Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Hvor lang er hun? E veide 6 kg da hun var nærmere 6 mnd, hun, så da er det ikke sikkert dere trenger å "stresse" med å få henne opp i vekt altså (avhenger jo av lengden). Vi fikk beskjed om at det ikke gjorde noe at hun ikke veide mer, vi, og E er ganske lang :)

Vet ikke, de vil ikke måle lengde på de før de strekker seg selv lenger (rundt 3 mnd) fikk jeg beskjed om. Hun bruker fremdeles 50 og 56 i klær, men det har kanskje ikke så mye å si :P Men helsesøsteren tenkte litt underveis og sa at hun kanskje bare er sånn også. Og hun er jo ikke tynn på noen måte :) MEn hun er grinete og vanskelig på kvelden og det kan tyde på at hun er sulten mente hun, derfor skulle vi prøve å å i henne mer. For hvis hun legger på seg dårlig fordi hun ikke fårnok mat er det jo noe annet enn om hun bare "er sånn". 6 kg når hun var 6 mnd, det var ikke stort. Så greit at de ikke stresser med det om de er lange nok.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Vet ikke, de vil ikke måle lengde på de før de strekker seg selv lenger (rundt 3 mnd) fikk jeg beskjed om. Hun bruker fremdeles 50 og 56 i klær, men det har kanskje ikke så mye å si :P Men helsesøsteren tenkte litt underveis og sa at hun kanskje bare er sånn også. Og hun er jo ikke tynn på noen måte :) MEn hun er grinete og vanskelig på kvelden og det kan tyde på at hun er sulten mente hun, derfor skulle vi prøve å å i henne mer. For hvis hun legger på seg dårlig fordi hun ikke fårnok mat er det jo noe annet enn om hun bare "er sånn". 6 kg når hun var 6 mnd, det var ikke stort. Så greit at de ikke stresser med det om de er lange nok.. :)

Det er sant :) Ting endrer seg tydeligvis raskt, for vi fikk beskjed om at de ikke måler lengden før etter 6 uker, pga fare for å skade hoftene :P hvis det virker som om hun er sulten, så blir det jo noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant :) Ting endrer seg tydeligvis raskt, for vi fikk beskjed om at de ikke måler lengden før etter 6 uker, pga fare for å skade hoftene :P hvis det virker som om hun er sulten, så blir det jo noe helt annet :)

Det går så fort ja :P Det er vel pga hoftene det her og, tror jeg? Men tydeligvis har de endret litt på hvor lenge man skal vente, ja :P

Jeg vet ikke om hun er sulten jeg! jeg har tydet det som overtrøtt og at vi ikke helt klarer få henne til å sove (hun vræler når vi legger henne ned). Men det kan jo være en kombinasjon også. At hun er trøtt men ikke får sove fordi hun er småsulten (men da er det jo snålt at hun sover helt til 8 på morgenen uten mat). Akk, det er ikke så lett det her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Tuva veid seg. 10 uker i dag og 5040g. Fremdeles litt lite. Vi har fått en fast helsesøster endelig og hun var kjempeålreit. Og ikke så anti-mme som hun forrige. Så hun syntes vi skulle fylle på med flaske etter amming. Spesielt på kvelden siden hun er grinete. Og at hun sov til elleve syntes hun ikke gjorde noen ting og syntes jeg skulle ignorere svigemors mening om å vekke henne tidligere for å lage rutiner. Fint for meg :lol:

Linnea er 7 kg nå hun, som ettåring :P Dog startet hun med en mye lavere vekt. Men det som vi har fått beskjed om at er viktig er at hun følger sin egen kurve, og at hun ikke er "tynn", og det er hun ikke. Så lenge lengden matcher vekten (vanskelig for dere å vite siden dere ikke måler enda selvsagt) og hodeomkrets, så er det greit. Noen "er bare" små, og tar det igjen senere, eller starter som store og stopper litt opp:) Så så lenge hun får i seg mat, det kommer saker og ting i bleia, og det går sakte mens ikkert oppover, så ville jeg ikke vært så bekymret, selv om jeg skjønner veldig godt at du er det (tenk hvordan jeg var, med en som startet på litt over en kg, bare det stoppet opp litt var jeg kjempebekymret, men jeg har etterhvert skjønt at det er henne, liksom...)

