Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg plutselig blitt hoven i kroppen og sliter med å få på meg klærne. Noen buksene mine har blitt for små! :( Liker ikke! Også har jeg fått pølsefingre! :o Godt det ikke er lenge igjen og veldig glad for at det ikke er midt på sommeren.

Edit: Også har fremmede mennesker på butikken og ute på tur begynt å spørre når jeg har termin for jeg ser visst så fryktelig på overtid ut! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nå har vi fått sprinkelsengene i hus. Tenkte de sikkert vil sove i samme seng den første tida, så da skal vi ha èn på soverommet og èn i stua. Stellebordet skal hentes i morgen eller tirsdag. Og da begynner vi å få en del på plass her...

Men vi lurer fortsatt veldig på bilstoler! Det er jo så fryyyktelig dyrt :/ Ble anbefalt Britax av en ansatt i babybutikk, og syntes jo de så greie ut. Men hvilken modell? Jeg ser de har 0-13 kg, og 0-18 kg. Kan man begynne på den som er for 0-18 kg? Vil vi kunne ha den lenger da? Vi har ikke Isofix i dustebilen vår, så da må vi enten ha beltebase eller ingen base.

Ellers er jeg i møkkdårlig form! Stakkars hundene får veldig lite tur! Har ikke vondt noe sted når jeg er ute og går, det har jeg bare når jeg sitter, problemet er at jeg overhodet ikke orker :P Kreftene forsvinner på null komma niks, og jeg blir andpusten og skjelven :P Jeg må ta pause i midtetasjen når jeg skal prøve å ta meg opp fra kjelleren og opp i andre etasje, trapper er noe skikkelig herk for tida! Magen begynner å bli helt latterlig stor, og det er veldig rart å tenke på at jeg bare er i uke 23.

Mange forsikringselskap leier også ut bilstoler for en billig penge og så kjøper dere ut den siste stolen.. Det er et godt alternativ for mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forsikringselskap leier også ut bilstoler for en billig penge og så kjøper dere ut den siste stolen.. Det er et godt alternativ for mange :)

Ja, jeg så det litt lenger opp i tråden her :) If forsikring gjør visst det, men syntes ikke akkurat det var spesielt billig. Vårt eget forsikringsselskap gjør det ikke. Men skal snakke med mannen om If sitt tilbud, og høre hva han synes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nostebarn.no har mye fint, både ull og strikkeoppskrifter og også ferdigstrikket. De har jo butikk i Bergen også.

For de som ser på bilstoler:

http://www.if.no/web/no/privat/radogtips/ifbilbarnestol/pages/default.aspx

If leier ut seter. Blir kanskje litt dyrt i lengden, men kanskje for den minste str?

Hm ikke dumt. Må tenkes på. Vi har ikke if, og finner ingenting om det på gjensidige.

charleen: Oida :lol: Håper siste tiden går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En magisk helg er over! Har hatt masse familie på besøk østfra, masse fin svigefamilie og en utrolig fin dåp! Alt gikk smertefritt og alle sier de har kost seg stort. :)

Noen bilder:

De to fineste menneskene i livet mitt! :wub:

923134_10151528990362225_246125841_n.jpg

Tuva på mammas fang:

302036_10151529004397225_493453661_n.jpg

Dåpsbarnet:

923234_10151529004162225_1327000809_n.jp

Gavebordet. Det oppe til venstre har bestemor skrevet ned alle Tuva har "Marie" etter.

61948_10151529004407225_27249292_n.jpg

Middagsbordet:

11827_10151529004427225_1398332558_n.jpg

529347_10151529004412225_130238237_n.jpg

Nå skal vi ut og kjøpe sangbøker, eventyrbøker og Roald Dahlbøker for noen av dåpspengene som ble øremerket til bøker vi ønsket oss. Gleder meg!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på sykehuset og sett på babyen igjen. det positive er at hun ligger riktig vei! Det negativet er at hun er veldig stor og det er alt for mye fostervann. Jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker for å følge opp og de tok noen blodprøver. Jeg burde ikke ha lest på nettet om hverken torch (som jeg så at de hadde satt som mulig diagnose på blodprøve-arket) eller for mye fostervann for nå ble jeg jo bare fryktelig bekymret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at barn ikke er noe jeg ønsker, men i det siste har jeg blitt mer og mer usikker.

