Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Åå tusen takk :heart: Jeg er veldig enig, lille fine gutten min :ahappy: (Nei, han får ikke lov til å flytte hjemmefra før han er rundt 40 tror jeg..)

Må bare slå meg med hopen, Jaran er nydelig! Som eneste hane i 2013-kurven må han få litt ekstra oppmerksomhet :)

Ååh er så kos å lese at det går så bra med ElZorro og lille tuva! Og alle andre. :D

*sende masse fødestøv til charleen* Gleder meg masse til å se bilder av nurket ditt!

Jeg er overbevist, jeg tror ikke det er tilfeldig lengre, osteopaten har fått seg ny fan!

Tuva sovner spontant i vogna før jeg rekker karre meg og bikkja ut døra (det er snakk om 2 min fra jeg legger henne ned til vi er ready to go). Jeg er klar over at dette har mye med alderen og gjøre også altså, men jeg tviler på at det er tilfeldig at det kommer rett etter osteopatbesøket. Hun ligger å tar seg en laaang god (1,5 time! :huh: ) lur der as we speak, jeg og bikkja gadd ikke gå lenger i regnværet, Tuva vil fortsatt være ute og sove :ahappy:

Tuva holder hodet selv! Litt vinglete enda, og vi sikrer bak, men hun holder det utrolig masse bedre enn bare for noen dager siden! :) OG, i går, når hun og mannen lekte seg i babygymmen, knakk hun koden på hvordan holde hodet selv på magen! Før har hun enten hylskreket, eller bare ligget apatisk uten å røre seg hver gang vi har lagt henne på magen (helt normalt i følge helsesøster, vi måtte bare motivere henne.... Fanden hakke ta jeg har så dårlig samvittighet! Jenta hadde vondt i nakken for søren.... :cry: ). Hun lå dog bedre på magen oppe på magen vår, så treningen foregikk der :)

Jeg tror ikke alt dette her er tilfeldig, fine fine jenta er så utrolig masse roligere (fremdeles kruttønne, :lol: , men er mye mer fornøyd).

Det burde vært obligatorisk å sende smånurk, som får litt juling på vei ut, til fysio/osteopat etc.!

Edit: Soelvd! Vi holder jo til på Østlandet, nærmere bestemt sør i Østerdalen, hvor holder resten til? Det hadde jo vært supert om det hadde vært mulig å treffes!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok så kommer det en periode da det føles helt greit at de flytter ut. Store tenåringer opptar hele sofaen, stjeler fjernkontrollen og har stinkende strømper! :lol:

Godt poeng :lol:

Vi er også med :) ! Kan kjøre inn til Oslo og sånt. Men veldig gjerne sånn at jeg rekker å kjøre hjem og hente Sophia fra barnehagen om det blir i ukedagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva holder hodet selv! Litt vinglete enda, og vi sikrer bak, men hun holder det utrolig masse bedre enn bare for noen dager siden! :) OG, i går, når hun og mannen lekte seg i babygymmen, knakk hun koden på hvordan holde hodet selv på magen! Før har hun enten hylskreket, eller bare ligget apatisk uten å røre seg hver gang vi har lagt henne på magen (helt normalt i følge helsesøster, vi måtte bare motivere henne.... Fanden hakke ta jeg har så dårlig samvittighet! Jenta hadde vondt i nakken for søren.... :cry: ). Hun lå dog bedre på magen oppe på magen vår, så treningen foregikk der :)

:cry::hug:

Godt poeng :lol:

Vi er også med :) ! Kan kjøre inn til Oslo og sånt. Men veldig gjerne sånn at jeg rekker å kjøre hjem og hente Sophia fra barnehagen om det blir i ukedagene :P

Gjerne ikke for sent her heller! :)

Spiser middag senest kl 16 og begynner leggerutinene kl 18. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også på barseltreff!

