Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Kan vel bety kynnere tror jeg, men ring jordmor om de varer *bekymret*

Men kynnere gjør vel at magen blir stram? Og skal ikke gjøre direkte vondt? Skal på sykehuset (igjen!) på tirsdag, og skal spørre legen da. I mellomtiden har jeg fått turforbud av mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Men kynnere gjør vel at magen blir stram? Og skal ikke gjøre direkte vondt? Skal på sykehuset (igjen!) på tirsdag, og skal spørre legen da. I mellomtiden har jeg fått turforbud av mannen.

Fikk beskjed om at kynnere kunne være vonde/ubehagelige tak eller murring, men vet ikke med stramhet i magen, syns min alltid er stram. :lol: Men du, siden du har risikosvangerskap, så syns jeg du kan ringe og høre i morgen om det er der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, husk at det ikke er noe fasit... Kynnere trenger ikke nødvendigvis å stramme magen, de trenger ikke å sitte og kjennes "sånn og sånn ut" fordi det er veldig individuelt og veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. Er man i det minste tvil og tror noe skjer om ikke burde skje, så ringer man føden :)

Masse lykke til Charleen, men du vet jo.. 17 mai er enda en stund til :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okei, så bra :) Det var veldig vondt da jeg gikk tur i dag, men er mye bedre nå. Selv om det murrer litt ennå. Hadde ringt føden, hadde jeg ikke vært så utrolig trøtt på å sitte på det sykehuset i time etter time etter time og vente på lege. Da er det bedre å dra dit når jeg har avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det nå wed?

Ruslebiffen har funnet ut av lekegymmen :) ! Herregud så fascinerende å se på. Han er jo enda ikke så mye våken, så han er kanskje under der 2-3 ganger i uken, men på morgen idag fant han ut av hvordan ta tak i lekene selv, og den ene spiller jo av musikk og DET uttrykket på han hver gang han klarte å dra den "rett" så den spilte :) ! Morsomt å se på ansiktsuttrykkene hans.

936764_10151556185655256_2122316689_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det nå wed?

Ruslebiffen har funnet ut av lekegymmen :) ! Herregud så fascinerende å se på. Han er jo enda ikke så mye våken, så han er kanskje under der 2-3 ganger i uken, men på morgen idag fant han ut av hvordan ta tak i lekene selv, og den ene spiller jo av musikk og DET uttrykket på han hver gang han klarte å dra den "rett" så den spilte :) ! Morsomt å se på ansiktsuttrykkene hans.

Åh, dette husker jeg at jeg lærte om i utviklingspsykologi i fjor! Det må være utrolig spennende å se selv på den måten hvordan et barn utvikler seg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det fortsatt litt. Men kan slike smerter komme av urinveisinfeksjon tro? Synes jeg har litt tegn på det også.

Da bør du levere en urinprøve straks slik at de får testet den..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det fortsatt litt. Men kan slike smerter komme av urinveisinfeksjon tro? Synes jeg har litt tegn på det også.

Jeg ville helt ærlig ringt føden jeg altså. Alt er forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap og du har mye høyere risiko for fortidlig fødsel.

Mamma hadde kynnere i flere måneder og gikk 14 dager på overtid med storesøster, jeg kom uten forvarsel på termindatoen. Hadde hun ikke vært inne på kontroll , hadde jeg vært en hjemmefødsel.

Samme dame, like store babyer, vidt forskjellige svangerskap og fødsel.

Så for oss å skulle svare på hva som er normalt for ditt svangerskap er helt umulig. Men jeg ville som sagt vært ekstra påpasselig med tvillinger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye roligere nå. Det er litt murring, men kjenner ikke noe nedpress eller noe (hvordan enn det skal kjennes ut? Kjenner ikke noe jeg vil beskrive sånn hvertfall.) Var på UL senest fredag kveld, sjekka da også blodtrykk og urin, og alt var bra. Jeg har dratt til sykehuset to ganger den siste halvannen uka, og begge gangene har jeg sittet i et venterom i fire timer. Det er VONDT å sitte sånn i fire timer. Derfor vil jeg helst vente til timeavtalen min i morgen klokka 12... Det bør vel gå greit det? ER jo bedre nå. Kjenner tegn på mulig urinveisinfeksjon som sagt, men det er vel ikke akutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye roligere nå. Det er litt murring, men kjenner ikke noe nedpress eller noe (hvordan enn det skal kjennes ut? Kjenner ikke noe jeg vil beskrive sånn hvertfall.) Var på UL senest fredag kveld, sjekka da også blodtrykk og urin, og alt var bra. Jeg har dratt til sykehuset to ganger den siste halvannen uka, og begge gangene har jeg sittet i et venterom i fire timer. Det er VONDT å sitte sånn i fire timer. Derfor vil jeg helst vente til timeavtalen min i morgen klokka 12... Det bør vel gå greit det? ER jo bedre nå. Kjenner tegn på mulig urinveisinfeksjon som sagt, men det er vel ikke akutt?