Dere kan jo evt spørre om dere skal "vekke" henne om natten å gi henne mat også, vi måtte jo det, pga liten vekt, og jeg vet også om andre med barn som er født ganske små på termin, som har holdt på med det ganske lenge fordi barnet trenger mer mat, men ikke greier å få det i seg ila dagen, og sover selv om han/hun trenger mat om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea er 7 kg nå hun, som ettåring :P Dog startet hun med en mye lavere vekt. Men det som vi har fått beskjed om at er viktig er at hun følger sin egen kurve, og at hun ikke er "tynn", og det er hun ikke. Så lenge lengden matcher vekten (vanskelig for dere å vite siden dere ikke måler enda selvsagt) og hodeomkrets, så er det greit. Noen "er bare" små, og tar det igjen senere, eller starter som store og stopper litt opp:) Så så lenge hun får i seg mat, det kommer saker og ting i bleia, og det går sakte mens ikkert oppover, så ville jeg ikke vært så bekymret, selv om jeg skjønner veldig godt at du er det (tenk hvordan jeg var, med en som startet på litt over en kg, bare det stoppet opp litt var jeg kjempebekymret, men jeg har etterhvert skjønt at det er henne, liksom...)

Dere kan jo evt spørre om dere skal "vekke" henne om natten å gi henne mat også, vi måtte jo det, pga liten vekt, og jeg vet også om andre med barn som er født ganske små på termin, som har holdt på med det ganske lenge fordi barnet trenger mer mat, men ikke greier å få det i seg ila dagen, og sover selv om han/hun trenger mat om natten...

Takk for innspill :) Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt bekymret. Hun er blid og glad på dagtid, sover kjempegodt (hun sover i alle fall fra 23-08 hver natt) og ser absolutt ikke tynn ut. Men om hun fortsatte å være grinete på kvelden og vekten stagnerer enda mer (for det gjør den, hun går liksom i en bue som kommer lenger og lenger under normalen) så ville helsesøster se om vi ikke skulle prøve å vekke henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heljar skal slippe å slite mer med det der altså. Stakkar liten. Håper virkelig bare det er noe akkurat nå som går over igjen.

Ang gulping så gulper J bare når hun må drikke av et bryst som det er lenge siden hun har brukt. Og det er jo uunngåelig med tanke på søvn, trilletur og at jeg skal bytte på. Men det er grusomt for da kommer nesten alt opp igjen, hun skriker og får vondt i magen og selv om hun egentlig var trøtt og kanskje kunne våknet, spist og sovnet igjen så blir hun så plaget at hun blir våken, skriker gulper og stønner istedet.

Jeg hater virkelig å måtte utsette henne for 'smerte' i forbindelse med mat altså. Godt hun ikke tar flaske ellers hadde jeg nesten vurdert å gi opp ammingen.

Den metoden vi prøver har ikke virket godt nok enda. Hvis jeg pumper før hun drikker så går det bra, men det skal man ikke for det øker også produksjonen. Har prøvd å tømme de helt to ganger og det blir en og en halv flaske før det er roligere inni der.

Høres helt sykt ut men jeg hater mine egne pupper fordi de gjør ungen min vondt :(

Det var egentlig ikke meningen å skrive alt det men det er fortvilende altså. Ellers har vi det kjempefint om dagen, endelig litt varmere ute så vi får gått lange turer :)

Du, jeg skylder deg et lite beklager! Jeg som påstod at de som hadde melk så det rant måtte være fornøyde fordi dere i det minste har melk. Det der er jo ikke noe bedre enn å ha for lite melk... Håper det ordner seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg skylder deg et lite beklager! Jeg som påstod at de som hadde melk så det rant måtte være fornøyde fordi dere i det minste har melk. Det der er jo ikke noe bedre enn å ha for lite melk... Håper det ordner seg :-)

Det går bra. :)

Får gi metoden litt mer tid...

