Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Joda, men dører har vi ikke så det iskalde dusjforhenget klistrer seg over alt :P

Litt spenning i hverdagen vel :lol:

Men tja, god middag ja, trenger ikke koste mye. Eller så fort det blir varmt; piknikk ute! Kjempekoselig kan være :) Er glad i ting som gir opplevelser sammen, og hvis man sparer opp litt kan man få råd til mye rart tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hvilken vognpose kjøpte du? Lille her er skikkelig varmeovn, og tåler ingen verdens ting før han blir gjennomsvett (ull er ikke gull for han :P Ei heller lammeskinnspose/lammeskinnet :/ ) så har vært usikker hva slags pose vi skal kjøpe til han. Han tåler heller ikke å ligge på fleece.

Kjempebra at hun har snudd seg Charleen og jeg kjenner igjen det der med å tråle internett! Men nå er det ikke lenge før hun også er på rett side av verdenen :D

Kjøpte 'Lille sommer' fra lillelille.no, nooben i meg fikser ikke å linke med iPhone. Den er av bomull og ull, men tynn, så tenker den passer bra til vår og høst (på sommeren når det er sol og varmt tenker jeg vi bare bruker et helseteppe eller no). Den var litt pricy, men akkurat slike ting har jeg ikke noe imot å legge litt penger i, vi er så masse ute i all slags vær at det er greit å ligge i naturlige stoffer som puster godt samtidig som de holder på litt varme.

Til helga skal vi på utstilling, og jeg kom til å tenke litt. Hva er policy'n deres på skifting på barn i offentlighet? Jeg merker det ikke koster meg mye å slenge ei stellematte under stumpen og skifte i vogna, men det fikk jeg litt ymse reaksjoner på her når det ble nevnt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 'Lille sommer' fra lillelille.no, nooben i meg fikser ikke å linke med iPhone. Den er av bomull og ull, men tynn, så tenker den passer bra til vår og høst (på sommeren når det er sol og varmt tenker jeg vi bare bruker et helseteppe eller no). Den var litt pricy, men akkurat slike ting har jeg ikke noe imot å legge litt penger i, vi er så masse ute i all slags vær at det er greit å ligge i naturlige stoffer som puster godt samtidig som de holder på litt varme.

Til helga skal vi på utstilling, og jeg kom til å tenke litt. Hva er policy'n deres på skifting på barn i offentlighet? Jeg merker det ikke koster meg mye å slenge ei stellematte under stumpen og skifte i vogna, men det fikk jeg litt ymse reaksjoner på her når det ble nevnt.

Jeg har skiftet på henne i vognen når det ikke har vært andre steder å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga skal vi på utstilling, og jeg kom til å tenke litt. Hva er policy'n deres på skifting på barn i offentlighet? Jeg merker det ikke koster meg mye å slenge ei stellematte under stumpen og skifte i vogna, men det fikk jeg litt ymse reaksjoner på her når det ble nevnt.

Vi skal også på utstilling i helgen, og jeg bruker lett vognen, eventuelt stellebordet til hundene når vi er på uteutstillinger og har med eget telt :lol:

Takk, skal sjekkes ut :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på utstilling i helgen, og jeg bruker lett vognen, eventuelt stellebordet til hundene når vi er på uteutstillinger og har med eget telt :lol:

Takk, skal sjekkes ut :) !

Leto? På lørdagen? :)

Flott det er fler praktiske mammaer, jeg følte meg som den naturisten da jeg forsiktig spurte om det ikke bare var å skifte i vogna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesikrer dere mye hjemme, når ungene blir større og mer mobile? Vi tenkte jo å ha trappegrinder selvfølgelig, men er det egentlig nødvendig med så mye mer?

Jo, også låser vi jo inn medisiner og setter vaskemidler o.l. mer utilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesikrer dere mye hjemme, når ungene blir større og mer mobile? Vi tenkte jo å ha trappegrinder selvfølgelig, men er det egentlig nødvendig med så mye mer?

Jo, også låser vi jo inn medisiner og setter vaskemidler o.l. mer utilgjengelig.

Vi har ikke noen slags barnesikring her, annet enn at vaskemidler ol er utilgjengelig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen slags barnesikring her, annet enn at vaskemidler ol er utilgjengelig for henne.

