Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Forresten, forrige fredag var det vikar på barnehagen, og alle barna skulle presentere seg. På tur og orden, så flinke vettu. Så kom de til Heljar; Jeg heter godgutt! :lol:

Så artig alder dette altså. Både vi og barnehagen merker godt trassen (omg, dramadronning!!), men steike så mye rart som kommer ut av truten for tiden. Og så mye mer det er å finne på nå! Det blir bare bedre og bedre disse barnegreiene, det er bare for babyfolket å glede seg!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

For noen nydelige bilder av ei skikkelig vakker jente!

Lykke til som melkeku, Marie. Håper det hjelper for dere. :)

Sånne har vi hatt noen av, Loke. Det blir sannsynligvis ikke arr heldigvis, de leger så godt disse små. De fleste med ganske store kutt og flere sting kan man nesten ikke se det på bare få år etterpå. Jeg ville ikke laget noen greie, bare sagt at neste gang kan han si fra.

Jeg lager aldri noen greie, erfaringen sier at jeg må trå varsomt :P

Jeg har ikke problemer med at han slår seg, jeg bare liker å få en liten advarsel før jeg ser ungen. Spesielt siden vi snakket sammen på telefon etter det skjedde. Det ville vært naturlig å nevne det liksom.

Det blir nok et lite arr på det underste siden det hverken ble stripset eller sydd og er rimelig dypt. Men som de sa i barnehagen, det gir bare karakter :)

Nå har vi sett Fasan i hagen, Ask har hatt tidenes raserianfall fordi han ikke fikk ha med hello kitty kjøkkenmaskinen i badekaret og til slutt ble nektet å bade overhodet, vi har spist couscous -salat og han er blid igjen fordi han fikk ha på seg Hello Kitty ballerina sko ved matbordet.

Det går opp og ned her i livet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter innom* :)

Guriland, mannen er borte igjen, og jeg lurer på om det ikke begynner å gå bedre hos oss! I dag tidlig drakk jeg til og med kaffe og strikket to omganger på et babyteppe etter frokost, alt mens The Boss lå og tok seg en blund i vippestolen! (Alt mens jeg rugget stolen i metallica-takt ;) ).

Det har vært endel grining her hos oss, uten at vi helt vet hvorfor. Eller, nå vet jeg det, hun har ikke sovet godt nok og vært overstimulert (hun har villet blit bært, hele tiden, mens hun kikker rundt seg). Well, tøtta sover ikke godt med mindre hun blir trillet i vogn, eller har meg som madrass, så da har vi gjort nettopp det. Jeg har aliert meg med Planet Earth fra BBC, og andre serier, mens Tuva har sovet på meg på formiddagen (ok, det kan hende jeg og bikkja slo oss med på sovinga.. :D), på ettermiddagen har vi trillet tur i all slags vær. Og jammen har vi ikke en harmonisk og fin unge her nå!:)

Det er veldig vanskelig å tolke Tuva, hun sier ifra om alt som er feil med et vræl, begynner nå å skjønne hva som er "trøtt"skriking, men "vondt i magen" og "sulten" er veldig vanskelig å skjønne forskjell på... Hun setter igang som ei sirene! :D Well, i tillegg til at vi begynner å bli flinkere til å tolke blir hun flinkere til å si ifra, i dag kom det faktisk et par smatt før hun satte igang stemmebåndene for å si ifra at hun var sulten... :) Jeg må le litt nå, men guriland så frustrerende det var ei stund.

Gratulerer med to mnd dagen Johanne! Håper det ordner seg med pumpingen :)

Jeg hadde jo et lite ønske om å kunne pumpe litt med mulighet for å gi flaske innimellom, både så mannen skulle få ta del i matingen og hvor koslelig det er, men også for å ha muligheten til å være borte i et par timer. Sålangt er det mannen som gjør alt det kule med bikkja, jeg nøyer meg med trilleturene. Ikke misforstå, jeg skjønner det bare er slik en periode nå som Tuva er liten, men det hadde bare vært så fint å fått seg litt luft alene innimellom om det kunne gått. Men jeg klarer ikke for mitt bare liv få igang utdrivningsrefleksen ved pumping! Jeg har forsøkt triksene ammehjelpen kommer med uten hell, tror rekorden min er 10 ml eller no, ingenting å skrive hjem om med andre ord.... Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, jeg har jo ingen problemer med amming what so ever, melka kommer i strie strømmer, men setter jeg på pumpa så stenger boobsa butikken... Sukk..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter innom* :)

Deilig å få litt mer dreisen på disse ungene altså. :D

Bare en idè fra toppen av hodet som jeg ikke vet om du har prøvd. Pumpe ene brystet mens hun drikker av det andre? For mine pupper setter igang utdrivning uansett om det er "sin" tur eller ei.

