Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det håper jeg også vi får gjøre denne gang... Jeg hadde jo sikkert 100 måltider til Sophia laget og fryst ned og greier. Jeg er jo så glad i å lage mat! Kjøpte bøker, prøvde meg frem, kjøpte fryse"kubber" som var så kjekke å ha for å fryse ned måltider til henne... Og hun nektet å spise noe av det jeg laget selv frem til hun var 10 mnd gammel :lol: :lol: Herregud, så sårt det var, og så utrolig mye forskjellig jeg laget og prøvde på men neida. Hun nektet å spise alt jeg laget selv.

Oida, det tok jeg ikke med i beregningen :lol:

Da har vi vært i svømmehallen!

Det var jo så mye lettere enn jeg var redd for. Stor fin familiegarderobe så eneste gang vi måtte skille lag var akkurat i dusjen liksom. Jeg lot Øivind ta Johanne jeg, for jeg er den mest klønete av oss. :teehe:

Men likevel fikk hun litt kaldt vann fra dusjen (de hadde bare dusjer med isvann!) på seg og ble illsint! :lol:

Bassenget var så fint og godt å være i. :)

Vi visste ikke helt hva vi kunne gjøre med henne, men prøvde oss bare frem. Å 'svømme' fremover på magen og bakover på ryggen var kjempegøy syntes hun. Hun er litt liten til å vise gleden ved å smile eller le enda, men vi så det på de stoore øynene :heart:

Hun virket veldig rolig og fornøyd også, og fulgte med på alt rundt seg, Det var endel andre barn og babyer der og, men deilig og rolig en mandag formiddag. Veldig fin familieaktivitet altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Det var jo så mye lettere enn jeg var redd for. Stor fin familiegarderobe så eneste gang vi måtte skille lag var akkurat i dusjen liksom. Jeg lot Øivind ta Johanne jeg, for jeg er den mest klønete av oss. :teehe:

*klippe*

Det hørtes utrolig kos ut :) ! Gleder meg til Jaran er gammel nok :D

Jeg har også alltid latt Lars ta enne i dusjen :aww: Fordi jeg er super klønete også :lol: Nå tar jeg henne (fordi hun er stor nok til å dusje selv!) og han tar Jaran da... Kløne meg, baby + fliser er ikke noe jeg higer etter!

På babysvømmingen vi gikk på var det mange fedre med mødrene, men Lars var den eneste som noen gang hadde en unge med seg i garderoben og han ble spurt engang om hvorfor han hadde Sophia hver gang... Om ikke det var stress? Svaret hans ble "Hvorfor tar ikke du ungen din noengang og sjekker ut selv?" :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager igjen! Inne i den 9.måneden :banana:

Badet er fortsatt ikke ferdig! Jeg er så sinna, de har hele tiden sagt 4 uker, men da jeg så i kontrakten at de har skrevet 4-6 uker og de sier at de har siste frist til å bli ferdig i dag. De sa de skulle bli ferdig på lørdag, men da vi kom hjem var det ubeboelig, så i dag sier de at de skal bli prøve å bli ferdig i løpet av dagen. Jeg blir GAL! *ferdig med å sutre*

Vi har kjøpt stasjonsvogn! :) Skal hente den til helgen. Synes jeg fikk dårlig pris på min i innbytte, men jeg orker ikke selge den privat akkurat nå, så da blir det godt å bare bytte nøkler og få hele saken ut av verden :P

29 dager bare :o Nå kommer hun snart når som helst! Har savnet deg på chatten forresten :lol: Grattis med stasjonsvogn og håper virkelig badet fikser seg snart!

Martine! Savnet deg også! Velkommen hjem fra fjellet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Det hørtes utrolig kos ut :) ! Gleder meg til Jaran er gammel nok :D

Jeg har også alltid latt Lars ta enne i dusjen :aww: Fordi jeg er super klønete også :lol: Nå tar jeg henne (fordi hun er stor nok til å dusje selv!) og han tar Jaran da... Kløne meg, baby + fliser er ikke noe jeg higer etter!

På babysvømmingen vi gikk på var det mange fedre med mødrene, men Lars var den eneste som noen gang hadde en unge med seg i garderoben og han ble spurt engang om hvorfor han hadde Sophia hver gang... Om ikke det var stress? Svaret hans ble "Hvorfor tar ikke du ungen din noengang og sjekker ut selv?" :lol:

Det var akkurat det som var mine tanker også. Grøsser ved tanken på at noe kan skje! Drar jeg alene så skal jeg nok fikse det, men når jeg kan velge så stoler jeg mer på Øivind ja.

Bra svar av Lars! :lol: (Er jo ikke sikkert de andre fedrene fikk lov heller da, har sett det den veien og... trist.)

Skulle gjerne hatt bilder av det da, men da må man kanskje melde på kurs også kommer det en fotograf? Eller hvordan får man sånne kule badebilder? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal melde på babysvømming! Men tørr jeg reise alene første gangen? :lol: Mannen kan ikke..