Har jo ikke oppdatert her på votter og vintre, en jeg driver og sniker i buskene asså ;) syns det er utrolig gøy at vi har en tråd som dette, og det er så koselig å høre hvordan det går med alle sammen. Og så er det jo så gøy å høre om og se bilder av de eldre barna også. Det ser ut som dere har det veldig gøy med de, og jeg gleder meg til den tiden jeg også :) Og så støtter jeg Mari i at det er da forferdelig mange vakre barn her, stakkars resten av verden som sitter igjen med alt rabbelet :sleep:

Lille klumpen nærmer seg nå 11 uker, og veier 7 kg, så han er ikke noen liten gutt akkurat ;) Føler også at de siste to ukene har ting virkelig løsna for oss. Skal innrømme at det var tøft i starten, etter mannen dro tilbake på jobb, men nå har vi liksom funnet hverandre, og vi koser oss skikkelig sammen :) deiligste er å bare bli liggende i senga på morran og kose seg et par timer før man står opp. han er stort sett veldig grei å ha med å gjøre, og smiler og ler og babler i ett sett. Han har plutselig blitt veldig klar over verden der ute også, og skal helst bare se og se og se hele tiden. Og uroen over vugga er det morsomste i verden. Kan putte han der litt mens jeg er på do, og så ligger han der og skravler med dyra :D

Eneste kjipe for tiden er at melka sakte men sikkert forsvinner. Jeg drikker ammete og pumper, men nå har jeg prøvd lenge uten bedring og begynner å bli ordentlig lei av alt styret med det, så om det ikke bedrer seg snart så gir jeg opp å forsøke å få opp produksjonen igjen, og så får han få det jeg har.

Og så noen bilder!

2013-04-13132813_zpsea7f85f5.jpg

2013-05-09152944_zps7710357b.jpg

og en film :) som jeg ikke greier å legge direkte inn i posten av en eller annen grunn, så det får bli klikkelink :sleep:

http://s154.photobucket.com/user/elgemor/media/video-2013-04-25-08-36-45_zpsfe1967ba.mp4.html

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så fin han er :heart: Du, den lekegymmen på bilde nr to, er du fornøyd? liker han å ligge på den? Vurderer den nemlig, fordi jeg synes den ser så fin ut :aww:

Jeg glemte forøvrig at Jaran var 2 mnd på fredag :lol: Huff, med Sophia hadde jeg skikkelig stålkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så fin han er :heart: Du, den lekegymmen på bilde nr to, er du fornøyd? liker han å ligge på den? Vurderer den nemlig, fordi jeg synes den ser så fin ut :aww:

Jeg glemte forøvrig at Jaran var 2 mnd på fredag :lol: Huff, med Sophia hadde jeg skikkelig stålkontroll.

Jeg er litt usikker egentlig, for når han ligger på magen så er det liksom ikke måte på jobbing og grynting og streving, men det er jo sant uansett om han ligger på magen i den dingsen eller noe annet sted. Han griner ikke da, er det en god anbefaling? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker egentlig, for når han ligger på magen så er det liksom ikke måte på jobbing og grynting og streving, men det er jo sant uansett om han ligger på magen i den dingsen eller noe annet sted. Han griner ikke da, er det en god anbefaling? :lol:

Det er med andre ord like slitsomt for han som å ligge på magen? :P Da hadde det fort blitt upopulært her.. :P For en nydelig, nydelig fin gutt du har, kjempesøt! Mannen og jeg satt her og "tnåååååh!!"-et til videoen av han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med andre ord like slitsomt for han som å ligge på magen? :P Da hadde det fort blitt upopulært her.. :P For en nydelig, nydelig fin gutt du har, kjempesøt! Mannen og jeg satt her og "tnåååååh!"-et til videoen av han :lol:

Han kommer jo litt opp fra teppet da, slik at han kan se mer, og det stativet (lol, babystativ :D ) snurrer jo, og det er bra, for han elsker å bare stirre og stirre på fargene og mønsteret og sånt. Men han ser ut som han elsker selve treningen like godt som mamman hans gjør :P

Og takk for fine ord :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask 2 år: jeg må pynte meg litt for damene jeg, Mamma.