Vi fikk en fin dag idag vi, med tur i Frognerparken. :)

311004_10151610091276399_1372054046_n.jp

311021_10151610091666399_2104819283_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tok med seg hunden og Tuva, de skulle ut på trilletur de, uten meg! :| Det er heelt stille her og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...

Jeg klarer ikke helt å holde meg oppdatert her, men ang gulping. Tuva er en gulper og en sikler. Går hun med noe annet enn ullbody kommer hun fryse ihjel, kanksje det er det jeg skal bruke alenetiden min på? Nøstebarn? :wub:

Og Marie, fy det må være slitsomt! Jeg går å lurer på om jeg har litt lite melk noen ganger, hun trenger ofte to bryst for å bli skikkelig mett, men egentlig er jeg ikke bekymret, hun er 59 cm lang og 6 kg 9 uker gammel ( :lol: ) og har aldri virket sulten (tror jeg).

Vi var på helsestasjonen for et par dager siden, ettersamtale på fødselsdepresjonskartlegging (noe jeg sa ja til å være med på for lenge siden, ikke at jeg har det :) ).

Helsesøstra er overbevist om at Tuva har vondt i magen ofte, for hun er så irritabel... Ga meg nummer til osteopat og omtrent beordret meg til å gå rett på apoteket for å kjøpe minifom... Jeg blir både litt irritabel (jeg og :lol: ) og skuffa og litt lei meg jeg over slike bastante helsesøstre. Hun har møtt Tuva 3 ganger, første gang på hjemmebesøk, da var hun overtrøtt (har jeg funnet ut i ettertid, ungen klarer jo ikke sove skikkelig alene på dagtid) og var kjempeirritert og grein. Andregang hadde hun hatt en dårlig natt pga magevondt kvelden før, nektet sove på dagtid og skrek seg igjennom en 6-ukers kontroll.

Og nå tredje gang på helsestasjonen, jeg ammet og skiftet på henne før vi gikk inn til helsesøster, Tuva var skikkelig ikke enig i at hun skulle være på fanget, begynte sparke, grynte og grine fordi hun ville rundt i rommet og se seg litt omkring. Hun hadde jo selvfølgelig helt tydelig magesmerter i følge helsesøster og at hun hadde merket seg at Tuva var veldig irritabel av seg og det var tydelig hun plagdes med magen. Jeg sa meg uenig, at joda, jenta er ofte irritert, har et heidundrande temperament og sier ifra om den minste lille ting som er feil, men at jeg sjelden tolker henne til å ha vondt i magen (de gangene hun har hatt det er det helt tydelig). Men joda, det hadde jeg forstått hadde jeg hatt barn fra før som ikke hadde vondt i magen, de var mye roligere og hadde mindre innvendinger om ting... :| Jeg gikk hjem og følte meg som en elendig mor som ikke klarte å se at sitt eget barn hadde vondt i magen engang, helt til den fine mannen min ba meg skjerpe meg og at helsesøstra helt åpenbart ikke visste hva hun snakket om. :wub:

Nei, nok surfing, jeg er helt mutters alene hjemme, hvem vet når det kommer skje neste gang! :shocked:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsete fundering igjen, bilxtra har tilbud på maxi cosi cabriofix med base (som kan brukes både til belte og isofix) 0 - 13 kg til 2399.
Også har de en cybex og en besafe - også med baser på tilbud henholdsvis en og to tusenlapper dyrere, men de er fra 0-18 kg - og jeg lurer på om jeg leste en plass at de som er fra 0-18 ikke skal brukes før babyen er omtrent 6 mnd. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tok med seg hunden og Tuva, de skulle ut på trilletur de, uten meg! :| Det er heelt stille her og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...

Jeg klarer ikke helt å holde meg oppdatert her, men ang gulping. Tuva er en gulper og en sikler. Går hun med noe annet enn ullbody kommer hun fryse ihjel, kanksje det er det jeg skal bruke alenetiden min på? Nøstebarn? :wub:

Og Marie, fy det må være slitsomt! Jeg går å lurer på om jeg har litt lite melk noen ganger, hun trenger ofte to bryst for å bli skikkelig mett, men egentlig er jeg ikke bekymret, hun er 59 cm lang og 6 kg 9 uker gammel ( :lol: ) og har aldri virket sulten (tror jeg).