Kan du ikke høre med noen av de andre du kjente som også hadde små om de kan bli med?

Jeg kunne fint dratt med venninne / barselgruppe om ikke Øivind kunne.

Men ja det tør du, her var hvertfall ting veldig enkelt lagt opp. Jeg kunne sitte helt i fred og amme etterpå også inne i et stort skifterom. :) Og du blir kjent med de andre der veldig fort tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg rasende. Rett og slett skikkelig sinna. Jeg skylder på hormonene selv om jeg ikke har hatt humørsvingninger før i svangerskapet. Jeg kjenner at ting jeg ellers kanskje ikke ville reagert så veldig på gjør meg i dag skikkelig opprørt. Jeg har så lyst til å ringe de folka med badet og skjelle de ut skikkelig.. Ikke noe jeg ville gjort i det hele tatt, men nå må jeg faktisk prøve å beherske meg.. Stakkars mannen, han har tatt i mot en del av frustrasjonen på telefon og meldinger. Han gleder seg sikkert enormt til at jeg skal flytte hjem igjen i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg rasende. Rett og slett skikkelig sinna. Jeg skylder på hormonene selv om jeg ikke har hatt humørsvingninger før i svangerskapet. Jeg kjenner at ting jeg ellers kanskje ikke ville reagert så veldig på gjør meg i dag skikkelig opprørt. Jeg har så lyst til å ringe de folka med badet og skjelle de ut skikkelig.. Ikke noe jeg ville gjort i det hele tatt, men nå må jeg faktisk prøve å beherske meg.. Stakkars mannen, han har tatt i mot en del av frustrasjonen på telefon og meldinger. Han gleder seg sikkert enormt til at jeg skal flytte hjem igjen i dag :P

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sagt unnskyld til mannen og han sa faktisk både at han var glad i meg og at han gledet meg til at jeg kom hjem. Så det så.. Jeg er blid igjen nå :D

Gleder meg forresten masse til at jeg klarer å få gjort noe med føttene mine.. Lakket tåneglene på nytt feks.. Avflasset neglelakk er ikke pent.. Men jeg kommer ikke til helt der nede. Armene mine har krympet kjempe mye og er nå super korte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søøt :wub:

Akkurat nå sover alle i huset unntatt meg. (Og nå våket sjefen og bare fordi jeg skrev dette sikkert.)
Har hatt barseltreff her hjemme idag så Johanne kunne ikke risikere å gå glipp av noe ved å sove. :frantics:

Hundene og Øivind ble jaget ut på lang tur i skogen imens så de er også trøtte! :lol:

Noen andre som er igang med barselgrupper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Her er det bare på helsestasjonen. Ikke noe sånn hjemme hos hverandre opplegg, selv om det hadde vært koselig kanskje :)

Vi var på helsestasjonen først to ganger, og så hjemme hos hverandre. Jeg trodde det skulle bli stress, men det er deilig å ha noen å prate med, egentlig slik vi gjør her bare irl. Jeg har ingen andre venner med spebarn.

Hadde jeg ikke likt de i gruppa hadde jeg syntes det var superstress da. Men jeg var heldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gangen jeg var der og det hundesnakket tror jeg hadde blitt veldig stresset av å få den gjengen HJEM til meg, hvor det er fult av hunder, hundehår, to katter som går hvor de vil og gjør som de vil (Jeg må desverre innrømme at kattene sover ofte på bordet og kjøkkenbenken. That's how we roll at our house :lol: )

Men det finnes visst noe på frivillig greier som man går tur og triller sammen hver uke, og etterpå er det kaffe/lunsj på et lokal med forskjellig tema som feks ernæring og matlaging til småbarn, babysang,babymassasje, barnelegen kommer osv osv. Det hørtes litt mer ok ut for meg, blir ikke så bundet da liksom :) (Og jeg slipper å dra inn ikke-hundefolk inn hit...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gangen jeg var der og det hundesnakket tror jeg hadde blitt veldig stresset av å få den gjengen HJEM til meg, hvor det er fult av hunder, hundehår, to katter som går hvor de vil og gjør som de vil (Jeg må desverre innrømme at kattene sover ofte på bordet og kjøkkenbenken. That's how we roll at our house :lol: )

Men det finnes visst noe på frivillig greier som man går tur og triller sammen hver uke, og etterpå er det kaffe/lunsj på et lokal med forskjellig tema som feks ernæring og matlaging til småbarn, babysang,babymassasje, barnelegen kommer osv osv. Det hørtes litt mer ok ut for meg, blir ikke så bundet da liksom :) (Og jeg slipper å dra inn ikke-hundefolk inn hit...)