Begynner tidlig :lol:

Hvordan går det nå Marie? Jeg tror jeg hadde en enklere case enn deg, virker i hvertfall sånn :(

Jeg produserer forøvrig melk enda, begynner ikke det å bli litt lovlig lenge? Kidden er snart 3 og har ikke ammet på snart 2 år? Ikke mye, men definitivt melkeproduksjon. Bare synd de iikke ser sånn ut lenger :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, Loke. Gult og hvitt er ok, grønt og med blod = legetime.

Det er sånn der er å være kvinne som har født barn.

Hilsen hun som måtte spørre legen sin om det samme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, Loke. Gult og hvitt er ok, grønt og med blod = legetime.

Det er sånn der er å være kvinne som har født barn.

Hilsen hun som måtte spørre legen sin om det samme. ;)

Grønt?? Da hadde jeg blitt litt nervøs ..

Kjekt å ha litt melk hvis det skulle knipe liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, Loke. Gult og hvitt er ok, grønt og med blod = legetime.

Det er sånn der er å være kvinne som har født barn.

Hilsen hun som måtte spørre legen sin om det samme. ;)

Jeg tror faktisk at jeg hadde kommet på å oppsøke legen min helt av meg selv hvis det plutselig hadde blitt grønt og blodig gitt :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med charleen?

Jeg skal på kontroll i dag, og siden jeg alltid gruer meg noe avsindig til å gå på vekta, så veier jeg meg alltid før jeg drar, sånn at jeg ikke får noe sjokk. Vekta her har konsekvent vist 2 kg mindre enn den på sykehuset, men jeg veier meg jo i bare trusa her, og der med klær på og gjerne sko. Men nå sier vekta mi at jeg har gått ned drøye 2,5 kg. Så nå er jeg spent på om jeg har det, og om det er greit, eller om det bare er vekta som er teit... Så da fikk jeg noe annet å grue meg for også. :lol: Heldigvis får jeg hun jordmora jeg har likt best frem til nå, i dag - så da kan jeg spørre litt og klage på bekken og rygg og i det heletatt. :lol:

Denne gangen har jeg trippelsjekket at alle papirene ligger i mappa og mappa faktisk er i veska. Tror jeg har glemt helsekortet flere ganger enn jeg har husket det. :icon_redface:

Men! Jada, ting skal ikke være lett. Kan jeg klage på bekken når jeg nekter å sykemelde meg fra jobb? Jeg jobber ikke mye, ca en time til dagen, og er litt tungt, flytte silo med høygaffel går definitivt under "fy"ting med vondt bekken. Men det betyr så uendelig mye for meg å kunne jobbe det lille jeg gjør? Bah. Men i går brukte jeg nesten lengre tid på de fem hundre meterne ned fra jobb enn på selve jobben. Innspill? Ikke slå meg i huet med en fisk, plis. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med charleen?

Jeg skal på kontroll i dag, og siden jeg alltid gruer meg noe avsindig til å gå på vekta, så veier jeg meg alltid før jeg drar, sånn at jeg ikke får noe sjokk. Vekta her har konsekvent vist 2 kg mindre enn den på sykehuset, men jeg veier meg jo i bare trusa her, og der med klær på og gjerne sko. Men nå sier vekta mi at jeg har gått ned drøye 2,5 kg. Så nå er jeg spent på om jeg har det, og om det er greit, eller om det bare er vekta som er teit... Så da fikk jeg noe annet å grue meg for også. :lol: Heldigvis får jeg hun jordmora jeg har likt best frem til nå, i dag - så da kan jeg spørre litt og klage på bekken og rygg og i det heletatt. :lol:

Denne gangen har jeg trippelsjekket at alle papirene ligger i mappa og mappa faktisk er i veska. Tror jeg har glemt helsekortet flere ganger enn jeg har husket det. :icon_redface:

Jeg gledet meg til kontroller, jeg. Småsnakk om svangerskapet mitt med en som virkelig brydde seg og lytting med den tredingsen og måling av magen og tipping av termindato (mine kom en smule tidligere enn forventet) :wub:

Her sprutet forresten melken bare en kattunge peip sånn ca til mensen forsvant for alltid :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med charleen?

