Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Herregud. . Jeg lurer på når jeg kan la A være uten tilsyn i noen minutter. Det er en stund til merker jeg. Var oppe og hentet skittentøy i mens han var nede og kom ned til vann utover hele stuegulvet. Han hadde helt en bøtte med vann på gulvet for "båten måtte jo seile"...

Han gjør så mye rart som jeg ikke klarer å forutse. . Helt logisk for han og ikke vondt ment, men veldig slitsomt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. . Jeg lurer på når jeg kan la A være uten tilsyn i noen minutter. Det er en stund til merker jeg. Var oppe og hentet skittentøy i mens han var nede og kom ned til vann utover hele stuegulvet. Han hadde helt en bøtte med vann på gulvet for "båten måtte jo seile"...

Han gjør så mye rart som jeg ikke klarer å forutse. . Helt logisk for han og ikke vondt ment, men veldig slitsomt.

Kjenner det veldig igjen. Jeg var på to i maks to minutter istad og hadde satt krok på døren inn til matboden. Men, det jeg ikke visste var jo at hun nå resonnerer lett, tok stolen inntil døren, fikk opp kroken og hentet seg 4 kg melpakken og spredde rundt overalt. OVERALT. Det måtte snø...

:(

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det veldig igjen. Jeg var på to i maks to minutter istad og hadde satt krok på døren inn til matboden. Men, det jeg ikke visste var jo at hun nå resonnerer lett, tok stolen inntil døren, fikk opp kroken og hentet seg 4 kg melpakken og spredde rundt overalt. OVERALT. Det måtte snø...

:(

:lol: :lol:

Akkurat nå løper han til og fra doen med trusa full av mynter og spytter ut kylling fordi magen er full og kylling er godt. Hvorfor han har puttet "skatten" i trusa gidder han ikke svare på og jeg orker ikke bry meg om hverken det eller sløsing med mat . Det er middagsrester fra i går så det må uansett kastes hvis det ikke spises opp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av kreative barn! :lol:

E har begynt å skulle legge dukkene, bamsene og meg til å sove. Forrige dagen lot hun som om dukken spiste mat (slo hodet til dukken i bordet og ropte NAMNAMNAM for hun la den i en stol og tok på den et teppe. I går ga hun meg smokken ( dro opp munnen og stappet inn smokken), tok på meg teppet og sa natta. Morsom alder :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av kreative barn! :lol:

E har begynt å skulle legge dukkene, bamsene og meg til å sove. Forrige dagen lot hun som om dukken spiste mat (slo hodet til dukken i bordet og ropte NAMNAMNAM for hun la den i en stol og tok på den et teppe. I går ga hun meg smokken ( dro opp munnen og stappet inn smokken), tok på meg teppet og sa natta. Morsom alder :D

Hvordan spiser dere måltidene deres hjemme :lol: :lol: :lol: ??

Hva skal du neste helg Martine? Lekeland? Maren passer det for deg? Eller, er vel pinsehelgen så folk har vel kanskje planer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av kreative barn! :lol:

E har begynt å skulle legge dukkene, bamsene og meg til å sove. Forrige dagen lot hun som om dukken spiste mat (slo hodet til dukken i bordet og ropte NAMNAMNAM for hun la den i en stol og tok på den et teppe. I går ga hun meg smokken ( dro opp munnen og stappet inn smokken), tok på meg teppet og sa natta. Morsom alder :D

Skulle likt å se måltidene deres .. Kanskje jeg skulle teste ut det trikset i mine desperate forsøk på å få ungen til å spise et måltid på under en time. DUNK DUNK NAM NAM! :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser dere måltidene deres hjemme :lol: :lol: :lol: ??

Hva skal du neste helg Martine? Lekeland? Maren passer det for deg? Eller, er vel pinsehelgen så folk har vel kanskje planer?

Til Loke også: det skulle dere likt å visst! :aww::lol: Nei, helt ærlig så aner jeg ikke hvor hun har det fra! Men det må nevnes at hun at begynt å tvangsfore alle. Både oss og hundene. :lol:

Lill: gjerne Lekeland! Må bare se an litt hvilken dag! Men jeg er ferdig i praksis på onsdag, jeg, så da har jeg tid når jeg ikke leser til eksamen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, han var så stolt at han holdt på å sprekke. Oh, I hope he never changes. :heart:

8724325348_9a61b36ea7_z.jpg

Søstra mi har infisert meg også. Jeg har hatt på neglelakk en gang før. Ever.