Så... hva tenkte dere over før dere bestemte dere for om dere skulle få barn eller ikke (om det noen gang var ett spørsmål) og hva var avgjørende for at dere tok den besluttingen dere tok?

Spørsmålet passer kanskje ikke helt inn i tråden, men håper det ikke gjør noe at jeg spør likevel :)

A var et arbeidsuhell. Jeg holdt på å dø når jeg skjønte jeg var gravid. Men så tenkte jeg som jeg pleier : det er større idioter enn meg som har fikset dette, og det er en slags mening med alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder soelvd, så ut som en fantastisk dag. :)

Vi har vært på sykehuset og sett på babyen igjen. det positive er at hun ligger riktig vei! Det negativet er at hun er veldig stor og det er alt for mye fostervann. Jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker for å følge opp og de tok noen blodprøver. Jeg burde ikke ha lest på nettet om hverken torch (som jeg så at de hadde satt som mulig diagnose på blodprøve-arket) eller for mye fostervann for nå ble jeg jo bare fryktelig bekymret.

Oi. :hug: Håper det ikke er noe galt og at alt forløper normalt fremover. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en herlig dag, soelvd. :) Koselig å feire babyen sin!

Vi har vært på sykehuset og sett på babyen igjen. det positive er at hun ligger riktig vei! Det negativet er at hun er veldig stor og det er alt for mye fostervann. Jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker for å følge opp og de tok noen blodprøver. Jeg burde ikke ha lest på nettet om hverken torch (som jeg så at de hadde satt som mulig diagnose på blodprøve-arket) eller for mye fostervann for nå ble jeg jo bare fryktelig bekymret.

Google kan være ens største fiende! Hvor mange uker er du nå? Det er forresten ikke lenge siden jeg snakket med en dame som hadde hatt (ekstremt) mye fostervann, barnet er friskt og fint og ikke minst særdeles søt og sjarmerende.

Jeg skjønner godt at du blir bekymret, men det går heldigvis som regel veldig bra. Jeg skjønner også godt at det sikkert ikke hjelper så mye å komme med slike selvfølgeligheter, så da tipser jeg i tillegg om å forsøke å holde deg opptatt i ukene som kommer slik at tiden går fort og du ikke rekker å tenke for mye. Fingre er krysset i hytt og gevær!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder soelvd, så ut som en fantastisk dag. :)

Oi. :hug: Håper det ikke er noe galt og at alt forløper normalt fremover. Stor klem

Ser ut som en herlig dag, soelvd. :) Koselig å feire babyen sin!

Google kan være ens største fiende! Hvor mange uker er du nå? Det er forresten ikke lenge siden jeg snakket med en dame som hadde hatt (ekstremt) mye fostervann, barnet er friskt og fint og ikke minst særdeles søt og sjarmerende.

Jeg skjønner godt at du blir bekymret, men det går heldigvis som regel veldig bra. Jeg skjønner også godt at det sikkert ikke hjelper så mye å komme med slike selvfølgeligheter, så da tipser jeg i tillegg om å forsøke å holde deg opptatt i ukene som kommer slik at tiden går fort og du ikke rekker å tenke for mye. Fingre er krysset i hytt og gevær!

Takk begge to :) Det er 3 uker igjen til termin så håper hun kommer helt av seg selv ganske snart. Jeg vet man ikke bør google, men så klarer man ikke la vær heller :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to :) Det er 3 uker igjen til termin så håper hun kommer helt av seg selv ganske snart. Jeg vet man ikke bør google, men så klarer man ikke la vær heller :hmm:

Det skjønner jeg godt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på sykehuset og sett på babyen igjen. det positive er at hun ligger riktig vei! Det negativet er at hun er veldig stor og det er alt for mye fostervann. Jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker for å følge opp og de tok noen blodprøver. Jeg burde ikke ha lest på nettet om hverken torch (som jeg så at de hadde satt som mulig diagnose på blodprøve-arket) eller for mye fostervann for nå ble jeg jo bare fryktelig bekymret.