Vi var på helsestasjonen for et par dager siden, ettersamtale på fødselsdepresjonskartlegging (noe jeg sa ja til å være med på for lenge siden, ikke at jeg har det :) ).

Helsesøstra er overbevist om at Tuva har vondt i magen ofte, for hun er så irritabel... Ga meg nummer til osteopat og omtrent beordret meg til å gå rett på apoteket for å kjøpe minifom... Jeg blir både litt irritabel (jeg og :lol: ) og skuffa og litt lei meg jeg over slike bastante helsesøstre. Hun har møtt Tuva 3 ganger, første gang på hjemmebesøk, da var hun overtrøtt (har jeg funnet ut i ettertid, ungen klarer jo ikke sove skikkelig alene på dagtid) og var kjempeirritert og grein. Andregang hadde hun hatt en dårlig natt pga magevondt kvelden før, nektet sove på dagtid og skrek seg igjennom en 6-ukers kontroll.

Og nå tredje gang på helsestasjonen, jeg ammet og skiftet på henne før vi gikk inn til helsesøster, Tuva var skikkelig ikke enig i at hun skulle være på fanget, begynte sparke, grynte og grine fordi hun ville rundt i rommet og se seg litt omkring. Hun hadde jo selvfølgelig helt tydelig magesmerter i følge helsesøster og at hun hadde merket seg at Tuva var veldig irritabel av seg og det var tydelig hun plagdes med magen. Jeg sa meg uenig, at joda, jenta er ofte irritert, har et heidundrande temperament og sier ifra om den minste lille ting som er feil, men at jeg sjelden tolker henne til å ha vondt i magen (de gangene hun har hatt det er det helt tydelig). Men joda, det hadde jeg forstått hadde jeg hatt barn fra før som ikke hadde vondt i magen, de var mye roligere og hadde mindre innvendinger om ting... :| Jeg gikk hjem og følte meg som en elendig mor som ikke klarte å se at sitt eget barn hadde vondt i magen engang, helt til den fine mannen min ba meg skjerpe meg og at helsesøstra helt åpenbart ikke visste hva hun snakket om. :wub:

Nei, nok surfing, jeg er helt mutters alene hjemme, hvem vet når det kommer skje neste gang! :shocked:

Herlighet, skjønner ikke hvorfor hun må være så påståelig? Du kjenner henne best, blås i den dumme dama. Her er det en helsesøster som bastant sa at "babyer liker rutiner" og jeg følte meg nesten tvunget til å gi mat klokka ni og legge henne ti. For sånt likte de. Og MME måtte jeg for all del ikke gi, jeg ammer jo. Fikk beskjed om å legge henne til oftere men når jeg sa at hun blir så sint på kvelden om det ikke er nok melk at hun bare skriker og skriker så klappet hun meg på skulderen og sa at "skriker hun da, hufda!" :o Hun jeg var hos i dag var hundre ganger mer ålreit, åpen for andre alternativer, ba oss kjøre på med melk, ba oss blåse i rutiner og la Tuva bestemme selv, etc. Og de er til og med på samme helsestasjon og så radikalt forskjellige.. Nei, magefølelsen er jeg blitt veldig glad i!

Bilsete fundering igjen, bilxtra har tilbud på maxi cosi cabriofix med base (som kan brukes både til belte og isofix) 0 - 13 kg til 2399.

Også har de en cybex og en besafe - også med baser på tilbud henholdsvis en og to tusenlapper dyrere, men de er fra 0-18 kg - og jeg lurer på om jeg leste en plass at de som er fra 0-18 ikke skal brukes før babyen er omtrent 6 mnd. Stemmer det?