Åh det er mitt mareritt også - aner ikke hvordan det er med barselgrupper her, men huset fullt av bikkjer, og katter som sover på kjøkkenbenken... Kan selvsagt tuppe alle ut før sånt møte, men hunde/kattehår er ikke like enkelt å bli kvitt i en fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første gangen jeg var der og det hundesnakket tror jeg hadde blitt veldig stresset av å få den gjengen HJEM til meg, hvor det er fult av hunder, hundehår, to katter som går hvor de vil og gjør som de vil (Jeg må desverre innrømme at kattene sover ofte på bordet og kjøkkenbenken. That's how we roll at our house :lol: )

Men det finnes visst noe på frivillig greier som man går tur og triller sammen hver uke, og etterpå er det kaffe/lunsj på et lokal med forskjellig tema som feks ernæring og matlaging til småbarn, babysang,babymassasje, barnelegen kommer osv osv. Det hørtes litt mer ok ut for meg, blir ikke så bundet da liksom :) (Og jeg slipper å dra inn ikke-hundefolk inn hit...)

Haha det glemte jeg! :lol:

Egentlig hadde de hatt godt av det. :aww:

Men det andre hørtes helt supert ut! :)

Åh det er mitt mareritt også - aner ikke hvordan det er med barselgrupper her, men huset fullt av bikkjer, og katter som sover på kjøkkenbenken... Kan selvsagt tuppe alle ut før sånt møte, men hunde/kattehår er ikke like enkelt å bli kvitt i en fart.

Tuppa ut bikkjene idag første gangen. Og støvsugde så godt jeg klarte. :lol: Neste gang får de tåle at de er her. Men første gangen er litt sånn ja...

Hehe de så sløyfene mine og lurte på hva det var for noe.

De har aldri hørt om lydighet (utstilling begav jeg meg ikke engang ut på å forklare om :P) med dressur har de hørt om.

Veldig lett å forklare; "ehh det er litt sånn 'på plass' og apportering og sånn."

Haha høres helt søkt ut, og ikke kult og imponerende som det i virkeligheten er. :aww:

Også tror de jo med en gang da at hundene er superlydige i hverdagen også. Kunne latt dem tro det om det ikke er en fare for at de må møte dem en dag. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det glemte jeg! :lol:

Egentlig hadde de hatt godt av det. :aww:

Men det andre hørtes helt supert ut! :)

Tuppa ut bikkjene idag første gangen. Og støvsugde så godt jeg klarte. :lol: Neste gang får de tåle at de er her. Men første gangen er litt sånn ja...

Hehe de så sløyfene mine og lurte på hva det var for noe.

De har aldri hørt om lydighet (utstilling begav jeg meg ikke engang ut på å forklare om :P) med dressur har de hørt om.

Veldig lett å forklare; "ehh det er litt sånn 'på plass' og apportering og sånn."

Haha høres helt søkt ut, og ikke kult og imponerende som det i virkeligheten er. :aww:

Også tror de jo med en gang da at hundene er superlydige i hverdagen også. Kunne latt dem tro det om det ikke er en fare for at de må møte dem en dag. :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er mitt mareritt også - aner ikke hvordan det er med barselgrupper her, men huset fullt av bikkjer, og katter som sover på kjøkkenbenken... Kan selvsagt tuppe alle ut før sånt møte, men hunde/kattehår er ikke like enkelt å bli kvitt i en fart.

Jeg var og litt redd for det der (selv om jeg bare har en hund), men når det var min tur til å ha treffet her, så kjente jeg damene så godt at jeg regnet med at det ikke var noe problem. Ikke noen hundefolk, men de fleste hadde et ganske jordnært forhold til ting allikevel :ahappy:

Folk er ikke så ille som man tror i begynnelsen :P Jeg hadde Linux på rommet hans, for vi har så liten plass, at det å ha han mixet med fire små babyer og mammaer, tror jeg bare ville være stress, også støvsugde jeg selvsagt, som jeg gjør når det kommer besøk (særlig midt i værste røytingen)... Tror ingen gikk herfra med varige men, og jeg fikk til og med lov å være med på flere treff :P

Jeg syns ivertfall det har vært veldig fint, og nyttig å være på barseltreff med jevne mellomrom, jeg kjenner ikke så mange her, og det var en måte både for meg og L å treffe likesinnede. Nesten så jeg savner det nå som jeg er i jobb igjen... Vi hadde også to treff på helsestasjonen, også var det opp til oss. Det endte med at en liten gruppe på 7 "lagde" sitt treff som gikk på rundgang...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og det var den verste plagen jeg hadde og. Magnesiumtilskudd skal hjelpe, men ikke for meg. Brukte en krem som økte blodsirkulasjonen i bena og det hjalp i to minutter hvertfall. Ellers var det mye gåing, tøy og bøy på natta dessverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler her også jeg!

Soph er i så herlig alder nå, at det er oppriktig morsomt. Når vi henter fra barnehagen er det ca 250 meter å gå til parkeringsplassen, og vi går forbi busstoppet og en skole (felles parkering med en skole) og igår kom en ungfyr med dreads, og Sophia ble svææær i øynene nesten ropte skikkelig forbauset "MAAMMA! TROLL! SE MAMMA! TROOOOLL!" Det var oppriktig morsomt, kommer til å le av det i flere år fremover :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...