Oi :hug: Krysser alt som er for at lille frøkna kommer snart og er helt perfekt og gjør alle bekymringer til skamme! :hug:

Soelvd: så herlige bilder! Ser ut som en flott dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelen med at minibug sovner i vippestolen og jeg har både fang og armer fri er at visakortet går varmt :icon_redface: Ny vognpose (voksi'n begynner bli litt varm for bug som har arvet pappas forbrenning og er gloheit), ooog ny utedress (pluss litt annet småstæsj som tilfeldigvis havnet i handlekurven.. :D) på vei hjem i posten! Gleder meg!

Vi har fått nye naboer i 2. etg, de har hund som seriøst har gaulet siden 07.30 i dag.. Først og fremst stakkars hund, du hører den stresser og løper rundt, men guriland så slitsomt å høre på for hjemmeværende :icon_redface:

Tuva har for første gang siden hun var helt nyfødt sovnet for seg selv på dagtid uten trilletur/biltur/brystkasse! I do not believe it! Helt sykt!

Soelvd: nydelige bilder! Jeg gleder meg litt til Tuva skal døpes jeg nå :)

Charleen: Ikke les på nett, vær så snill :) Det går som regel helt normalt og greit for seg :) Mitt inntrykk er at man blir passet ekstremt godt på som gravid, jeg ble jo lagt inn med normalt blodtrykk bare fordi jeg pleide ha veldig lavt fordi de var redde for svangerskapsforgiftning (noe det viste seg jeg utviklet da, men det er en annen sak :innocent: ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke med helsetepper kom på døra i dag. :D Nå må jeg bare få vaskemaskiner som virker så kan jeg begynne å vaske ting etterhvert og pakke pent i en komode. :D

Til helga igjen kommer vogner, seng og div. Da tror jeg ting blir mer virkelig. Annet enn at kvalmen fremdeles sitter i om morgnen og noen dager innimellom, og magen begynner å bli merkbart større, så er jeg i bedre form enn på lenge. Deilig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt to nye jakker til Liam, han trenger vår jakker nå som det begynner å bli varmere ute

Det er noe av det jeg elsker med barn og hund, jeg kan rettferdiggjøre shopping i lange baner! :) Har ikke litt dårlig samvittighet engang når jeg eegentlig ikke har råd. Når jeg handler til meg selv når jeg egnetlig ikke har råd derimot, det er ikke like moro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelen med at minibug sovner i vippestolen og jeg har både fang og armer fri er at visakortet går varmt :icon_redface: Ny vognpose (voksi'n begynner bli litt varm for bug som har arvet pappas forbrenning og er gloheit), ooog ny utedress (pluss litt annet småstæsj som tilfeldigvis havnet i handlekurven.. :D) på vei hjem i posten! Gleder meg!

Hvilken vognpose kjøpte du? Lille her er skikkelig varmeovn, og tåler ingen verdens ting før han blir gjennomsvett (ull er ikke gull for han :P Ei heller lammeskinnspose/lammeskinnet :/ ) så har vært usikker hva slags pose vi skal kjøpe til han. Han tåler heller ikke å ligge på fleece.

Kjempebra at hun har snudd seg Charleen og jeg kjenner igjen det der med å tråle internett! Men nå er det ikke lenge før hun også er på rett side av verdenen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det jeg elsker med barn og hund, jeg kan rettferdiggjøre shopping i lange baner! :) Har ikke litt dårlig samvittighet engang når jeg eegentlig ikke har råd. Når jeg handler til meg selv når jeg egnetlig ikke har råd derimot, det er ikke like moro..

Jeg shopper ikke med mindre han trenger noe. har ikke råd til det ved siden av at jeg prøver å få tatt lappen.

Hva ville dere gjøre for å få litt kjærlighet inn i forholdet igjen etter å ha fått barn? gjerne noe som er billig å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shopper ikke med mindre han trenger noe. har ikke råd til det ved siden av at jeg prøver å få tatt lappen.

Hva ville dere gjøre for å få litt kjærlighet inn i forholdet igjen etter å ha fått barn? gjerne noe som er billig å gjøre

lag en bedre middag med stearinlys..

Ta et bad sammen

Skru av tven, legg bort mobilen og ipaden og laptoppen...og snakk med hverandre, ta dere tid til å kysse og være nær hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men dører har vi ikke så det iskalde dusjforhenget klistrer seg over alt :P

Dusjforheng er usexy. :aww:

Sett på litt rolig musikk og dans sammen midt på stuegulvet! Gjerne sånn typisk klinedans fra ungdomsskolen. Det er superkoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...