Aldri hørt om det siste. Men mitt tips er i alle fall å prøve de i bilen. Se om det er plass. Og legg merke til hvordan setet heller. Noen seter blir ungene sittende veldig fremoverlent i feks (det finnes to typer isofix feks som påvirker det). Vet ikke hvilket besafe-sete de har der, men vi har besafe izisleep og er VELDIG glad i det. Det er blytungt, men ellers fantastisk. Tuva var vanskelig å få til å sove og når hun sov i bilen feks kunne vi jo ta med setet inn og legge ned ryggen så lå hun (de skal jo ikke sitte for lenge). Og vi kan stoppe på veien østover og legge ned setet litt så hun får strekke på ryggen i stede for å veke henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om det siste. Men mitt tips er i alle fall å prøve de i bilen. Se om det er plass. Og legg merke til hvordan setet heller. Noen seter blir ungene sittende veldig fremoverlent i feks (det finnes to typer isofix feks som påvirker det). Vet ikke hvilket besafe-sete de har der, men vi har besafe izisleep og er VELDIG glad i det. Det er blytungt, men ellers fantastisk. Tuva var vanskelig å få til å sove og når hun sov i bilen feks kunne vi jo ta med setet inn og legge ned ryggen så lå hun (de skal jo ikke sitte for lenge). Og vi kan stoppe på veien østover og legge ned setet litt så hun får strekke på ryggen i stede for å veke henne. :)

Aha! Plass i bilens sete er ikke noe problem uansett sete, baksetene er det samme som fremsetene og regulerbare i alle retninger, samt regulerbart i forhold til avstanden til fremsetet. Setet heter izi kid x3, så kan ikke legges flatt. Men prøve i bilen var lurt! Men sittestillingen har jeg tenkt på ja. Må definitivt testes. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt ærlig si at hvis det er spy, avføring eller all of the above involvert i vaskemaskinen før jeg skal vaske mine egne klær, så kjører jeg vaskemaskinen en runde på 90graders tomvask først. Men det er ikke mine kids og ikke mine bakterier så jeg tillater meg selv å være litt anal der ass :lol:

(nevermind at jeg har zero problemer med bikkjespy og sånt, man blir virkelig glasert av "morskapsfeelingen" :lol: )

I get you. Før jeg fikk eget avkom av kjøtt og blod hadde jeg nok gjort det samme, og fortsatt fått grøsninger av tanken på å vaske klærnene mine i den maskinen :lol:

Så fine bilder Marie! Håper ammingen går bedre så lille Johanne slipper magevondt! :hug:

Fine Tuva M soelvd! Her sliter jeg med å fange smilene.

For en teit HS ElZorro!! Fy søren, så bastant. Fordi du ikke har en unge fra før av så kjenner du jo selvsagt ikke barnet ditt liksom. Eh. Herlighet! Bra sagt av mannen din :)

Her går ting litt opp og ned synes jeg! Mannen reiser ut den 5 mai, og blir borte en hel måned. Det merker jeg blir hardt.. Ikke med det praktiske tror jeg, men mer med det emosjonelle og jeg er såpass egoist at jeg blir dritlei meg av å tenke på at det ikke blir noe hundetrening på kvelden på meg, og må gå glipp av det ene og det andre. Dritkjipt. Men sånn er det jo, og jeg visste det jo fra starten av og jeg som har sagt ja til det.

En annen ting jeg tenker masse masse på er jo at Jaran er så liten :( Om en mnd vil han jo være helt forskjellig, ha utviklet seg masse, forandret seg masse.. Og alt det går mannen glipp av. Synes det er fryktelig sårt å tenke på.

Det praktiske går nok greit.. Blir sikkert tungt, helt alene (Jeg har jo ikke noe av verken min eller hans familie i nærheten. Pappa er det ikke så mye hjelp i, han hadde spurt hvor mye jeg trengte for å betale en barnevakt isteden.. Han har enda ikke holdt Jaran eller interessert i å holde han til tross for å ha møtt oss mange ganger :P ) men tror det skal gå greit... Terskelen min for å spørre om hjelp er såpass høy uansett så hadde nok ikke spurt .. :P

Og det blir hardt å ikke ha noen å dele dagen med. Få psykisk støtte og sånt. Bleh. I førsten er det kurs der han ikke blir å få tak i 3 dager om gangen, så vi får bare skypet 2 dager i uken. Så er det arbeidstidene hans når han går ut i jobben som ikke går med å snakkes på kvelden :(

Det gruer jeg meg til... Det praktiske tror jeg skal gå greit med engang vi får rutine på det. Soph starter også i ny barnehage fra 1 juni istedenfor midten av august og barnehagen ligger 5 min unna kontra 25 min som nå, så det blir også deilig :)

Idag var vi også og gikk tur :) Midt i skogen faktisk, vogna kom seg frem de fleste steder! Jeg er så fornøyd med vognen vår, samme hvor så er det aldri noe problem, stødig og god :D Gode stier er også en forutsetning, var litt smalt enkelte steder men gikk fint.