8724324572_09a5d36f24_z.jpg

Og til resten av dere!

8723205867_b0328d5d83_z.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, han var så stolt at han holdt på å sprekke. Oh, I hope he never changes. :heart:

8724325348_9a61b36ea7_z.jpg

Herregud for en sjarmis du har, Mari! :wub:

Jeg blir så glad når jeg ser foreldre la barna sine få lov til å gjøre ting som er "beregnet" på det motsatte kjønn. Man legger jo stort sett ingen begrensninger på jenter når det gjelder gutteting, men alt for ofte omvendt.

Broren min hadde en lang rosaperiode og fikk faktisk Bratz til jul når han var 6 år :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt trist på nabobarnas vegne. Vi deler felles gang med dem, og har sko osv stående i den yttergangen. Vi har en gjensidig avtale på at vi støvsuger annen hver uke, og er "enige" om at vår hund drar med like mye skitt inn som hennes to barn. I alle fall. Her om dagen fikk jeg "kjeft" av guttungen. Han er 4-5 år gammel. Situasjonen var slik at jeg var på vei ut med Ico. Han kommer ut i gangen og sier følgende:

"Hunden din har ganske mye pels. Og det hender at den faller av i gangen her. Det hadde vært fint om du var flinkere til å rydde opp etter han. Du skjønner, jeg får ikke lov til å gå ut i gangen her i bare sokkene, for da blir jeg skitten på sokkene, og drar det med inn. Så da må jeg stå på kanten av døra sånn her, og lene meg fram for å hente skoene mine før jeg tråkker i gangen. Det er litt slitsomt, så det hadde vært fint om du husket å rydde opp etter hunden din hver gang dere går forbi her".

Jeg er fremdeles sjokkert. Skal 4-5-åringer virkelig måtte gå rundt og bekymre seg for å bli skitten på sokkene sine?! Skal de ikke få lov å sette beina sine på gulvet i en helt normal-skitten yttergang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt på besøk i dag. Vi har et vennepar med en gutt som er en måned yngre enn Tuva. Og mens vi jentene satt og skravla og ikke enset babyene satt gutta (mannfolka? Høres så gammalt ut :lol: ) og dulla med bebiser :lol:

417950_10151563075047225_1822271723_n.jp

942582_10151563077267225_1760632714_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige Heljar! :D

Og selvfølgelig skal små gutter få pynte seg og bruke jenteting. A har hårstrikk stadig vekk, elsker Hello Kitty - sandalene sine pg valgte denne fargen når vi kjøpte tannkrem og tannbørste sist

post-321-13681529239031_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker at de tullete sosiale grensene lærer han fort nok. Jeg tror barn generelt synes rosa er veldig fint. H er klar på at det er favorittfargen iallfall og velger rosa så lenge det er et alternativ., Elsker som A Hello Kitty og rocker knall rosa solbriller med bling. Det er jo bare en farge liksom. :)

Det fjerne er at han ønsket seg dukke av onkel og tante til jul, men "de fikk seg ikke til å kjøpe det", så han fikk byggeklosser i stedet. Weird.

Og takk! Han er en herlig liten fyr. :heart: Finner på så mye rart for tiden, lager spisbare luftgaver til meg hele tiden. "Her mamma! Blomsterkake til deg!", "Mamma, jeg har laget tomatsuppe. Den er veldig varm!"

Men ingenting er søtere enn bestis L som er på samme alder, og har et usynlig lite dyr som bor i lomma hans. Som han tar opp i hånda innimellom og hvisker til og stryker på før han varsomt legger det tilbake. :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, blomsterkaker og tomatsuppe spiser jeg også mye av :lol: Kommer med små lekefatene hennes og gir meg, og kommer med salt og pepperbøssa etterpå og skal fikse maten :lol:

Heljar er så nydelig!

Herlighet så utrolig skjønt av bestis L :ahappy:

Idag klippet jeg Sophia, til pappans store sorg.. Men hun nekter å la meg sette det opp i hestehale og ha en spenne bort ifra ansiktet, så da ble det bolleklippen på henne :aww:

(Man må gjøre seg til på alle bilder, selvsag... :P )

Fytti rakkern så hardt det er å ha to på samme tid alene. Spesielt igår uten barnehage og det bøttet virkelig ned.... Bare fire uker og noe igjen :lol: Da skal jeg først sove i 24 timer, uten å høre noe "Maaaa-mmaa. Jeg bæææsja." og uten å måtte sterilisere flasker og fikse pulver. Puh :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptopenø erø ikkeø spesialetø gla¨dfø iø v4annø iø tastaturetø .ø Arg.ø Kanø ¨duø leseø ¨detteø erø ¨duø flink!ø Nyø ¨dataø måø innhan¨dles.ø

Hvorfor slo du vann i tastaturet da? Må være litt bortkastet energi -_-

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen innspill!

