at det ikke var liv før GU'en merker jeg... Nå er det bare masse tenk om atte tanker..

Han prøvde å vise meg hjerte som slo, så bare no grums som var litt ujevnt.. Godt det ikke er jeg som jobber med det :P

Takk for klemmer dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på tlf så får ikke sitert alle, men Marianne, kjenner meg igjen i det du skriver altså. Jeg vil kontrolere dette, men vet at jeg ikke kan gjøre noe, og at det er helt normalt at man opplever både SA og MA.. Går det galt nå får jeg ihvertfall tette kontroller og oppfølging ved sykehuset i det minste neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjære vene, sånn skal det ikke være, Krilo. :( Jeg skjønner så godt at du er redd og opprørt nå altså.

Nå blir det gode nyheter på onsdag akkurat slik som Raksha, men kan se for meg tiden vil gå sakte. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på tlf så får ikke sitert alle, men Marianne, kjenner meg igjen i det du skriver altså. Jeg vil kontrolere dette, men vet at jeg ikke kan gjøre noe, og at det er helt normalt at man opplever både SA og MA.. Går det galt nå får jeg ihvertfall tette kontroller og oppfølging ved sykehuset i det minste neste gang :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dag til nå.. I morgen er/skulle keg vært i uke 10 i forhold til når første dag i siste mens var, så hadde jo bestilt ul, utvendig vel og merke, for å bli beroliget eller finne ut om det var levende inni der.. Etter laaang venting kom jeg inn, og første hun sier er at det er litt tidlig for ul men hun skulle prøve.. Så etter maaaaange minutter konstanterer hun at hun ikke klarer å fine hjerteslag, men foster som ser ut som 6-7 uker, så da konstanterer hun at det er 50/50 for om det er over eller at jeg er tidligere på vei.. Snille damen får sniki meg inn til GU for en mer sikker sjekk.. Så nok 1 time venting og nervene mine rr utslitt alt. Snille mannen sjekket meg, og kan egentlig ganske fort konstantere at han finner hjettelyd, men igjen 6-7 uker og ikke 9-10.. Han prøver å betrygge meg om at det er normalt å bli satt tilbake, men tar blodprøve og bestiller ny time neste onsdag for å se... Så da føler jeg at je cer like langt og prøver å fortsette å ikke tenke på det her før om en uke igjen, da endelig dom er litt mer klar... Seriøst, graviditet er super stressende og drit skummelt!

Utrolig kjedelig når man er kortere på vei enn man forventer! De fant jo hjertelyd, så hva er det de er urolige for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi hjemme fra jobb og barnehagen. Mye gråt og mas om smerter i natt. Ringte jobb 06 og etter det har han vært fin ! Wtf? Voksesmerter??

Uff, jeg hadde masse voksesmerter som liten. Det er vondt det! Hva er egentlig voksesmerter?

Herregud for en dag til nå.. I morgen er/skulle keg vært i uke 10 i forhold til når første dag i siste mens var, så hadde jo bestilt ul, utvendig vel og merke, for å bli beroliget eller finne ut om det var levende inni der.. Etter laaang venting kom jeg inn, og første hun sier er at det er litt tidlig for ul men hun skulle prøve.. Så etter maaaaange minutter konstanterer hun at hun ikke klarer å fine hjerteslag, men foster som ser ut som 6-7 uker, så da konstanterer hun at det er 50/50 for om det er over eller at jeg er tidligere på vei.. Snille damen får sniki meg inn til GU for en mer sikker sjekk.. Så nok 1 time venting og nervene mine rr utslitt alt. Snille mannen sjekket meg, og kan egentlig ganske fort konstantere at han finner hjettelyd, men igjen 6-7 uker og ikke 9-10.. Han prøver å betrygge meg om at det er normalt å bli satt tilbake, men tar blodprøve og bestiller ny time neste onsdag for å se... Så da føler jeg at je cer like langt og prøver å fortsette å ikke tenke på det her før om en uke igjen, da endelig dom er litt mer klar... Seriøst, graviditet er super stressende og drit skummelt!

:console: Skjønner at dette må være utrolig skummelt!! Men heldigvis fant de hjertelyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig når man er kortere på vei enn man forventer! De fant jo hjertelyd, så hva er det de er urolige for?

Enkelt og greit at noe ikke stemmer med tanke på når siste mens var og stabile sykluser. Og at jeg har mistet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy krilo :hug:

Ble satt tilbake 2 uker jeg, vi trodde jeg var 8 uker på vei. Men fikk innvendig ul på sykehuset da jeg ble lagt inn pga dehydrering. Der rota damen masse, fant kun en.cyste og ikke noe annet lenge. Rett før hun skulle ringe overlege for hjelp så fant hun en liten pulserende bønne på 6 uker. Men fy så skummelt mens det stod på...

Fen følelsen er ikke god når du lihger der og minuttene kjennes ut som en evighet.. Ble du satt frem igjen senere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit at noe ikke stemmer med tanke på når siste mens var og stabile sykluser. Og at jeg har mistet før.

Håper du kommer til en lege med godt ultralyd apparat og man ser jo bedre med innvendig ul :) Bare noen få mm feil i målingen utgjør ganske store forskjeller i beregning av alder.

Jeg var også på tidlig ultralyd. Der målte de at jeg var 6 uker, men ble satt tilbake en og en halv uke da jeg var i uke 18.

Edit: :console: vet det er fryktelig å vente når man er så usikker. Jeg ble helt vrak helt til jeg kjente daglige spark. Vurderte å kjøpe angel sound for å høre hjertelyden selv hjemme, men var for kvalm og det ble for mye tiltak for meg å skaffe det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit at noe ikke stemmer med tanke på når siste mens var og stabile sykluser. Og at jeg har mistet før.

Jeg skjønner at du er redd, men det går helt sikkert bra. Jeg ble satt 10 dager frem, noe som viser at man ikke alltid kan stole på menssyklusen. Hjertelyd er jo kjempebra! Spesielt hvis du faktisk er 6-7 uker på vei, da er det jo nesten umulig å finne den .

Jeg har aldri hatt voksesmerter som jeg kan huske, men det gjør visst veldig vondt om natta iflg legen. Regner med det betyr en ekstrem vokseperiode eller noe? Han bruker jo parkdressen i strls 2 år uten problemer , så jeg tror ikke han er så høy for alderen. Tror jeg må måle han.

Edit: 96 cm, det er helt normalt det. Han er bare så mye lavere enn barna i barnehagen og de andre han omgåes med at han virker lav for alderen. Men han er jo yngre. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer til en lege med godt ultralyd apparat og man ser jo bedre med innvendig ul :) Bare noen få mm feil i målingen utgjør ganske store forskjeller i beregning av alder.

Jeg var også på tidlig ultralyd. Der målte de at jeg var 6 uker, men ble satt tilbake en og en halv uke da jeg var i uke 18.

Edit: :console: vet det er fryktelig å vente når man er så usikker. Jeg ble helt vrak helt til jeg kjente daglige spark. Vurderte å kjøpe angel sound for å høre hjertelyden selv hjemme, men var for kvalm og det ble for mye tiltak for meg å skaffe det :P

Var innvendig det var nå da, etter en utvendig hvor de ikke så noe hjerte som slo. Helt nytt senter så de har helt nye apparater. Men han betrygget meg om at dette var veldig normalt. Men alikevel er det ikke noe moro akkurat nå. Tittet på ul bildene jeg fikk fra deb utvendige, ser svært lite der gitt, men ser ut som de har merket der de så noe, og stemmer det er det der han fant hjerte, helt kant i kant med det jeg nå har lært at er livmora :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...