(Puppestyr = rare saker altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få litt mer dreisen på disse ungene altså. :D

Bare en idè fra toppen av hodet som jeg ikke vet om du har prøvd. Pumpe ene brystet mens hun drikker av det andre? For mine pupper setter igang utdrivning uansett om det er "sin" tur eller ei.

(Puppestyr = rare saker altså.)

Det er så deilig! Også slipper man å få så frynsete nerver og være dausliten på kvelden :D

Joda, det prøvde jeg. Det er det som har fungert best, men det var no skikkelig prakk. Unge på ene sida og pumpa på andre (har bare manuell), ungen sklei av puppen, spytta og fresa iltert, mamman spytta og fresa, pumpa sklei av og melk over alt... Og refleksen stoppa rimelig kjapt.. hehe:) Men jeg gir meg ikke altså, vi forsøker igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig! Også slipper man å få så frynsete nerver og være dausliten på kvelden :D

Joda, det prøvde jeg. Det er det som har fungert best, men det var no skikkelig prakk. Unge på ene sida og pumpa på andre (har bare manuell), ungen sklei av puppen, spytta og fresa iltert, mamman spytta og fresa, pumpa sklei av og melk over alt... Og refleksen stoppa rimelig kjapt.. hehe:) Men jeg gir meg ikke altså, vi forsøker igjen! :)

Det høres ikke ut som en suksess nei, måte på multitasking liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoting på tlf er no herk.

Mari: Jeg har visst en av de bedre pumpene som 'alle' anbefaler. Får desverre ikke prøvd noen andre heller uten å kjøpe, og SÅ viktig er det strengt tatt ikke. :)

Loke: Hadde det vært krise så hadde vi selvfølgelig det, men nå har jeg mer en nok melk så jeg ser heller ikke vitsen i å gi mme bare for at jeg skal lufte stjerten.

Marie: siden andre har klart den multitaskinga helt greit så var det helt sikkert jeg som kløna det til. Vi får prøve igjen. (Og det kom jo faktisk melk da). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, forrige fredag var det vikar på barnehagen, og alle barna skulle presentere seg. På tur og orden, så flinke vettu. Så kom de til Heljar; Jeg heter godgutt! :lol:

Så artig alder dette altså. Både vi og barnehagen merker godt trassen (omg, dramadronning!!), men steike så mye rart som kommer ut av truten for tiden. Og så mye mer det er å finne på nå! Det blir bare bedre og bedre disse barnegreiene, det er bare for babyfolket å glede seg!

:lol: Herlig! Minner meg om nabojenta der jeg bodde før på tre år som presenterte seg som Lena, søta fina pena. Det viste seg at det hadde faren hennes sagt så mange ganger at hun trodde hun het det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: Når skjedde det da? Utifra det jeg kan se på bildet ser det ikke så ille ut, ser ut som om det har lukket seg fint? Likevel et det greit å få vite om hodeskader, i tilfelle hjernerystelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på besøk hos venninna mi, hun har en gutt på 2 1/2 år, og der er detkaptein sabeltann for absolutt alle penga.. Så i dag har jeg vært tante langemann, tante sabeltann, fikk låne hatt, skattekiste full av gull og diamanter, og jeg fikk sitte på med skuta, som forøvrig er en gynge elg fra ikea :lol: når han la seg måtte hatt og det myke sverdet være med I senga :wub: de er nå søte da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, babysvømming var en hit. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd grue meg. Men det ble i overkant spennende når jeg parkerte utenfor hallen 5 min etter at det hadde begynt. Ikke visste jeg at det var så masse kø på Karmøy :ahappy: Vi var i bassenget ti over fire, babysvømmingen var ferdig halv fem. Men det gjorde ikke noe sa damen, 20 minutter holder første gang. Og det hadde hun rett i, hadde en kjempesliten baby etterpå! Men hun stooorkoste seg i vannet. Tittet rundt seg, plasket litt og var tydelig fascinert. Damen som hadde dette ville vi skulle være tilgjengelige for øyekontakt heletiden, men det var et håpløst prosjekt for vår del, alt annet var mye mer spennende :lol:

Ellers trenger vi litt råd fra dere andre. Tuva blir tydelig trøtt på kvelden. Når vi kommer til klokka ni bare vræler hun. Kjempeovertrøtt men klarer ikke roe seg. Kan legge henne i sengen, så ligger hun der og gnir seg i øynene og nesten slukner. Så hører vi plutselig sutring fra soverommet igjen. Vi har prøvd å legge henne tidligere, men som regel uten hell, hun virker ikke trøtt nok til å sovne, men plutselig er hun overtrøtt?