Tuva runder snart 3 mnd og hun har skjønt hvordan hun griper ting og stapper de i munnen for å smake. Bør jeg begrense det på noen måte? Hun får jo ikke tak i hva som helst, men putter leker, tepper, o.l. inn i munnen og smatter i vei. Selv mener jeg egentlig at de vel tåler litt bakerier nå? Hva mener dere?

Og når slutter man å sterilisere flasker etter hvert eneste bruk? Når slutter man å koke vannet?

Og når fikk barna deres begynne med små smaksprøver på feks frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser dere måltidene deres hjemme :lol: :lol: :lol: ??

Hva skal du neste helg Martine? Lekeland? Maren passer det for deg? Eller, er vel pinsehelgen så folk har vel kanskje planer?

helgen 17. - 19.mai? tror ikke vi har planer da nei. vi får se hva robert vil og om han har planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptopenø erø ikkeø spesialetø gla¨dfø iø v4annø iø tastaturetø .ø Arg.ø Kanø ¨duø leseø ¨detteø erø ¨duø flink!ø Nyø ¨dataø måø innhan¨dles.ø

:lol: Jeg føler med deg, må innrømme det er min store skrekk om det plutselig går utover pc'n :P

Hun ble supersøt, lill!

For øvrig er du en superkvinne. Det høres utrolig hardt ut rett og slett!

Takk! Neida jeg er ikke det. Men jeg merker at jeg må fra nå av fyre ned kravene til meg selv og hjemmet... Det trenger ikke å være strøkent her til ennhver tid. Ungen har godt av å kjede seg. Jeg MÅ ikke børste alle hundene før vi går tur hver eneste gang. Siden Lars dro føler jeg at jeg har småryddet hele dagen, og når kvelden kom så har jeg vasket og da er det plutselig leggetid så all tiden etter ungene har lagt seg har forsvunnet fort. Tror jeg skal rett og slett dempe kravene til meg selv, og ta ting som de kommer!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen innspill!

Tuva runder snart 3 mnd og hun har skjønt hvordan hun griper ting og stapper de i munnen for å smake. Bør jeg begrense det på noen måte? Hun får jo ikke tak i hva som helst, men putter leker, tepper, o.l. inn i munnen og smatter i vei. Selv mener jeg egentlig at de vel tåler litt bakerier nå? Hva mener dere?

Og når slutter man å sterilisere flasker etter hvert eneste bruk? Når slutter man å koke vannet?

Og når fikk barna deres begynne med små smaksprøver på feks frukt?

Jeg begrenser egentlig ingen ting. Får han tak i det, får han holde på med det :P

Ang sterilisering lurer jeg på om han var rundt 4-5 mnd når hs sa at det ikke trengte å gjøres mer. Men skal ikke si det for sikkert!

Det har ingen ting med det du spurte egentlig, men må fortelle noe litt artig. Ei av de som har unge på likt som meg her er veldig nøye på det med vasking av flasker, koker vann flere ganger, alt er veldig pertentlig. Hun fortalte at de hadde vært ute og trillet tur, og når de nesten var ferdig med å spise is fikk ungen smake en slikk fra fingeren hennes og hun synes det var såå morsomt. Jeg spurte henne om hun ikke trodde det florerte av bakterier i en softis basert på melk og sukker, som hadde småsmeltet i 20 min fra en fingern som hadde vært "overalt" og ikke vasket i antibac først :D Hun snakket ikke til meg igjen på treffet. Hehe.

Aner ikke ang smaksprøver eller, men jeg blir nok å vente en god god stund til. Men nå er jo min en mnd yngre :)

Jaran er 2 mnd idag! Lilleungen min :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort de vokser! :wub:

"Snille" bonden fant ut at det var 3 mnd og 11 dager igjen til termin i dag. :aww: NÅ går tiden fort - og jeg begynner å få litt noia igjen. Han er like rolig som alltid. :lol: Tipper siste ukene går saaakte igjen. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...