62589_10151538007070256_1152982239_n.jpg

Fine gjengen :)

Prøvde å ta noen smilebilder idag, men mannen min kan virkelig ikke ta bilder og har ikke skjønt at vi har digitalt speilrefleks så det er bare å knipse i vei..

484522_10151538025680256_1298247022_n.jp

397890_10151538025640256_910095632_n.jpg

Han er SÅ rund og stor :lol: Bollebabyen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I get you. Før jeg fikk eget avkom av kjøtt og blod hadde jeg nok gjort det samme, og fortsatt fått grøsninger av tanken på å vaske klærnene mine i den maskinen :lol:

Så fine bilder Marie! Håper ammingen går bedre så lille Johanne slipper magevondt! :hug:

Fine Tuva M soelvd! Her sliter jeg med å fange smilene.

For en teit HS ElZorro!! Fy søren, så bastant. Fordi du ikke har en unge fra før av så kjenner du jo selvsagt ikke barnet ditt liksom. Eh. Herlighet! Bra sagt av mannen din :)

Her går ting litt opp og ned synes jeg! Mannen reiser ut den 5 mai, og blir borte en hel måned. Det merker jeg blir hardt.. Ikke med det praktiske tror jeg, men mer med det emosjonelle og jeg er såpass egoist at jeg blir dritlei meg av å tenke på at det ikke blir noe hundetrening på kvelden på meg, og må gå glipp av det ene og det andre. Dritkjipt. Men sånn er det jo, og jeg visste det jo fra starten av og jeg som har sagt ja til det.

En annen ting jeg tenker masse masse på er jo at Jaran er så liten :( Om en mnd vil han jo være helt forskjellig, ha utviklet seg masse, forandret seg masse.. Og alt det går mannen glipp av. Synes det er fryktelig sårt å tenke på.

Det praktiske går nok greit.. Blir sikkert tungt, helt alene (Jeg har jo ikke noe av verken min eller hans familie i nærheten. Pappa er det ikke så mye hjelp i, han hadde spurt hvor mye jeg trengte for å betale en barnevakt isteden.. Han har enda ikke holdt Jaran eller interessert i å holde han til tross for å ha møtt oss mange ganger :P ) men tror det skal gå greit... Terskelen min for å spørre om hjelp er såpass høy uansett så hadde nok ikke spurt .. :P

Og det blir hardt å ikke ha noen å dele dagen med. Få psykisk støtte og sånt. Bleh. I førsten er det kurs der han ikke blir å få tak i 3 dager om gangen, så vi får bare skypet 2 dager i uken. Så er det arbeidstidene hans når han går ut i jobben som ikke går med å snakkes på kvelden :(

Det gruer jeg meg til... Det praktiske tror jeg skal gå greit med engang vi får rutine på det. Soph starter også i ny barnehage fra 1 juni istedenfor midten av august og barnehagen ligger 5 min unna kontra 25 min som nå, så det blir også deilig :)

Idag var vi også og gikk tur :) Midt i skogen faktisk, vogna kom seg frem de fleste steder! Jeg er så fornøyd med vognen vår, samme hvor så er det aldri noe problem, stødig og god :D Gode stier er også en forutsetning, var litt smalt enkelte steder men gikk fint.

62589_10151538007070256_1152982239_n.jpg

Fine gjengen :)

Prøvde å ta noen smilebilder idag, men mannen min kan virkelig ikke ta bilder og har ikke skjønt at vi har digitalt speilrefleks så det er bare å knipse i vei..

484522_10151538025680256_1298247022_n.jp

397890_10151538025640256_910095632_n.jpg

Han er SÅ rund og stor :lol: Bollebabyen.