Jeg skal på kontroll i dag, og siden jeg alltid gruer meg noe avsindig til å gå på vekta, så veier jeg meg alltid før jeg drar, sånn at jeg ikke får noe sjokk. Vekta her har konsekvent vist 2 kg mindre enn den på sykehuset, men jeg veier meg jo i bare trusa her, og der med klær på og gjerne sko. Men nå sier vekta mi at jeg har gått ned drøye 2,5 kg. Så nå er jeg spent på om jeg har det, og om det er greit, eller om det bare er vekta som er teit... Så da fikk jeg noe annet å grue meg for også. :lol: Heldigvis får jeg hun jordmora jeg har likt best frem til nå, i dag - så da kan jeg spørre litt og klage på bekken og rygg og i det heletatt. :lol:

Denne gangen har jeg trippelsjekket at alle papirene ligger i mappa og mappa faktisk er i veska. Tror jeg har glemt helsekortet flere ganger enn jeg har husket det. :icon_redface:

Men! Jada, ting skal ikke være lett. Kan jeg klage på bekken når jeg nekter å sykemelde meg fra jobb? Jeg jobber ikke mye, ca en time til dagen, og er litt tungt, flytte silo med høygaffel går definitivt under "fy"ting med vondt bekken. Men det betyr så uendelig mye for meg å kunne jobbe det lille jeg gjør? Bah. Men i går brukte jeg nesten lengre tid på de fem hundre meterne ned fra jobb enn på selve jobben. Innspill? Ikke slå meg i huet med en fisk, plis. :aww:

Si akkurat det der, du! Hun er ikke der for å være vrang, hun er der for å veilede deg. :) Og jeg tipper at hun også legger vekt på at du skal ha det bra - og gjør jobben at du har det bedre i hverdagen skal du ikke se bort i fra at hun synes det er fornuftig - selv om du blir sliten i rygg/bekken :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun er veldig hyggelig hun jeg skal til i dag, så tenker jeg prøver det. Har også en veldig hyggelig turnuslege på legekontoret som jeg tenkte å bestille time hos og høre om jeg kan få henvisning til fysio. Vi har huset fullt av hjelpemidler da :lol: Står krykker, gåstol og rullestol her - så jeg skal vel alltids klare å karre meg opp og ned fra jobb om det blir krise. :lol:

Ida: jeg har vært så dårlig, så har liksom ikke vært noe hyggelig annet enn å få vite at alt er bra med barnet. Men kanskje det blir noe jeg gleder meg til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: Vurdert osteopat eller kiropraktor for gulpeproblemet?

Et råd jeg fikk av fysioterapeut når det gjelder å gjøre det lettere for baby i mageleie: Rull sammen et lite håndkle og legg tvers under brystet. Det lille dyttet babyen får gjør at det blir mye lettere å løfte overkropp og hode. vesla mi ble mye mer utholdende i mageleie når jeg fulgte det rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: Vurdert osteopat eller kiropraktor for gulpeproblemet?

Et råd jeg fikk av fysioterapeut når det gjelder å gjøre det lettere for baby i mageleie: Rull sammen et lite håndkle og legg tvers under brystet. Det lille dyttet babyen får gjør at det blir mye lettere å løfte overkropp og hode. vesla mi ble mye mer utholdende i mageleie når jeg fulgte det rådet.

Å, det gjør vi med Jaran og gjorde det med Sophia også.. Han holder ut mye mer og blir ikke sint når vi legger han på magen og koser seg mer.

Nei det har jeg faktisk ikke.. Visste ikke at de kunne hjelpe? Men om det er en mulighet for at det kan hjelpe skal jeg jammen meg finne en og ringe nå idag! Fordi det er grusomt, og det er mye. Det er langt langt mer enn de to spiseskjeene HS mener det er (det bare virker mer skjønner du...) og både jeg og han blir klissbløte hver gang :( Itillegg ser jeg jo at han begynner å vegre seg hver gang han spiser, han skjønner vel sammenhengen med mat = oppkast, og ser jo hvor sliten han blir av det hele tiden. (Kanskje derfor han sover så himla mye?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...