En tvillinggraviditet i uke 26 med mulig rier pleier ikke å måtte vente i flere timer.. I hvert fall ikke det jeg har hørt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier? Er menssmerter/murring det samme som rier?

Det kan være begynnende rier. Ettermiddagen og natten før E ble født lå jeg med "murringer". Det viste seg å være rier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å ta en telefon til føden/jordmor/legen, å beskrive, og så høre hva de sier. MIN erfaring er at man blir ikke sittende lenge å vente når man har kommet så langt, og det er et eller annet som muligens kan bety at noe skjer. Men det er min erfaring... Du kan jo til og med ringe og samtidig forklare at du ikke orker å sitte så lenge å vente... Jeg har sittet mye og ventet på sykehus i mitt liv, men da jeg var gravid var det jammenmeg et annet servicenivå, ja;)

Syns generelt (og det sier jo veldig mange som jobber med gravide og) at man skal ha veldig lav terskel for å ta en telefon hvis det er noe som helst som føles rart når man er gravid. Konsekvensene kan bli så innmari store hvis det skulle være noe (noe det sikkert ikke er...)...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer i for å ringe. Og ring føden, ikke legevakt. Der ventet ALDRI jeg lenge i alle fall. Der avtalte de heller et ca-klokkeslett også kom jeg inn for undersøkelse. For hvis du faktisk hadde ringt om det ikke var for at du må vente der nede så ville jeg i alle fall ringt.. Jeg følte aldri noe "nedpress" og riene begynte som murringer her også. Og typisk tegn du skal være obs på er vel om de sitter i ryggen. Husk at OM en fødsel skulle være i gang og de oppdager det tidlig så kan de kanskje stanse den. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til Wed! Jeg hadde nok ventet, men da jeg så hvor seriøst jeg ble tatt da jeg var hos legen sist, så er jeg litt mer på at man bør ringe en gang for mye. Var veldig betryggende å ikke ble avskrevet som hysterisk.

Også så nydelig som Jaran er. :wub:

Fy som jeg gleder meg til å bli kjent med mageboern her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min føddel startet med mensmurringer. Innen riene kom hadde jeg 4-5 cm åpning. Ikke nedpress eller noe sånt, bare mensubehag. Hadde jeg ikke vært satt i gang hadde jeg neppe koblet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det VAR føden jeg ringte de to siste gangene, og det VAR der jeg venta i fire timer begge gangene. Nå er det ikke vondt lenger, men om det kommer tilbake skal jeg ringe. Hvis ikke drar jeg dit som vanlig i morgen.,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget brått at det er sterkt frarådet å la barn under 5 år stå på skateboard. Uffda, Ask har vel rundt et par timer til sammen på brettet, han er helt hekta. Nå er jeg litt usikker på hva vi gjør, men tenker egentlig at han kan fortsette å skate på sponplater her hjemme enn så lenge.Å nekte han å skate nå blir helt umulig.

Skateparken som han maser etter får vi vente med så lenge som mulig. Vi har vært der å kikket, det får holde.

Damn. Ingen skal få beskylde meg for å være hysterisk i hvertfall :lol:

Har tenkt at det er bra for balanse og mototrikk jeg. Han tryner jo nesten aldri og står som et fjell.

Hvorfor er det sterkt frarådet? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ny kontroll på ullevål. Fikk en lege som var av en helt annen oppfattning av hun jeg hadde sist. Han sa at barnet nok vill være rundt 4 kg og at splashet kom til å bli stort, men at det var ikke noe som skulle tilsi at det var noe sensasjonelt over funnene i magen. Egentlig er denne legen en av de jeg ikke ville hatt, men han var faktisk ganske hyggelig mot meg som pasient :) Jeg skulle til og med få komme innom igjen neste mandag om jeg ikke hadde født enda, selv om han hadde kveldsvakt/nattevakt og dermed ingen time å gi meg.

Dessuten hjalp maseriene jeg hadde før helgen for jeg har litt åpning :D Han tok bort noen hinner og sånt og håpet at det ville gjøre kroppen mer moden og at hun dermed kom av seg selv om ikke så alt for lenge :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ny kontroll på ullevål. Fikk en lege som var av en helt annen oppfattning av hun jeg hadde sist. Han sa at barnet nok vill være rundt 4 kg og at splashet kom til å bli stort, men at det var ikke noe som skulle tilsi at det var noe sensasjonelt over funnene i magen. Egentlig er denne legen en av de jeg ikke ville hatt, men han var faktisk ganske hyggelig mot meg som pasient :) Jeg skulle til og med få komme innom igjen neste mandag om jeg ikke hadde født enda, selv om han hadde kveldsvakt/nattevakt og dermed ingen time å gi meg.

Dessuten hjalp maseriene jeg hadde før helgen for jeg har litt åpning :D Han tok bort noen hinner og sånt og håpet at det ville gjøre kroppen mer moden og at hun dermed kom av seg selv om ikke så alt for lenge :)

Åååh nå ble jeg glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...