Kan jeg hjelpe deg med noe, Lill? Jeg gjør det med glede så fort jeg er ferdig i praksis 15. mai! Også synes jeg vi skal møtes når du får tid til det, så vi kan gå turer osv sammen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så herlige altså, tusen takk :ahappy: Ja Martine, jeg tenkte vi skulle få gått tur sammen, og tatt en tur på leos lekeland og sånt! Det blir kjempekos, tror bare det å være sosial med voksen person blir godt nok hjelp :lol:

Ja Kanger, søsteren er jo veldig blond.. Ikke hvit i håret, men blond... Jeg var så overasket når hun begynte å få hår over hvor lys hun ble, hehe. Og hvor tynt håret hennes er :lol:

223423_10151413433350256_1434167198_n.jp

Å tusen takk pippin&symradamen, jeg blir så rørt når du sier det!

Fine sonengjengen :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Marie, fy det må være slitsomt! Jeg går å lurer på om jeg har litt lite melk noen ganger, hun trenger ofte to bryst for å bli skikkelig mett, men egentlig er jeg ikke bekymret, hun er 59 cm lang og 6 kg 9 uker gammel ( :lol: ) og har aldri virket sulten (tror jeg).

Ja. Det er det...

Det høres jo veldig bra ut! :)

Jeg syntes du er heldig da, for da har du jo nok men slipper at noen av dem blir sprengt og vonde å drikke av, siden da får du jo brukt begge regelmessig. Håper det blir sånn her en gang også. :)

Det hun drakk av sist er jo ikke så verst, men da må jeg bytte til det som det er minst en amming siden sist hun brukte + kanskje en soveøkt eller tur imellom. Og da starter det.

Og såklart du kjenner ungen din og vet at hun ikke har vondt i magen. :)

For å legge godviljen til så har jo helsesøster tydeligvis vært litt uheldig med møtene og mener sikkert godt. Men du hadde jo sagt fra om det var et problem. Og hu burde høre på deg når du sier fra, og ikke overkjøre deg uansett hvor godt hun mener det.

Jeg tror vi vet det meste best selv, for slik har naturen laget det. Jeg visste instinktivt at det var riktig å la J ligge lenge å kose seg ved brystet den tiden de faktisk er 'rolige', enda så mye jeg hørte at det var helt feil og ikke ordentlig spising. :)

Så fine bilder Marie! Håper ammingen går bedre så lille Johanne slipper magevondt! :hug:

62589_10151538007070256_1152982239_n.jpg

Fine gjengen :)

Prøvde å ta noen smilebilder idag, men mannen min kan virkelig ikke ta bilder og har ikke skjønt at vi har digitalt speilrefleks så det er bare å knipse i vei..

484522_10151538025680256_1298247022_n.jp

397890_10151538025640256_910095632_n.jpg

Han er SÅ rund og stor :lol: Bollebabyen.

Tusen takk :hug:

Det bildet med mannen, Jaran og hundene var bare så koselig. :wub:

Også er han ordentlig kjekk!

Føler med deg ang at mannen skal være borte. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytebilde av søte lillegullet mitt! Hun har begynt å sette pris på litt tull og fjas nå. Sanger som synges "morsomt" smiler og ler hun av og bildet i midten til venstre er når pappaen "flyr" med henne. Artig!

424567_10151537471332225_1247596758_n.jp

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 ukers kontroll og ungen er 63 cm og 6280 gram. Ikke rart jeg føler han er stor! Yngst og lengst & størst i barselsgruppen :P Hs kommenterte når han lå på gulvet at han virket også eldre på de fleste måter og hvor utviklingen hans lå. Ikke rart jeg har følt han er så mye mindre baby enn forrige :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder av fine unger her :)

Jeg har falt litt ut av tråden, men registrerte at noen spurte om sommerposen til Lille lille, tror jeg? Vi kjøpte den på anbefalning, virker veldig okei. I butikken fikk vi vite at den er veldig populær, og de to eneste reklamasjonene de har fått, var på falmet farge etter vask. Så, med mindre man følger vaskeanvisninga vil fargen i trekket falme når man vasker. Vrenger man posen, vasker med milo på ullprogram, så skal det gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...