På natta sover gullet minst 7 timer hver natt sammenhengende nå. Så jeg står opp for å pumpe midt på natta i stede :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover han også natten sammenhengende nå, fikk sjokk når vi stod opp kl 07.15 idag og begge ungene sov enda... Da hadde han fått siste måltidet klokken 22.30 :o Regner ikke helt med det blir sånn hver natt, men det var innmari godt :lol:

Ellers sover han seg igjennom livet sitt enda. Han har som regel to våkenperioder på rundt 40 min maks 1 time rundt klokken 14 og på kvelden rundt klokken 18. Da han sovner etter det legger vi han i sengen sin for kvelden... Fjernet ene sideveggen fra sprinkelsengen igår, ble mye koseligere da synes jeg, sover i sin seng men mammaen har lett tilgang.. tror jeg våkner og sjekker at han puster i halvsøvne noen ganger iløpet av natten, hehe.

Vi var og veide idag etter barselstreffet....... 5900 gram?! Bolleungen min altså! Vi skal på 6 ukers kontroll neste uke, han bikker sikkert 6 kg til da gitt. Han var blitt lenger siden sist mente hun også, men ville ikke strekke på han siden han ikke frivillig gjorde det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover han også natten sammenhengende nå, fikk sjokk når vi stod opp kl 07.15 idag og begge ungene sov enda... Da hadde han fått siste måltidet klokken 22.30 :o Regner ikke helt med det blir sånn hver natt, men det var innmari godt :lol:

Ellers sover han seg igjennom livet sitt enda. Han har som regel to våkenperioder på rundt 40 min maks 1 time rundt klokken 14 og på kvelden rundt klokken 18. Da han sovner etter det legger vi han i sengen sin for kvelden... Fjernet ene sideveggen fra sprinkelsengen igår, ble mye koseligere da synes jeg, sover i sin seng men mammaen har lett tilgang.. tror jeg våkner og sjekker at han puster i halvsøvne noen ganger iløpet av natten, hehe.

Vi var og veide idag etter barselstreffet....... 5900 gram?! Bolleungen min altså! Vi skal på 6 ukers kontroll neste uke, han bikker sikkert 6 kg til da gitt. Han var blitt lenger siden sist mente hun også, men ville ikke strekke på han siden han ikke frivillig gjorde det :)

Vi trenger snart et bilde igjen Lill! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, babysvømming var en hit. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd grue meg. Men det ble i overkant spennende når jeg parkerte utenfor hallen 5 min etter at det hadde begynt. Ikke visste jeg at det var så masse kø på Karmøy :ahappy: Vi var i bassenget ti over fire, babysvømmingen var ferdig halv fem. Men det gjorde ikke noe sa damen, 20 minutter holder første gang. Og det hadde hun rett i, hadde en kjempesliten baby etterpå! Men hun stooorkoste seg i vannet. Tittet rundt seg, plasket litt og var tydelig fascinert. Damen som hadde dette ville vi skulle være tilgjengelige for øyekontakt heletiden, men det var et håpløst prosjekt for vår del, alt annet var mye mer spennende :lol:

Ellers trenger vi litt råd fra dere andre. Tuva blir tydelig trøtt på kvelden. Når vi kommer til klokka ni bare vræler hun. Kjempeovertrøtt men klarer ikke roe seg. Kan legge henne i sengen, så ligger hun der og gnir seg i øynene og nesten slukner. Så hører vi plutselig sutring fra soverommet igjen. Vi har prøvd å legge henne tidligere, men som regel uten hell, hun virker ikke trøtt nok til å sovne, men plutselig er hun overtrøtt?

På natta sover gullet minst 7 timer hver natt sammenhengende nå. Så jeg står opp for å pumpe midt på natta i stede :lol:

Jeg er skikkelig misunnelig på babysvømmingen altså! Vi vil og, men ingen å være med, vi får prøve litt selv om vi tør. :D

Ang sovingen. Vi har det samme problemet med Tuva, plutselig overtrøtt og vræler. Vi har endt opp med en mild 'tvangsroing', holder henne tett inntil oss, vugger frem og tilbake eller klapper litt på bleiestumpen mens vi synger eller shhhh'er mildt med hode mot hode. Da sovner hun som regel og vi legger henne, ofte våkner hun til ved legging men har dom regel roet seg såpass at hun kjenner søvnen og sovner igjen etter litt grynting;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...