Okei, bra :) Så nemlig at de selger alskens greier på apoteket. Ting til å feste fast i alle hjørner på alle møbler og sånt, og jeg syntes det var en smule hysterisk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leto? På lørdagen? :)

Flott det er fler praktiske mammaer, jeg følte meg som den naturisten da jeg forsiktig spurte om det ikke bare var å skifte i vogna :D

Skifter man i vogna så er det jo ikke akkurat så synlig for alle rundt da, hvis ikke de MÅ presse hodet sitt oppi vogna akkurat da. Jeg ser litt an, ville ikke gjort det på en restaurant liksom, men det er vel nesten eneste unntaket :ahappy:

Okei, bra :) Så nemlig at de selger alskens greier på apoteket. Ting til å feste fast i alle hjørner på alle møbler og sånt, og jeg syntes det var en smule hysterisk :whistle:

Vi bor i leilighet så vi trenger ikke trappegrinder, men har en inn til rommet hvor Linux har plassen sin, så han får være helt i fred av og til, også har vi sånne beskyttelser i kontaktene, og på en av dørene har vi sånn greie som gjør at døra ikke smeller igjen over fingrene, men ellers lite (også setter vi bort kjemikalieting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i leilighet så vi trenger ikke trappegrinder, men har en inn til rommet hvor Linux har plassen sin, så han får være helt i fred av og til, også har vi sånne beskyttelser i kontaktene, og på en av dørene har vi sånn greie som gjør at døra ikke smeller igjen over fingrene, men ellers lite (også setter vi bort kjemikalieting)

Ja, det høres jo fornuftig ut :) Jeg gidder bare ikke sikre hver eneste kant :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Møtte en kompis av bonden på tynset her en dag, han hadde med seg minstejenta på et år, og de har ei til på tre, og en på vei. Han hadde fått en illsint telefon av kona da han var i fjøset om at han fikk pent pelle seg til butikk og kjøpe skuffe/skapsikringer, for jentene hadde kosa seg på kjøkkenet og dratt ut ALT av skuffene. :lol:

Her er det ferdig monterte barnegrinder til kjøkken og gang, så vet ikke om det blir behov for så mye mer sikring. Kan tenke meg det er mer "nødvendig" når de er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da :lol: Jaja, vi får se an etterhvert da :lol:

:lol: Yep, er jo ikke vits i å bli hysterisk enda.

Mamma har forresten et fint bilde av meg som lita, der jeg står i kjøkkenskuffa og kaster kjøkkenhåndklær og kluter rundt meg, SÅÅÅ fornøyd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Yep, er jo ikke vits i å bli hysterisk enda.

Mamma har forresten et fint bilde av meg som lita, der jeg står i kjøkkenskuffa og kaster kjøkkenhåndklær og kluter rundt meg, SÅÅÅ fornøyd. :lol:

Det er jo uskyldig da :D De kan gjerne leke med ting i skuffene her, men kanskje ikke akkurat knivskuffen :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen jeg og søsteren min tømte mel utover hele kjøkkengulvet? Og så skulle være snille og vaske det opp igjen så vi tømte vann utover og brukte langkosten for å 'vaske' gulvet? :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen jeg og søsteren min tømte mel utover hele kjøkkengulvet? Og så skulle være snille og vaske det opp igjen så vi tømte vann utover og brukte langkosten for å 'vaske' gulvet? :innocent:

:lol: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen jeg og søsteren min tømte mel utover hele kjøkkengulvet? Og så skulle være snille og vaske det opp igjen så vi tømte vann utover og brukte langkosten for å 'vaske' gulvet? :innocent:

Søskenbarnet mitt tømte ut ALT han fant av shampo og dusjsåper og andre såper i en deilig smørje på badgulvet :aww: Prøv å vaske opp det :lol: Han syntes også kantene på møblene i stua var litt skarpe, så han fant en kniv og begynte å spikke dem ned :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et fint bilde hjemme av meg som sitter på kjøkkenbenken og kaster pepperkaker utover gulvet. Gulvet var helt brunt av pepperkaker :lol: Jeg var da på leting etter kakemenn :P Jeg lærte meg rimelig tidlig at skuffene kunne arrangeres og brukes som trapp kan du si :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt tømte ut ALT han fant av shampo og dusjsåper og andre såper i en deilig smørje på badgulvet :aww: Prøv å vaske opp det :lol: Han syntes også kantene på møblene i stua var litt skarpe, så han fant en kniv og begynte å spikke dem ned :aww:

Det der med såper på badegulvet pleide jeg også å gjøre, samt masse masse vann og så sklei jeg rundt på golvet og hadde det kjempegøy. Helt til jeg ble oppdaget xD

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke vaske baby/barneklær sammen med våre klær? Har en venninne som sier at det skal man aldri gjøre, men jeg fikk ikke noe svar på hvorfor... Hun sa bare at alt som babyen bruker (ink.sengetøy og gulpekluter må vaskes for seg selv).

Det har jeg aldri hørt noe om.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...